Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaaehtoinen lapsettomuus vaatii oikeasti paljon!

Vierailija
30.07.2013 |

Vapaaehtoinen lapsettomuus vaatii luonteenlujuutta. Siis sitä, ettei lähde vastentahtoisesti lapsentekoon "koska muutkin ja se kuuluu asiaan". Että oikeasti kuuntelee omaa sydäntään ja toimii sen mukaan. Sosiaaliset paineet ovat nimittäin todella kovat, kun ystävä toisensa jälkeen ilmoittaa raskaudestaan ja anoppikin kärttää lapsenlapsia. Toki monesta ystävästä tietää, että perheen perustaminen on suunnitelmissa ja se on toki ihan mahtavaa, kun sellaisen saavat. Mutta sitten on niitä, jotka ovat olleet "veloja" ja joiden kanssa on lapsettomuusvalinnasta paljon juteltu. Heihin on tavallaan tukeutunut ja miettinyt, että ollaan samassa veneessä. Hekin kun lopulta kuitenkin päätyvät lapsia hankkimaan, niin alkaa olla sellainen "last woman standing" -fiilis... En tunne enää ketään muuta pariskuntaa, joka ajattelisi samalla tavalla kuin minä ja mieheni. Eikä olla edes vielä nelikymppisiä.

Kommentit (670)

Vierailija
141/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi haluta sellaista mitä EI OLE edes olemassa? Minä en osaa olematonta elämää haluta, miten siihen muka rakastuu jos ei ole ketään olemassa? Itse haluaisin monet näkemäni koiran- ja kissanpennut itselleni, mutta allergia estää. Mutta jos esim. Suomessa olisi laki, että ovelle tuodaan kasvatettavaksi joku hylätty lapsi, niin en olisi voinut kieltäytyä. Kasvattaisin rakkaudella ja turvallisuudella ja elämän viisaudella.

Vierailija
142/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 21:51"]

Ehkä sinua lohduttaa se, että terapia voisi oikeasti auttaa sinua.

[/quote]

Omituinen kommentti. Todella monet avioliitot päättyvät eroon. Aika monilla näistä pareista on lapsia. Eikö se mielestäsi kerro siitä, että pitävää lupausta kuolemaan asti yhdessä olemisesta ei voi todellisuudessa antaa? Entä pitäisikö väkivaltaisessa suhteessa elävän naisen tai miehen sinusta jatkaa suhdetta siihen kuolemaan asti, koska kerran tuli luvattua?

[/quote]

Ei. Vaan jos et PYSTY sitoutumaan niin ongelmia on sinussa. Ei ole kyse siitä, että mitä vain kestetään joka tapauksessa hampaat irvessä. Tietenkään ei tarvitse. Jos niin paska mäihä käy, sitten vain erotaan.

Mutta jos jo suhteen alussa aletaan etsimällä etsimään syitä, miksei tarvitsisi sitoutua, niin silloin on kyllä vikaa ihan siinä sitoutumiskammoisessa. Ei olla valmiita kompromisseihin, jotka pitäisivät suhteen elossa, vaan mieluummin eroavat helposti. Huomaatko eron? Ihan sama juttu, mutta vielä kriittisemmin lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla yleisesti demonisoitu lapsiperhe-elämää. Olemme vain kertoneet mielipiteemme siitä ja sen näkemyksen, miksi se ei ole meitä varten. 

Vierailija
144/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:20"]

Ei. Vaan jos et PYSTY sitoutumaan niin ongelmia on sinussa.

[/quote]

Pystyn kyllä sitoutumaan. Olen ollut naimisissa kymmenen vuotta saman miehen kanssa ja aion olla jatkossakin. En tosiaankaan etsi mitään syitä olla sitoutumatta. Olen kuitenkin myös älyllisesti rehellinen jalat maassa -ihminen, joka ymmärtää, ettei kukaan voi sitoutua olemaan toisen kanssa kuolemaan asti. Tällainen lupaus on pelkkää korupuhetta. Vahvin sitoumus, jonka toinen ihminen voi antaa, on lupaus tehdä parhaansa sen eteen, että suhde jatkuu, kehittyy ja kukoistaa.

Vierailija
145/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:12"]

Sitten vähitellen rupes valkenemaan että ehkä maailma ei olekaan mikään jokotai-paikka, varsinkaan länsimaisessa elämäntyylissä joka on historian valossa paratiisi vaikka olis assanvessankassa. Arvelin että kyllä mä toisen elollisen olennon kanssa elämisestä selviän ja kas, olin täysin oikeassa. Vieläpä kävi niin että rupesin rakastamaan sitä syvästi.

[/quote]

Minun lapsettomuuteni ei perustu siihen, että pelkäisin vanhemmuutta tai koska se rajoittaisi elämääni. Se perustuu siihen, että tunnen itseni, arvoni ja mieltymykseni ja tunnen vahvasti, että olen onnellisempi näin. Minusta on sangen ylimielistä olettaa vapaaehtoisesti lapsettomien haluavan pysyvä lapsettomina, koska he eivät tiedä asiasta tarpeeksi tai koska heitä pelottaa muutos tai sitoutuminen. Vaikka saisin maailman helpoimman lapsen, joka ei rajoittaisi elämääni millään tavalla, en siltikään lisääntyisi.

[/quote]

Juuri näin. Pitää tuntea itsensä.

Vierailija
146/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUIPPUhyvä -79- viimeinen lause! Kiitos, onnistuit.

Vierailija
147/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:23"]

Ei olla yleisesti demonisoitu lapsiperhe-elämää. Olemme vain kertoneet mielipiteemme siitä ja sen näkemyksen, miksi se ei ole meitä varten. 

[/quote]

Mielipiteitä ja näkemyksiä jotka eivät perustu mihinkään todellisuuten, vaan omaan oletukseenne siitä mitä se olisi.

Vierailija
148/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:23"]

[/quote]

No kyllä on. Tuo yksi kirjoitti loistavan parodian siitä miltä parisuhde kuulostaisi jos siitä puhuttaisiin samaan tyyliin kuin velat puhuu lapsista.

Vierailija
149/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:29"]

Mielipiteitä ja näkemyksiä jotka eivät perustu mihinkään todellisuuten, vaan omaan oletukseenne siitä mitä se olisi.

[/quote]

Mutta kun ei ole mitään "todellisuutta" lapsiperhe-elämästä. Useimmille vanhemmille se on ongelmineenkin antoisaa ja mukavaa. Veloille se olisi ahdistavaa ja kurjaa.

Vierailija
150/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tuntea itsensä juu, mutta kyllä se myös on niin että jos aina tekee samaa, ei välttämättä koskaan opi itsestään uusia puolia. Enkä mä tarkoita sitä että velojen pitäisi ruveta tekemään lapsia vaan sitä, että ehkä maailma ei siihen kaatuisi vaikka rupeaisi ajattelemaan, että lapsen kanssa eläessä voisi oppia jotain ihan kivojakin asioita itsestään eikä ihan joka sekunti olisi pelkkää Kokemäki Horror Storya.

Vierailija
151/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:29"]

[/quote]

Mutta kun ei ole mitään "todellisuutta" lapsiperhe-elämästä. Useimmille vanhemmille se on ongelmineenkin antoisaa ja mukavaa. Veloille se olisi ahdistavaa ja kurjaa.

[/quote]

Sitä juuri tarkoitan, kun ei ole mitään todellista pohjaa mistä puhutaan, puhutaan vaan.

Vierailija
152/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:35"]

Pitää tuntea itsensä juu, mutta kyllä se myös on niin että jos aina tekee samaa, ei välttämättä koskaan opi itsestään uusia puolia. 

[/quote]

Tiedän kyllä, että jotkut naiset hankkiutuvat raskaaksi vain, koska he haluavat vaihtelua elämäänsä tai ottaa "seuraavan askeleen" ammatin, avioliiton ja asunnon jälkeen, mutta eihän nyt toki vapaaehtoisesti lapsettoman elämä ole aina samanlaista! Olen nytkin palaamassa koulun penkille opiskelemaan alaa, josta en olisi vielä viisi vuotta sitten uskaltanut edes haaveilla. Olen löytänyt uusia intohimoja, tavannut hurjasti mielenkiintoisia ihmisiä, asunut kiinnostavissa paikoissa, ottanut riskejä ja elänyt elämääni täysillä. On selvää, että minulla ei olisi lähellekään niin mieluisaa elämää, jos olisin hankkiutunut jossakin vaiheessa raskaaksi.

Vierailija
153/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:37"]

Sitä juuri tarkoitan, kun ei ole mitään todellista pohjaa mistä puhutaan, puhutaan vaan.

[/quote]

Mitä ihmeen todellista pohjaa tarkoitat? Jotta voisit tietää, tulisitko nykyistä onnellisemmaksi liittyessäsi muukalaislegioonaan, palatessasi islamiin tai hankkiessasi kasvotatuoinnin, et tarvitse omakohtaista kokemusta näistä asioista. Perustiedot ja itsetuntemus riittävät aivan hyvin. Aivan sama juttu lasten hankinnan kansa. Tunnen, ettei lapsiperhe-elämä ole minua varten. ja pitäisin sitä aika kamalana kohtalona. Tämä ei tarkoita, että se olisi sitä ihmisille, jotka todella haluavat lapsia.

Vierailija
154/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä vinkkinä nyt sitten vaan, että nää lapsielämän vertaamiset prostituutioon kannattaa rajoittaa nettiin jollei halua vaikuttaa pelleltä myös irl.

Vierailija
155/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuva listaus nro 79, itse allekirjoitan, enkä edes uhmaa järisyttää minun ihanaa auvoista arkea ja maailmaa tekemällä lapsia.

Vierailija
156/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:53"]

Pienenä vinkkinä nyt sitten vaan, että nää lapsielämän vertaamiset prostituutioon kannattaa rajoittaa nettiin jollei halua vaikuttaa pelleltä myös irl.

[/quote]

Sulla taisi mennä tuon vertauksen pointti aika lailla ohi.

Vierailija
157/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:37"]

[/quote]

Mitä ihmeen todellista pohjaa tarkoitat? Jotta voisit tietää, tulisitko nykyistä onnellisemmaksi liittyessäsi muukalaislegioonaan, palatessasi islamiin tai hankkiessasi kasvotatuoinnin, et tarvitse omakohtaista kokemusta näistä asioista. Perustiedot ja itsetuntemus riittävät aivan hyvin. Aivan sama juttu lasten hankinnan kansa. Tunnen, ettei lapsiperhe-elämä ole minua varten. ja pitäisin sitä aika kamalana kohtalona. Tämä ei tarkoita, että se olisi sitä ihmisille, jotka todella haluavat lapsia.

[/quote]

Enhän mä voi tietää noista sun esimerkeistä kun en ole kokenut. Voisin hyvinkin viihtyä muukalaislegioonassa tai olla iloinen kasvotatuoinnistani (tuota islamiin palaamista en ymmärtänyt) mutta en myöskään kritisoi noita asioita, kun ei ole kokemusta. Sitten kun mulla on kokemusta niistä kuten lapsellisilla on myös lapsettomasta elämästä, niin palaan sitten asiaan.

Vierailija
158/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:59"]

Enhän mä voi tietää noista sun esimerkeistä kun en ole kokenut.

[/quote]

Tämä selittää, miksi lasten hankkiminen on niin yleistä. :)

Vierailija
159/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:53"]

[/quote]

Sulla taisi mennä tuon vertauksen pointti aika lailla ohi.

[/quote]

Joo, kuten kaikilta tolkun ihmisiltä.

Vierailija
160/670 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:59"]

en myöskään kritisoi noita asioita, kun ei ole kokemusta

[/quote]

Toivottavasti huomaat, ettei kukaan ole kritisoinut myöskään lapsiperhe-elämää.