Minua sanotaan pelottavaksi - millainen on pelottava ihminen?
Olen usein kuullut ihmisiltä, joihin tutustun paremmin, että he olivat pitäneet minua pelottavana. En ole tyly enkä ilkeä, suorasukainen kyllä. Huomaan usein ihmisten jännittävän mun seurassa tai välttelevän minua. Miten muuttuisin vähemmän pelottavaksi? Olen kohtelias ja mielestäni ystävällinen, en pidä itsestäni suurta meteliä mutta en ole toisaalta mikään seinäruusukaan.
Millainen ihminen teidän mielestä on pelottava?
Kommentit (111)
Se Ylen lihava naistoimittaja vaalitentissä
Se Ylen lihava naistoimittaja vaalitentissä
Eräs tuttuni on pelottava eikä vaan sen näköinen. Ei puhu kysyttäessäkään mitään ei ole kuulevinaan kattoo vaan kun ilmaa, kävelee melkein päin kun tulee vastaan, ei puhu oikeestaan koskaan mitään möyhkii vaan jotain nopeesti. Mikä tän ongelma on? Tarviiko mun edes yrittää puhua tuolle?
Vierailija kirjoitti:
olen nainen ja ihan normaalin näköinen. sanon asioita aika suoraan, mutta en tylytä ketään. mistä ihmiset tietää olla "peloissaan" tuntematta minua, jos siinä on se syy? toisaalta olen kyllä ystävällinen, joskus hieman varautunut mutta hymyilen paljon. haluaisin aidosti muuttaa olemustani ja tapoja niin että ihmiset eivät kokisi minua pelottavaksi.
Yleensä syitä on kolme:
joko se, että naama peruslukemilla on ns. resting bitch face, suupielet roikkuu ja on vihaisen näköinen, vaikkei oikeesti oliskaan vihainen ihminen.
Tai se, että on ns. suoraanpuhuja, joka suoraanpuhuessaan unohtaa myös kohteliaisuuden. Palautetta voi antaa, mutta se on osattava antaa niin, ettei vastapuolelle tule kurat housuun.
Tai se, että on ns. terrieri, jolla on vahvat omat mielipiteet ja halu saada omat toiveensa läpi, ja sinnikkyys tenätä sitä niin pitkään, että onnistuu.
Kari ke@tonen on pelottava. Suu hymyilee silmät ei elä.
Mustiin pukeutunut mies ainakin nähtävästi pelottaa naisväkeä kadulla vastaantullessa kun kaikki kaivelevat aina sitä puhelintaan esille.
Vierailija wrote:
Tuksu on pelottava, hän on ruma ja väkivaltainen
Lähes 10 vuotta vanha viesti, mutta oikeassahan sinä olit.
Minua on sanottu pelottavaksi, kun olen saanut pakkomielteen jostain asiasta ja jauhan siitä jatkuvasti.
No miten joku voi sanoa jotain pelottavaksi jos ei ole keskustellut jonkun kanssa 15 min pidempään? Täällä kun kuvaillaan jotain ilmeitä ja ulkonäköä Huoh!
Ei kai ap ole joutunut vain gang stalkingin uhriksi? Joku päättää sinun luonteenpiirteesi, vetää ne ikävät ja oudot potenssiin kymmenen ja levittää ne juoruina sadalle potenssiin kymmenen, jotka levittää sen potenssiin kymmenen.
Tästä hauskana esimerkkinä voisi sanoa, että eräästä oli sanottu etukäteen bullshittiä, että epäystävällinen ja töykeä ja mitä kaikkea voisi kuvitella. Jotain yleistä shaissea, että ei välitä, eikä ole tunteellinen sun muuta, kun mitään selviä esimerkkejä mistään tuollaisesta ei ollut.
Oli kyseessä tahallinen mustamaalaus ja nuo luonteenpiirteiden paska analyysit vain jäävuoren huippu kaikissa valheissa.Tuohon oli paljon syitä ja henkilön mustamaalaus ei todellakaan, kun pieni osa koko juttua. Ehkä selventää, jos sanon, että tuohon liittyy rikoksia ja ihan muita, kun henkilöön itseensä liittyviä juttuja, jotka eivät kestä päivänvaloa.
Mutta näin yksinkertaisesti jos asia menee niin että kerrotaan etukäteen jotain, tuon perusteella jengi käyttäytyy oudosti jopa tylysti ja se ketä huhujen kohteena alkaa käyttäytymään vielä tylymmin. Varsinkin jos ei tiedä mistä kyse. Ja vaikka selviäisi, että gang stalking kampanja, niin ei välttämättä tahalleen muuta ja anna itsestään parempaa kuvaa. Siksi, että tuollainen on sairasta ja älytöntä. Siinäpähän näytellään. En itse muodosta mielipidettä muuten, kun jos tiedän henkilöstä jotain tai olen kuullut hänestä jotain joltakin kehen voin luottaa ja jonka tiedön varmasti tuntevan henkilön. Tarkoitan nyt mielipidettä luonteesta tai muusta. Tietenkin juopon näköisestä voi ajatella että juoppo ja bodarin näköisestä, että bodari.
Meillä on siskon kanssa sukurasitteena niinsanottu resting bitch face. Näytämme vihaisilta, vaikka olisimme ihan hyvällä tuulella, mutta emme hymyile. Lisäksi työssäni pukeudun huomiovaatteisiin, heijastintakkia, turvakenkiä jne, ja tietenkin kaikki henkilökortit jne mukana roikkumassa. Ja ilmeisesti sitten nämä asiat yhdessä tekevät minusta pelottavan oloisen? Koska 150cm keski-ikäisen naisen olemus ei kyllä muutoin voi olla mitenkään uhkaava tai pelottava. En korota ääntäni, en kiukuttele, en kettuile, en uhkaile. Minun jutuilleni nauretaan, mutta voihan se olla, että eivät uskalla olla nauramatta?
Minusta on myös sanottu, että olen todella todella uskottava, kukaan ei epäile koskaan mitään, mitä sanon. Vaikka valehtelisin niin että korvat heiluu, kaikki menee läpi.