TAMMIKUISET 2013
Uusi täällä joten saattaa tällainen ketju jo jostain löytyäkin, mutta kun en heti bongannut, nin laitoin uuden kokeille.
Täällä siis lukuina 38 v. 4. tuloillaan ja kovasti aluillaan. vko 5+2. LA 2.1.2013.
Outoa, mutta eritisempiä raskausoireita ei ole toistaiseksi muutoin kuin pientä kuukautsten tyylistä nipistelyä alamahassa, kahvi maistuu ja väsymyskin kovasti kohtuullista. Tokihan tuo muisti voi siinä määrin temppuilla että ei enää muista kuinka tuo alkuraskaus oikein menikään edellisillä kerroilla. Vanhin 13, keskimmäinen 12 ja nuorin 6.
Ja nyt sitten iltatähti, kaivattu sellainen, jos luoja suo.Tällä iällä kun ei koskaan tiedä. Palsotja kun lukee niin keskenmeno tässä iässä alkuraskaudessa voi olla jo 20 % luokkaa ):......
Olisi kiva kuulla muistakin raskautuneista, oloista ja tiloista.
Kommentit (116)
Juu sama vaiva täällä, ei tästä oikein tohdi kovin tällä iällä innostua, ennenkuin toisin todistetaan. tunne on että kyllähän tuo paistaa jo naamastakin koko raskaus, ja maha tavan omaiseen tapaansa alkaa pullotella kovasti aikaisin,,,ehh,
Mieheni ja minä asian tiedämme,muille ei puhella vielä pitkiin aikoihin , koska hyvinkin voipi olla ettei ole mitään kerrottavaakaan kun näin alussa mennään ja epävarmuus aina osaltaan näissä asioissa onpi.
Väsymystä alkanut pukkaamaan kehiin. vk 5+5 nyt. Jonkinmoista ellottavaa oloa iltapäivisin.
Tissit kasvaneet sen verran että seuraavaan kuppikokoon piti siirtyä .....
Ou jee! Ikää mulla 33 v. eilen plussattu, eka raskaus ja vielä ekalla yrityskerralla. Hedelmällistä sorttia siis! Laskettu aika 13.1.2013, ja täysin (?) rinnoin nautin tästä hetkestä ja kaikesta tulevasta!
Ou jee! Ikää mulla 33 v. eilen plussattu, eka raskaus ja vielä ekalla yrityskerralla. Hedelmällistä sorttia siis! Laskettu aika 13.1.2013, ja täysin (?) rinnoin nautin tästä hetkestä ja kaikesta tulevasta!
Heips vaan kaikille ja onnea tänne asti pääsystä!
Meilläkin iltatähti olisi tuloillaan, LA 1.1., vaikka ikää mittarissa vasta 30 :) Vanhemmat neitokaiset ovat 8 ja 7 v. Kovin olen vielä varuillaan, koska historiaan mahtuu myös yksi keskeytynyt keskenmenokin. Jotenkin se vain aina varjostaa etenkin tätä alkua, mutta toivossa eletään.
Oireena on himpun lisääntynyt väsymys ja tissit on niin kipeet, että pois pojat alta! Tätä en muista ollenkaan aiemmin kokeneeni. Vastaavasti kaikissa kolmessa edellisessä raskaudessa pahoinvointi on ollut huippuluokkaa niin nyt ei juuri mitään. Hyvin pieniä etovia tuntemuksia välillä. Ja koska mihinkään ei voi olla koskaan tyytyväinen niin huolissaanhan sitä on kun ei yhtään okseta:) Ei vaan jotenkin rauhota, että jokainen raskaus on erilainen, huoh.
Palataan:)
Kiva, kun alkaa pinoon tulla porukkaa.:)
Mulla on edelleen oikein mukava olo. Nautin kyllä tästä nyt ihan täysillä niin pitkään, kun jatkuu. Esikoisen odotus oli kaikkea muuta, kun helppoa. Kuopuksen odotus taas ei olisi voinut helpompi olla. Molemmat on siis tyttöjä eli ei minulla viitannut oma olotila vauvan sukupuoleen.
Mulla eka neuvola 30.5. Olen joutunut olemaan neuvolan kanssa yhteyksissä enemmänkin, kun minulla on jouduttu allergia ja astmalääkkeitä muuttelemaan raskauden takia sekä minulla on geenivirhe veressä eli saan tulppia ja tukoksia tavallista herkemmin niin joudun taas aloittelemaan piikityksen mahaani aamuin illoin jossain vaiheessa. Tuttua puuhaa aiemmista raskauksissa, mut ei tietenkään mitään mukavaa.
Minun siskoni tietää jo raskaudesta, mut muuten me ei varmasti kerrota kellekkään ennen 12:vkoa ja ultraa. Halutaan sen verran varmistella.
Mut toivotaan et tammikuulle tulee oikein iso porukka raskautumaan onnistuneita.:)
Tänne meillekin tulossa Tammenterho.
On mones. Mutta yhtä toivottu.
Pusut kuonoon Suomen neidoille.
Riesa.
Kiva et tällanen ketju jo!!! Täällä 34 v. kahden tytön äitee plussaili myös!
Apteekin raskasutestillä plussasin 4.5 heikon ja tänään 8 päivä uusin ja vahva plussaus:)En tiedä vielä virallista LA koska kuukautiset ovat olleet niin epäsäännölliset pikku kakkosen jälkeen (tyttö 8kk, esikoinen kesäkuussa 3v.)mutta netin laskurien arvion mukaan 7.1. itse olen syntynyt 6.1. laskettuna päivänä. Omat työt ovat ensimmäinen syntynyt 6 pvää ennen ja 7 päivää ennen LA.
Mä sen takii tein uuinta testin kun noi mensut todella olleet kummallisia ja olo on suht normaali. Ainoat oireet mitä ekaksi ajattelin että voivat ehkä johtua arvailuista ja raskauden toiveista olivat nippailu vatsassa, hajuaistin herkistyminen sekä säikähtely potenssiin sata esim. joku mopo yllättäen surahtaa takaa ja säikähtää ihan miettömästi mitä en normaalisti tee.
Aiemmat raskaudet ja synnytykset ovat olleet helppoja.
Me tehtiin ekaa kertaa ovulattiotestikin aateltiin ihan vaan kokeilla miten onnaa ja onnaisko poika.
Jep mutta huomenna varaamaan aikaa neuvolaan. Kaikille oikeen ihanaa odotusta nauttikaahan myös tulevasta äitienpäivästä!
..johtuen varmaan kuumeilusta :) mutta taytyy sanoa et heltsukka soikoon! RIESA ONNEA ja IHANAA! Onnea myos muille mutta riesan kanssa ollaan oltu samalla palstalla aiemmin.
Sohappy
Olipas kiva kun täällä jo näin paljon väkeä, onnea kaikille ja hyvää tulevaa äitienpäivää.
Olo on täällä sellainen kuin olisi lihonut jo 10 kiloa, turvonut ja kertakaikkisen paksu olo. Kahvi menee vielä alas , mutta täytynee todeta ettei oikein hääviltä enää maistu. Nukkuminen on harrastukseni, eilenkin otin 2 tunnin päikkärit ja sitten 10 tunnin yöunet perään ja voinee sanoa että vieläkin väsyttää. Neuvola-aikakin tuli varattua ja olisi parin viikon päästä semmoinen keikka sitten tiedossa En nyt muista yrittääkö kuunnella vielä sydänääniä, mutta viiot ovat vasta n 9+2 silloin joten tuskin tämän mahan läpi uuleepi muuta kuin suoliääniä :).
Nuorimmaisen kanssa kotona nyt kun sillä on oksennustauti, sormet ristissä ettei tartu minuun, muutoinkin olo kuin rapulaisella etenkin iltapäivisin,,,,,,
Minulla ensimäinen syntyi laskettuna päivänä, toinen kaksi viikkoa yliajalla ( voi sanoa etten toivo kenellekkään) ja kolmas syntyi kolme viikkoa etukäteen kun lapsivedet menivät.
Raskauksista kasi meni ihan ok , keskimmäisen kanssa oli tosi kurjaa ja tukalaa koko ajan. Ja painoikin 4950 kun syntyi , alakautta, muuta ovat olleet 3240 ja 3750.....
Toivon ettei pahoinvointi enää lisäänny , väsymys pahene, mutta ienee turha toivo. ja ps olisi hienoo jos joku laittaisi listan meistä tammenterhoista tyyliin ikä, la, monesko jne,,,,,tapaamisiin toivotteleepi oasis
Todella varovaisesti uskallan itseni myös tänne ilmoittaa...
Tänään tuli ne hartaasti toivotut kaksi viivaa tikkkuun, toinen tosin aika haalea vielä. Tänään kp 29/26. Tämä oli ensimmäinen yk keskenmenon jälkeen, joka todettiin maaliskuun alussa np-ultrassa vkolla 12+1. Oli mennyt kesken 8.viikolla, keskeytynyt keskenmeno siis. Nyt kyllä jännittää tuon tapahtuneen jälkeen aivan älyttömästi.. Pitää vaan koittaa ottaa rauhallisesti ja antaa asioiden edetä omalla painollaan! (kun se oiskin niin helppoa..!) Ensimmäinen siis olisi tulossa meille, ikää minulla on 23. Toivotaan onnellista odotusaikaa meille kaikille, että saatais tammikuussa pienet tiitiäiset syliin asti :)
coconut 4+1
Heippa. Olemme vielä vähän varovaisen hiljakseen näköjään täällä palstalla.:)
Olen tänään miettinyt, että varaisinko ajan alku raskauden ultraan. Siis yksityiselle ihan oma kustantaisesti. Olen molemmilta lapsilta käynyt ja saanut siitä sellaisen tarvitsemani varmuuden tunteen. No tätä vielä täällä pähkin.
Omaan oloon ei suurempia muutoksia ole tullut. Olo on raskautettu vatsan ja rintojen alueelta, mut ei mitään ihmeempää.
Viikot on nyt 5+6 ja vaikka se toki on tosi vähän niin silti tuntuu, et vitsit huomenna alkaa jo seitsemäs viikko. Aika menee niin älytöntä vauhtia, kun päivät töissä suhailee ja illat lasten kanssa harrastuksissa, kaiken maailman kuvioissa ja koti ja pihahommia tehden. Koirakin vie oman aikansa ja huomionsa. Ei kauheasti aina ehdi lepäilemään ja olemaan iisisti, mut toisaalta ei kyllä tarvitse illalla unta houkutella, kun nukkumaan menee.:)
Voikaahan hyvin ja hyvää äitienpäivää kaikille.:)
Tuntuu ettei oikeen uskalla muuten ottaa kun varovaisesti:) Oireita ei ole minulla muuta kun juilintaa ka vihlaisuja alamahassa... Toivotaan että siellä tapahtuu nyt kovasti!
Tuosta alkuraskauden ultrasta, itse en kyllä ehkä uskaltaisi käydä.. Tottakai se tekisi mieli käydä jo alkuvaiheessa varmistelemassa tilannetta, mutta tiedän eräänkin tilanteen jossa oli käyty varhaisultrassa 7+jotain, kaikki ollut mitä parhaimmin päin, ja siitä muutama päivä mennyt ja alkion kehitys loppunut. Keskeytynyt keskenmeno paljastunut vasta np-ultrassa 13.viikolla... Aivan kauhea juttu, enkä tarkoita mitenkään että näin kävisi sinun kohdalla Tintti, mutta jotenkin tuntuu omalle kohdalle etten uskaltaisi mennä.. Kerkeis liikaa jo ajatella että kaikki on ok ja sitten tuliskin niin iso pettymys myöhemmin ja aivan yllättäen. Toisaalta itsellä kävi niin että alkion kehitys loppunut myös viikolla 8 ja kaikki paljastui tosiaan ensimmäisessä ultrassa myös 13. viikolla. Että olisihan se tavallaan parempi tietää tämmönen ikävä juttu heti, kun vasta kuukautta jäljessä. Muita oireita minulla ei siis ollut kun kerran vessakäynnin yhteydessä kirkasta verta paperiin pyyhittäessä. Silloin en osannut huolestua siitä, kun ensimmäinen raskaus oli kyseessä ja neuvolastakin vähättelivät tätä ja sanoivat että on normaalia, ellei tule runsaammin vuotoja. No, tästä viisastuneena tiedän tällä kertaa mikä on todennäköisesti tapahtunut mikäli verivuotoja ilmenee. Eiköhän tuossa ollut tarpeeksi ikäviä juttuja, iloisempiahan tässä pitäis jutella:) Toivotaan siis että kaikki menee hyvin meillä jokaisella!! :)
coconut 4+3
Mulla ehkä kuppi kallistuu varhaisultraan? Ihan jo sen takia, koska minulla on kaksi alkuraskauden (rv.4-6) keskenmenoa toinen täysin oireeton ja keskeytynyt ja toinen vuodolla niin haluaisin tietää missä tällä hetkellä mennään, kun aika oireettomana menen. Ja jos jotain on sattuakseen niin se voi sattua ihan missä vaiheessa vaan raskautta. Toki riski suurempi alku raskaudesta, mut siellä se koko raskauden ajan on väijymässä. Mulla vielä riskiä ehkä nostaa se tukostaipumus.
Mut peruspositiivisena luonteena lähden kyllä siitä ajatuksesta, et kaikki on hyvin ja menee hyvin ja kolmas rakas lapsonen syntyy perheeseemme tammikuussa.:)
Tintti 6+0
Ps. Tai ehken enää tänään niin oireeton ole, kun vielä eilen. Pahoinvoinnin poikasta oli ilmassa koko päivän.
Hei vaan
Vuosien jälkeen täällä ja olen paljon varhemmilla viikoilla kuin te muut. Siksi hyvin hyvin varovaisesti tässä pinossa kurkin.
Viikkoja kasassa noin 4+, kenties. Testejä tehty viimeisen viikon aikana 7 (todella) ja plussahan ne näyttävät. On ollut negoja, roskishaamuja, haamujenhaamuja ja vaaleita plussia, mutta kyllä se nyt on plussa. Oikeasti taidan olla pari päivää pidemmällä ;) tai ainakin niin toivon.
Tänään kävin lääkärissä vaihtamassa verenpainelääkkeet raskausajan lääkkeisiin, mutta todettiin, että turha edes katsoa onko siellä mitään kun tuskin mitään näkyy kuitenkaan vielä. Turhaa panikointia vain. Otettiin kuitenkin HCG ja lääkäri lupasi soittaa, jollei vastaa sitä mitä sen pitäisi olla. Joten tiistaina sitten odottelen kauhulla josko puhelin soi.
Minä olen vahvasti varhaisultran kannalla ja sen olen varannut samalle lääkärille 6+3 kuun loppuun. Muutoinkin aion laukkoa ultrassa niin tiuhaan kuin mielenrauhani vaatii. Vaikka joku pitäisi sitä ihan hulluna.
Tämä raskaus on minulle viides. Lapsia minulla yksi, poika pian 6v. Takana siis kolme keskenmenoa. Yksi noin rv 8-9, yksi 13+ ja viimeisin neljän viikon takaa noin 6+. Näistä voin kertoa joskus tarkemmin, jos joku haluaa tietää. Viimeisin oli kuitenkin ihan alussa ja ilmeisesti rv 6+ tms, ja vasta toisen vuotoaallon keskellä testasin, joten se oli sitten sellainen kumma tarina.
Hauskaa tilanteessa on se, että pojan isän(ex-mies) kanssa yritimme noin vuoden ja sitten olivat nuo kaksi keskenmenoa ennen ja jälkeen pojan syntymän - nyt on uusi mies ja päätimme aloittaa yrityksen helmikuussa. Sepä tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta, mutta meni siis kesken ja tämä nykyinen tärppäsi reilut kaksi viikkoa tuon keskenmenon jälkeen. Kaksi kiertoa siis yritetty ja toinen raskaus menossa.
Tässä siis ollaan.
Haluaisin luottaa täysin tähän raskauteen ja odotan innolla kaiken kaatavaa väsymystä ja massiivista pahoinvointia kertomaan, että kaikki on kunnossa. Poikani raskaudessa voin pahoin noin viikolle 30 ja noin rv6+ jälkeen olin viisi viikkoa sairaslomalla pahoinvoinnin vuoksi. On jotain mitä odottaa :)
Juuri nyt tuntuu hyvältä ja uskon näihin vatsan nippailuihin, menkkamaisiin tuntemukseen, hiukan raskaisiin rintoihin - viime yön 9 tunnin yöuniin ja tämän iltapäivän vartin pikapäikkäreihin. Kaikki ne kertoisivat hyvää raskauden tilasta.
Joku kirjoitteli nukkuneensa kahden tunnin päikkärit ja kymmenen tunnin unet. Kuulostaa ihanalta ja lienevät tarpeeseen. Pohdin vain, että missä ihmeen välissä niitä päikkäreitä työpäivän aikana otetaankaan :)
En oikein muista kuinka tällä pinouduttiin tai mitä juttuja piti kertoa, mutta tässä olen.
