Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempien lapsilleen antamat nimet, mikä hel*etti näitä ihmisiä vaivaaa!!?

Vierailija
28.04.2012 |

Olen sellaisessa vauvaryhmässä jossa on tietyn ikäisten lasten vanhempia. No, nyt on lapset siinä iässä että annetaan niille nimiä... Oikeasti se kirjo on aivan mahdoton, ja ne nimet on sellaisia että en ymmärrä mistä niitä nimiä on keksitty. Oikein keksimällä keksityn kuuloisia. En valitettavasti niitä täällä voi julkaista kun pelkään että niitä äitejä täälläkin pyörii..

Mä en kestä!!! Kun sitten pitäis aina jokaisen kohdalla kehuskella että voi voi kun on ihana nimi ja oikeasti vain miettii että miten se lapsi tuosta nimestä kärsii...

Nyt joku kohta tähänkin ähkäisee että no millanen se ap:n lapsen nimi on. No ei ainakaan mikään Lumia Carolina Meri-Irinja Jemiliina Matilda Virtanen :D :D

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni nimettiin isoäidin isoäidin mukaan. Nimi on todella kaunis ja suht harvinainen. Viime vuosina tämä nimi on tosin yleistynyt. Oma nimenikin oli vähemmän yleisempi kun minut kastettiin. Meidän tapauksessa nimestä ei ole ollut haittaa :)

Miehelläni on tavallaan perusnimi, erikoisesti kirjoitettuna ja hän joutuu aina tavaamaan nimensä. Tosin, mieheni on puoliksi suomalainen ja nimi tulee hänen äitinsä kotimaasta ja sointuu kauniisti sukunimensä kanssa. Mieheni kuitenkin lausuu nimensä ihan suomalaisittain ja moni yllättyy kirjoitusasun nähdessään :D

Itse tahdon antaa lapsilleni perinteiset nimet, tosin ei mitään Aavaa tai Ainoa, vaan jotkut vähemmän yleiset. Ei tarvitse sitten olla se "Aino Cee" isompana :D

Vierailija
2/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yök. Kuka haluaa olla Kuutti 15 vuotiaana? Kyllä katsoisin kahdesti jos joku mies tulisi esittelemään itsensä Kuuttina tai Nooana. Olen ehkä kauhea ihminen, täällä ihannoidaan vähän eri nimiä kuin netin ulkopuolella. Vaikka äiti olisi innoissaan lapsensa nimestä niin voin vannoa että selän takana noita nimiä pidettäisiin outoina.

No varmasti samaa olisivat vaikka jotkut 30-40-luvulla sanoneet 60-luvulla. "Voi peeveli, jos joku mies tulisi esittelemään itsensä Samiksi! Huh, mikä höpsö nimi! Ehkä ihan hauska vauvalla, mutta entä aikuisella miehellä? "

Etkö itse tajua, että kyse on sukupolvien kuilusta? Olisiko mahdollista, että Nooan ja Kuutin ikäluokan tytöt pitävät Nooaa ja Kuuttia ihan normaaleina miehenniminä siinä vaiheessa kun Nooa ja Kuutti ovat kasvaneet miehiksi?

Hämmästyttää taas ihmisten analysointikyvyttömyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat järkyimmät nimet joihin oon törmännyt.

Onneksi nimenvaihto menee nykyään melko helposti.

Vierailija
4/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntä sellaisella nimellä johon liittyy negatiivisia mielleyhtymiä esim. myrsky, kuura, pyry, loska, moska, paska - halutaan leimata lapsi jotta hän ei vaan koskaan unohtaisi että henkilöönsä liitetään negatiivisuutta, vanhempien ja kaikkien jotka hänet tapaavat... julmaa mielestäni...

Koska kukapa sitä nyt myrskyä, kuuraa tai pyryä voisi pitää positiivisena? Ei kukaan, koska minä en! MINÄ olen totuuden torvi!

Vierailija
5/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miedän pojan nimeksi tuli Börje Göran Stig-Peter ja se rupesi heti homoksi mentyään kouluun. Nykyään sen poikakaverina toimii Pålle Anders. Tosi ihanaa!

Vierailija
6/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdeksaa eri kieltä nimissä. :D Viimeisen kastetilaisuudessa jo suurella mielenkiinnolla odottelin, mitä tällä kertaa on keksitty. Eivät vanhempansa pettäneet silläkään kertaa antamalla jotain tavisnimeä. Omassa pokassa oli vähän pitämistä, mutta kaikkeen tottuu. Pääasiahan on, että vanhemmat itse ja lapsi pitää nimestään.

Vierailija
7/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"se on Mico ceellä".

nimistä, joissa k on korvattu c:llä tulee mieleen paitsi snobailu, myös "Nico ceellä koska koolla ei ole väliä".

Homoissa ei ole mitään pahaa, mutta se on lapsen kiusaamista antaa "hinttinimi", jos hän paljastuukin isompana heteroksi.

Vierailija
8/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun antamasi nimi herättää yhtälailla kauhistusta meissä muissa.

Vierailija
9/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen saanut elää niin että ihmiset ovat nimeäni makustelleet "onpa kaunis" kun olin pieni. Se Jenni-buumi tuli kun olin murkku.

Omille lapsilleni olen etsinyt kauniit nimet jotka löytyvät suomalaisesta nimipäiväkalenterista mutta joiden yleisyys ei vaivaa, todellakaan. Paitsi että 15v esikoinen alkaa saada paljon pieniä seuraajia ;) Kannattaa olla aikaansa edellä, eikä tavallinen!

Vierailija
10/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpiiriini kuuluivat Nonna, Tutta, Jertta ja Jerkko. Mun nimi koostui kahdesta norminimestä, mutta yhdysnimenä erittäin harvinainen ja olin aika kypsä, kun nimi kirjoitettiin aina väärin. Nykyään käytän vain yhtä nimeä, ja omille lapsilleni en antanut yhdysnimiä missään tapauksessa. Meidän lapsilla on norminimet, tosin keskimmäisen nimi ei ole kalenterissa, mutta aivan suomalaiselta norminimeltä kuulostaa. Esikoisen nimi on yleisin, muttei ole yhtään kaimaa tavannut alakoulussa.

Vierailija
11/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsilleni olen etsinyt kauniit nimet jotka löytyvät suomalaisesta nimipäiväkalenterista mutta joiden yleisyys ei vaivaa, todellakaan. Paitsi että 15v esikoinen alkaa saada paljon pieniä seuraajia ;) Kannattaa olla aikaansa edellä, eikä tavallinen!

Sittemmin kys pojan nimi yleistyi ihan humps vaan ja kas päätyi kalenteriinkin 2000-luvulla uudistuksen yhteydessä. Pienempiä saman nimisiä on pilvin pimein (no ehkei pilvin pimein, mutta on kuitenkin). Parikymppisiä vähän.

Esikoisen nimisiä on väestörekisterissä edelleenkin yhteensä alle 71 kpl. Joutuu sitä tavaamaan, mutta muuten on makustellessa ihan normaalin suomalaisen nimen kuuloinen.

Vierailija
12/105 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yök. Kuka haluaa olla Kuutti 15 vuotiaana? Kyllä katsoisin kahdesti jos joku mies tulisi esittelemään itsensä Kuuttina tai Nooana. Olen ehkä kauhea ihminen, täällä ihannoidaan vähän eri nimiä kuin netin ulkopuolella. Vaikka äiti olisi innoissaan lapsensa nimestä niin voin vannoa että selän takana noita nimiä pidettäisiin outoina.

Nooalle olet vain rupinen kärtty mummo, siinä vaiheessa kun hän iskee mimmejä vuonna 2030.

Vierailija
13/105 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on nykyisin hyvin yleinen nimi, mikä oli 35 vuotta sitten hyvin harvinainen, jotkut kirjoittivatkin ihan väärin, ja lausuivat. Olen ollut aina tosi tyytyväinen nimeeni eikä minua ole siitä kiusattu. Lisäksi on mukavaa, että nimeni antaa mielleyhtymän kymmenen vuotta nuoremmasta henkilöstä. Minusta siis ei missään nimessä kannata antaa muotinimiä, vaan olla nimenomaan aikaansa edellä.

Vierailija
14/105 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooalle olet vain rupinen kärtty mummo, siinä vaiheessa kun hän iskee mimmejä vuonna 2030.

Kuka haluaa nimeksensä eläimen, joka kuvastaa pientä ja söpöä vauva eläintä? En voi oikeasti käsittää miten täältä löytyy näin paljon Kuutti faneja, oma tuttavapiiri nauranut nimelle jo pitkään, eikä kukaan ainakaan tunnusta pitävänsä nimestä. Olenko ainoa joka ei voi kuvitella aikuiselle miehelle hylkeen poikasen nimeä.

Vierailija
15/105 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan tyylliin vois nimetä tulevaisuudessa, tässä vinkkejä muodikkaille mammoille:

Varsa Vilhelmi Valdemar

Vasikka Aina-Hellä

Porsas Myrsky Tursas

Pupu Petteri

Mäti-Tahna Taneli

Räksä Orkku Irmeli

Kana Orvokki Ilolintu

Toukka Tellervo

Vierailija
16/105 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan tyylliin vois nimetä tulevaisuudessa, tässä vinkkejä muodikkaille mammoille:

Varsa Vilhelmi Valdemar

Vasikka Aina-Hellä

Porsas Myrsky Tursas

Pupu Petteri

Mäti-Tahna Taneli

Räksä Orkku Irmeli

Kana Orvokki Ilolintu

Toukka Tellervo

Mukavaa että edes yksi on kanssani samaa mieltä ettei Kuutti sovi pojan, varsinkaan miehen nimeksi. Kuka teistä antaa ensimmäisenä lapselleen nimen Norppa tai Hylje?

Vierailija
17/105 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja, ja minusta on myös rasittavaa, kun muksuille on annettu niin erikoisia nimiä. Istumajärjestystä tehdessä esimerkiksi on vaikeaa tietää, onko kyseessä tyttö vai poika...

Vierailija
18/105 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulee ensimmaiseksi mieleen etta c-kirjainhan voidaan lausua suomenkielessa joko s tai k. Eli sita Micaahan voisi ihan hyvin kutsua Misaksi, ja Peccaa Pessaksi. Ihan yhta oikein :)

Vierailija
19/105 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulee ensimmaiseksi mieleen etta c-kirjainhan voidaan lausua suomenkielessa joko s tai k. Eli sita Micaahan voisi ihan hyvin kutsua Misaksi, ja Peccaa Pessaksi. Ihan yhta oikein :)

Suomessakin menee kuten romaanisissa kielissä ja englannissa eli ennen e:tä ja i:tä äännetään pehmeänä (Suomen kielessä s:nä) ja muuten kovana eli k: na. Ei ole siis Pessat ja Misat oikein, samoin kuin ei olisi Kekilia ;-)

Vierailija
20/105 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luen usein lehdestä kastettujen vauvojen nimiä. Hassuin, mihin olen törmännyt, oli Remu-Mooses Malakias. En muista, oliko väliviiva Remun ja Mooseksen välissä vaiko vasta Mooseksen jälkeen.