Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kummit

Vierailija
03.05.2012 |

Haluaisin saada mielipiteitä koskien lapseni kummia, odotanko tosiaan liikoja?

Lapsellamme ( 4kk ) on siis kaksi kummia, toinen pikkuveljeni ja toinen paras ystäväni. Pikkuveljeni asuu 100 km päässä ja ystäväni 150km päässä meistä. Pikkuveljeni ja hänen tyttäystävänsä ovat olleet monta kertaa meillä, ovat hirmu kiinnostuneita lapsestamme ja rakastavat häntä silminnähden paljon. Kun taas tämä ystävi on nähnyt lapsemme kaksi kertaa, viikkoa ennen nimiäisiä ja nimiäisissä. Itse olen yrittänyt olla aktiivinen kummien suuntaa, lähettänyt kuvia lapsestamme, kertoillut kuulumisia ja kuinka on kehittynyt, mitä oppinut yms. Ystävältäni tulee aina vastaukseksi "voi kun söpöp, onpa kasvanut" tms. Itse ei koskaan kysele kuulumisia, minun kylläkin muttei lapsen. Olen melkostalailla tuohtunut ja kypsynyt tilanteeseen! Varmistin monta kertaa, haluaako kummiksi, ja tein selväksi mitä kummeilta odotan. Kaksi kertaa on nyt olu tulossa tyttöä katsomaan, kummatkin kerrat on viime hetkellä perunut.

Vedänkö nyt siis herneet nenään turhasta? Olen todella loukkaantunut tähän ystävääni.

Toivoisin asiallisia kommentteja=)

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä ystäväsi on lopen kyllästynyt kun jatkuvasti kerrot vaan mitä vauvalle kuuluu, hän ehkä haluaisi keskustella muistakin aiheista. Lapsetonta sinkkua ei ihan oikeesti jaksa kiinnostaa jutella vain vauvasta.

Vierailija
2/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia on mukava saada.

Ja kun joku sanoi että touhotan ystävälleni vain vauva-asiaa,kakkavaipat, koliikit sun muut.. Ei todellakaan pidä paikkaansa!:) Yhdestäkään kakkavaipasta tms en ole puhunut yhtään mitään. Ja tämä ystäväni onkin sanonut, että on ihanaa kun osaan puhua muustakin kuin vauvasta toisin kuin hänen muut ystävänsä joilla on lapsia.

Ja toisekseen, toisia ihmisiä voi kiinnostaa pituudet ja painot, muitakin kuin lapsen vanhempia:).

Ja hei, onko tullut mieleen, että jos ystäväni ei olisi minulle mahdottoman tärkeä ja rakas, en välittäisi tippaakaan mitä hän tekee/ei tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erityis kiitos 65 viestistäsi!

Jotkut ihmiset täällä ei näköjään pysty ymmärtämään, että ihminen jolla on vauva osaa puhua muustakin kuin vauvastaan.

Ap

Vierailija
4/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sitten niistä ASIALLISISTA vastauksista.

Ja ei, kummilla ei ole omia lapsia. Olisi kiva kun hän edes joskus kysyisi mitä lapselle kuuluu.

Ja ei kuuluta kirkkoon, niin kuin ei kummikaan, oletko kuullut siviilikummeista?

Ap

ihan vaan koska vastaajat eivät ole 100 % samaa mieltä kanssasi..? :D

Vierailija
5/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minkä Raamatun kohdan toivot kummien erityisesti opettavan lapselle?" asiallinen kommentti jos olen juuri sanonut ettemme kuulu kirkkoon. Vittuilua mun mielestä.

Ap

Vierailija
6/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksemme kummi oli kyllä aluksi kiinnostunut lapsesta mutta vuosien myötä kiinnostus väheni. Olen vuosien varrella lähetellyt hänelle kuvia ja kertonut kuulumisia korteilla ja tekstareilla. Mutta yhteydenpito on ollut kovin yksipuolista. Nyt muutamaan vuoteen kummi ei ole muistanut lasta mitenkään, ei edes korttia jouluna, syntympäivänä jne. Jokin aika sitten kuopuksemme pääsi ripiltä. Vasta rippijuhlassa huomasimme, että unohdimme kutsua tämän kummin juhliin.

Asumme 7 km:n päässä toisistamme ja tämä kummi on serkkuni.

Vierailija
7/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo taisit olla vähän epärealistinen odotuksissasi. En tiedä veljesi ikää mutta luulen että kun elämä tuo hänelle uusia asioita (opiskelu, oma perhe, kenties muita kummilapsiakin) niin ei hänkään noin usein luonasi vieraile. Kummisuhde voi olla hyvä vaikka ei nähtäisikään joka päivä.

Vierailija
8/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi näistä vastauksista päätelle että kummeilta ei saa odottaa/toivoa mitään. Ja jos joku sattuukin oleen toivotunlainen kummi, sekään ei teidän mielestä mitenkään voi olla kuin hetkellistä.

Vierailija
9/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin lapsettoman kummin asemassa, vaikka epäilenkin että et ole todellinen henkilö.

Taisit jossain viestissäsi kertoa, että tiedät kummillakin olevan ongelmia, joista on vain sinulle puhunut?

Oli niin tai näin, neljä kuukautta on lyhyt aika, ja 150 km pitkä matka. Kaksi tapaamiskertaa on mielstäni ihan kohtuullisesti.

Koska ette todennäköisesti ole päivittäin tekemisissä toistenne kanssa, voi kummin elämässä olla meneillään asioita, jotka vievät hänen aikansa juuri nyt. Itselläni tällaisia asioita on viime aikoina olleet hankala tilanne työpaikalla sekä yksityiselämässä vanhempieni sairastuminen.

En näistä asioista ole silti halunnut enkä varsinkaan jaksanut jankata kummilapsieni äideille, heillä lienee omiakin huolia. Sivulauseessa olen saattanut mainita. Olen jatellut että kerron sitten kun tavataan. Ja samalla toivon heiltä pitkämielisyyttä kun en kertakaikkiaan työviikon päälle ole jaksanut lähteä mihinkään tai kutsua vieraita.

Tuosta kyselemättömyydestä tulee mieleeni että olen varmaan lasten vauva-aikoina ollut juuri samanlainen; Pituus- ja painotietoja tuli kyllä kiitettävästi, mutta eivät ne minulle oikein mitään kertoneet. Samoin tuli kännykameralla otettuja kuvia, ihan kivoja, mutta en osannut niihin mitään tuon "söpöä" erikoisempaa komentoida, kun en k.o tilanteesta ollut sen kummemmin selvillä. Vauva pötköllään peiton päällä, mitä siihen olisin keksinyt? Olen pahoillani, en juuri mitään. Jos se tekee minusta huonon kummin, olen pahoillani siitäkin. Nyt lasten kasvettua hiukan, ei noita kuviakaan juuri tule, paitsi jostain spesiaalitilanteista, mihin jo keksii jotain vastatakin. Ymmärrän kyllä että varsinkin ekan lapsen kanssa kaikki on uutta ja ihmeellistä, ja kuviakin tulee varmaan napsittua eniten.

No, oikeastaan halusin vain sanoa sinulle, että anna kummillekin aikaa. Anna jokaisen löytää oma tapansa olla kummi. Et voi tietää mitä siellä toisessa päässä on meneillään. Ja joka tapauksessa tuo tapaamistahti kuulostaa ihan hyvältä.

Vierailija
10/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin minusta tuo ystäväsi on mielestäni nähnyt nimikkolastaan ihan tarpeeksi usein. Veljelläsi on kaksi roolia: hänellä on tuo nimikkoaikuisen virka, mutta hän on myös lapsesi eno. Todennäköisesti hän tapaisi lastasi, vaikka ei olisikaan lapsen nimikkoaikuinen.

Toiseksi: teidän kovin helppo pyytää lisää nimikkoaikusia lapsellenne, koska lasta ei ole kastettu. Jos puhuttaisiin oikeista kummeista, niin niitähän saisi lisätä lapselle vain seurakunnan tietyin ehdoin kirkkoherran hyväksymänä. eli siitä sitten vain etsimään nimikkoaikuisia. Muista painottaa näille uusille sitä, kuinka olet tämän ystäväsi suorituksiin pettynyt.

