Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä, mikä oli peruskoulun päättötodistuksesi keskiarvo?

Vierailija
04.05.2012 |

ja saa itse määritellä tunteeko itsensä köyhäksi vai ei.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lukio käyty ja yliopisto käyty. Olen mensan jäsen. Olen silti köyhä.

Ns älykkyys ei ole tae varallisuudesta.

Vierailija
22/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvo oli jotain 8.6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä elämä ole mennyt mitenkään pieleen. Köyhä olen siinä mielessä että omat tulot 0e. Onneksi mies elättää.

Sanon suoraan: työnteko ei kiinnosta eikä harrastamisesta makseta.

Vierailija
24/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.3

Akateeminen tutkinto.

Pitkäaikaissairaus tuki- ja liikuntaelimissä vie työkykyä liikaa.

Vierailija
25/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistotutkintokin löytyy. Mies on työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
26/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 6,8, ja tienaan tällä hetkellä 48 000/ v. Että ei se pärjääminen ole aina kiinni koulumenestyksestä, niinkuin näkee täällä näistä köyhistä hikareista.

Vierailija
27/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oli mullakin 9,8. Lukio olikin vaativampi, sairastuin masennukseen, jota en ymmärtänyt hoitaa, eikä vanhempani halunneet nähdä. Sinnittelin ja piiskasin itseäni suorituksiin.

Olen ihan alisuoriutuja nykyään, siitä köyhyys.

Vierailija
28/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku seiskan päälle. Mutta YO-kirjoitusten arvosanat olikin pelkkää laudaturia ja eximiaa, ja olen sittemmin opiskellut yliopistossa. Ei peruskoulun päättötodistus aina kerro ihan kaikkea ihmisestä.

Vierailija
29/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen opiskelija edelleen, 25-vuotiaana, ja yhden lapsen äiti.

Vierailija
30/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot noin 2000 tumppuun ja peruskoulun päättäri 5,9. meni siis aivan penkin alle koko yläaste. Mitään en ole opiskellut myöskään sen koommin.

Vierailija
31/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä sairaanhoitaja, uransa huipulla. Raha ei tee onnelliseksi, mutta kyllä se helpottaisi elämää! En tiedä, valitsisko toisin, jos saisin. En vaan osaa kuvitella tekeväni muuta...

Vierailija
32/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvo oli 9.8, lukuaineiden tasan 10. Olen opiskellut yliopistotutkinnon vaativalta alalta, työskennellyt vuosia alallani. Tienasin 60-70 kEuroa/vuosi. En jaksanut alaa ja haluan lähemmäksi ihmistä. Nyt siis opiskelijana ja yritetään kitkuttaa omakotitalossa asuen ja velkaa lyentäen. Eli mulla tän "köyhyyden" syy on: kaksi lasta, hoitovapaata välissä, toisen lapsen äikkärin jälkeen suoraan opiskelemaan aikuiskoulutustuelle, jota sain 1,5 vuotta. Nyt viimeiset neljä kuukautta on menty tavallisella opintotuella eli ollaan ihan persaukisia. Pakko varmaan pian siirtyä maksamaan vain korkoja asuntolainasta. Mies on keskituloinen, pienemmät tulot kuin mulla oli. Edelleen mulla on vakityö, johon voisin teoriassa palata, mutta jatkanen tälle alalle ja palkka tulee laskemaan.

Vierailija
33/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkokoulutusta en ole käynyt loppuun ja nyt (25-vuotiaana) olen lukemassa itselleni yo-papereita.

ADD ja liian vähän ihmisiä tukemassa ympärillä, niin en sitten saanut mitään loppuun asti luettua.

Älykkääksi en itseäni sanoisi, mulla oli ja on edelleen vain hyvä muisti.

Vierailija
34/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi se olla jotain 8.7 luokkaa, lähemmäs yhdeksää kuitenkin. Köyhä olen ollut aina, kasvanut köyhyysrajan alapuolella. Köyhä nykyäänkin, tosin mitä muuta opiskellessa voikaan olla kuin köyhä :D olen kumminkin löytänyt elämästä paljon hyvää ja antoisia asioita vaikkei rahaa ole koskaan ollutkaan. Rikkinäisissä vaatteissa on tullut kuljettua ja nälkää nähtyä. En minä silti haluaisi vaihtaa mitään. Joskus tunnen katkeruutta kaikista asioista mitkä ovat jääneet lapsuudessakin kokematta, mutta useimmiten olen ihan onnellinen. Onpahan motivaatiota saada hyvä ammatti ja koulutus, että voi tarjota lapsilleen sen mitä ei itse saanut.

Vierailija
35/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöllinen sairaus yms. ei estänyt opiskelemasta.

Peruskoulun keskiarvo 7.2 ja Opiston 3.

Yhteiskunnan rakenteen ja toiminnan vuoksi olen köyhä... Yhteiskunnan vika!

Vierailija
36/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio ei kiinnostanut vähääkään, mutta kävin kun äiti käski. Sen jälkeen ykkösellä sisään yhteen haetuinpaan amk:hon eikä ne opiskelut vieläkään kiinnosta yhtään. Teen satunnaisia töitä opiskelujen ohella, kumpaakaan ei pysty täysillä kuitenkaan tekemään johtuen toisesta.. Onnellinen olen vaikka vajaalla tonnilla täytyy selvitä kuussa :) ei raha tuo onnea vaan asenne ja rakkaat ihmiset ympärillä. Mieheni on vielä armeijassa, joten mitään taloudellista juhlaa ei elämä ole.

Vierailija
37/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin mietin silloin tällöin miten 25e riittää perheelle viikoksi ruokaan kuin haaskaan elämäni työssä jota vihaan, vaikka siitä saisi enemmän rahaa.

Vierailija
38/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kyllä lukion ja yliopiston, mutta palkka on huono ja siksi olen köyhä.

Vierailija
39/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainvapaalla, lapsi sairastaa paljon joten helpompi vaan hoitaa kotona, kuin olla jatkuvasti pois töistä. Kukkaron päälle tämä käy, mutta minkäs teet. Ei tätä ikuisesti kestä.

Mies perusinssi atk-alan yrityksessä, ihan ok palkka, mutta autolainaan ja asuntolainaan hupenee hevosen osa. Köyhiksi laskemme itsemme tällä hetkellä, vaikka onkin auto ja omistusasunto, koska elämiseen ei tahdo jäädä edes ruokaostoksien verran rahaa. Ja vuoden hoitovapaan takia tuntuu kohtuuttomalta laittaa kotia myyntiinkään? On tää elämä vaikeeta välillä.

Vierailija
40/80 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöllinen sairaus yms. ei estänyt opiskelemasta.

Peruskoulun keskiarvo 7.2 ja Opiston 3.

Yhteiskunnan rakenteen ja toiminnan vuoksi olen köyhä... Yhteiskunnan vika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi