Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

uusperheen ädit, joiden miehellä on jatkuvaa kiistaa exän kanssa

Vierailija
06.04.2012 |

Miten jaksatte? Ja mitkä ovat tuntemuksenne. Itse alan olla jo aika loppu. Tuntuu, että olen tois sijainen mieheni elämässä. Miehestäni taas tuntuu, ettei saa tarpeeksi tukea minulta. mieheni on huonotuulinen, poissaoleva joskin rakastaa minua lujasti. HÄn ei tunnu ymmärtävän, kuinka rankkaa tässäkin tilanteessa elmäinen on, koska hänellä itsellään on niin kova huoli lapisista.

Mielelläni kuulisin mielipiteitä. vaadinko mieheltäni liikaa tällähetkellä, pitäisikö minun vaan jaksaa tukea rinnalla..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuin miestäni vaikeassa huoltajuuskiistassa. Jos miehelle on asiassa vaikeinta se, että hän joutuu olemaan jatkuvasti huolissaan lapsensa hyvinvoinnista, niin siinä ei ole kovin paljon tehtävissä muuta kuin hakea itselleen apua, jotta jaksaa tukea toista.

Jos kuitenkin ongelmana on itse ex niin siinä auttaa, että mies katkaisee napanuoransa exään ja lakkaa olemasta tekemisissä tämän kanssa. Kiltiltä mieheltäni vei pitkän aikaa tajuta tämä, mutta elämämme helpottui olennaisesti sen jälkeen. Hän oppi asettamaan exälleen rajat ja esimerkiksi lopettamaan puhelut välittömästi, kun ex aloitti haukkumisen ja temppuilun.

Lasten tapaamisista on mahdollista sopia kerralla niin kattavasti, ettei niistä tarvitse jatkuvasti soitella. Puheluihin ei ole pakko vastata. Viestinnän voi hoitaa tekstareilla ja sähköpostilla.

Tämä välien mahdollisimman tiukka katkaiseminen on välttämätöntä silloin, kun exä käyttää lapsia riidan välineenä ja saa kicksinsä siitä, että lasten isä menee pois suunniltaan huolesta lapsiin ja halusta tavata heitä. Tällainen exä nauttii vallankäytöstä, siksi hänelle ei saa näyttää niitä tunteita, joita hän odottaa.

Vierailija
2/5 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo hakenutkin. tuntuu vaan niin loukkaavalta, ettei mieheni tunnu ymmärtävän miten kamalan rankkaa tämä on minullekin. Hänelle tietysti miljoona kertaa rankempaa, onhan kyseessä omat lapset.

Tämä ex on kyllä hyvin hankala ihminen. Uhkailee ja toteuttaakin jatkuvasti käräjiä, joista yksi oli juuri tälläviikolla.Eipä siellä mitään tapahtunut, koska mieheni ei ole tehnyt mitään väärää, mutta syö aivan mielipuolisesti miestäni.

Ja eilen jännitin koko päivän tuleeko lapsen äiti taas ovellemme riehumaan, miten toimin jne. No ei tullut, mutta painoi jatkuvasti mieltä.

Alkaa vaan olla meillä konstit vähissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että saat ammattiapua. Ehkä vähitellen opit hallitsemaan tunteitasi paremmin ja kääntämään loukkaantumisen pois päältä silloin, kun siitä ei seuraa mitään hyvää, ja keskittymään myönteisempiin asioihin. Tietysti näiden juttujen kanssa joutuu painiskelemaan koko ajan. Mutta enpä kyllä tiedä yhtään parempaa ja tehokkaampaa itsekasvatuksen välinettä kuin lähteminen uusperhekuvioon, jossa on mukana hankala lasten äiti. Meidän perheen käräjäkierre kesti 6 vuotta, mutta selvisimme hengissä, samoin lapsi. Tosin kaikki tarvitsimme ammattiapua.

Vierailija
4/5 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

exästä, myötäilen jotain juttuja tietty, mutta se on sitten siinä. Hänen ex ei ole mulle ongelma.

Vierailija
5/5 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen sellainen exä, jonka kiistelee jatkuvasti oman exänsä kanssa. Meillä tosin lapset pidetty hyvin riitojen ulkopuolella eikä käräjille olla vielä jouduttu.

Mutta tähän kiistelyyn on ihan legitiimit syyt, en tee tätä sattumalta tai huvin vuoksi. Exä on vain ollut aika paskamainen ja väistelee vastuitaan.

Ulkopuolisen silmissä olen ehkä hankala, jos ei tiedä faktoja tai taustoja.

Eli ehkä miehesi on syytä selvittää exänsä ensin ne syyt tähän kiistelyyn. Jokin tämän tilanteen on aiheuttanut. What goes around comes around.