Olen siis 35-v, yhden pojan äiti ja nyt uusperheeseemme toivottavasti odotetaan sitä yhteistä murua. Menossa rv4+? ja LA jossakin 19.1. paikkeilla.
Ihanaista alkua kaikille tammikuisille
Hei!
Täällä hyvin varovainen kurkkaaja... plussaa 29.4, lasketusta ajasta ei tammikuuta tarkempaa tietoa, koska kierto epäsäännöllinen.
Kertokaapa: mitä voi olettaa näkevänsä ultrassa 4+4 viikolla? Kävin nimittäin ultrassa päivänä, joka oli vähintään tuon verran, ja löydös oli epämääräinen, lääkärin mukaan saattaa olla kyse alkiosta tai sitten ei.Ei kuulemma ollut tyypillisen pyöreä muoto. Menossa uudestaan ultraan ensi viikolla, tällöin vähintään 5+3. Mitä voin odottaa näkeväni? Myös hcg otettu uudestaan, ensi viikolla vastaus siis siihenkin.
Tässä ei siis vielä uskalla ollenkaan hehkutella... vain pienenpientä toivetta elättää. Ja äärimmäisen epätodelliselta asia tuntuu muutenkin, koska olin jotenkin niin varma, että enhän enää tämän ikäisenä tule raskaaksi! Raskausoireita myös ollut huomattavasti vähemmän kuin aikaisempien (jo teinien/aikuisten) lasteni kohdalla. Nytkin koko ajan mietin, julkaisenko tätä vai en, uskallanko puhua tästä ollenkaan...mutta koska EN ole taikauskoinen, julkaisen :)
Ihan hupaisaa on muuten ollut viime päivinä lueskella juttuja. Tuntuu,että raskausajan sanavarasto on uusiintunut täysin sitten viime kerran... uusia ilmauksia esim. plussata, raskautua :)
Onnea odotukseen teille kaikille! Toivottavasti mahdollisimman monella nyytti sylissä tammikuussa!
Itse plussasin torstai-aamuna menkkojen oltua viikon ja muutama päivä myöhässä. Viime kuussa kävi samalla tavalla, että menkat myöhässä mutta alkoivat kuitenkin viikon kuluttua. Itselläni ikää 22 vuotta ja ensimmäinen tuloillaan :) Yritystä on ollut vajaa puolisen vuotta virallisesti, kuumeilua jo useamman vuoden. Viikkoja netin raskauslaskureiden mukaan olisi 5+6 (jos nyt osasin lukea oikein) ja laskettu aika 7.1
Sen kummempia oireita ei ole, ainakaan vielä. Väsyttää ja yleinen kokovartaloturvotus ovat ehkä ainoat oireet, sen takia tää tuntuuki jotenki uskomattomalta ja jännittävältä että olen raskaana.
Toivottavasti kaikki sujuu hyvin kaikilla plussanneilla :))
Heipä hei! Minä plussasin viikko sitten, ja la olisi 16.1! pientä rusehatavaa vuotoa ollut nyt kaksi päivää, mutta kuukautistenkin olisi pitänyt alkaa 3-4 päivää sitten joten koitan rauhoitella itseäni. Ikää mulla on 26 vuotta
heippa!!
täällä olis yks plussannu, LA 8.1.2013
Niin ja tää ois toinen lapsi. Tyttö -09
Heipat. Vappu aamuna tein testin ja hartaasti odotetut kaksi viivaa ilmestyi testiin. Laskurin mukaan viikkoja olisi nyt 5+1 ja la 4.1.2013.
Ikää minulla on pian 34-vuotta ja lapsosia on ennestään kaksi. 5 ja 7-vuotiaat tytöt.
Koin tammikuussa alkuraskauden keskenmenon niin hyvin varovaisen toiveekkaana elelen päivän kerrallaan.
Oireista vielä sen verran, että melko lailla samoilla linjoilla mennään, kun oasis. Ei liiemmin oireita. Muuta, kun rinnat aivan turkasen kipeät ja vatsa raskaan ja turvonneen oloinen. Mutta ei pahoinvointia, väsymystä eikä edellisissä raskauksissa vaivannutta päänsärkyä ainakaan vielä riesana.
Palataan.:)