Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta 13-vuotias on alkanut "seurustelemaan" 18-vuotiaan kanssa...

Vierailija
08.04.2012 |

Minusta ikäero on ihan liian suuri. Tänään aikoo kuulemma tuoda pojan näytille. Miten suhtautua?

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lapset harrastavat itsetyydytystä jo leikki-ikäisenä.

Jos heitä yritetään viekoitella seksuaaliseen läheisyyteen, leikki-ikäisenä, moni tyytyy osaansa koska lapsi ei tiedä mikä on normaalia ja miten muut tekevät koska hänellä ei ole kokemusta.

Onko sinulle, numero 11, ok jos sinun 12 vuotias poika, tai 5-vuotias seurustelee ja harrastaa seksiä 18-vuotiaan tai 45-vuotiaan kanssa, jos hän itse sitä haluaa?

Vierailija
102/139 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lapset harrastavat itsetyydytystä jo leikki-ikäisenä.

Jos heitä yritetään viekoitella seksuaaliseen läheisyyteen, leikki-ikäisenä, moni tyytyy osaansa koska lapsi ei tiedä mikä on normaalia ja miten muut tekevät koska hänellä ei ole kokemusta.

Onko sinulle, numero 11, ok jos sinun 12 vuotias poika, tai 5-vuotias seurustelee ja harrastaa seksiä 18-vuotiaan tai 45-vuotiaan kanssa, jos hän itse sitä haluaa?

No vastaan.

5-vuotiaan seurustelu ei varmasti olisi ok, eikä myöskään 12-vuotiaan seurustelu 45-vuotiaan kanssa. 12-vuotiaan seurustelu 18-vuotiaan kanssa suurella todennäköisyydellä ei olisi ok.

t. 11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni alkoi seurustelemaan 13 vuotiaana 18 vuotiaan pojan kanssa. Kun sain asian tietooni, he olivat tapailleet jo kuukausia salaa, yöpyneet hotelleissa, käyneet jopa Laivalla Tallinnassa tietämättäni. Arvatkaa miltä tuntui kun sain tietää... se oli niin pienestä kiinni etten tehnyt rikosilmoitusta samantien.

Noh, en sitä sitten tehnyt, aikaa kului ja pidin tyttäreni tiukasti lähelläni ja valvoin missä hän kulkee ettei vain tapaisi tätä jätkää enää. Yhteyttä ne kuitenkin pitivät edelleen ja lopulta kovan kädenväännön jälkeen suostuin tapaamaan tämän "hirvittävän pedofiilin". Sillä hetkellä kun hänet näin tajusin miten väärässä olin ollut. Viiden vuoden ikäeroa ei olisi ikinä voinut uskoa kun katselin nuoria vierekkäin. Tutustuin poikaan paremmin: yli 9 keskiarvon lukiolainen, jääkiekon junioreiden suomenmestari, uskomattoman kohtelias mutta kuitenkin niin pikkupojan näköinen ja oloinen, alkuun hieman ujo, huumorintajuinen yms.

Seksi taisi olla mukana ihan alusta asti ja samana vuonna tyttäreni söi jo pillereitä. Tapasimme pian myös pojan vanhemmat ja meillä kaikilla on todella läheiset välit nyt 5 vuoden jälkeenkin. Nuoret tosin lähtivät hiljattain kokeilemaan elämää ja opiskelua ulkomaille.

Haluan sanoa että vaikka prosentit ovat 95-5 sille että tällaisissä "ikäero" tapauksissa kyseessä on jonkinasteinen hyväksikäyttö, aina se ei sitä ole. Joskus se voi olla ihan aitoa oikeaa RAKKAUTTA!

Vierailija
104/139 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se siis on mahdollista?? En käsitä. Vai valehteliko lapsesi että on yökylässä kaverilla ja olikin karannut Tallinnaan?

Minun tyttäreni alkoi seurustelemaan 13 vuotiaana 18 vuotiaan pojan kanssa. Kun sain asian tietooni, he olivat tapailleet jo kuukausia salaa, yöpyneet hotelleissa, käyneet jopa Laivalla Tallinnassa tietämättäni. Arvatkaa miltä tuntui kun sain tietää... se oli niin pienestä kiinni etten tehnyt rikosilmoitusta samantien.

Noh, en sitä sitten tehnyt, aikaa kului ja pidin tyttäreni tiukasti lähelläni ja valvoin missä hän kulkee ettei vain tapaisi tätä jätkää enää. Yhteyttä ne kuitenkin pitivät edelleen ja lopulta kovan kädenväännön jälkeen suostuin tapaamaan tämän "hirvittävän pedofiilin". Sillä hetkellä kun hänet näin tajusin miten väärässä olin ollut. Viiden vuoden ikäeroa ei olisi ikinä voinut uskoa kun katselin nuoria vierekkäin. Tutustuin poikaan paremmin: yli 9 keskiarvon lukiolainen, jääkiekon junioreiden suomenmestari, uskomattoman kohtelias mutta kuitenkin niin pikkupojan näköinen ja oloinen, alkuun hieman ujo, huumorintajuinen yms.

Seksi taisi olla mukana ihan alusta asti ja samana vuonna tyttäreni söi jo pillereitä. Tapasimme pian myös pojan vanhemmat ja meillä kaikilla on todella läheiset välit nyt 5 vuoden jälkeenkin. Nuoret tosin lähtivät hiljattain kokeilemaan elämää ja opiskelua ulkomaille.

Haluan sanoa että vaikka prosentit ovat 95-5 sille että tällaisissä "ikäero" tapauksissa kyseessä on jonkinasteinen hyväksikäyttö, aina se ei sitä ole. Joskus se voi olla ihan aitoa oikeaa RAKKAUTTA!

Vierailija
105/139 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni alkoi seurustelemaan 13 vuotiaana 18 vuotiaan pojan kanssa. Kun sain asian tietooni, he olivat tapailleet jo kuukausia salaa, yöpyneet hotelleissa, käyneet jopa Laivalla Tallinnassa tietämättäni. Arvatkaa miltä tuntui kun sain tietää... se oli niin pienestä kiinni etten tehnyt rikosilmoitusta samantien. Noh, en sitä sitten tehnyt, aikaa kului ja pidin tyttäreni tiukasti lähelläni ja valvoin missä hän kulkee ettei vain tapaisi tätä jätkää enää. Yhteyttä ne kuitenkin pitivät edelleen ja lopulta kovan kädenväännön jälkeen suostuin tapaamaan tämän "hirvittävän pedofiilin". Sillä hetkellä kun hänet näin tajusin miten väärässä olin ollut. Viiden vuoden ikäeroa ei olisi ikinä voinut uskoa kun katselin nuoria vierekkäin. Tutustuin poikaan paremmin: yli 9 keskiarvon lukiolainen, jääkiekon junioreiden suomenmestari, uskomattoman kohtelias mutta kuitenkin niin pikkupojan näköinen ja oloinen, alkuun hieman ujo, huumorintajuinen yms. Seksi taisi olla mukana ihan alusta asti ja samana vuonna tyttäreni söi jo pillereitä. Tapasimme pian myös pojan vanhemmat ja meillä kaikilla on todella läheiset välit nyt 5 vuoden jälkeenkin. Nuoret tosin lähtivät hiljattain kokeilemaan elämää ja opiskelua ulkomaille. Haluan sanoa että vaikka prosentit ovat 95-5 sille että tällaisissä "ikäero" tapauksissa kyseessä on jonkinasteinen hyväksikäyttö, aina se ei sitä ole. Joskus se voi olla ihan aitoa oikeaa RAKKAUTTA!

Vierailija
106/139 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret voivat pahoin koska ulkoiset paineet pakottavat heidän liian aikaisin aikuisten maailmaan. Niin se vain on. Joku voi toki tuntea itsnsä aikuiseksi 16-vuotiaana ja joku toinen vasta 24-vuotiaana, mutta edes sinä suhteen kannattaja et voi väittää että 12-13 -vuotias olisi aikuinen.

Vierailija
107/139 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ensinnäkään sanonut, että pari harrastaisi seksiä. Seurustelu oli lainausmerkeissä. Minä toivottaisin pojan tervetulleeksi kylään ja katsoisin millaiselta pari keskenään vaikuttaa. Siitä voi päätellä paljon. Ikäero sinänsä ei kerro kaikkea ja 13-vuotias voi olla kypsyydeltään lähellä normaalia 18-vuotiasta (tai päin vastoin). Itse kypsyin hyvin varhain, mikä oli äidilleni kauhistus. Kokeilin sitten kokeiluni häneltä salassa, yritettyäni ensin olla rehellinen ja huomattuani ettei se kannattanut. Tämä johti väliemme huononemiseen ja siihen, että äiti suri kun en kertonut hänelle enää asioistani ja elämästäni mitään (daah). Yli kymmenen vuotta suhteestamme meni hukkaan tästä syystä. Olen silti tyytyväinen, että minulla riitti rohkeutta elää omaa elämääni kypsyystasoni mukaisesti. Muuten se villi ja vapaa nuoruus olisi jäänyt kokonaan elämättä - 18-vuotiaana kun minua kiinnostivat jo ihan muut asiat (vakava, sitoutunut parisuhde, yo-kirjoitukset ja urasuunnitelmat). Yrittäkää nähdä lastenne todellinen kypsyysaste ja kohdella heitä sen mukaan. Älkää tehkö sitä virhettä, että luulette lapsen olevan samalla tasolla kuin itse olitte sen ikäisenä. Äitini nuoruusajan kirjeenvaihtoa lukeneena tiedän olleeni 12-vuotiaana samalla tasolla kuin hän 25-vuotiaana! Erot voivat olla todella suuria, ja pilaatte pahimmassa tapauksessa suhteenne lapseenne, jos ette pysty asettamaan hänen tarpeitaan oman mukavuudenhalunne edelle.

