Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä joilla ei ole ajokorttia!!

Vierailija
27.04.2012 |

Jatkuvasti toisten armoilla elämistä ja kyydin pummaamista! Minusta aikuisen ihmisen kuuluu omistaa ajokortti. Jos ei heti 18v. niin ainakin varhaisella aikuisiällä. Ajokortittomat ovat jotenkin luusereita...

Kommentit (160)

Vierailija
1/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti toisten armoilla elämistä ja kyydin pummaamista! Minusta aikuisen ihmisen kuuluu omistaa ajokortti. Jos ei heti 18v. niin ainakin varhaisella aikuisiällä. Ajokortittomat ovat jotenkin luusereita...

Oletko ikinä kuullut käsitteestä julkinen liikenne?

t:ajokortiton

Vierailija
2/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ajokortti, autoa en ole ajanut kortin ajamisen jälkeen, eli 15 vuoteen. Enkä ole pummannut kyytiäkään.

Kuten kakkonen sulle jo kertoi: JULKINEN LIIKENNE.

Autoa ei tarvitse kun asuu sivistyksen keskellä eikä jossain puskassa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaupunkimme keskustassa ja kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä.

Jos tarvitsee pidemmälle mennä,menen junalla/taksilla/bussilla.

Olen 30v.

Vierailija
4/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

30000 hengen yliopisto-kaupunki on maalla ja sivistymätön niin sitten. Mutta ok, täällä on kyllä todella huono julkinen liikenne. En siis asu ratikkapysäkin vieressä.

-ap

Vierailija
5/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajoin ajokortin vasta kun tarvitsin sitä eli nelikymppisenä ostettuani kesämökin. Sitä ennen pummasin kyydin yhden kerran miehen veljeltä, lapsi mursi kätensä metsässä olevassa mäessä ja taksi ei osannut tulla sinne.

Täällä on toimiva joukkoliikenne, satamat ja lentokenttä lähellä, fillarilla pääsee mihin vaan ja rattaiden kanssa on tullut käveltyä tuhansia kilometrejä ja mikä tärkeintä, takseja pilvin pimein.

Vierailija
6/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti kantaa perheen ostokset kerralla. Esimerkiksi kirppikseltä hankittu nojatuoli on näppärä kantaa selässä kotiin.

Joo, minulla on auto ja ajokortti, ja nimenomaan nämä julkisten liikenneyhteyksien varressa asuvat haluavat vähän väliä pientä apua, kun se Jumbo on niin kaukana tai pitäisi käydä jossain, minne bussilla ei pääse. Tietenkään he eivät itse koskaan muista näitä pyyntöjään.

Vierailija
7/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka minulla se kyllä on. Katsos Helsingissä ei tarvitse autoa. En edes muista, koska olisin viimeksi ajanut. Siitä on tosi monta vuotta.

Vierailija
8/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koskaan en ole kyytiä pummannut. Jos tarvii, niin menen taksilla.

Vierailija
9/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä, juuri silloin kun ne ovat noita kyydinpummaajia. Meillä töissä on eräs joka pummaa lähes joka päivä joltain kyydin töiden jälkeen kotiin, vaikka bussi menee ihan vierestä. On jopa tämän takia jättänyt bussikortin ostamatta, kun luottaa siihen että saa aina kyydin kotiin. Sama henkilö valittelee välillä kun ei pääse mökille jos miehensä on töissä, koska sinne ei mene julkista liikennettä. Eikä kuitenkaan aja ajokorttia, eikä ole rahasta kiinni. En ymmärrä.

Vierailija
10/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti on vähän sellainen ei-helsinkiläisten juttu. Helsingissä julkinen liikenne toimii oikeasti, eikä ajokorttia tarvitse samalla tavalla. Ajokortti on myös kallis investointi, joten ei siitä tule huvikseen ajettua + taitoa pitäisi pitää yllä. Auto ei ole ensimmäinen asia, jonka nuori tarvitsee Hgissä. Muualla ymmärrän täysin ihmettelyn, ei tarvitse edes olla maalla, koska julkinen liikenne ei ole yhtä hyvä muissa kaupungeissakaan.

Vierailija
11/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ajanut autolla muutamaan vuoteen, ajokortti kyllä löytyy edelleen, hankittu kun oli 18v. Ei täällä Espoossa tarvitse välttämättä omaa autoa, kaikki palvelut eivät ole kävelymatkan päässä, mutta julkinen liikenne toimii.

Vierailija
12/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 26v, kahden lapsen äiti. pääsen bussilla ja kävellen hyvin :) mies tykkää ajaa autoa niin viikonloppuisin mennään autolla paikkoihin.

mulla kans huono hämäränäkö ja diabetes (vaikea keskittyä liikenteeseen jos hypo iskee).

Vierailija
13/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 25 enkä omista ajokorttia. Ajattelin sen ajaa nyt kesällä, koska harkitsen moottoripyörän hankintaa samalla. Kuljen julkisella liikenteellä (Turussa), pyörällä ja kävellen. Nykyisellä avomiehelläni on auto, mutta tätä ennen olin 6 vuotta ilman autoa. Kaupassa kävin bussilla/pyörällä. Ikeastakin olen tullut bussilla, huonekaluja hankkiessa olen mennyt auton omistavan kaverin kanssa yhdessä ja maksanut bensarahaa.

Entäs jos onkin ajokortti mutta ei autoon ole varaa? Yhtälailla silloinkin ollaan "toisten armoilla".

Vierailija
14/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi toisen ketjun innoittamana, missä äiti valitti pitkää (3km) eskarimatkaa ja kun ei ole ajokorttia. Saattaa se helsinkiläinenkin joskus muuttaa vaikka miehen perässä syrjemmäksi sieltä keskustasta ja sitten uikuttaa kun ei saa lastaan eskariin.

-ap ;)

Vierailija
15/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan monta sataa km hesasta

t:13

Vierailija
16/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti kantaa perheen ostokset kerralla. Esimerkiksi kirppikseltä hankittu nojatuoli on näppärä kantaa selässä kotiin.

Joo, minulla on auto ja ajokortti, ja nimenomaan nämä julkisten liikenneyhteyksien varressa asuvat haluavat vähän väliä pientä apua, kun se Jumbo on niin kaukana tai pitäisi käydä jossain, minne bussilla ei pääse. Tietenkään he eivät itse koskaan muista näitä pyyntöjään.

Mulla on kortti, muttei autoa. Ruokaostoksiin sitä ei tarvitse, mutta toki jos esim. TV pitää osataa, niin ongelmissa ollaan. Huonekalut (ehkä sitä nojatuolia) lukuun ottamatta ei henkilöautoon mahdu, joten kuljetus pitää olla erikseen.

En kuitenkaan osta autoa vain sen takia, että sitä tarvitsee 1-2 kertaa vuodessa. Silloin käytetään taksia tai pummitaan kyytiä. Minusta on jotenkin kummallista ajatella, ettei maailmassa saisi kohtuudella pyytä apua muilta.

Vierailija
17/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä teidän yliopistokaupungissa kuultu sellaisesta asiasta kuin ilmastonmuutos?

Vierailija
18/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tyhmät vuokrasimme kesämökin ajokortittomalle perheelle. Bussipysäkiltä mökin pihaan on noin 4 km. Sama matka on kauppaan, postiin jne.

Alusta alkaen he olettivat, että vuokrasopimukseen kuuluu ilmainen kyyti aina halutessaan. Me typerykset kun olimme silloin näyttökerralla hakeneet perheen sieltä pysäkiltä katsomaan tiluksia. Asumme itse noin 2 km päässä mökistä, joten asia ei silloin ollut ongelma.

Sen jälkeen tuli usein torstaina soitto, että voisimmeko käydä kaupassa perjantaina noin 17.30, jotta veisimme heidät mökille. Se ei todellakaan onnistunut, joten annoimme paikallisen taksin yhteystiedot. Kuulemma tulee kovin kalliiksi käydä mökillä, kun me emme jousta. Pyöriä ei voinut jättää viikoksi minnekään kaupan nurkille, ettei niitä varasteta, joten paikallisten asukkaiden talkoohenkeä olisi toivottu.

Vierailija
19/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain se autokin on ajokortillisen pummattava. Vai ehdottaako ap, että kaikilla pitäisi olla autokin. Tuohan se nyt on aivan järjetön ajatus.

Minulla ei ol eajokorttia, koska tiedän, etten olisi hyvä kuski. Eikös se ole liikenneturvllisempaakin,kun ne vaan ajelevat, jotka haluavat. Näistäkin kyllä osalta saisi ajokortin ottaa pois.

Olipa taas yhden sortin fanaattinen mielipide. Tutkiskele nyt ap arvomaailmaasi. Jospa siinä olisi muutettavaa.

Vierailija
20/160 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi toisen ketjun innoittamana, missä äiti valitti pitkää (3km) eskarimatkaa ja kun ei ole ajokorttia. Saattaa se helsinkiläinenkin joskus muuttaa vaikka miehen perässä syrjemmäksi sieltä keskustasta ja sitten uikuttaa kun ei saa lastaan eskariin.

-ap ;)

Se helsinkiläinen voi ajaa ajokortin sitten, kun on muuttanut maalle. :) Parempi niin kuin lähteä ajamaan 15-20 v. vanhalla ajoluvalla ja viimeisin kerta auton ratissa oli kakkosvaihe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi