Luitteko sen kuukausirahan perään itkevän nuoren mielipidekirjoituksen Hesarista tänään?
Voi luoja, että jotkut lapset kasvatetaan kieroon. Ei riitä se, että synnytään kultalusikka suussa, mutta että pitää ihan äidin syöttää sillä kultalusikalla koko elämä läpi, kun ei itse viitsi edes suutaan avata.
Lapsi marmatti siitä, että kun äiti joutuu maksamaan 200 euroa enemmän veroja VUODESSA solidaarisuusveron takia, niin hänen 200 euron kuukausirahansa pienennetään 150 euroon.
Haloo.
Kommentit (83)
0.2 % 200 eurosta on 40 senttiä
T. opiskellut, joll aon varaa maksaa lapsilleen 100 e kuuakusirahaa
Huonosti on käytetty ne veromarkat, jotka sinun opiskeluusi on tuhlattu. Tekemässäsi laskutoimituksessa ei ole järjen häivääkään.
Ensinnäkin veroa maksetaan bruttotuloista, mutta lasten päivärahat maksetaan nettotuloista. Toiseksi solidaarisuusveroa maksetaan vain siitä osasta tuloja, joka ylittää 100.000 euroa. Koska emme tiedä mielipidekirjoittajan äidin tuloja, emme voi tietää lainkaan, kuinka paljon hän maksaa lisää veroa.
Mä sain aikoinaan teininä lapsilisän itselleni, ja siitä piti sitten maksaa joukkoliikenteen kausikortti (pakollinen, että pääsi kouluun), vaatteet ja aivan kaikki muutkin omat menot. Vain johonkin isompiin hankintoihin kuten talvitakkiin sain erikseen rahaa.
Minua tämä opetti suunnittelemaan omaa rahankäyttöäni ja punnitsemaan omia tarpeitani. Lisäksi koin, että vanhemmat luottivat arvostelukykyyni.
Mutta toki lapsilisä on lähempänä sataa euroa kuussa kuin 200 euroa.
pakko olla vitsi!
ja kaverit kertoneet ihan samaa. Voi rassuja ;)
en ottanut tosissaan, en tod.