12-vuotias ON lapsi, vaikka itse olisi mitä mieltä asiasta. Sinäkin olit, eikä sinulle olisi ollut mitään haittaa siitä, että olisit villit kokeilusi kokeillut vasta 2-4 vuotta myöhemmin. Jos harrastit tuolloin aikuisten kanssa seksiä, ymmärräthän olleesi tekemisissä pedofiilien kanssa? Ja osasitko huolehtia ehkäisystä? Tiedäthän, että mitä nuorempana aloitettu seksielämä, sen suurempi todennäköisyys gynekologisille syöville on myöhemmin elämässä? Kyllä minäkin kävin aivan kierroksilla jo 12-vuotiaana, mutta onneksi pysyin kuitenkin jossain määrin tolkuissani. Muistan kyllä niitäkin tyttöjä, joilla lähti ihan lapasesta joidenkin linnakundien kanssa. Onko ne oikeasti kauniita muistoja kun on nippa nappa yläasteikäisinä juuri linnasta päässeiden kanssa nussittu ja käytetty suonensisäisiä huumeita? Kas kun aika monella 12-vuotiaalla ei todellakaan ole tarpeeksi järkeä päässään...

Mitenköhän tämä ap antaisi itselleen anteeksi jos hänen lapselleen tapahtuisi jotain kamalaa tuossa suhteessa minkä hän olisi itse voinut estää mutta ei vain viitsinyt? Tuon ikäinen tyttö ei todellakaan ihatuksissaan useinkaan tajua kuinka häntä mahdollisesti alusta alkaen käytetään seksuaalisesti hyväksi!! Aikuinen osaa kieltäytyä seksistä jos ajatus siitä ei tunnu hyvältä, mutta tuon ikäinen haluaa usein liiaksikin pyrkiä miellyttämään poikaystäväänsä. Jos poika on noin paljon vanhempi, on tyttö aikamoisten paineiden alla.

Vierailija
108/139 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
109/139 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
110/139 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Under most laws, young people are recognized as adults at age 18. But emerging science about brain development suggests that most people don't reach full maturity until the age 25. Guest host Tony Cox discusses the research and its implications with Sandra Aamodt, neuroscientist and co-author of the book Welcome to Your Child's Brain.

Vierailija
111/139 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti alkaisi seurustelemaan jonkun 18v kanssa, kielto tulisi varmasti.

Ei kyllä tarvitse seurustella kenenkään kanssa, vaikka se on kuulemma muotia. Ollaan mukamas pari, siitä vaan sovitaan ja sitten on muka tyttö ja poikaystävä. Ilman seurustelukumppania on vaikeeta olla!!

Vierailija
112/139 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin tyttärellesi terapiaa; kyse on narsistisesta minäkuvan pönkittämisestä.

Vierailija
113/139 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ensinnäkään sanonut, että pari harrastaisi seksiä. Seurustelu oli lainausmerkeissä.

Minä toivottaisin pojan tervetulleeksi kylään ja katsoisin millaiselta pari keskenään vaikuttaa. Siitä voi päätellä paljon. Ikäero sinänsä ei kerro kaikkea ja 13-vuotias voi olla kypsyydeltään lähellä normaalia 18-vuotiasta (tai päin vastoin).

Itse kypsyin hyvin varhain, mikä oli äidilleni kauhistus. Kokeilin sitten kokeiluni häneltä salassa, yritettyäni ensin olla rehellinen ja huomattuani ettei se kannattanut. Tämä johti väliemme huononemiseen ja siihen, että äiti suri kun en kertonut hänelle enää asioistani ja elämästäni mitään (daah). Yli kymmenen vuotta suhteestamme meni hukkaan tästä syystä.

Olen silti tyytyväinen, että minulla riitti rohkeutta elää omaa elämääni kypsyystasoni mukaisesti. Muuten se villi ja vapaa nuoruus olisi jäänyt kokonaan elämättä - 18-vuotiaana kun minua kiinnostivat jo ihan muut asiat (vakava, sitoutunut parisuhde, yo-kirjoitukset ja urasuunnitelmat).

Yrittäkää nähdä lastenne todellinen kypsyysaste ja kohdella heitä sen mukaan. Älkää tehkö sitä virhettä, että luulette lapsen olevan samalla tasolla kuin itse olitte sen ikäisenä. Äitini nuoruusajan kirjeenvaihtoa lukeneena tiedän olleeni 12-vuotiaana samalla tasolla kuin hän 25-vuotiaana! Erot voivat olla todella suuria, ja pilaatte pahimmassa tapauksessa suhteenne lapseenne, jos ette pysty asettamaan hänen tarpeitaan oman mukavuudenhalunne edelle.

Älä jauha paskaa. Ei todellakaan 12 vuotias ole kypsä ikäisekseen. Toiseksi, mikä helvetin pervo toi 18 vuotias on jos ei löydä ikäisään seuraa?

Vierailija
114/139 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin: miksi 18-vuotias haluaisi seurustella 12-vuotiaan kanssa? Toinen pääsee baariin, saa ajokortin eikä tarvitse huoltajan lupaa, toinen käy ala-astetta ja on liian nuori jopa facebookiin.

Numero 11 joka puhuu kypsyydestä: en voi välttyä vaikutelmalta että on kehitys jäänyt pahasti kesken ja kasvu mennyt muutenkin vähän kieroon. Ihminen joka vakuuttaa olevansa kypsä, sitä harvemmin on. Totta kyllä että toiset ihmiset ovat henkisesti "vanhoja sieluja" tai ikäistään kypsempiä, ja vanhoista päiväkirjoistakin voi jokunen helmi löytyä, mutta lähinnä koko jutusta paistaa läpi se että äitisuhde on ongelmallinen ja traumaattinen ja sitä kompensoimaan on kehitetty käsitys omasta harvinaisesta kypsyydestä. Ja kypsyys on lähinnä vain kirjoittajan omissa silmissä.

Itsekin kuvittelin 12-vuotiaana millaista "SE" olisi mutta neitsyys meni vasta 19-vuotiaana. Omat teinini ovat 12 ja 16 ja ehkäisyasiat on käsitelty vanhemman kanssa. Molemmat nuoreni ovat myös ikäistään kypsempiä ja se näkyy mm. siinä että kumpikaan EI ole aloittanut seksielämää koska vanhempikaan lapsista ei katso olevansa valmis siihen vaikka moneen muuhun asiaan olisikin, kumpikaan ei käytä alkoholia/polta, ja he hoitavat koulunsa koska, kuten itse sanovat, koulutus on tärkeää - eivätkä reteile sillä että eivät tee mitään koska ovat niin hyviä ja "kypsiä" joka tapauksessa.

AP:lle: kutsu poika käymään ja kysy miksi hän haluaa seurustella 12-vuotiaan kanssa. Jos he ovat toisilleen luodut niin palatkoon asiaan kuuden vuoden kuluttua.

Vierailija
115/139 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestöni 13v ja 18v eivät voi SEURUSTELLA kavereíta toki voi olla ja ihastua kyllä mielestäni saa, mutta kuten tuolla sanottiin niin ''romanttinen seurustelu'' 13v:n kanssa ei ole tervettä!

Vierailija
116/139 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI SE JÄTKÄ AATTELE KU SEKSII SEN TYTÖN KANSSA! HERÄTKÄÄ IHMISET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ELI SUORAAN SANOTTUNA PILLU VAA MIELES!

Ite seurustelen oman ikäiseni tytön kanssa eikä mieleeni tulisikaan seurustella 13v: n kanssa, kaveri voisin olla mutta en enempää.

t: 18v poika

Vierailija
117/139 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2012 klo 09:25"]tuon ikäisen lapsen pitäisi vielä olla lapsi, eikä harrastaa seksiä!!!!!!!!!!

[/quote]

Kuka puhui seksistä mitään?

Vierailija
118/139 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläpäin on melkein sääntö se, että viimeistään seiskaluokalla tytöillä on poikkis, jolla on auto eli on 18v vähintään. En sitä niin hirveän pahana osaa nähdä-

Vierailija
119/139 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 16:01"]

Kyllä meilläpäin on melkein sääntö se, että viimeistään seiskaluokalla tytöillä on poikkis, jolla on auto eli on 18v vähintään. En sitä niin hirveän pahana osaa nähdä-

[/quote]

no ei ihan normaalilta kuulosta.

Vierailija
120/139 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo vanhemmat!

Missä on mennyt vikaan jos 12v muka seurustelee 18 vuotiaan kanssa.

Heti stoppi tuommoiselle. Olkaa vanhempia ja laittakaa rajat lapsillenne, älkääkä olko kavereita niiden kanssa.