Atopikot???!!!!!
Mitä rasvaa käytätte?
Ei halua mitään vastausta sellaisilta joilla vain vähän hiukan kuiva iho. Vaan niiltä joilla todellakin on iho välillä ihan ruvella ja rikki?
Alan olla aivan toivoton tuon lapsen suhteen. Mikään ei tunnu tehoavan. Ja jos yksikään rasvauskerta jää välistä ni iho on heti ruvella.
Maitoallergia on todettu ja ollaan tässä lähdössä lisä tutkimuksiin.
Olen tosi väsyny tähän. Lapsi ei nuku yöllä. Minä en nuku yöll
Kommentit (36)
[i
Jos kutinaa, niin ihan perus Abobase paras. Jos tulehdusta on huonosti hoidettu hygienia kyseessä --> riittävä pesu.
[/quote]
Kuten aiemmin kirjoitin, nuo on hyvin yksilöllisiä että mikä käy kellekin, minulle juuri ko. rasvat auttavat. Ja tulehduksella tarkoitin inflammaatiota en infektiota. Molemmat on suomeksi tulehdus, mutta ensiksi mainittu on kehon oma reaktio ja jälkimmäinen bakteerien/virusten aiheuttama. Eli siis tarkoitin, että lapsella saatta olla tulehdusreaktio iholla päällä, joka ei johdu mistään bakteereista, vaan on elimistön oma reaktio.
Kannattaa vaan sitkeästi kokeilla eri rasvoja ja löytää se itselle paras.
Cerelan on ihan paras, muut rasvat ei ole atooppiseen ihottumaan auttaneet. Jotkut merkit jopa pahentaneet ihottumaa.
7 vastaa että on koneellinen ilmanvaihto,enpä ole edes tullut ajatelleeksi, taidampa sulkea kokeeksi, ja panna ikkunat hyvin pienelle raolle. Kiitos vinkistä!
Kannattaa kuitenkin miettiä vielä hetki tuota suunnitelmaasi ja ehkä jutella LVI-ammattilaisen kanssa.
Nimittäin jos suljet ilmanvaihtokoneen saattaa sen putkistoon kondensoitua vettä ja siitä voi tulla sitten uusia ongelmia kotiinne. Siis kannattaa selvittää ettet vahingossa pahenna tilannetta.
Mitä jos ennemmin laittaisit pyykkejä kuivumaan atooppsien sängyn viereen yöksi ?
Kannattaa tietysti kysyä ja tutkia voiko noin tehdä. Halusin vain ottaa asian puheeksi, sillä voimakas ilmanvaihto aiheuttaa usein kuivan huoneilman, joka on siis se mikä voi atoopikon ihoa ja oloa pahentaa! Varsinkin talvella ja pakkasellahan tuo pahenee. Ilmankostutin ja pyykkien kuivatus nukkumatiloissa on tosiaan yksi keino, ja yleensäkin huolehtia siitä, ettei huoneilma ole liian kuivaa.
Mutta tosiaan, kaikkea kannattaa kokeilla..(yli 30 vuoden kokemuksella on tullut tosiaan erinäisiä juttuja kokeiltua..)
se 7
Tuon kyllä ihan totta, että homeet pahentaa ihoa herkästi!
Itse reagoin heti iholla (olen siis atoopikko), jos käyn hometalossa!
Nykyään en muuta rasvaa enää käytä. Joka ilta käyn suihkussa ja pesen ihon hellävaraisella suihkusaippualla, sitten rasvaan kookosöljyllä.
Minusta vähemmän on enemmän, ja tällä tarkoita kaiken maailman "mönjiä" mitä rasvoissa usein on. Kylmäpuristettua kookosöljyä voi vaikka syödä, siinä ei ole mitään ylimääräisiä aineita.
Myös ruokavaliossani einekset ovat pannassa, teen marinadit itse ja käytän luomutuotteita jonkin verran. Porkkanoissa on aivan sama ostaako luomua vai ei, mutta esimerkiksi maitona luomumaitoa. Eli mitä vähemmän käsiteltyä, sitä parempi!
Meillä on 2 kk rasvailtu ja tasapainoiltu pojan ihon kanssa. Välillä on ollut epätoivon hetkiä ja itku itsellä herkässä. Ajattelen kuitenkin, että teen kaikkeni, jotta poika voi hyvin eli meillä
-rasvapesut päivittäin
-rasvaus kostealle iholle reippaasti rasvaa käyttäen, ns lumiukkorasvaus
-kortisonit tarpeen mukaan
-konsultointia lääkäriltä tarpeen mukaan
-ruoka aineiden ihovaikutuksen seuraaminen nyt kun kiinteitä syödään imetyksen lisäksi
Haluaisin kuulla onko imetyksen lopettaminen helpottanut vauvanne oireita, siis jos tähän olette päätyneet.
Voimia sinulle, kokeilemalla sopivat rasvat löytyy!
Tahtoisin tietää teiltä atooppisen ihon asiantuntijoilta(niitähän te olette kun hoidatte omia tai lastenne ihoja), voiko atoppisessa ihottumassa tulla kuivempia länttejä kehoon.esim nilkkoihin/pohkeisiin,kyynärvarsiin? nämä alueet joskus ovat niin kuivat että vertavuotaa kun halkeilee,kirvelee jne. muu iho myös kuiva,kutisee välillä.
Meillä oli maitoallergian lisäksi myös vilja-allergia, jotka kumpikin oireilivat iholle. Iho parani kun saimme ruokavalion kuntoon. Toki edelleen pitää rasvata (apteekin perusvoide), mutta tilanne on paljon parempi.
kun allergia on hoidossa, lapsi nukkuu ja iho on hyvä.
Eli ensin hoida lapsen iho kuntoon antihistamiineilla ja kortisonilla. Sitten ota tiukka allergiaruokavalio eli karsit pois maitoproteiinin, viljat, sitrukset ym mitä nyt ehkä epäilet. sitten otat yhden uuden aineen per viikko ja seuraat oireita.
Lapsesi alkaa nukkua ja muuttuu eri lapseksi näillä keinoin.
kokemusta on.
Rauhoittaa ihoa ja lievittää tulehduksia. Päälle luonnonöljyä, ei teollista mineraalimoskaa.
Tosiaan vaihdellaan perusrasvoja usein, nyt menossa Decubal ja La Roche-Posayn Cold Cream siinä päällä. Lisäksi pahoin kausina kortisonia tai muuta vastaavaa, Zaditen antihistamiinina öisin että saadaan nukuttua.
Isohelokkiöljykapselit sisäisesti nautittuna olleet suurena apuna myös!
tsemppiä!
Moi,
Mulla on myytävänä kasvovoide ja muita tuoteita mitkä oikeasti auttaa atooppiselle iholle. Katso tästä:
http://www.huuto.net/kohteet/kuiva-herkka-atooppinen-iho/221463813
Tuote on apteekin laatuna ja silti ei ole kallis. Käyn sitä itse ja puoli vuotta ja mun 5 eri ystävää kenellä on atooppinen iho myös tyykkä paljon!
Tarkista myös mun muita kohteita.
Meidän tyttären atooppinen ihottuma parani melkein kokonaan kun vaihdettiin asuntoa, entisessä oli useita homeita :( että voi löytyä joskus vika sieltäkin. Joskus tarvii vielä vähän rasvailla, ennen nyrki kokoisia länttejä. Silmänaluset on edelleen hieman punottavat yleensä.
Australian Gold hemp nation (pomarberry) muutkin hampunsiemenöljyä sisältävät hyviä, apteekin oliiviöljy ja elocon-kortisoni (tällä häviää niin kutinat kuin ihottumat). Kannattaa käyttää sisäisesti helokkiöljyä, tätä lääkäri joskus suositteli ja huolehtia riittävästä vitamiinien saannista. Pesussa kannattaa käyttää saippuan tai pelkän veden sijaan vaikka aqualan l-voidetta. Olen itse 32v ja ollut atoopikko koko ikäni, joskin 18 ikävuoden jälkeen elämä on ollut helppoa atooppisen ihon kanssa verrattuna lapsuuteen, jolloin kutisin ja raavin öisin niin ettei äiti ja isäkään saaneet aina nukutuksi.
Olen itse koko ikäni ollut atooppinen - lapsena iho oli todella huonossa kunnossa mutta maalle muuton jälkeen olin oireeton vuosia. Aikuisena välillä on ollut parempia kausia; välillä taas iho on ollut jatkuvasti rikki. Oireet selvästi pahemmat talvella kuin kesällä. Lapset (2) ovat lievästi atooppisia - yleensä tuolla Helosanilla iho rauhoittuu parhaiten. Tieto, jonka valossa ihoni oireilu selittyykin hyvin, on se, että atoopikot ovat herkempiä myös homeelle. Olen asunut yhdessä homeasunnossa ja silloin ihoni oli huonossa kunnossa - silloin sitä ei yhdistetty homeeseen, koska olin ollut atoopikko jo lapsena. Ja nyt talossamme on todettu hometta - olen oireillut (=iholla) koko ajan ja myös lasten iho on ollut huomattavasti huonompi. Ei atooppinen iho hometta tarkoita mutta se voi olla myös yksi oireiden aiheuttaja.