Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos jään 63-vuotiaana eläkkeelle, saan reilu 3000 euroa eläkettä.

Vierailija
16.04.2012 |

Jos jään vasta 68-vuotiaana, saan 4500 euroa.

Aikamoista.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä yritetään saada pidentämään työuraansa. Paitsi että siihen eläkkeelle jäämiseen vaikuttaa usein myös työnantaja jotka ei sivumennen sanoen ole kovin halukkaita pitämään edes yli 55-vuotiaita töissä. Eli pikkaisen ovat ristiriidassa hallituksen politiikka ja työnantajien reaalitilanne.

Mä tarkistin kans hiljan eläkekertymätietoni. Jos jään 63-vuotiaana eläkkeelle, eläkkeeni on 3209,94 euroa kk. Jos jään 68-vuotiaani, eläkkeeni on 4778,63 euroa kk.

Vierailija
2/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te aiotte pärjätä noin pienillä eläkkeillä? Kai teillä on jo eläkevakuutukset ja muita säästöjä, tollaset summat on niin pieniä, varsinkin jos vielä huomioi inflaation vaikutuksen.

Mä en ainakaan tulis toimeen alle 5k€:n eläkkeellä, en ollenkaan. Yli 5 tonnia kun saa, niin on varaa ostaa niitä tuorepuristettuja mehujakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläke on 1€ ja sitä ei edes makseta. Olen 32v.

Vierailija
4/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te aiotte pärjätä noin pienillä eläkkeillä? Kai teillä on jo eläkevakuutukset ja muita säästöjä, tollaset summat on niin pieniä, varsinkin jos vielä huomioi inflaation vaikutuksen.

Mä en ainakaan tulis toimeen alle 5k€:n eläkkeellä, en ollenkaan. Yli 5 tonnia kun saa, niin on varaa ostaa niitä tuorepuristettuja mehujakin.

eläkkeensaajaa pätkääkään. Voi niitä tyhmiä reppanoita jotka ovat ne ottaneet, kertymästä ei ole mitään jäljellä kun eläkeikä koittaa. Suosittelen rahastosijoituksia ja pörssiä, asuntokin on hyvä sijoitus. Itse olen järjestänyt asiani siihen malliin, että kun 55-vuotiaana viimeistään jättäydyn työelämästä, joka kuukausi napsahtaa käteen 6000 euroa siihen asti kunnes kuolema korjaa. Onnistuu kyllä ihan tavistuloiseltakin, kun vähän käyttää järkeään ja sijoittaa rahansa oikein.

Vierailija
5/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläkehaarukka on 1300 - 1900 euroa... Ei naurata.

Vierailija
6/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaikka olen akateeminen olen ilmeisen tyhmä, kun en ymmärrä miten saatte tuollaiset kertymät?

Itse olen 37v, valmistunut 26v iässä ja ollut siitä lähtien töissä koko ajan. Ja kun saan sen eläkekertymälapun eläkevakuutusyhtiöltä niin siinä lukee eläkearvio 485e / kk.

Miten hitossa teillä se on noin paljon? Vai tuleeko tuon työeläkkeen päälle vielä joku muu (perus)eläke? Vai oletteko nyt jo 55-vuotiaita?

Minä en ymmärrä miten edes teoriassa ehtisin kerätä tuollaisen eläkkeen. Jos nyt, kun siis olen jo lähimmäs nelikymppinen, eläkearvioni on tuon alle 500 euroa kuussa, niin ei se mitenkään ehdi kertyä edes kahteen tuhanteen siinä vaiheessa kun olen 65v.

Ja en ole edes missään rupupalkkaduunissa (jos nyt en missään hyväpalkkkaisessakaan, mutta noin 3000e brutto kuitenkin). Voiko olla niin että 3000e palkalla saa vain surkean rupueläkkeen?

Vierailija
7/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaikka olen akateeminen olen ilmeisen tyhmä, kun en ymmärrä miten saatte tuollaiset kertymät?

Itse olen 37v, valmistunut 26v iässä ja ollut siitä lähtien töissä koko ajan. Ja kun saan sen eläkekertymälapun eläkevakuutusyhtiöltä niin siinä lukee eläkearvio 485e / kk.

Miten hitossa teillä se on noin paljon? Vai tuleeko tuon työeläkkeen päälle vielä joku muu (perus)eläke? Vai oletteko nyt jo 55-vuotiaita?

Minä en ymmärrä miten edes teoriassa ehtisin kerätä tuollaisen eläkkeen. Jos nyt, kun siis olen jo lähimmäs nelikymppinen, eläkearvioni on tuon alle 500 euroa kuussa, niin ei se mitenkään ehdi kertyä edes kahteen tuhanteen siinä vaiheessa kun olen 65v.

Ja en ole edes missään rupupalkkaduunissa (jos nyt en missään hyväpalkkkaisessakaan, mutta noin 3000e brutto kuitenkin). Voiko olla niin että 3000e palkalla saa vain surkean rupueläkkeen?

Ja jep, sillä saa vain rupueläkkeen.

Itse olen 34-vuotias ja kiitos oman aktiivisuuteni työnantaja on maksanut mulle lisäeläkettä, joka tuo noin 670 euroa kk lisää eläkkeeseen jos jään 57-v eläkkeelle. Sitä enemmän tulee mitä myöhemmin jää. Ja tuo tulee siis normieläkkeeni päälle.

Vierailija
8/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen tonnin liksalla ei hirveitä eläkkeitä voikaan saada. Jos jäät eläkkeelle 63 veenä, saan toin 1500, jos vasta 68 veena saat peräti kakstonnia. Jos tultasosi pysyy siis samana.

Vierailija
9/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi hyvästellä kolmen tonnin eläkkeensä. Kun nykyiset nelikymppiset ja sitä nuoremmat ovat lopulta eläkeiässä, nykysysteemiä ei enää ole olemassa ja jokainen joutuu pärjäämään sillä mitä on työuransa aikana onnistunut raapimään säästöön.

Vierailija
10/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisnaisen keskipalkka oli jotain 2800euroa. Ja se oli KESKIpalkka, joka ei edes kerro totuutta asiasta. Totuuden kertoo mediaanipalkka, ja mediaanipalkka on jotain 2590. Eli tuo on se keskimääräinen palkkasumma.

Joku 3000e on jo hyvä palkka, pääkaupunkiseutua lukuunottamatta. PK-seudun ihmisillä käsitys palkoista karkaa ihan toisiin ulottuvuuksiin. Ei jokaisella voi olla mikään 4900 euron palkka!

Jossain maakunnissa isoissa firmoissa päällikkö/johtajataso tienaa 3000-4000 euroa. Maakunnissa palkkataso on jotain ihan muuta kuin helsingissä.

Vierailija
11/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi hyvästellä kolmen tonnin eläkkeensä. Kun nykyiset nelikymppiset ja sitä nuoremmat ovat lopulta eläkeiässä, nykysysteemiä ei enää ole olemassa ja jokainen joutuu pärjäämään sillä mitä on työuransa aikana onnistunut raapimään säästöön.

Nykysysteemiä ei pystytä ylläpitämään, tulonsaajia on liian vähän.

Vierailija
12/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mutta kukaan ei vastannut kysymykseeni:

onko tuo työeläkefirman ote, jossa lukee eläkearvio 485e, se AINOA eläke mitä saa? Vai tuleeko se eläke niin, että ensin on joku kansaneläke ja siihen PÄÄLLE lisäksi tuo 485e?

Onko teillä muilla siis jo työeläkeotteessa noin iso summa? Paljon kk-palkkanne oikein sitten on?

Jos minä saan 3000e palkalla 500e, niin jotta saisi 3000e eläkettä palkan on oltava 18000e /kk?

Vierailija
13/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue sieltä kaikki faktat

Vierailija
14/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurinosa naisista tulee samaan tosi pientä eläkettä. Pitkät opiskelut, pätkätyöt ja kotonaolo ei tee hyvää naisten eläkkeille. Ei vaikka valmistumiseta ja äitiyspäivärahsta kertyy nykyisin eläkettä. Monen eläke tulee pyörimään siinä 1000e paikkeilla nykyrahassa.

Vierailija
15/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ole vastausta kelan sivuilla eikä työeläke.fi sivuilla.

Työeläke.fi sivuilta löytyi esimerkkilaskelmia, mutta niissäkin oli sanottu epäselvästi että "mukaan otettu työeläke ja mahdollinen kansaneläke".

Eli saako nyt hitto soikoon siis SEKÄ kansaneläkkeen ETTÄ päälle työeläkkeen. Ei voi olla niin että 3000e palkalla eläkekertymä näyttää 485e!

Ja suuristä ikäluokista: isäukko oli valtiolla virkamiehenä koko ikänsä, jäi 55 vuotiaana eläkkeelle (varhais) ja nyt on kuuskymppisenä vanhuuseläkkeellä ja saa eläkettä jotain 2500 brutto. Ja ei ollut ISOpalkkainen vaan tavallinen toimistorotta.

Ja minä 70-luvun lapsi sitten luen akateemisen tutkinnon, teen pitkää päivää vaativassa asiantuntijatyössä pienehköllä palkalla ja saan eläkettä 500!!!

Ihankuin joku sukupolvi ryöstäisi joltain toiselta?

Vierailija
16/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on NYT kertynyt tuo 500 edestä sitä eläkettä, mutta kuten yllä oli, tulet saamaan arviolta työeläkettä 1500-2000. Ja koska tuo eläke on noin suuri, et tule saamaan kansaneläkettä/takuueläkettä... Ja kyllä se siinä kelan sivulla lukee ihan suomeksi.

Vierailija
17/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista.

että kyseisen kokoisen eläkkeen saa vain jos tulot säilyvät nykytasolla eläkeikään asti ja ylipäätään elää sinne asi. Aika moni joutuu kuitenkin YT:n kohteeksi jossain elämänsä vaiheessa, jolloin tulot voivat aleta.

Itsellä suurinpiirtein samankokoinne eläke kuin ap:lle tulossa.

Vierailija
18/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkeesi. https://www.etera.fi/fi/oma_elaketurva/vakuutetun_palvelut/Sivut/etusiv…

jos et ole tuolla eläkevakuutettu, niin ohjelma kertoo sulle firman josta voi pyytää samallalailla laskelman.

Vierailija
19/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista.

että kyseisen kokoisen eläkkeen saa vain jos tulot säilyvät nykytasolla eläkeikään asti ja ylipäätään elää sinne asi. Aika moni joutuu kuitenkin YT:n kohteeksi jossain elämänsä vaiheessa, jolloin tulot voivat aleta.

Itsellä suurinpiirtein samankokoinne eläke kuin ap:lle tulossa.

eli se tule vielä tuon summan päälle.

Vierailija
20/39 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ole vastausta kelan sivuilla eikä työeläke.fi sivuilla.

Työeläke.fi sivuilta löytyi esimerkkilaskelmia, mutta niissäkin oli sanottu epäselvästi että "mukaan otettu työeläke ja mahdollinen kansaneläke".

Eli saako nyt hitto soikoon siis SEKÄ kansaneläkkeen ETTÄ päälle työeläkkeen. Ei voi olla niin että 3000e palkalla eläkekertymä näyttää 485e!

Ja suuristä ikäluokista: isäukko oli valtiolla virkamiehenä koko ikänsä, jäi 55 vuotiaana eläkkeelle (varhais) ja nyt on kuuskymppisenä vanhuuseläkkeellä ja saa eläkettä jotain 2500 brutto. Ja ei ollut ISOpalkkainen vaan tavallinen toimistorotta.

Ja minä 70-luvun lapsi sitten luen akateemisen tutkinnon, teen pitkää päivää vaativassa asiantuntijatyössä pienehköllä palkalla ja saan eläkettä 500!!!

Ihankuin joku sukupolvi ryöstäisi joltain toiselta?

nyt tuo 500e. Jos jatkat SAMALLA palkalla niin eläkettä kertyy lisää ja se näkyy eläkelaskelmassa eri kohdassa.