Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairaana ja pomon reaktio kun soitin etten pääse töihin.

Vierailija
17.04.2012 |

Pomo alkoi suurinpiirtein huutamaan puhelimeen, että on se kyllä kumma kun kaikki muut saa miehensä tai mummot tai jonkun muun hoitamaan sairasta lasta, mutta mun kohdalla näin ei ole. Rupes tivaamaan eikö se mies tai mummot tai joku voisi tänään hoitaa. Vastasin vaan ettei se ole nyt mahdollista. Oli todella ilkeä ja melkein sai minut itkemään puhelimessa.

Ei kuulu pomolle kuka mun sairasta lasta hoitaa. Pomo ei tiedä, että mies on muuttanut pois kotoa kuukausi sitten, eli olen nyt lapasen kanssa yksin. Mummot työelämässä vielä.

Nyt istun täällä sohvalla ja itkua tihrustan. Onneksi lapsi nukkuu vielä ettei näe. Viime aikoina pomo on jostain syystä ottanut mut silmätikukseen ja valittaa kaikesta mitä teen. Ihan sama teenkö oikein vai en, niin valittaa aina jostain.

Huomenna pitäisi mennä töihin, mutta arvatkaa haluanko mennä sinne?! Tiedän, että se sama valitus jatkuu. Onneksi torstaina on työterveyslääkärille aika. Taidan nyt pyytää sitä saikkua, jota ne ovat ehdottaneet jo noin pari kuukautta.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos lapsi on kipeä sitä saa jäädä hoitamaan kotiin kahdeksi päiväksi omalla ilmoituksella. Jos sitä hoitaa myös isä, hänkin voi olla omasta työpaikastaan kaksi päivää pois. Eli yli 4 pv meneviin poissaoloihin pitää sitten jo käyttää lomapäiviä tai pekkasia, mitä onkaan varastossa jos on. Eli hyvillä mielin voit AINA kun lapsi on sairas olla sen 2 pv pois ilmoituksellasi! Pomosi ongelmat ovat hänen omia ongelmiaan.

En tajua miten tästä on saatu näin iso keskustelu ja väittely edes aikaiseksi. Tahallaan halutaan pahoittaa ap:n mieltä. Taitaa ketju olla täynnä trolleja ja provoja, joilla ei ole mitään muuta elämää kuin olla täällä kärppänä kommentoimassa jotain vittumaista kun vain tilaisuus tulee. Noloja ootte!

Vierailija
122/132 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on sellainen isä jota ei kiinnosta osallistua ja kuka haluaa isovanhemmat tietentahtoen tartuttaa ja palkallista hoitajaa ei tuossa ajassa ennätä saada

No olisiko kannattanut pitää ne polvet yhdessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sieltä saada lapselle hoitajan, etenkin kun on yh ja äkillinen sairastapaus kyseessä. Ei äiti voi ennalta tietää, koska lapsi sairastuu. Jos tietäisi, voisi järjestää hoitajan jo valmiiksi, eikö niin. Mutta kun ei tiedä, miten pöpöt sattuvat lapseen tarttumaan, joutuu lapsen ensimmäisenä ja ehkä myös toisena päivänä sitä hoitoa järjestämään.

Meilläkin on lasten isovanhemmat töissä, meidän sisarukset puolisoineen töissä, kaverit töissä tai koulussa. Mielestäni meillä on tukiverkkoja, mutta en voi extempore käskeä veljeni olemaan töistä pois koska mun lapsi sairastaa.

Ei siinä oikein muu auta kun jäädä oman lapsensa huoltajana hoitamaan lasta ja yrittää saada seuraavaksi päiväksi, edes puoleksi päivää, hoitaja lapselleen.

Kaikki, kenellä on työttömiä perheettömiä(perheellinen tai kotiäiti tuskin haluaa sairaita lapsia hoitaa), eläkkeellä olevia täysijärkisiä, lapsenlapsilleen omistautuneita isovanhempia, hetivalmiita hoitajia, saavat olla onnellisia ja kiitollisia. Kaikilla ei näin ole.

AP: Pää pystyyn. Luota siihen, että huominen näyttää jo paremmalta. Työkavereita harmittaa se päivä kuin olet pois ja töitä kasaantuu, kun taas palaat, kaikki on ok. Sua ei voida irtisanoa, koska lapsi on sairas, se on sun perusvelvollisuutesi huolehtia sairaasta lapsestasi.

Menet työterveyslääkärille torstaina ja sanot, että tällaista oli ja pomoa kiukuttaa. Pomolle kannattaisi asiallisesti kertoa erosta. Jos et sitä pysty kasvotusten kertomaan, lähetä sähköpostia.

Toivottavasti lapsesi paranee pian!:)

Vierailija
124/132 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos lapsi on kipeä sitä saa jäädä hoitamaan kotiin kahdeksi päiväksi omalla ilmoituksella. Jos sitä hoitaa myös isä, hänkin voi olla omasta työpaikastaan kaksi päivää pois. Eli yli 4 pv meneviin poissaoloihin pitää sitten jo käyttää lomapäiviä tai pekkasia, mitä onkaan varastossa jos on. Eli hyvillä mielin voit AINA kun lapsi on sairas olla sen 2 pv pois ilmoituksellasi! Pomosi ongelmat ovat hänen omia ongelmiaan. En tajua miten tästä on saatu näin iso keskustelu ja väittely edes aikaiseksi. Tahallaan halutaan pahoittaa ap:n mieltä. Taitaa ketju olla täynnä trolleja ja provoja, joilla ei ole mitään muuta elämää kuin olla täällä kärppänä kommentoimassa jotain vittumaista kun vain tilaisuus tulee. Noloja ootte!

Ainakaan työsopimuslaki ei tunne tällaista menettelyä. Palkatonta vapaata saa puhelinsoitolla, mutta mistä tämä 2 vrk raja?

Vierailija
125/132 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Meillä taas toimii naapuriapu. Osa naapureista tekee lyhennettyä työaikaa eli yhdellä on perjantait vapaana ja toisella maanantait. Esim. kun vesirokko riehui naapurustossa, sain oman toipilaani naapuriin, kun oli pakko käydä kokouksessa..

minä olen se, joka tekee lyhyttä työpäivää. Olishan tänne tulijoita iltapäivisin, mutta en ota. Ja syy on siinä, että se vastavuoroisuus on tasan 0 eli pitää päivää ja ylitöitä tekevät eivät kuitenkaan voi hoitaa sitten toisten lapsia. En minä rupea ilmaiseksi piiaksi kellekään kun ei siitä mitään iloa ole meidän perheelle. Yksi äiti yritti jopa törkeästi sopia että heidän ekaluokkalainen tulisi sitten iltapäivisin meille aina viiteen asti, varmaan syömäänkin ja varmaan iltoja pidemmäksi aikaa kun on niin kiire.

Juu kiitos ei, hoitakaa itse lapsenne tai maksakaa siitä hoidosta

Vierailija
126/132 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on sellainen isä jota ei kiinnosta osallistua ja kuka haluaa isovanhemmat tietentahtoen tartuttaa ja palkallista hoitajaa ei tuossa ajassa ennätä saada

No olisiko kannattanut pitää ne polvet yhdessä?

Pitäisikö se lapsi eliminoida, koska ei ole sitä isää vai miten ajattelit että jälkiviisaus tuo konkreettista apua tähän tilanteeseen?

Itse mietin samaa, lapseni isä on rekkakuski, joka saattaa olla menossa toisella puolen Suomea kun lapsi sairastuu tai hänelle on jo sovittu keikka. Ei suostu edes harkitsemaan töistä pois oloa.

Itse olen se aineenope, jolle on vaikeaa saada "pätevää sijaista".

Vierailija
127/132 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on lasten isovanhemmat töissä, meidän sisarukset puolisoineen töissä, kaverit töissä tai koulussa. Mielestäni meillä on tukiverkkoja, mutta en voi extempore käskeä veljeni olemaan töistä pois koska mun lapsi sairastaa.

Ei siinä oikein muu auta kun jäädä oman lapsensa huoltajana hoitamaan lasta ja yrittää saada seuraavaksi päiväksi, edes puoleksi päivää, hoitaja lapselleen.

sellaisissa tilanteissa jotka on ennalta sovittu, tai henkistä tukea antamassa.

