Lapset, jotka ulkoistavat täysin sairaan, iäkkään vanhempansa huolenpidon.🤢
Kyllä tekee pahaa! Sitten ihmetellään, että miksi ne eivät tee sitä ja tätä ym... Ja itse keskittyvät omaan elämäänsä ja syyllistävät ja arvostelevat niitä, jotka välittävät ja yrittävät tehdä parhaansa. Pienellä palkalla tottakai!
Kommentit (34)
Rakas vanhus varmasti hoidetaan jo pystytään. Puolituttua isoäitiä ei tarvitse.
Veroja maksetaan, jotta yhteiskunta hoitaa. Vanhus itsekin on maksanut veroja aikanaan ihan kiitetävän määrän. Rahat vain menee näköjään perskokkareiden kamujen taskuihin. Voin hoitaa, mutta sitten en veroja maksa. Valtio voi valita kumman vaihtoehdon ottaa. Se, että maksetaan JA hoidetaan itse ei ole vaihtoehto. Terveisin veronmaksajat
Ei minunkaan vanhemmat hoitaneet yhtäkään isovanhemmistani kotonaan. miksi minun siis pitäisi hoitaa heitä? -kasarikakara
Jokaisella perheellä on omat tarinansa, turha yleistää.
Kuulostaa fiksuilta lapsilta. Toivottavasti minunkin lapset ymmärtävät noin tehdä ja repivät heti letkut pois kun tilaisuus tulee.
Ihmiset, jotka arvostelevat tuntemattomien valintoja tietämättä niiden taustoista yhtään mitään 🤢
Vanhemmat ulkoisti minun hoidon lapsena. Miksi hoivaisin niiltä, joilta en itse saanut lapselta hoivaa?
Olen katkonut välit lähes koko sukuun jo hyvissä ajoin ennen vanhusten hoivaikää, hoitakoot joku muu sadistiset mummuni ja mammani sekä väkivaltaisen sekakäyttäjäisäni.
Eivät hekään hoitaneet minua ja sain sitten kokea huostaanoton kauhut ennen kuin hyvä sijaisperhe otti kopin minusta. Sijaisvanhempia kyllä autan jos haluavat ja heillä on sekä omat rakastavat biolapset että tusinoittain meitä onnekkaita "hoidokkeja" :)
Että en lähtisi kovin äkkiä tuomitsemaan jos joku "yksinäinen, herttainen vanhus" jää vaille apua. Hän on voinut vaikka olla seksuaalisesti väkivaltainen tai vähintään hirveä ilkiö kuten oma äitini.
Vaikea hoitaa vanhusta, kun itse käy töissä. Pitäisi ostaa myös isompi asunto, millähän rahalla?
Vanhempani ovat minulle läheiset ja rakkaat mutta en silti aio ottaa heistä hoitovastuuta. Autan kyllä jo nyt monin tavoin mutta hoitajaksi minusta ei ole. Sanotaan vaikka näin, että voin ostaa vaipat mutten halua vaihtaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen katkonut välit lähes koko sukuun jo hyvissä ajoin ennen vanhusten hoivaikää, hoitakoot joku muu sadistiset mummuni ja mammani sekä väkivaltaisen sekakäyttäjäisäni.
Eivät hekään hoitaneet minua ja sain sitten kokea huostaanoton kauhut ennen kuin hyvä sijaisperhe otti kopin minusta. Sijaisvanhempia kyllä autan jos haluavat ja heillä on sekä omat rakastavat biolapset että tusinoittain meitä onnekkaita "hoidokkeja" :)
Että en lähtisi kovin äkkiä tuomitsemaan jos joku "yksinäinen, herttainen vanhus" jää vaille apua. Hän on voinut vaikka olla seksuaalisesti väkivaltainen tai vähintään hirveä ilkiö kuten oma äitini.
Ylivoimaisesti suurin osa vanhuksista on kuitenkin ollut ihan normaaleja vanhempia hyvine ja huonoine puolineen. Tuollaisia hirviövanhempia on onneksi todella vähän.
Äitimme kun sairastui muistisairauteen niin tarvitsi kotihoidon jota me emme pystyneet tekemään vaan hoitajat pystyivät 3 kertaa vrk, otimme myös ruokapalvelun, itse hoidimme muut ostokset, siivouksen ja pyykkäyksen.
Vanhempani muuttivat 500 km päähän eläkeiässä, eivät tunne paikkakunnalta ketään. Toki eivät mitään vuoden vanhempia olleet sitä ennenkään. Arvatkaa, ajattelinko hoitaa?
Omat vanhemmat ei vielä tarvitse tuollaista apua, vaikka 80-vuotiaita ovatkin, mutta ovat jo tehneet selväksi, etteivät halua kuormittaa lapsiaan hoidolla. Vaan että siinä tilanteessa kun tarvitaan apua, sitä ostetaan heille heidän säästöillään ja sijoituksillaan, tarvittaessa talo myymälläkin jos täytyy muuttaa palveluasumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ulkoisti minun hoidon lapsena. Miksi hoivaisin niiltä, joilta en itse saanut lapselta hoivaa?
Semmosta se on. Älkää viekö lapsianne päivähoitoon. Lapsi sylissä 25-vuotiaaksi, ei tule katkeraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani ovat minulle läheiset ja rakkaat mutta en silti aio ottaa heistä hoitovastuuta. Autan kyllä jo nyt monin tavoin mutta hoitajaksi minusta ei ole. Sanotaan vaikka näin, että voin ostaa vaipat mutten halua vaihtaa niitä.
Lasten ei kuulu maksaa vanhempiensa vaippoja.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin ja kotipalvelu tilaa nekin kun kotihoidon tarve tulee teille.
Minulle tekee pahaa vanhemmat ketkä ulkoistavat pienten lastensa hoidon ulkopuolisille tahoille ja tekevät vain omaa uraansa. Kyllä tekee kauhiaa ajatella, ei ihme, että meillä on niin paljon ongelmia yhteiskunnassa.