Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta 13-vuotias on alkanut "seurustelemaan" 18-vuotiaan kanssa...

Vierailija
08.04.2012 |

Minusta ikäero on ihan liian suuri. Tänään aikoo kuulemma tuoda pojan näytille. Miten suhtautua?

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen vagina. No, barbara olis tullut kalliimmaksi.

Vierailija
62/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:56"]

Heräsi kysymys missä ihmeessä lapsi ja aikuinen nuori mies ovat tavanneet niin että tästä on kehittynyt seukkaussuhde. 12-13 vuotiaan ei tarvitse edes hengailla täysi-ikäisten kanssa samoissa bileissä, että katsokaapa tarkemmin muksunne kaveripiiriä! Joo kyllä mä äitinä joutuisin sanomaan tuolle 18v että tämä ei nyt käy, kokeilkaa vaikka uudestaan vuosien päästä. Jtn mätää jätkässäkin jos ei oman ikäistään saa (tai halua!!!)

[/quote]

Ja 18-vuotiaassa pojassa on jotain pahasti vialla, jos hän ei halua seksiä. Tuon ikäisellä pojalla seisoo koko ajan, ei puhettakaan, että kyseessä voisi olla ihan viaton pussailu- ja kädestäpitämissuhde 12-13 -vuotiaan kanssa. Minä äitinä kieltäisin ehdottomasti suhteen, olisin sitten sen tytön tai pojan äiti. Eri asia, tottelisivatko vaiko eivät. Ei ole sopiva ikäero tuossa iässä. Uudestaan voisi harkita sitten kun tyttö on 18. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntisin teidät ja 12-vee tyttäresi seurustelisi aikuisen miehen kanssa, niin tekisi lastensuojeluilmoituksen. Äidin kuuluu suojella lasta, vaikka lapsi haluaisikin seurustella 18-v miehen kanssa. 18-v miehiä kiinnostaa pipari, ei ala-asteen jutut.

Vierailija
64/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näätpähän mitä tasoa tuo poika edustaa. Ja toivottavasti se on fiksu, että voit sanoa sille, että jättää tyttäresi vielä kasvamaan, kun on vielä ihan lapsi.

Vierailija
65/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäisen lapsen pitäisi vielä olla lapsi, eikä harrastaa seksiä!!!!!!!!!!

Vierailija
66/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan se on sitä. 18-v ja 13-v maailmat on aika kaukana toisistaan. Ja 15-v on suojaikäraja, jota nuorempaa lasta kohtaan tehty seksuaalinen teko (siis muukin kuin yhdyntä, esim. koskettelu, puheet ym) on rikollista. Mitä 18-v kuvittelee saavansa 13 vuotiaalta??? Nukkeleikkiseuraa?!?

Että siitä lähdet keskustelun lapsesi ja tämän aikuisen (!) kanssa...

Vierailija
67/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse asiassa olisin jo soittanut ja konsultoinut mitä voin tehdä tilanteessa, jos tyyppi ei peräänny. Todella oksettavaa!! 18-vuotias voi olla jo vaikka yliopistossa ekalla vuosikurssilla, 12 v ala-asteella! Mitä ap edes mietit??

Vierailija
68/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäisen lapsen pitäisi vielä olla lapsi, eikä harrastaa seksiä!!!!!!!!!!

Sitä minäkin! Juuri tämän takia olen huolestunut. Kyllähän tuon ikäinen voi ihastua jne, mutta seurustelun aloittaminen on ihan toinen asia. Seksistä puhumattakaan! Tyttöni on ihan liian nuori harrastamaan seksiä ja jos harrastaakin tämän pojan kanssa, niin senhän voi periaatteessa laskea seksuaaliseksi hyväksikäytöksi.

Vierailija
69/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 § (24.7.1998/563) Seksuaalinen hyväksikäyttö. Joka asemaansa hyväksikäyttäen taivuttaa sukupuoliyhteyteen tai ryhtymään muuhun seksuaalista itsemääräämisoikeutta olennaisesti loukkaavaan seksuaaliseen tekoon tai alistumaan sellaisen teon kohteeksi

kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön, joka on koulussa tai muussa laitoksessa hänen määräysvaltansa tai valvontansa alainen taikka muussa niihin rinnastettavassa alisteisessa suhteessa häneen,

kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön, jonka kyky itsenäisesti päättää seksuaalisesta käyttäytymisestään on hänen kypsymättömyytensä sekä osapuolten ikäeron vuoksi olennaisesti heikompi kuin tekijällä, käyttämällä törkeästi väärin tämän kypsymättömyyttä,

henkilön, joka on hoidettavana sairaalassa tai muussa laitoksessa ja jonka kyky puolustaa itseään on sairauden, vammaisuuden tai muun heikkoudentilan vuoksi olennaisesti heikentynyt, tai

henkilön, joka on hänestä erityisen riippuvainen, käyttämällä törkeästi väärin tätä riippuvuussuhdetta tekijästä,

on tuomittava seksuaalisesta hyväksikäytöstä sakkoon tai vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.

Seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan myös se, joka käyttämällä hyväksi sitä, että toinen tiedottomuuden, sairauden, vammaisuuden tai muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan, on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan tai saa hänet ryhtymään muuhun hänen seksuaalista itsemääräämisoikeuttaan olennaisesti loukkaavaan seksuaaliseen tekoon tai alistumaan sellaisen teon kohteeksi.

Yritys on rangaistava.

Vierailija
70/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 § (24.7.1998/563) Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Joka

on sukupuoliyhteydessä kuuttatoista vuotta nuoremman lapsen kanssa,

koskettelemalla tai muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle lapselle seksuaalisen teon, joka on omiaan vahingoittamaan hänen kehitystään, tai

saa hänet ryhtymään 2 kohdassa tarkoitettuun tekoon,

on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.

Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei kuitenkaan pidetä 1 momentissa tarkoitettua tekoa, jos osapuolten iässä tai henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa.

Lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan myös se, joka menettelee 1 momentissa tarkoitetulla tavalla kuusitoista mutta ei kahdeksantoista vuotta täyttäneen lapsen kanssa, jos tekijä on lapsen vanhempi tai vanhempaan rinnastettavassa asemassa lapseen nähden sekä asuu lapsen kanssa samassa taloudessa.

Yritys on rangaistava.

7 § (24.7.1998/563) Törkeä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Jos lapsen seksuaalisessa hyväksikäytössä

kohteena on lapsi, jolle rikos lapsen iän tai kehitystason vuoksi on omiaan aiheuttamaan erityistä vahinkoa,

rikos tehdään erityisen nöyryyttävällä tavalla tai

rikos on omiaan aiheuttamaan erityistä vahinkoa lapselle hänen tekijää kohtaan tuntemansa erityisen luottamuksen tai muuten tekijästä erityisen riippuvaisen asemansa vuoksi

ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

Vierailija
71/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin joku hetki sitten sanoi! Tuo ei ole mitään muuta kuin pedofiliaa, 12-vuotias on vielä täysin lapsi.

Vierailija
72/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ensinnäkään sanonut, että pari harrastaisi seksiä. Seurustelu oli lainausmerkeissä.

Minä toivottaisin pojan tervetulleeksi kylään ja katsoisin millaiselta pari keskenään vaikuttaa. Siitä voi päätellä paljon. Ikäero sinänsä ei kerro kaikkea ja 13-vuotias voi olla kypsyydeltään lähellä normaalia 18-vuotiasta (tai päin vastoin).

Itse kypsyin hyvin varhain, mikä oli äidilleni kauhistus. Kokeilin sitten kokeiluni häneltä salassa, yritettyäni ensin olla rehellinen ja huomattuani ettei se kannattanut. Tämä johti väliemme huononemiseen ja siihen, että äiti suri kun en kertonut hänelle enää asioistani ja elämästäni mitään (daah). Yli kymmenen vuotta suhteestamme meni hukkaan tästä syystä.

Olen silti tyytyväinen, että minulla riitti rohkeutta elää omaa elämääni kypsyystasoni mukaisesti. Muuten se villi ja vapaa nuoruus olisi jäänyt kokonaan elämättä - 18-vuotiaana kun minua kiinnostivat jo ihan muut asiat (vakava, sitoutunut parisuhde, yo-kirjoitukset ja urasuunnitelmat).

Yrittäkää nähdä lastenne todellinen kypsyysaste ja kohdella heitä sen mukaan. Älkää tehkö sitä virhettä, että luulette lapsen olevan samalla tasolla kuin itse olitte sen ikäisenä. Äitini nuoruusajan kirjeenvaihtoa lukeneena tiedän olleeni 12-vuotiaana samalla tasolla kuin hän 25-vuotiaana! Erot voivat olla todella suuria, ja pilaatte pahimmassa tapauksessa suhteenne lapseenne, jos ette pysty asettamaan hänen tarpeitaan oman mukavuudenhalunne edelle.

Vierailija
73/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ensinnäkään sanonut, että pari harrastaisi seksiä. Seurustelu oli lainausmerkeissä.

Minä toivottaisin pojan tervetulleeksi kylään ja katsoisin millaiselta pari keskenään vaikuttaa. Siitä voi päätellä paljon. Ikäero sinänsä ei kerro kaikkea ja 13-vuotias voi olla kypsyydeltään lähellä normaalia 18-vuotiasta (tai päin vastoin).

Itse kypsyin hyvin varhain, mikä oli äidilleni kauhistus. Kokeilin sitten kokeiluni häneltä salassa, yritettyäni ensin olla rehellinen ja huomattuani ettei se kannattanut. Tämä johti väliemme huononemiseen ja siihen, että äiti suri kun en kertonut hänelle enää asioistani ja elämästäni mitään (daah). Yli kymmenen vuotta suhteestamme meni hukkaan tästä syystä.

Olen silti tyytyväinen, että minulla riitti rohkeutta elää omaa elämääni kypsyystasoni mukaisesti. Muuten se villi ja vapaa nuoruus olisi jäänyt kokonaan elämättä - 18-vuotiaana kun minua kiinnostivat jo ihan muut asiat (vakava, sitoutunut parisuhde, yo-kirjoitukset ja urasuunnitelmat).

Yrittäkää nähdä lastenne todellinen kypsyysaste ja kohdella heitä sen mukaan. Älkää tehkö sitä virhettä, että luulette lapsen olevan samalla tasolla kuin itse olitte sen ikäisenä. Äitini nuoruusajan kirjeenvaihtoa lukeneena tiedän olleeni 12-vuotiaana samalla tasolla kuin hän 25-vuotiaana! Erot voivat olla todella suuria, ja pilaatte pahimmassa tapauksessa suhteenne lapseenne, jos ette pysty asettamaan hänen tarpeitaan oman mukavuudenhalunne edelle.

jota vanhempien kuuluu suojella ja 18v on jo murrosiän käynyt ja seksuaalisesti ihan eri lailla herännyt. Älä sinäkään tee sitä virhettä että luulet lasten henkisesti kehittyvän vai siksi että koko maailma on täynnä seksuaalisvirittesitä viihdettä ja muuta moskaa. IHmisen sisin kehittyy tasan yhtä hitaasti kuin ennenkin, vain pinnalliset koodit ovat muuttuneet. Lapsuutta kuuluu suojella, ei ole mitään hienoa siinä että syöksyy liian aikaisin aikuisten maailmaan; tosiaan se ihmisen herkkä sisin on edelleen hidas, sitä ei tänä päivänä kaikki tahdo ymmärtää- ja niimpä se jää keskenkasvuiseksi ja sit ihmeltellään miksi tunnetaidot on surkeita ja nuoret voi pahoin. Ihan jo siksi ettei ole rauhaa kasvaa. MInä en ikinä antaisi 12v:ni seurustella 18v kanssa. Sitäpaitsi jotain vikaa on nuoressa miehessä joka ei etsi ikäistään seuraa vaan lasta. Ja äitinä tosiaan voi 12-vuotiaalle laittaa vielä ihan sellaiset rajat mitä perheessä on.

Vierailija
74/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota vanhempien kuuluu suojella ja 18v on jo murrosiän käynyt ja seksuaalisesti ihan eri lailla herännyt. Älä sinäkään tee sitä virhettä että luulet lasten henkisesti kehittyvän vai siksi että koko maailma on täynnä seksuaalisvirittesitä viihdettä ja muuta moskaa. IHmisen sisin kehittyy tasan yhtä hitaasti kuin ennenkin, vain pinnalliset koodit ovat muuttuneet. Lapsuutta kuuluu suojella, ei ole mitään hienoa siinä että syöksyy liian aikaisin aikuisten maailmaan; tosiaan se ihmisen herkkä sisin on edelleen hidas, sitä ei tänä päivänä kaikki tahdo ymmärtää- ja niimpä se jää keskenkasvuiseksi ja sit ihmeltellään miksi tunnetaidot on surkeita ja nuoret voi pahoin. Ihan jo siksi ettei ole rauhaa kasvaa. MInä en ikinä antaisi 12v:ni seurustella 18v kanssa. Sitäpaitsi jotain vikaa on nuoressa miehessä joka ei etsi ikäistään seuraa vaan lasta. Ja äitinä tosiaan voi 12-vuotiaalle laittaa vielä ihan sellaiset rajat mitä perheessä on.

Ihmiset kehittyvät hyvin eri-ikäisinä yksilöstä riippuen. Etkö tosiaan tätä tiennyt? Seksuaalinen suojaikäraja on toki hyvä olla olemassa, ja se on asetettu kohtaan, jossa ihminen keskimäärin saavuttaa seksuaalisen kypsyyden. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että meistä jokainen kypsyisi täsmälleen sillä kellonlyömällä kun täytämme 16 vuotta.

Itselleni on kehittynyt vahva itsetunto ja kyky tunneilmaisuun sekä omien tunnekokemusten tiedostamiseen siitä huolimatta, että aloitin seksielämäni huomattavan varhain (olen jopa alalla, jossa tarvitaan erityisesti näitä taitoja). Olen muutenkin tasapainoinen ja elämässä hyvin pärjännyt ihminen, nykyään äiti ja hyvässä parisuhteessa ikäiseni miehen kanssa.

Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että yhteiskunnan nykyinen läpitunkeva yliseksualisointi ei ole kovin tervettä, ja varmasti se aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia niin nuorten kuin vanhempienkin ihmisten seksuaalisissa suhteissa. Se on kuitenkin asia erikseen, ja ilmankin sitä meidän joukostamme löytyisi aina niitä, jotka kehittyvät keskimääräistä nuorempina (ihan niin kuin aina on ollut).

Oletko tullut ajatelleeksi, että tämä kyseinen nuori mies ei välttämättä ole "etsinyt" 13-vuotiasta seurustelukumppanikseen, vaan voi olla että nämä kaksi ovat vain sattumoisin tavanneet toisensa ja ihastuneet? Ei se tarkoita että sama mies olisi kenen tahansa 13-vuotiaan perään. Toki voi myös olla että kyseessä on alikehittyneistä tytöistä kiinnostunut nuori pervertikko, mutta voi myös yhtä hyvin olla, että hän on ihan tavallinen nuori mies ja tyttö vain on ikäistään kypsempi. Me täällä netissä emme voi asiaa ratkaista, vaan se jää tytön äidin tehtäväksi.

Sen sanon, että hysteerinen suhtautuminen ei ainakaan tilannetta paranna. Hysteerinen ihminen ei pysty näkemään asioita objektiivisesti, ja tekee helposti virheitä. Toivottavasti tällaisissa tilanteissa me aikuiset voisimme säilyttää itsehillintämme ja järkemme. Siitä ei ainakaan haittaa lapsille ole.

t. 11

Vierailija
75/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuus on muutenkin ohi liian äkkiä, 12-vuotias ei ole vielä kypsä aikuisten maailmaan ja seurusteluun 18-vuotiaan aikuisen kanssa, siis romanttiseen seurusteluun.

Vierailija
76/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis järkyttävää kommenttia tuolla numerolla 11...

Vaikka lapsi olisi miten kypsä niin se on lapsi, yrittäkää nyt Luojan tähden vanhemmat ymmärtää! Ja jos toinen on selvästi (5 vuotta on lapsilla PALJON!) vanhempi niin ei se ole tervettä vaan hyväksikäyttöä.

Hyväksikäyttöä on myös muu seksuaalinen teko, ei vain seksin harrastaminen ja yhdyntä. Esim sekusaalisväritteiset puheet, pussailu ja koskettelu. Ja kuinka moni 18-vuotias "seurustelee", eli ei painosta ennemmin tai myöhemmin seksuaaliseen kanssakäymiseen tai näihin edellämainittuihin, myös seksuaalisen hyväksikäytön tunnusmerkit täyttäviin, tekoihin? Haloo??

Vierailija
77/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

j

Itselleni on kehittynyt vahva itsetunto ja kyky tunneilmaisuun sekä omien tunnekokemusten tiedostamiseen siitä huolimatta, että aloitin seksielämäni huomattavan varhain (olen jopa alalla, jossa tarvitaan erityisesti näitä taitoja). Olen muutenkin tasapainoinen ja elämässä hyvin pärjännyt ihminen, nykyään äiti ja hyvässä parisuhteessa ikäiseni miehen kanssa.

t. 11

käyttää itseäsi seksuaalisesti hyväksi ala-ikäisenä, ei tokikaan tarkoita sitä että se olisi suotavaa muiden alaikäisten kohdalla. Ihmisen mieli on rakennettu niin että kun ihmiselle tapahtuu jotain kauheaa, mieli rakentaa suojauksen ja yksi keino suojautua on puolusella tekoa esim. sillä että on ihan itse halunnut kyseistä asiaa, ja siitä ei ole ollut mitään haittaa. Tästä olet tyypillinen esimerkki. Suojelkaa äidit lapsianne - 12-vuotias on LAPSI, vaikka olisi fyysisesti miten kypsynyt, henkisesti ihminen kasvaa vielä 25 ikävuoteen asti.

Vierailija
78/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäinen lapsi on iltaisin kotona klo 21.00 viimeistään, viikolla jo aikaisemminkin. (erikseen harrastukset, jotka jostain syystä illalla myöhään, mutta niistä vanhemmat noutavat kotiin).

Pyytäisin myös pojan vanhemmat käymään ja kysyisin ihan suoraa, mitä mieltä he ovat asiasta. Ihastua saa, mutta täysi-ikäisen ja 12v:n suhde muulla kuin kaveripohjalla ei ole terve.

Vierailija
79/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

j Itselleni on kehittynyt vahva itsetunto ja kyky tunneilmaisuun sekä omien tunnekokemusten tiedostamiseen siitä huolimatta, että aloitin seksielämäni huomattavan varhain (olen jopa alalla, jossa tarvitaan erityisesti näitä taitoja). Olen muutenkin tasapainoinen ja elämässä hyvin pärjännyt ihminen, nykyään äiti ja hyvässä parisuhteessa ikäiseni miehen kanssa. t. 11

käyttää itseäsi seksuaalisesti hyväksi ala-ikäisenä, ei tokikaan tarkoita sitä että se olisi suotavaa muiden alaikäisten kohdalla. Ihmisen mieli on rakennettu niin että kun ihmiselle tapahtuu jotain kauheaa, mieli rakentaa suojauksen ja yksi keino suojautua on puolusella tekoa esim. sillä että on ihan itse halunnut kyseistä asiaa, ja siitä ei ole ollut mitään haittaa. Tästä olet tyypillinen esimerkki. Suojelkaa äidit lapsianne - 12-vuotias on LAPSI, vaikka olisi fyysisesti miten kypsynyt, henkisesti ihminen kasvaa vielä 25 ikävuoteen asti.

Musta suruullista on se, että vanhemmat antavat käyttää lapsiaan hyväksi! Ei lapsi tajua, että kyse on hyväksikäytöstä. Vanhemman se pitäisi oivaltaa suojata lastaan...

Vierailija
80/139 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ensinnäkään sanonut, että pari harrastaisi seksiä. Seurustelu oli lainausmerkeissä. Minä toivottaisin pojan tervetulleeksi kylään ja katsoisin millaiselta pari keskenään vaikuttaa. Siitä voi päätellä paljon. Ikäero sinänsä ei kerro kaikkea ja 13-vuotias voi olla kypsyydeltään lähellä normaalia 18-vuotiasta (tai päin vastoin). Itse kypsyin hyvin varhain, mikä oli äidilleni kauhistus. Kokeilin sitten kokeiluni häneltä salassa, yritettyäni ensin olla rehellinen ja huomattuani ettei se kannattanut. Tämä johti väliemme huononemiseen ja siihen, että äiti suri kun en kertonut hänelle enää asioistani ja elämästäni mitään (daah). Yli kymmenen vuotta suhteestamme meni hukkaan tästä syystä. Olen silti tyytyväinen, että minulla riitti rohkeutta elää omaa elämääni kypsyystasoni mukaisesti. Muuten se villi ja vapaa nuoruus olisi jäänyt kokonaan elämättä - 18-vuotiaana kun minua kiinnostivat jo ihan muut asiat (vakava, sitoutunut parisuhde, yo-kirjoitukset ja urasuunnitelmat). Yrittäkää nähdä lastenne todellinen kypsyysaste ja kohdella heitä sen mukaan. Älkää tehkö sitä virhettä, että luulette lapsen olevan samalla tasolla kuin itse olitte sen ikäisenä. Äitini nuoruusajan kirjeenvaihtoa lukeneena tiedän olleeni 12-vuotiaana samalla tasolla kuin hän 25-vuotiaana! Erot voivat olla todella suuria, ja pilaatte pahimmassa tapauksessa suhteenne lapseenne, jos ette pysty asettamaan hänen tarpeitaan oman mukavuudenhalunne edelle.

ymmärsit, mitä merkitsee lainaa otettaessa marginaali tai annuiteetti jne.?

Eli mikä oa sinussa kypsyi niin paljon, että sitä piti jakaa?