Kolmanneksi. Kummin tehtävä on ihan oikeasti osallistua siihen lapsen kristilliseen kasvatukseen. Älä siis hyvä ihminen puhu, että lapsellasi on kummeja.

Vierailija
11/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin monta kertaa pienenä pahoittanut mieleni kun omat kummini eivät ole kanssani viettäneet aikaa tai muistaneet. Isosiskoni kummit taas ovat aina muistaneet häntä ja se tuntui silloin pahalta. Muistan kun monta kertaa sanoin et miks mulla on tollaset paskat kummina ketä ei mikää kiinnosta, että miksei kaikilla oo kivoka kummeja.

Ap

Vierailija
12/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin monta kertaa pienenä pahoittanut mieleni kun omat kummini eivät ole kanssani viettäneet aikaa tai muistaneet. Isosiskoni kummit taas ovat aina muistaneet häntä ja se tuntui silloin pahalta. Muistan kun monta kertaa sanoin et miks mulla on tollaset paskat kummina ketä ei mikää kiinnosta, että miksei kaikilla oo kivoka kummeja.

Ap

Kummi ehtii osallistua sitten myöhemminkin! Ei ehkä osaa olla pienen lapsen kanssa jos on itse lapseton.

p.s. Jos olisin ilkeä, sanoisin, etten minäkään haluaisi olla kummilapseni kanssa, joka haukkuu minua paska-kummiksi...

Vierailija
13/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät ihmiset esim. pro seremonien sivuilla, jossa juurikin kerrotaan esim. noista siviilikummeista, ennen kuin alatte Ap:ta tuomitsemaan.

Vierailija
14/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että päättelit sitte että olen kummejani paska-lummeiksi haukkunut päin naamaa?Ei tullut mieleesi että ehkä olen vanhemmilleni noin voinut sanoa.

Hohhoijaa

Ja jos ei halua osallistua alusta asti, miksi myöhemminkää?

"ei osaa olla vauvan kanssa" no sehän se vasta vaikeaa onkin!

Ap

Vierailija
15/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tule mieleisiä vastauksia, on kommentit "asiattomia".

En lukenut koko ketjua, mutta minulla tuli mieleen seuraavat seikat:

- ap odottaa kummista lapselle toista äitä, vähempi ei kelpaa

- ap:lla on jokin pikkusisko-kompleksi. Isosiskon kummit (ja varmaan kaikki muutkin asiat) oli parempia kuin itsellä.

Ap, lopeta turha narina.

Vierailija
16/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meillä ollaan pettyneitä lapsemme (6 kk) kummiin. Halusimme läsnäolevan kummin, mutta toisin kävi.

Kummimme käy meillä vain kerran kuukaudessa, vaikka toivoisimme hänen käyvän joka viikko. Hän ei myöskään jää yökylään, vaikka haluaisimme. Kummimme myös tilasi lapsellemme kerran kuussa ilmestyvän kirjasarjan, mutta hän ei lue kirjoja lapsellemme. Mitä järkeä oli kirjojen tilaamisessa, jos ei kiinnosta lukea niitä?

Aloitamme kohta vauvauinnin. Aion pyytää kummia mukaan, koska mieheni ei ehdi. Toivottavasti hänelle sopii. Onhan se sunnuntai klo 9 hieman hankala aika sinkulle, mutta aion painottaa hänelle kummiuden tärkeyttä. Peukut pystyyn, että hän suostuu :) Peukut myös sinulle ap, toivottavasti saatte toivomamme aktiivisen kummin!

nää mammat on niin tosissaan....

Vierailija
17/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuan miks radios aina nauretaan vauva.fi:n keskusteluille!

Ap

Vierailija
18/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

ON NE SITTEN VIISAITA SIELLÄ RATIOSSA! PANEVATKO SEURAAVAKSI JIPUA SOIMAAN? :D :D :D

Vierailija
19/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

jos sulle mielestäsi tässä keskustelussa vittuillaan...

Vierailija
20/95 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskon tai veljen lapset nyt vielä oikeesti kiinnostaa. Relaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän