Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta 13-vuotias on alkanut "seurustelemaan" 18-vuotiaan kanssa...

Vierailija
08.04.2012 |

Minusta ikäero on ihan liian suuri. Tänään aikoo kuulemma tuoda pojan näytille. Miten suhtautua?

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2012 klo 04:58"]

Ap ei ensinnäkään sanonut, että pari harrastaisi seksiä. Seurustelu oli lainausmerkeissä.

Minä toivottaisin pojan tervetulleeksi kylään ja katsoisin millaiselta pari keskenään vaikuttaa. Siitä voi päätellä paljon. Ikäero sinänsä ei kerro kaikkea ja 13-vuotias voi olla kypsyydeltään lähellä normaalia 18-vuotiasta (tai päin vastoin).

Itse kypsyin hyvin varhain, mikä oli äidilleni kauhistus. Kokeilin sitten kokeiluni häneltä salassa, yritettyäni ensin olla rehellinen ja huomattuani ettei se kannattanut. Tämä johti väliemme huononemiseen ja siihen, että äiti suri kun en kertonut hänelle enää asioistani ja elämästäni mitään (daah). Yli kymmenen vuotta suhteestamme meni hukkaan tästä syystä.

Olen silti tyytyväinen, että minulla riitti rohkeutta elää omaa elämääni kypsyystasoni mukaisesti. Muuten se villi ja vapaa nuoruus olisi jäänyt kokonaan elämättä - 18-vuotiaana kun minua kiinnostivat jo ihan muut asiat (vakava, sitoutunut parisuhde, yo-kirjoitukset ja urasuunnitelmat).

Yrittäkää nähdä lastenne todellinen kypsyysaste ja kohdella heitä sen mukaan. Älkää tehkö sitä virhettä, että luulette lapsen olevan samalla tasolla kuin itse olitte sen ikäisenä. Äitini nuoruusajan kirjeenvaihtoa lukeneena tiedän olleeni 12-vuotiaana samalla tasolla kuin hän 25-vuotiaana! Erot voivat olla todella suuria, ja pilaatte pahimmassa tapauksessa suhteenne lapseenne, jos ette pysty asettamaan hänen tarpeitaan oman mukavuudenhalunne edelle.

Älä jauha paskaa. Ei todellakaan 12 vuotias ole kypsä ikäisekseen. Toiseksi, mikä helvetin pervo toi 18 vuotias on jos ei löydä ikäisään seuraa?

PÄÄKIINNI IDIOOTTI! t. ulkopuolinen

Vierailija
42/139 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2012 klo 04:58"]

Ap ei ensinnäkään sanonut, että pari harrastaisi seksiä. Seurustelu oli lainausmerkeissä.

Minä toivottaisin pojan tervetulleeksi kylään ja katsoisin millaiselta pari keskenään vaikuttaa. Siitä voi päätellä paljon. Ikäero sinänsä ei kerro kaikkea ja 13-vuotias voi olla kypsyydeltään lähellä normaalia 18-vuotiasta (tai päin vastoin).

Itse kypsyin hyvin varhain, mikä oli äidilleni kauhistus. Kokeilin sitten kokeiluni häneltä salassa, yritettyäni ensin olla rehellinen ja huomattuani ettei se kannattanut. Tämä johti väliemme huononemiseen ja siihen, että äiti suri kun en kertonut hänelle enää asioistani ja elämästäni mitään (daah). Yli kymmenen vuotta suhteestamme meni hukkaan tästä syystä.

Olen silti tyytyväinen, että minulla riitti rohkeutta elää omaa elämääni kypsyystasoni mukaisesti. Muuten se villi ja vapaa nuoruus olisi jäänyt kokonaan elämättä - 18-vuotiaana kun minua kiinnostivat jo ihan muut asiat (vakava, sitoutunut parisuhde, yo-kirjoitukset ja urasuunnitelmat).

Yrittäkää nähdä lastenne todellinen kypsyysaste ja kohdella heitä sen mukaan. Älkää tehkö sitä virhettä, että luulette lapsen olevan samalla tasolla kuin itse olitte sen ikäisenä. Äitini nuoruusajan kirjeenvaihtoa lukeneena tiedän olleeni 12-vuotiaana samalla tasolla kuin hän 25-vuotiaana! Erot voivat olla todella suuria, ja pilaatte pahimmassa tapauksessa suhteenne lapseenne, jos ette pysty asettamaan hänen tarpeitaan oman mukavuudenhalunne edelle.

Älä jauha paskaa. Ei todellakaan 12 vuotias ole kypsä ikäisekseen. Toiseksi, mikä helvetin pervo toi 18 vuotias on jos ei löydä ikäisään seuraa?

PÄÄKIINNI IDIOOTTI! t. ulkopuolinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään 12-vuotiasta lasta, joka olisi valmis suhteeseen 18-vuotiaan kanssa. Ja itselläni on juuri 13-vuotta täyttänyt tytär kuitenkin.

Vierailija
44/139 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="08.04.2012 klo 09:25"]tuon ikäisen lapsen pitäisi vielä olla lapsi, eikä harrastaa seksiä!!!!!!!!!!

[/quote]

Kuka puhui seksistä mitään?

[/quote]

NIIMPÄ

Vierailija
45/139 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pedari näitä keskusteluja a) aloittaa b) nostaa?

Vierailija
46/139 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittuuu?!!

Vierailija
47/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vanha ketju mutta vastaan silti koska joku varmasti lukee tätä vielä. Minkä helvetin takia puhutte seksistä täällä? Ettekö tajua että tämä 18 vuotias ei välttämättä tarvitse seksiä? Antaako se käsi, jolla runkataan, leffaseuraa ja rakkautta ja haleja ja pusuja? Ei anna. Jos tämä 13 vuotias ja 18 vuotias ovat rakastuneita toisiinsa ja vanhemmille (HUOMATKAA MYÖS TYTÖN VANHEMMILLE) se on okei niin ei kenelläkään ole siihen sitten mitään sanomista. Ette ole vissiin kuullut sanontaa "Rakkaus ei katso ikää" tai "Ikä on vain numero"? Miettikää ajatuksella tätä asiaa älkääkä heti tuomitko.

Vierailija
48/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanko oikein, että esim. Espanjassa suojaikäraja on 13 vuotta?

Joissain maissa suojaikärajaa ei ole lainkaan. Joissakin 'vanhoillisissa' (sic!) muslimimaissa tyttö on valmis ihan avioon asti ensimmäisten kuukautisten jälkeen. Profeetta (peace upon Him)saattoi avioliiton 'täytäntöön'kun Aisha oli 9 vuotias...ja nykyisin taitaa Suomessakin tytöillä olla kuukautiset jo10-12 vuotiaina (?)

Jopa 8 vuotiaita on naitettu noissa maissa, ja vaikka kuukautisia ei olisikaan kuka valvoo jos ihan pikkaisen maistelee piparitaikinaa vaikkei vielä olisi paistettukaan...

Suomessa seksin suojaikäraja on 16 vuotta.

Ainakaan meikäläisen nuoruudessa varsinkin maaseudulla ei niin nokon nuukaa ollut, arveltiin että kyllä luonto tikantytön pubiin ajaa!

Katsele nuorta miestä. Keskustelkaa näistä asioista yhdessä, Sinä tyttäresi ja nuori mies.

Kun tyttäresi on 18, on nuori mies 23, eikö? Ei se nyt kamala ero ole, 5 vuotta. Jos rakkaus kukoistaa ja yhdessäolo jatkuu, mikä Sinä olet pistämään kapuloita rattaisiin jos kamu on ihan 'tolkun poika.'

Eikä seksi (jos sellaiseen ryhtyvät) mitenkään fyysisesti vahingoita 13 vuotiastakaan, ja jos suhteessa on luottamus ja hellyys, tuskin kamalia henkisiä vaurioitakaan tulee. Romeo ja Julia olivat, minkä ikäisiä?

Tietysti laki on laki...

Vierailija
49/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v on vielä idiootti joten siinä laki tulee pojun avuksi.
Itse en 13v tyttöö olis koskenut 18v ja olin varmaan alle 10v tasolla onhan noita se sano et on 16 ollu joskus parikymppisenä mukavaa kärvistelyä sitten et "mistä olisin voinu tietää miksi päästivät 15v baariin ja möivät alkoholia sille ei oo mun vika pitääkö aina kysyä papereita". Ei ongelmia myöhemmin kuitenkaa oli tytöt silloinkin henkisesti kaukana musta ja kaikista "miehistä" joita tunsin, pojat on poikia. Tilanne kohtasia noi hommat, mut jos oma tytär kyseessä niin varmaan.... En tiedä sitten kumpi on vankilassa.... Kun tietää mitä kaikki pojat vaan ajattelee ja tietää mitä pahuutta maailmassa on nii vaikeeta olisi istua alas ja keskustella ja luottaa johonkin amis idioottiin et miksi tyttäreni, miksi ei vähän vanhempi, mitä vikaa sussa on, minkä ikäinen edellinen tyttöystävä?

Vierailija
50/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha kuohahti kun luin tämän. Mitä ihmettä siellä vielä venaat? Tietysti soitat poliisille! Heti! Äitinä sinun velvollisuus on suojella lastasi vaaroilta, mukaanlukien pedofiileilta. Kukaan 18-vuotias normaali mies ei hae 13-vuotiaan seuraa.

Vierailija
51/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin väsynyt provo, tylsäääääää

Vierailija
52/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 04:23"]

Muistanko oikein, että esim. Espanjassa suojaikäraja on 13 vuotta?

Joissain maissa suojaikärajaa ei ole lainkaan. Joissakin 'vanhoillisissa' (sic!) muslimimaissa tyttö on valmis ihan avioon asti ensimmäisten kuukautisten jälkeen. Profeetta (peace upon Him)saattoi avioliiton 'täytäntöön'kun Aisha oli 9 vuotias...ja nykyisin taitaa Suomessakin tytöillä olla kuukautiset jo10-12 vuotiaina (?)

Jopa 8 vuotiaita on naitettu noissa maissa, ja vaikka kuukautisia ei olisikaan kuka valvoo jos ihan pikkaisen maistelee piparitaikinaa vaikkei vielä olisi paistettukaan...

Suomessa seksin suojaikäraja on 16 vuotta.

Ainakaan meikäläisen nuoruudessa varsinkin maaseudulla ei niin nokon nuukaa ollut, arveltiin että kyllä luonto tikantytön pubiin ajaa!

Katsele nuorta miestä. Keskustelkaa näistä asioista yhdessä, Sinä tyttäresi ja nuori mies.

Kun tyttäresi on 18, on nuori mies 23, eikö? Ei se nyt kamala ero ole, 5 vuotta. Jos rakkaus kukoistaa ja yhdessäolo jatkuu, mikä Sinä olet pistämään kapuloita rattaisiin jos kamu on ihan 'tolkun poika.'

Eikä seksi (jos sellaiseen ryhtyvät) mitenkään fyysisesti vahingoita 13 vuotiastakaan, ja jos suhteessa on luottamus ja hellyys, tuskin kamalia henkisiä vaurioitakaan tulee. Romeo ja Julia olivat, minkä ikäisiä?

Tietysti laki on laki...

[/quote]

Vai ei seksi vahingoita 13 vuotiasta. Joopa joo. Ja kerrot kuinka nuorena muissa maissa voi harrastaa seksiä lasten kanssa. Oletko koskaan lukenut kuinka paljon lapsia siellä kuolee synnytykseen esim. 13 vuoden iässä ? Tai vahingoittuu vakavasti koska he eivät ole fyysisesti eikä psyykkisesti valmiita seksiin tai synnytykseen.

Mitä suosittelisit ratkaisuksi jos tuo ap:n lapsi tulisikin raskaaksi ? Abortti vai pitää lapsi joka muuttaa koko loppuelämän peruuttamattomasti ?

Tuo lainaamani viesti kuulostaa minusta jonkun pedofiilin kirjoittamalta puolustelulta jolla vakuutettaisiin lapsia ja heidän vanhempiaan että kyllä hän voi seurustella lasten kanssa, laista ja lapsen hyvinvoinnista viis.

Vierailija
53/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viha kuohahti tässä ketjussa 18-vuotiaiden poikien puolesta. Mulla on läheinen tuttu 18-vuotias poika, joka ei ikimaailmassa tekisi mitään sopimatonta 13-vuotiaan tytön kanssa. Siis, jos "seurustelisi" sellaisen kanssa, ei mitenkään voisi tehdä mitään mitä toinen ei halua ja mihin ei ole valmis. Ei kaikki 18-vuotiaat ole hulluja raiskaajia, vaikka runkata osaavatkin.

Vierailija
54/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seurustelu tarkoita että ollaan heti seksipuuhissa, jos te aikuiset ootte noin ahdasmielisiä! Jos pari suhteessa seksi on teille kaiken a ja o niin ootte Kyl aikamoisia seksihulluja! Seksiäseksiäseksiä! Menkää vaikka vaikka vaihteeks ulkoilemaan Nii ehkä Se saa vastapainoa teidän seksihulluudelle...

Vierailija
55/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2012 klo 09:25"]tuon ikäisen lapsen pitäisi vielä olla lapsi, eikä harrastaa seksiä!!!!!!!!!!
[/quote]
Nykyajan lapset harrastavat tuon ikäisenä jo seksiä. Itse kun olin 13v (7vuotta sitten) "hurjimmat" tytöt ottivat pojilta suihin koulun vessassa

Vierailija
56/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. nimimerkillä m18

Vierailija
57/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Tuli väärään kohtaan

Vierailija
58/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 08:07"]Mulla viha kuohahti tässä ketjussa 18-vuotiaiden poikien puolesta. Mulla on läheinen tuttu 18-vuotias poika, joka ei ikimaailmassa tekisi mitään sopimatonta 13-vuotiaan tytön kanssa. Siis, jos "seurustelisi" sellaisen kanssa, ei mitenkään voisi tehdä mitään mitä toinen ei halua ja mihin ei ole valmis. Ei kaikki 18-vuotiaat ole hulluja raiskaajia, vaikka runkata osaavatkin.
[/quote]

Samaa mieltä. Nimimerkillä m18

Vierailija
59/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2012 klo 12:04"]

Siis järkyttävää kommenttia tuolla numerolla 11...

Vaikka lapsi olisi miten kypsä niin se on lapsi, yrittäkää nyt Luojan tähden vanhemmat ymmärtää!

Lapsi tarkoittaa henkilöä, joka ei ole kypsä. Joten kypsä henkilö ei voi samaan aikaan olla lapsi.

Suhtaudutte kommentteihini ihan kuin olisin sanomassa, että kaikkien 13-vuotiaiden pitäisi harrastaa seksiä, tai jotain muuta yhtä urpoa. Suuri osa ihmisistä ei ole sen ikäisinä valmiita, mutta jotkut ovat. Miksi tätä on niin vaikeaa ymmärtää?

Ap:n tytär ei välttämättä ole valmis seksiin, mutta hän voi olla valmis romanttiseen, ei-seksuaaliseen suhteeseen juuri tämän kyseisen pojan kanssa (riippuen ihan täysin siitä, millaisesta pojasta ja millaisesta tytöstä on kysymys).

Itse en ole joutunut hyväksikäytetyksi, mutta en voi välttyä siltä mielikuvalta, että jotkut muut ketjuun kirjoittaneet olisivat, kun suhtautuminen tähän aiheeseen on noin mustavalkoista ja kypsymätöntä. Miten voi olla, että muuten varmaan ihan normaaleilta ihmisiltä lähtee totaalisesti järki, kun puhutaan nuorten tyttöjen seksuaalisuudesta? Oletteko itse ihan sinut omanne kanssa? Oma äitini ei ole, ja se kyllä näkyi hänen käytöksessään kun olin nuori (ja näkyy toki edelleen).

t. 11

tämän kirjoittaja on joko pedo tai pedon unelma!

Vierailija
60/139 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsi kysymys missä ihmeessä lapsi ja aikuinen nuori mies ovat tavanneet niin että tästä on kehittynyt seukkaussuhde. 12-13 vuotiaan ei tarvitse edes hengailla täysi-ikäisten kanssa samoissa bileissä, että katsokaapa tarkemmin muksunne kaveripiiriä! Joo kyllä mä äitinä joutuisin sanomaan tuolle 18v että tämä ei nyt käy, kokeilkaa vaikka uudestaan vuosien päästä. Jtn mätää jätkässäkin jos ei oman ikäistään saa (tai halua!!!)