Pidän niitä kuitenkin tukiverkkoina. En usko että kenelläkään on täydellistä verkostoa lasten sairastumisen ajaksi. t.125 tjsp

Vierailija
128/132 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Meillä taas toimii naapuriapu. Osa naapureista tekee lyhennettyä työaikaa eli yhdellä on perjantait vapaana ja toisella maanantait. Esim. kun vesirokko riehui naapurustossa, sain oman toipilaani naapuriin, kun oli pakko käydä kokouksessa..

minä olen se, joka tekee lyhyttä työpäivää. Olishan tänne tulijoita iltapäivisin, mutta en ota. Ja syy on siinä, että se vastavuoroisuus on tasan 0 eli pitää päivää ja ylitöitä tekevät eivät kuitenkaan voi hoitaa sitten toisten lapsia. En minä rupea ilmaiseksi piiaksi kellekään kun ei siitä mitään iloa ole meidän perheelle. Yksi äiti yritti jopa törkeästi sopia että heidän ekaluokkalainen tulisi sitten iltapäivisin meille aina viiteen asti, varmaan syömäänkin ja varmaan iltoja pidemmäksi aikaa kun on niin kiire.

Juu kiitos ei, hoitakaa itse lapsenne tai maksakaa siitä hoidosta

Olen kyllä samoilla linjoilla. Minkä takia sen, joka tekee vain osa-aikaisesti töitä, pitää kärsiä ja hoitaa siinä samassa naapurinkin lapset? En itse todellakaan suostuisi moiseen. Sen kerran kun on vapaata töistä, niin onpa kiva joutua lapsen vahdiksi. Etenkin, kun mitään vastapalveluksia ei saa.

Vierailija
129/132 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan jakaa teidän kanssanne 80-luvulta olevan laulun sanat, jotka saivat minut itkemään jo silloin ja joiden takia toimin tietyllä tavalla vielä tänäkin päivänä.....

MUA KUULE, ÄITI

Säv. ja san. Seppo Leino

"Oi äiti, voitko hetkisen

sä viettää kanssain leikkien?"

Näin pyytää lapsi äidiltään,

on katse kirkas silmissään.

"Voi kulta, varmaan tiedät sen,

mun täytyy mennä, ehdi en!"

Pois kääntyy lapsi murheissaan,

vain pieni nalle seuranaan.

Niin yksin lapsi huoneessaan,

vain nalle on häll' seuranaan:

"Mua kuule nalle-ystäväin,

sä oothan aina lähelläin.

Mä toivon, että äiti vois,

mut äiti on niin paljon pois.

Mun äiti kaikkein tärkein on,

oon ilman häntä onneton."

Mut kerran lapsi sairastuu,

ja vieras hoitaa — kukas muu.

Ei ehdi äiti kiireiltään,

ei lasta pientä hellimään.

Kun sitten koittaa päivä uus,

on ympärillä hiljaisuus.

Nyt nalle yksin olla saa,

on lapsi mennyt rajan taa.

Nyt vasta äiti huomaa sen,

pois päänsä kääntää itkien.

Nyt saada ei voi takaisin,

pois on — pois kaikkein kallehin.

Tarja Ylitalo, 80-luvun finnhits

Vierailija
130/132 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin isku av-mamman vyön alle. En ymmärrä tuota ajattelutapaa että sairaat lapset voi vaan nakata jonkun mll-tytön hoidettavaksi tai kelle tahansa naapurille riesaksi, pääasia että itse pääsee töihin. Sietämätöntä itsekkyyttä ja surkeata vanhemmuutta jos ei voi paria päivää olla pois vaikka palkattomalla.

Vierailija
131/132 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antais kipeää lastani jonkun vieraan hoidettavaksi. Kipeän lapsen hoitaa vanhempi, näin ainakin kuuluisi olla.

Suostun olemaan huono työntekijä - huono äiti en

Vierailija
132/132 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa TUKIVERKOT ON HOIDETTAVA ITSE ITSELLEEN. Kukaan ei soita, ei tule käymään, samassa kaupungissa olevat lapsettomat sukulaiset eivät ole kiinnostuneita. Yksinhuoltaja on Suomessa todella yksin, ja vähätuloisella yksinhuoltajalla ei edes ole varaa mihinkään sairaan lapsen kotihoitajaan. Kun on muutenkin lujilla, olisi varmaan mukavaa, jos joku joskus tulisi ihan itse vapaaehtoisesti käymään, ilman että väsynyt äiti itse soittelee ja kutsuu kahville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän