Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempien lapsilleen antamat nimet, mikä hel*etti näitä ihmisiä vaivaaa!!?

Vierailija
28.04.2012 |

Olen sellaisessa vauvaryhmässä jossa on tietyn ikäisten lasten vanhempia. No, nyt on lapset siinä iässä että annetaan niille nimiä... Oikeasti se kirjo on aivan mahdoton, ja ne nimet on sellaisia että en ymmärrä mistä niitä nimiä on keksitty. Oikein keksimällä keksityn kuuloisia. En valitettavasti niitä täällä voi julkaista kun pelkään että niitä äitejä täälläkin pyörii..

Mä en kestä!!! Kun sitten pitäis aina jokaisen kohdalla kehuskella että voi voi kun on ihana nimi ja oikeasti vain miettii että miten se lapsi tuosta nimestä kärsii...

Nyt joku kohta tähänkin ähkäisee että no millanen se ap:n lapsen nimi on. No ei ainakaan mikään Lumia Carolina Meri-Irinja Jemiliina Matilda Virtanen :D :D

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sukupuoli vaikuttaa istumajärjestykseen?

Olen opettaja, ja minusta on myös rasittavaa, kun muksuille on annettu niin erikoisia nimiä. Istumajärjestystä tehdessä esimerkiksi on vaikeaa tietää, onko kyseessä tyttö vai poika...

No tokihan se vaikuttaa, kun tyttö-poika-järjestystä tekee. :) Sillä on usein varminta aloittaa, kun ei tunne ryhmää.

Vierailija
42/105 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opriina nimeä ei ole suomessa annettu kun yhelle, vanhan väestörekisterin mukaan missä näky vuodetkin. Kun kuulin ekan kerran ni ei se kuulostanu mitenkään erilaiselta, mutta kaunis se mielestäni on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli että millaisia nimiä siellä on...no näitä nimiä on aloitusviestiin "piilotettuna" ;)

Mitä vikaa mielestäsi on nimessä Irinja? Kuulostaa ihan kivalle.

Eikö joskus kannattaisi olla aikuinen ja asiallinen, eikä sortua haukkumaan ja kiusaamaan.

Vierailija
44/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sano nyt minkälaisia nimiä siellä vauvaryhmässä on tullut ilmi. Hölmöä laittaa tällaista aloitusta, jos ei yhtään enempää asiaa valota.

Minkä vuoksi annetut nimet olivat mielestäsi kamalia? Miksi niitä kehut, jos et oikeasti ole sitä mieltä? Etkö voi vain olla vaiti? Tai sanoa että "ai, enpä ole tuollaista ennen kuullutkaan. Minkäslaisia säitä on teillä pidellyt, joko narsissit on kukkineet."

Vierailija
45/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ikäni enemmän tai vähemmän kärsinyt erikoisesta nimestä. Lapsena ja teininä en muuta toivonut kuin että olisin ollut joku Henna tai Miia. Lapsilleni tulen antamaan tavalliset, kivat nimet. En edes tykkää noista erikoisista väkisinväännetyistä nimistä. Ja kun omat lapseni ovat kouluikäisiä, ovat he "tavallisine" nimineen varmaan harvinaisuuksia;)

Vierailija
46/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltämättä aika erikoisiin nimiin nykyisin törmää. Jotain erikoisuuden tavoittelua se kai on. Omilla lapsillani on ihan normaalit kalenterista löytyvät nimet, ei kovin yleiset tällä hetkellä mutta perinteiset perusnimet kuitenkin.

Vierailija
47/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina olen onnellinen ollut ettei oo tusinanimi

Vierailija
48/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut säälin vauvaa jonka etunimet on paju penni.

Vierailija
49/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen siihen tyytyväinen.

Minkälaisia nimiä sitten saa antaa? Pitäisikö minunkin vaihtaa vähän tavallisempaan? Mikä se sitten olisi?

Vierailija
50/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap on erehtynyt.

Vierailija
51/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anneta kovinkaan usein noita erikoisia "pajupennejä" päinvastoin aivan kuin vanhainkodin pappojen ja mummujen nimiä .mikä on kyllä ihanaa,

Vierailija
52/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin tykkään erikoisista nimistä, joskus kyllä. Niissä on juuri tuo aloittajan mainitsema vika että kuulostavat usein tekemällä tehdyillä. En myöskään ymmärrä miksi on hienompaa olla esimerkiksi Mico kuin Miko. Mikä siinä c-kirjaimessa kiehtoo?

Vierailija
53/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-kirjaimessa ja muissa suomenkieleen perinteisesti kuulumattomissa kirjaimissa on mielestäni se vika, että lapsi joutuu joka välissä erikseen sanomaan että "se on Mico ceellä".

Vierailija
54/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se ei kai ole ihme. Nimi ei varmaankaan olisi uniikki jos se olisi kovin kaunis.

Vierailija
55/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi se nimi on siis Mico-ceellä, eikä Mico, kun sen joutuu joka välissä lausumaan noin.

Vierailija
56/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta mikä C-kirjaimessa on niin pahaa?

lapselleen c-kirjaimellisen nimen, mutta kai sen oudostelu tulee siitä, että c-kirjain ei kuulu suomen kirjoitusjärjestelmään. Siksi näiden c-nimien kohdalla pitää erikseen kertoa, miten nimi kirjoitetaan.

Mulle tosiaan ihan sama, millaisen nimen kukin haluaa antaa, mutta mä sanoisin nimeksi tuon.

Vierailija
57/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se, että lapsi joutuu aina sanomaan Mico ceellä, Nico ceellä, Mirco ceellä... Eihän kukaan muuten tiedä, että k on korvattu vierasperäisellä c-kirjaimella.

Vierailija
58/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina olen onnellinen ollut ettei oo tusinanimi

Voi hitsi kun ei olisi moista. Samaa nimeä kantavia oli luokallani kolme.

Omilla lapsilla nimenomaan vältin tusinanimiä. Pojalla on nimi, joka ei ole kovin yleinen mutta ei harvinainen kuitenkaan. Tytöllä taasen on tosi harvinainen nimi (alle 70 ihmistä saanut viimeisen sadan vuoden aikana). Mutta tarkkaan harkittu nimi, isoisoäidilläni oli sama nimi.

Vierailija
59/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se, että lapsi joutuu aina sanomaan Mico ceellä, Nico ceellä, Mirco ceellä... Eihän kukaan muuten tiedä, että k on korvattu vierasperäisellä c-kirjaimella.

nimeltä Patrik. Tarkoituksella pudotettiin c pois. Kas kummaa, kaikki kirjeet (esim. hammaslääkäristä) tulevat nimellä Patrick.

Vierailija
60/105 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tosiaan ihan sama, millaisen nimen kukin haluaa antaa, mutta mä sanoisin nimeksi tuon.

Sori, oon väsynyt mamma.