Vanhempien lapsilleen antamat nimet, mikä hel*etti näitä ihmisiä vaivaaa!!?
Olen sellaisessa vauvaryhmässä jossa on tietyn ikäisten lasten vanhempia. No, nyt on lapset siinä iässä että annetaan niille nimiä... Oikeasti se kirjo on aivan mahdoton, ja ne nimet on sellaisia että en ymmärrä mistä niitä nimiä on keksitty. Oikein keksimällä keksityn kuuloisia. En valitettavasti niitä täällä voi julkaista kun pelkään että niitä äitejä täälläkin pyörii..
Mä en kestä!!! Kun sitten pitäis aina jokaisen kohdalla kehuskella että voi voi kun on ihana nimi ja oikeasti vain miettii että miten se lapsi tuosta nimestä kärsii...
Nyt joku kohta tähänkin ähkäisee että no millanen se ap:n lapsen nimi on. No ei ainakaan mikään Lumia Carolina Meri-Irinja Jemiliina Matilda Virtanen :D :D
Kommentit (105)
kuin se, että lapsi joutuu aina sanomaan Mico ceellä, Nico ceellä, Mirco ceellä... Eihän kukaan muuten tiedä, että k on korvattu vierasperäisellä c-kirjaimella.nimeltä Patrik. Tarkoituksella pudotettiin c pois. Kas kummaa, kaikki kirjeet (esim. hammaslääkäristä) tulevat nimellä Patrick.
kaikki Marcot ja Carolinat ei automaattisesti ole kirjoitettu c:llä. Voi myös olla, että jos sukunimi on ruotsinkielinen, voi etunimikin päätyä suomenruotsalaiseen muotoon Patrick.
katsoisit väestörekisterin nimipalvelusta niitä nimiä, jos kaikki ne eivät ole harvinaisia nimiä niin voit ilmoittaa pari meidänkin iloksemme?
voitko vain muuttaa takaisin sinne lapin soille ja elää omaa elämää siellä,nussien porojen kanssa.
Joku kyseli että millaisia nimiä siellä on...no näitä nimiä on aloitusviestiin "piilotettuna" ;)
Mua säälittää kaverin muksu, kun sen nimi on "Fanni", on varmaan ihan kiva ja söpö nimi vauvalle, mutta entäpä kun tää lapsi kasvaa ja käy vaikka ulkomailla. Ompa kiva olla pimpsa nimenä englanniksi...
Ja mun mielestä tuo c kirjaimen käyttö on ihan ok, kun sitä osaa käyttää, esim Charlotta, Marcus, Michael (vrt. Mikael) on ihan hyviä kansainvälisiä nimiä, kun taas jos esim k korvataan c:llä, kuten micco tai mica, on ihan käsittämättömän typerää.
Olen opettaja, ja minusta on myös rasittavaa, kun muksuille on annettu niin erikoisia nimiä. Istumajärjestystä tehdessä esimerkiksi on vaikeaa tietää, onko kyseessä tyttö vai poika... Ja sitten anglistiset nimet kuten Penny, Fanny, Jerry ja Jenny pitää tosiaan lausua y:llä, pillastuvat jos sanoo "Fanni" tai "Jenni". Hohhoijaa...
juttu kuin Mico tai Mirco, koska noin lähtökohtaisesti se ei ole suomalainen nimi. No okei, ei oo Micokaan, mutta se ei oo minkäänmaalainen... Ja mitä vikaa on nykyisin ihan vaan Mikossa, siis perusmuotona Mikko??!
En minäkään kaikista nimistä pidä, mutta onneksi olen saanut antaa omalle lapselleni nimen, josta pidän. Minusta pahimpia nimiä ovat tavalliset tusinanimet kuten tällä hetkellä Aino, Sanni, Henna, Aleksi, Jonna, Jenna..
Toisaalta jos monikin ajattelee kuten ap, niin on ihan järkevää antaa mahd. perusnimi ettei tule kiusatuksi. Jo tällä palstalla saa isän kädestä, jos on tullu annettua lapselle esim. wt-nimi.:D
Esim. se kaunis pieni elämä-blogin ukko, oon aina miettinyt kutsuuko ne sitä kotona tyylikkäästi Maikhöliksi....
ja aika ajoin saa selvittää miten kirjoitetaan. onko kenties jonathan vai jonatan, et ei oo helppoo vaikka antais sellasen nimen mikä kirjoitetaan samoin kuin lausutaankin.
mitään nimeä erityisemmin kehuskellut. Kuuluisiko?
Mua säälittää nro 27 joka ei selvästikään ymmärrä että lähes jokainen nimi tarkoittaa jotain typerää jollain muulla kielellä.
Mitä väliä jos Fanni tarkoittaa ties mitä?
on aika harvinainen nimi, 65 annettu samana vuonna. No, silti hän oli ainoa jolla oli muskarissa kaima, vaikka siellä oli emmaa, aavaa, onnia ja muita näitä muotinimiä :) No, me ei onneks annettu siksi ettei kaimoja kohtais.
bongasin äidin ja lapsen rattaissa. Äiti oli semmonen tavallinen isompi nainen ja ihan perustavis mamma työntäen vaunujaan. Vaunussa oli niitä "huippumuodikkaita" kylttejä jossa on lapsen nimi ja syntymäaika. Tämän mamman rattaissa luki Bianca. Jotenkin tuli semmonen olo jos tyttö tulee äitiinsä niin nimi ei kyllä sovi yhtään sille lapsiparalle :P mutta kukin tyylillään..
on aika harvinainen nimi, 65 annettu samana vuonna.
en kyllä miellä nimeä mitenkään harvinaiseksi jos sitä on annettu 65 yhtenä vuonna...
kuin se, että lapsi joutuu aina sanomaan Mico ceellä, Nico ceellä, Mirco ceellä... Eihän kukaan muuten tiedä, että k on korvattu vierasperäisellä c-kirjaimella.nimeltä Patrik. Tarkoituksella pudotettiin c pois. Kas kummaa, kaikki kirjeet (esim. hammaslääkäristä) tulevat nimellä Patrick.
kaikki Marcot ja Carolinat ei automaattisesti ole kirjoitettu c:llä. Voi myös olla, että jos sukunimi on ruotsinkielinen, voi etunimikin päätyä suomenruotsalaiseen muotoon Patrick.
ihan suomalainen, joskin suht harvinainen.
Ja mekin ajateltiin, kun pudotettiin c-kirjain pois, että ei tulisi nimen kanssa sen suurempia ongelmia.
Ja lisäyksenä vielä siihen, että nimi tarkoittaa jotakin muuta ulkomailla. Minunkin nimeni tarkoittaa nenää (tai kuonoa) Virossa =)
on aika harvinainen nimi, 65 annettu samana vuonna.
en kyllä miellä nimeä mitenkään harvinaiseksi jos sitä on annettu 65 yhtenä vuonna...
on vähän, koska suosituimpia nimiä on satoja tai tuhansia.
pienet on teillä murheet jos ehditte toisten nimiä murehtimaan
must be taff livin dö pööfekt laif
(mutta eihän kukaan niin sanonut ... jäkäjäkäjäkä ja tusina lainalaatikkoa)
tavalla. Olin aika järkyttynyt niistä nimistä, joita kaverit lapsilleen antoivat. Joskus tuntui, että nimet oli niin tekemällä tehtyjä.
Mut sitten relasin ja aloin ajatella, kuinka hauskaa, että lapsille voi antaa muitakin nimiä kuin Mikaa ja Minnaa. Nykyään oikein innolla odotan, että kuulen noita uusia nimiä. Veikkailen aina mielessäni, mihin sarjaan nimi menee; luontonimiin, mauste-ja ruokapuolelle, isomummojen-ja pappojen nimiiin vai mihin. Onko väliviivaa ja löytyykö c-kirjain. Ja niitähän löytyy. ;)