Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekki liikunnan harrastaminen on niin vaikeaa?

Vierailija
27.04.2012 |

Tuntuu, että laihdutetaan ja laihdutetaan sillä syömisen vähentämisellä. Ruokailurytmit päin persettä ja ruoka jatkuvasti mielessä kun sitä ei saa syödä, sitte sorrutaan 4x viikossa ylettömyyksiin ja ajatellaan että onpa vaikea laiduttaa, on on.

Ja kyllä niidenkin jotka ovat normaalipainoisia, tulisi harrastaa liikuntaa.

Ihmiset ei ymmärrä kuinka hyvä olo siitä liikunnasta tulee, kuinka se ohjaa ruokahalua oikeaan suuntaan ja tekee pirteäksi, mielen virkeäksi ja vaikuttaa jopa seksielämään.

Ja poissuljen tästä nyt sairastavien lapsien vanhemmat, kriittisessä elämänvaiheessa elävät, liikuntarajoitteiset ihmiset, ettei vaan aleta marttyyriksi!

Miksi sinä et liiku viikoittain?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en voi ymmärtää, miksei sellaisia ryhmiä, porukoita yms. saada aikaan missään, että käytäis pelaamassa pesäpalloa, sählyä, jalkapalloa tms. ihan vaan huvikseen, mutta säännöllisesti. Ilman mitään sarjoja ja kilpailuja. Sitten mäkin rakastaisin harrastaa liikuntaa. Yksin juokseminen kun on vaan sitä pakkopullaa

Halusin nimenomaan pelata joukkuepelejä, vaikka en oikein osaakaan. Me laitettiin kaveriporukalla pystyyn oma jääkiekkojoukkue ja kesäksi katusähly. Osa meistä on pelannut aiemmin, osa ei koskaan. Hyvällä meinigillä pelaillaan kerta viikkoon.

Jos ei sopivaa porukkaa löydy, tehkää oma?

Vierailija
82/89 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että laihdutetaan ja laihdutetaan sillä syömisen vähentämisellä. Ruokailurytmit päin persettä ja ruoka jatkuvasti mielessä kun sitä ei saa syödä, sitte sorrutaan 4x viikossa ylettömyyksiin ja ajatellaan että onpa vaikea laiduttaa, on on. Ja kyllä niidenkin jotka ovat normaalipainoisia, tulisi harrastaa liikuntaa. Ihmiset ei ymmärrä kuinka hyvä olo siitä liikunnasta tulee, kuinka se ohjaa ruokahalua oikeaan suuntaan ja tekee pirteäksi, mielen virkeäksi ja vaikuttaa jopa seksielämään. Ja poissuljen tästä nyt sairastavien lapsien vanhemmat, kriittisessä elämänvaiheessa elävät, liikuntarajoitteiset ihmiset, ettei vaan aleta marttyyriksi! Miksi sinä et liiku viikoittain?

poissulkulistasi kakkoskohdan kautta kolmoseen - polvi on pipi.

Sitä paitsi jos laihduttaa pitää, niin nimen omaan ruoan vähentäminen on tehokkaampi kuin liikunnan lisääminen. On helpompi olla syömättä suklaalevy kuin polkea hikispinninkiä puolitoista tuntia veren maku suussa. Tosi on että liikunta lisää hyvänolon tunnetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän täysin päinvastoin

Väitän, että monille liikunnan merkitys laihdutuksesa on paljon suurempi; - liikunta auttaa/motivoi pitämään ruokavalion järkevänä (esim kun tietää lähtevänsä lenkille haluaa syödä niin et lenkki onnistuisi hyvin) - liikunnasta saatu hyvä olo korvaa vaikkapa suklaasta saadun (ei tarvetta lohtusyömiseen) - hyväkuntoisena olet pirteämpi, aktiivisempi joten peruskulutuksesi nousee.

p.s. Laihdutuksessa liikunnan merkitys on 15%, loput ruokavalion.

etenkin omalla kokemuksella laihdutuksesta. Ei onnistu liikkumalla, mutta onnistuu kun katson mitä syön. Liikunta taas sitten kyllä kiinteyttää kehoa.

menee niin, että silloin kun liikun paljon, on ruokahaluni tavallista pienempi ja pärjään todella vähäisellä syömisellä.

Sitten jos en liiku kärsin nälästä ja syön liikaa :(

En tiedä miksi näin, useimmilla tuntuu olevan päinvastoin.

Ollaan yksilöitä ja annetaan muidenkin olla :)

Vierailija
84/89 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en liikkunut, nyt laihduttaessa olen lisännyt liikuntaa ja toivottavasti tapa jää pysyväksi.

Syitä, miksi en ennen liikkunut

- en halunnut mennä ihmisten pariin hikoilemaan, nyt liikun pururadalla

- olen kömpelö, moni laji jää automat. sen myötä pois. Kävely ja hölkkä ok!

- alussa kunto oli tod. huono ja lenkkeily aiheutti tosi pahan olon.

Tuo taitaa olla jonkin verran yksilöllistä, miten hyvän olon liikunta aiheuttaa. Jotkut vertaavat jopa seksiin, mutta ei mulla ainakaan niin hyvä olo tule.

Vierailija
85/89 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikunta aina takaa pitkää elämää. Tiedän tapauksen, jossa päälle 30v mies sai sydärin hiihtolenkillä. Oli liikunnallinen mies lapsesta alkaen. Ruokavaliostaan en osaa sanoa, mutta viinaa ei käyttänyt liikaa eikä koskaan polttanut tupakkaa.

Sitäpaitsi, miksi pitäisi saada pitkä elämä?

Tupakointi on monenneksiko yleisin kuolisyy, toiseksi? Kun puhutaan tupankoinnin hengenvaarallisuudesta niin aina, siis AINA, löytyy joku jonka kumminkaimanisosetä poltti kaksi askia päivässä ja silti eli 105-vuotiaaksi.

Jep, tämä yksi tilastollinen poikkeamahan vesittää kaikki muut 99 prosenttia.

Sori vaan, mutta tuollaisen esimerkin laittaminen tähän ketjuun (että joku on kuule kuollutkin vaikka harrasti liikuntaa) kertoo siitä, miten vajaa olet älyltäsi.

Vierailija
86/89 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvaa olenko yrittänyt? Kaverit asuu liian hajallaan, kun meiltä on monille puolen tunnin ajomatka ja taas kaikilla kavereilla sama matka toisilleen. Eli asutaan Treen ympäristökunnissa hajallaan. Naapureista taas en ole yhdestäkään onnistunut saamaan edes viikottaista lenkkiseuraa. Kerran-kaksi kukaan sitoutuu mihinkään, mutta siihen lopahtaa.

Vierailija
87/89 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa 15kerran kortti kaupungin jumppiin 60e ja minulla just sellainen koska lapsia 4kpl enkä ehtisi säännöllisesti mihinkään..käytännössä käyn 2-3kertaa viikko ohjatussa.

Lisäksi ajan paljon pyörällä,2nuorinta kulkee kärryssä ja kävellään paljon.en käytä hissiä kun silloin kun on paljon tavaraa,3.kerros meillä.

Aina on aikaa tehdä vaikka 20vatsaa..sekin on enenmän kuin 0.Puistossa kun olen lasten kanssa,monesti hypin ja kuntoilen siinä sivussa=DEli varmasti näyttää hullulta.

Kerran viikossa käydään uimassa koko perhe ja uidaan vuorotellen miehen kanssa silloin lenkki.

Kotona on zumbaa,pilatesta,wii millä kuntoilen 15-30min pätkiä.Eli kyllä ehtii jos haluaa=)

Vierailija
88/89 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut _paljon_ eri lajeja. Juoksua, sauvakävelyä, kuntosalia, squashia, tennistä, keilausta, aerobiciä, zumbaa, tanssia, jalkapalloa, lätkää, pyöräilyä, hiihtoa, luistelua, ringetteä, kahvakuulatreeniä jne jne. Elämäni aikana olen kokeillut hirvittävästi eri lajeja, mutta en kertakaikkiaan saa mistään mitään iloa. Liikunta ei vaan ole mun juttu. Saan hyvän olon kun teen käsitöitä tai askartelen, mutta liikunnasta en ole koskaan saanut mitään hyvää oloa.

ymmärrä liikkumisen hehkuttamista. Toki iloitsen että pystyn liikkumaan ja kävelemään, että olen terve. Silti en jaksaisi käydä jumpissa yms iltaisin.

Vierailija
89/89 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvaa olenko yrittänyt? Kaverit asuu liian hajallaan, kun meiltä on monille puolen tunnin ajomatka ja taas kaikilla kavereilla sama matka toisilleen. Eli asutaan Treen ympäristökunnissa hajallaan. Naapureista taas en ole yhdestäkään onnistunut saamaan edes viikottaista lenkkiseuraa. Kerran-kaksi kukaan sitoutuu mihinkään, mutta siihen lopahtaa.

Me kaikki asumme samassa kaupungissa, mutta matkoihin julkisilla saattaa mennä melkein tuntikin. Eli viikottaiseen pelaamiseen menee parhaimmillaan yli neljä tuntia matkoineen, pelaamisineen ja kuulumisten vaihtamisineen. Mutta se on sen arvoista, näkee porukan samalla ja voi "pyhittää" viikon muut päivät perheelle, kun kaikki kaverit on jo nähty.

Laita itse ilmoitus johonkin? Meillä on kaupunginosayhdistys, joka järjestää välillä toimintaa. Sellaisen asukastalolle ilmoitus tai nettisivuille? Tai aloite yleensäkin.

En kyllä ymmärrä, miksi aikuisille ei enää suunnata mitään harrastuksia. Tietyntyyppiset harrastukset ovat vain lapsille ja nuorille. Jos aikuisena haluaisit aloittaa, pitäisi olla jo pohjaa lajiin. Kyllä aikuisetkin haluavat harrastaa ja aloittaa uuden lajin, kuten jalkapallon. Missä ryhmät?! ..kele!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän