Vanhempien lapsilleen antamat nimet, mikä hel*etti näitä ihmisiä vaivaaa!!?
Olen sellaisessa vauvaryhmässä jossa on tietyn ikäisten lasten vanhempia. No, nyt on lapset siinä iässä että annetaan niille nimiä... Oikeasti se kirjo on aivan mahdoton, ja ne nimet on sellaisia että en ymmärrä mistä niitä nimiä on keksitty. Oikein keksimällä keksityn kuuloisia. En valitettavasti niitä täällä voi julkaista kun pelkään että niitä äitejä täälläkin pyörii..
Mä en kestä!!! Kun sitten pitäis aina jokaisen kohdalla kehuskella että voi voi kun on ihana nimi ja oikeasti vain miettii että miten se lapsi tuosta nimestä kärsii...
Nyt joku kohta tähänkin ähkäisee että no millanen se ap:n lapsen nimi on. No ei ainakaan mikään Lumia Carolina Meri-Irinja Jemiliina Matilda Virtanen :D :D
Kommentit (105)
Hyi yök. Kuka haluaa olla Kuutti 15 vuotiaana? Kyllä katsoisin kahdesti jos joku mies tulisi esittelemään itsensä Kuuttina tai Nooana. Olen ehkä kauhea ihminen, täällä ihannoidaan vähän eri nimiä kuin netin ulkopuolella. Vaikka äiti olisi innoissaan lapsensa nimestä niin voin vannoa että selän takana noita nimiä pidettäisiin outoina.
Nooalle olet vain rupinen kärtty mummo, siinä vaiheessa kun hän iskee mimmejä vuonna 2030.
Kuka haluaa nimeksensä eläimen, joka kuvastaa pientä ja söpöä vauva eläintä? En voi oikeasti käsittää miten täältä löytyy näin paljon Kuutti faneja, oma tuttavapiiri nauranut nimelle jo pitkään, eikä kukaan ainakaan tunnusta pitävänsä nimestä. Olenko ainoa joka ei voi kuvitella aikuiselle miehelle hylkeen poikasen nimeä.
kas kun ei anneta vasikkaa tai varsaa lapsen nimeksi!!
mutta onhan se hauskaa että kuutin äiti on hylje..
sisu..no joo,en sano muuta kuin että melkoinen pussi ja pastilli. hilppa taas on jotain järkyttävää!!
ja suokaas nyt kuuttien äidit (hylkeet) anteeksi lausuntoni.
samanlailla kun Millalle. :D Kaupoissa huutelevat pikku Hennojen peraan. Itse sain nimeni 70- luvulla, enka muista koskaan nuoruudessasi tavanneeni toista Hennaa, vaikka kaupungissa asuttiinkin.
samanlailla kun Millalle. :D Kaupoissa huutelevat pikku Hennojen peraan. Itse sain nimeni 70- luvulla, enka muista koskaan nuoruudessasi tavanneeni toista Hennaa, vaikka kaupungissa asuttiinkin.
:D
Joo, 70-luvulla minäkin nimeni sain :) yläasteella sain tietää että kaupungissani on toinenkin Milla :O
Joten ei c-kirjaimessa mitään vikaa ole, jos kelpaa suomen kilen isän nimeenkin.
C-kirjaimessa ja muissa suomenkieleen perinteisesti kuulumattomissa kirjaimissa on mielestäni se vika, että lapsi joutuu joka välissä erikseen sanomaan että "se on Mico ceellä".
C-kirjaimessa ja muissa suomenkieleen perinteisesti kuulumattomissa kirjaimissa on mielestäni se vika, että lapsi joutuu joka välissä erikseen sanomaan että "se on Mico ceellä".
Linus Torvaldsin kaikilla lapsilla on wt-nimet.
Asuvat kuitenkin hyvällä alueella Portlandissa. Miksiköhän hän ei ole ymmärtänyt antaa lapsilleen hienoja nimiä?
Se että nimet ovat vuokralähiöiden köyhälistön suosiossa esim. romanit liittyy taas siihen että näitä köyhälistön mielestä heitä parempiosaisten nimiä (romanit ottaneet jo kauan sitten sukunimikseen ruotsinkielisiä nimiä) aletaan antaa kun ajatus on se että näin lapsi ikäänkuin "kuuluu parempiosaisiin, nousee arvossa". Näinhän ei tietenkään tapahdu vaan siellä se elämä jatkuu toimeentulotuen piirissä kuten ennenkin mutta "paremmalla" nimellä varustettuna.
Linus Torvaldsin kaikilla lapsilla on wt-nimet.
Asuvat kuitenkin hyvällä alueella Portlandissa. Miksiköhän hän ei ole ymmärtänyt antaa lapsilleen hienoja nimiä?
te tiedätte, jos toinen vanhemmista on esim.ruotsinkielinen, niin c-kirjain on useissa ruotsalaissa nimissä.
mutta en antaisi vauvalle (joka on vielä vain sen reilu 10 vuotta lapsi ja ihan pienen hetken "se äidin oma kuutinpoikanen")eläintä nimeksi. Kuutti tulee aina olemaan hylkeen poikanen ja uskon, että se tulee vielä pitkään herättämään oudoksuntaa. (Tosin myönnän häpeillen, ettei se julkisuuden henkilö, jonka nimi Kuutti ja jonka joku mainitsi aikaisemmin, tunnu oudolta) Ei niitä Kuutteja ole kastettu kuin kokonaisuudessaan alle 200, enkä usko että tulee erityisesti lisääntymään koska paljon mukavampia, erikoisempiakin nimiä on tarjolla joilla ei ole jotakin tarkoitusta suomessa. Mutta tämä on oma mielipiteeni ja kaikilla on oikeus tykätä mistä nimestä vain, onneksi suomessa hylätään niitä oudoinpia nimiehdotuksia, on siis joku joka valvoo.
nimi ja mukavan kuuloinen. Ja tuo hylkeenpoikanen merkityshän on söpö, aikuisella miehelläkin :)Tuskin se kenenkään miehisyyttä pilaa. Ainoastaan jonkun höperön av-mamman mielestä, mytta ehkä tuo höperö osaa pitää turpansa kiinni jos tapaa miehen IRL.
Eli nimen täytyy kertoa sukupuoli.
Mä törmäsin poikaan nimeltä CEVIN, lausuttiin Kevin. Miksei voinut antaa nimeksi KEVIN sitten kun haluaa että lasta kutsutaan Keviniksi? CEVINhän lausutaan SEVIN.
Itse olen Milla ja se oli silloin 80-luvulla lapsuudessani kuitenkin jokseenkin harvinaisempi kuin Sanna tai Tanja. Milla Magia -huutoja tuli osakseni aika paljon ;D (ja turpakäräjäthän siitä seurasi)
90-luvun puolivälissä Millaa ruvettiin antamaan nimeksi sitten enemmän ja oli outoa olla kaupassa, kun kuuli "Milla !!! heti tänne!!" ja tajusin, että joku komentaa lastaan eikä minua.. ;)
Sama täällä. Nimeni on Enni ja sain kummasteluja siitä lapsena, että mikä ihmeen nimi tuo on. Jotkut sanoivat avoimesti rumaksi nimeksi, muutamat ihastelivat joskus harvoin. Opin kyllä itse tykkäämään siitä jo teininä. Lapsena olisin mieluummin ollut tavallisemman niminen, joku Hanna tai Jenni.
Nykyään kuulen nimeä jatkuvasti kaupoissa jne. kaupungilla. Nimi taitaa olla jopa trendikäs nykyään.
Mun vanhemmat oli edelläkävijöitä. ;)
ainakin Helsingissä tuota nimeä annettiin 70-luvulla jo paljon. Itsellä tuttavapiirissä useita.
tytöillä on yleiset, muodikkaat etunimet ja sitten oudommat keskimmäiset nimet. voin nyt kertoa ne kaksi ekaa, eli Ada Tähti ja Sanni Luna löytyvät meiltä. kolmannet nimet ovat vanhahtavat, molemmista suvuista otetut
ei ole mikään superharvinainen, mutta ikinä en ole kaimaani törmännyt kasvokkain :D ja nimi on siis Titta. olen ylpeä nimestäni, vaikka se monista onkin kammottava
Sellainen jota ei ole ihan jokaisella vastaantulijalla. Asuimme tuolloin (70-luvun alussa) Ruotsissa, joten hieman olimme syrjässä Suomen asioista.
Sittemmin olemme todenneet, että Anu on aika yleinen nimi minun ikäisillä :D
Mitä tulee alkuperäiseen valitukseen tai Kuutti-nimikeskusteluun, niin hohhoijaa, ihan sama. Kummallisimmatkin nimet ovat jonkun ajan käytön jälkeen tuntuneet ihan hyville ja sopiville. Juuri ko. lapselle. Omilla lapsillani on nimet, jotka heille sopivat. Esikoisella harvinaisempi, kuopuksella aika yleinen "muotinimi", kummallakaan ei ole nimikaimoja luokka-asteellaan, ja kun meillä on kolme rinnakkaista luokkaa, se tuntuu mielestäni hassulle.
Mua säälittää kaverin muksu, kun sen nimi on "Fanni", on varmaan ihan kiva ja söpö nimi vauvalle, mutta entäpä kun tää lapsi kasvaa ja käy vaikka ulkomailla. Ompa kiva olla pimpsa nimenä englanniksi...
Yritä nyt tajuta että hyvin moni nimi voi tarkoittaa jotain jollakin kielellä. Esimerkiksi Minna tarkoittaa tissejä italiaksi - kuinkahan montaa Minnaa mahtaa hävettää matkailla Italiassa?
Ei asioita nyt noin voi ajatella. Suomen kielessä sillä ei nyt vaan ole väliä.
Sukunimi, etuniemä en muista. Katselin jotain luontodokkarii ja repeilin kun Paska (kirjoitusasuna taisi olla heittomerkki jonkuun vokaalin yllä) kertoi eläinten ulosteista.
Joten ei c-kirjaimessa mitään vikaa ole, jos kelpaa suomen kilen isän nimeenkin.
k-kirjaimen tilalla oli c. Ruotsinkielessähän c-kirjain on tosi yleinen, toisin kuin meillä. Ruotsissa (ja monessa muussakaan maassa) ei kysytä kirjoitetaanko Marco ceellä vai koolla, koska kaikki tietävät että tietysti c-kirjaimella. Suomessa c-kirjaimen ongelma on ihan todellinen.
Mä tunnen yhden pariskunnan, joiden poika on Liam. Ihan kiva nimi ja näin päin pois, mutta ENGLANTILAISELLA, eikä suomalaisella... En myöskään ymmärrä miksei suomalaiset nimet kelpaa suomalaisille.
Totta. Se ei haittaa jos nimi on hieman erikoinen, mutta nuo eläinten nimet tms voisi kyllä jättää antamatta. C-kirjaimet ymmärtää kyllä, kun on esim suomenruotsalainen kyseessä tai jos sukunimi ei ole suomalainen.
Itse olen Milla ja se oli silloin 80-luvulla lapsuudessani kuitenkin jokseenkin harvinaisempi kuin Sanna tai Tanja. Milla Magia -huutoja tuli osakseni aika paljon ;D (ja turpakäräjäthän siitä seurasi)
90-luvun puolivälissä Millaa ruvettiin antamaan nimeksi sitten enemmän ja oli outoa olla kaupassa, kun kuuli "Milla !!! heti tänne!!" ja tajusin, että joku komentaa lastaan eikä minua.. ;)