Vinkit maistuvan kasvisruokaan lastenleirille?
Mun pitäisi vastata lastenleirin muonituksesta, nyt kerrottiin, että ruoan pitää olla kasvisruokaa. 7-18v ja aikuisille kelpaavia kasvisruokien reseptejä siis kehiin! Maitotuotteita ja kanamunaa voi ruoissa olla.
Osaan tehdä kahta kasvisruokaa ja ne ei ainestensa kalleuden vuoksi sovi leirille. Sekä kesäkeittoa ja vihannessosekeittoja, mutta ne ei ole ehkä tarpeeksi ravitsevia tilanteeseen, jossa talvella ollaan suurin osa päivästä ulkona.
En halua käyttää mitään korvikkeita, kuten quorn. Vaan tehdä ns aitoa kasvisruokaa.
Kommentit (42)
Kasvislasagne, kasvisgratiini. En ole kasvissyöjä mutta nää kyllä maistuu ja luulis maistuvan lapsillekkin.
Muitakin hyviä tiedän, mutta ne on ehkä enemmän aikuisen makuun.. avocadopasta, fetapastaa ym
Linssi- ja/tai kikhernepihvit ja perunamuusia
Kuka hitto ottaa kokiksi ihmisen joka osaa tehdä 2 erilaista ruokaa? Haistan trollin.
Turhaan teet, ei ne syö pelkkää kasvisruokaa.
Mikä tämä tällainen leiri on jossa ei saa normaalia ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten isosta porukasta on kyse? Linssilasagne, savutofulaatikko peruna-sipulisekoituksesta, papuquesedillat, kasvistortillat...
Joku 80 ihmistä.
Joka ruoka ei voi olla papukasvivoittoista, koska suurimman osan vatsa ei kestä jatkuvaa linssi/papumuhennosruokaa. Yhdessä ruoassa Ok.
Mahtaako savutofu upota lapsiin? Leirimielialan ratkaisee ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Kasvislasagne, kasvisgratiini. En ole kasvissyöjä mutta nää kyllä maistuu ja luulis maistuvan lapsillekkin.
Muitakin hyviä tiedän, mutta ne on ehkä enemmän aikuisen makuun.. avocadopasta, fetapastaa ym
Avokado liian kallista leirin budjettiin. Syökö lapset fetaa?
Kyselin tänään sekasyöjä-peruskoululaisilta heidän herkkuruokia, siellä mainittiin mm. pinaattikeitto, kasvissosekeitto ja lasage ( joka on tietysti tosi helppoa tehdä muustakin kuin lihasta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten isosta porukasta on kyse? Linssilasagne, savutofulaatikko peruna-sipulisekoituksesta, papuquesedillat, kasvistortillat...
Joku 80 ihmistä.
Joka ruoka ei voi olla papukasvivoittoista, koska suurimman osan vatsa ei kestä jatkuvaa linssi/papumuhennosruokaa. Yhdessä ruoassa Ok.
Mahtaako savutofu upota lapsiin? Leirimielialan ratkaisee ruoka.
Savutofulaatikko on kieltämättä siinä ja siinä. Linssilasagne menee oikeasti täydestä jos voi käyttää maitotuotteita.
Kasvishernekeittoa ja pannaria mansikkahillolla.
Miks pitää olla kasvista? Luulis että jos sitä vaaditaan, lapset ovat tottuneet?
Kyllä aina leireillä on se kasvissosekeitto, perusvarma valinta. Linssejä sekaan. Raejuustoa tarjolle. Esim kananmunia ja juustoa leivän päälle.
Juuri tänään oli meillä koko perheelle kasvissosekeitto iltaruuaksi, ihan yhtä hyvin on pitänyt nälkää sekä miehellä kuin urheilevilla teinipojilla, kuin esim jauhelihapihvit ja muusi. Ei oo kukaan valittanut tai santsannut extra-iltapalaa.
Alapeukku Adolf löysi tämänkin ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hitto ottaa kokiksi ihmisen joka osaa tehdä 2 erilaista ruokaa? Haistan trollin.
Olen ennen vastannut leirimuonituksesta, silloin sai olla sekaruokaa.
Tästä ovat tykänneet kaikki sekasyöjät, joille olen tätä syöttänyt. Ei korvikkeita. Lisukkeeksi riisiä ja paistettuja halloumikuutioita.
Kaurapuuroa veteen kaikille, päälliseksi marjoja tai voisilmä. Näin olen itse ratkaissut kaikki talkoot ja muut kissanristiäiset joissa on parikymmentä eri ruokavammaista. Nuo erityisruokavalioiset olisi poltettu sata vuotta sitten roviolla ruuaksi. Mitä noita nirsoja paapomaan, ottakoot omat omenat mukaan kekkereihin.
Kasvislasagne! Voisi itsekin tehdä sitä joku päivä.