Omituisinta mitä isäntäpoppoo on tehnyt kyläreissullasi
Tuo ketju oudoista vieraista oli aivan hulvaton! Mitä omituisuuksia löytyy kyläilyjen toiselta puolelta, eli isäntien toiminnasta?
Itseäni ärsyttää suunnattomasti, että mieheni veli ja hänen vaimonsa saattavat olla netissä pitkiäkin aikoja meidän kyläillessämme heillä. TV vähintäänkin on auki, eikä silloin kysellä mitä me haluaisimme katsoa.
Emme mielestäni käy niin usein, että tuollainen on sopivaa. Kun minä menen heille kylään, haluan viettää aikaa heidän seurassaan. Sama pätee meillä vieraillessa.
Kommentit (1052)
Pihit ihmiset kannattaa sulkea pois tuttavapiiristä. Nuo rahapussin unohtelijat eivät tuo mitään lisäarvoa minun elämääni, pärjään ilmankin.
Vaikea uskoa, että miehenikään olis tuommoiseen kyläpaikkaan suostunut jäämään.
ajoimme miehen sukulaisiin 400km päähän viikonlopuksi ja mukanamme kaksi alle 4v lasta. Oli puhetta että ei lähdetä mitään mukanamme kuskaamaan, että käymme sitten emännän kanssa yhdessä paikanpäällä ruokakaupassa ja laitamme sitten myös yhdessä víikonlopun ruoat. No menimme kauppaan. Emäntä otti kärryt. Ajattelin että nämä yhset kärryt riittäisivät....no pian huomasin kun siinä aloin ääneen pohtia että mitä laitettaisi koko porukalle ruoaksi että kaikille maistuisi jne,että emännällä ei ollut tarkoituskaan laittaa mitään YHTEISTÄ ruokaa vaan minä laitan omalle perheelleni ja hän omalleen!!! Vaivaantuneena hain omat kärryt. Kyselin emännältä että mitä juustoa ja levitettä heillä on niin ei m uistanut, ja pyysi että osta varuilta omat!! No ostin sitten viikonlopuksi ihan kaikki perustarvikkeet voista lähtien ja tasan omalle perheelleni ruoat. Sitten kävikin niin että isäntäperheen lapsille ei kelvannutkaan niitten omat ruoat ja vanhemmat sitten meille kitisi että pitäähän meidän jakkaa heidän pentujensa kanssa ruokaa kun heidän niin tekee mieli tai tulee paha mieli. No ne karat söi sitten meidän ruokia. ne pennut söi mmeidän lasten jogurtit, mutta me ei saatu ottaa korvaavasti sitten heidän jogujaan kun ne kuulema kelpaa sitten kun olemme lähteneet. Kotiin lähtiessämme mietimme sitten että kun jäi leipää ja levitettä yms yli että mites saamme ne kotiin kun ei ollut kylmälaukkua niin emäntä nohevasti tähän kommentoi että jättäkää vaan tänne niin ei mee pilalle, kyllä he ne loput syö! Vittu miten törkeetä!!! Miehen kanssa kutsuttiin heidät myöhemmin vatsavierailulle ja ajattelimme että samalla kaavalla mennään, niin kun olin naisen kaanssa kaupassa niin hänellä ei ollutkaan kukkaroa mukana ja maksoin sitten kaiken!!! Otti kyllä hyllystä kaiken mitä halusi!!! Ja kun meidän lapsi halusi ottaa jääkaapista jogua niin komensi että älä ota kun hän on sen ostanut omalle lapselleen ( minä siis maksoin ) annoin lapselleni luvan syödä. Ruoka aikaan sitten kuvittelin että laitettaisi niitä ruokia yhdessä, niin olkkarista kuului kuinka nainen kehui miten ihana on välillä olla kylässä kun ei tarvii ite laittaa ruokaa, että saa vähän vapaata!! Lähtiessään napisivat yhdessä miehensä kanssa kun en antanut ottaa mukaan mielimakkaroitaan joitka olin itse ostanut! Ei olla soiteltu kohta vuoteen!!!
taisi sittenkin viedä voiton, vaikka hauskoja yksittäisiä sattumia oli muillakin
115 taisi sittenkin viedä voiton, vaikka hauskoja yksittäisiä sattumia oli muillakin
Itse olen jäänyt miettimään, oletinko väärin kun kuvittelin kutsun sisältävän ruoankin. Toivottavasti en viime kesänä loukannut kaveriani, kun en tarjoutunut maksamaan ruoista osaa. Voiei.
Outo juttu kerran yhdessä kyläpaikassa: menimme lomamatkallamme. Oli sovittu että tulemme joko pe tai la, että ilmoitamme, matkan päältä, miten matka pienen vauvan kanssa sujuu. Eli joudummeko jäämään matkalle yöksi vai pääsemmekö kerralla perille. Välimatkaa n. 600km, hellettä ja auto, jossa ei ilmastointia.
Kun soitin, että kyllä näyttäis siltä, että pääsemme kerralla perille, vastasi kaverini, että hyvä, me lähdemmekin ylihuomenna mummolaan. Siis että jos olisimme joutuneet pysähtymään matkalle, olisimme ehtineet olla heidän luonaan yhden yön ja sitten olisi pitänyt kääntää nokka kotia kohti? Vaikka koko ajan oli puhuttu kahden yön yökylästä. Ja selvennykseksi, että kaverikin oli äitiyslomalla ja miehensä koko kesän vapaalla. Ja kohdepaikassa isovanhemmat eläkeläisiä, joten ei voinut olla eikä ollutkaan mistään tiukasta aikataulusta kyse. Vain siitä, että kaveriperheen mies oli tottunut hoitamaan asiat tietyssä järjestyksessä. Mitäpä siitä jos tuli harvinaisempia vieraita... Ja kyllä, tämä mies on myös meidän kaverimme. Sittemmin on oppinut joustavammaksi. Ehkä useampi lapsi on opettanut ;)
Mentiin ensimmäisen kerran miehen veljen mökille kylään, meillä lapset silloin 3v ja 5v ja heidän 2 lastaan jo yli 10 vuotiaita. Heillä ei ollut mitään mehua, vain kivennäisvettä jota meidän lapset eivät tietenkään juo kun eivät tykkää limppareistakaan. Maitoa he eivät käytä kuin kahvissa joten sitäkään ei ollut paljoa. Onneksi olimme vain yhden yön joten lapset pärjäsivät kyllä vedellä sen ajan ja itse join lämmintä cokista joka oli ollut autossamme avattuna jo pari päivää. :D Tiedämpähän ensi kerralla ottaa omat juomat mukaan.
Mentiin ensimmäisen kerran miehen veljen mökille kylään, meillä lapset silloin 3v ja 5v ja heidän 2 lastaan jo yli 10 vuotiaita. Heillä ei ollut mitään mehua, vain kivennäisvettä jota meidän lapset eivät tietenkään juo kun eivät tykkää limppareistakaan. Maitoa he eivät käytä kuin kahvissa joten sitäkään ei ollut paljoa. Onneksi olimme vain yhden yön joten lapset pärjäsivät kyllä vedellä sen ajan ja itse join lämmintä cokista joka oli ollut autossamme avattuna jo pari päivää. :D Tiedämpähän ensi kerralla ottaa omat juomat mukaan.
Hampaat ei oikein tykkää ja kyllähän nuo lihottavatkin..
sinunlaisia marttyyreita en huolisikaan ystäväkseni :)
Onneksi jokainen voi valita ystävänsä.Minulla ei ole tuollaisia kitisijöitä ja läheisriippuvaisia tuttupiirissä. Olen heidät heivannut pois aikoja sitten.
niinkuin ei luulisi vierasta haittaavan jumppani tai kitaratuntini. Nehän ovat vain kerran viikossa, vahinko, että sattuivat juuri kyläilypäivälle.
Jos on asioita, jotka ON hoidettava (aamulenkki ei kuulu niihin), niin kysyisin haluaako vieras mukaan esim. koirankusetuslenkille tai varmistaisin, että hänellä on tekemistä sen ajan.
En todellakaan kutsuisi ihmisiä kylään ja jättäisi heitä vain istuskelemaan toisen kotiin yksinään kun minun olisi IHAN PAKKO saada hoidella rutiinejani, joista mitenkään muka voi joustaa (kuten se viikottainen jumppatunti tai aamulenkki).
se on kuule voi voi :)
Sitten on parempi, että et käykään sellaisten luona kylässä, jotka saattavat käydä vaikka paskalla yksin. Sinä kai tunget ystäviesi kanssa vessaankin varmaan.
niinkuin ei luulisi vierasta haittaavan jumppani tai kitaratuntini. Nehän ovat vain kerran viikossa, vahinko, että sattuivat juuri kyläilypäivälle.
Jos on asioita, jotka ON hoidettava (aamulenkki ei kuulu niihin), niin kysyisin haluaako vieras mukaan esim. koirankusetuslenkille tai varmistaisin, että hänellä on tekemistä sen ajan.
En todellakaan kutsuisi ihmisiä kylään ja jättäisi heitä vain istuskelemaan toisen kotiin yksinään kun minun olisi IHAN PAKKO saada hoidella rutiinejani, joista mitenkään muka voi joustaa (kuten se viikottainen jumppatunti tai aamulenkki).
Yksi kaveri, jonka olen tuntenut 10 vuotta, soitti aamuyöstä ja pyysi toisen kaverinsa luokse bileisiin. En ollut nähnyt tuota toista henkilöä koskaan aiemmin. Lähdin kuitenkin.
Katottiin musiikkivideoita, juteltiin ym.
Huomasin kirjahyllyssä Aikuiset ystäväni-kirjan ja sain luvan katsoa sitä. Sitten illan isäntä sanoi, että kirjoita vaan siihen.
No enpä kirjoittanut, eihän me ystäviä oltu!
Ensimmäistä kertaa tavattiin eikä myöhemminkään enää samoihin bileisiin osuttu.
Ystänävi kutsui minut kylään silloin 1v lapseni kanssa. Ajoin 800km heille lapsen kanssa ja perille päästyäni selvisi että he aikovat lähteä seuraavana päivänä mökkeilemään. Illalla minulle vielä esitettiin toive että jos saisin pidettyä poikani mahdollisimman hiljaa koko yön ettei heidän lapsensa heräisi kesken unien, koska perheen äidillä on vaikeuksia saada unen päästä kiini jos hän joutuu nousemaan lapsen vuoksi ylös. En ole käynyt kylässä sen jälkeen.
Tuttua mekin mentiin tapaamaan ystäviämme, jotka asuvat kaukana (1000 km), kun samalla paikkakunnalla oltiin toisesta syystä. Siis tämä vierailu oli sovittu jo aikaa sitten, ei siis ilmestytty heidän ovelleen ex-tempore.
perheen isä meni nukuttamaan pari vuotiasta lasta päiväunille ja kävi huutamassa olohuoneessa meidän 2 ja 4 vuotiaille hiljaa käskyjä useaan otteeseen. perheen äiti kertoi, että Kallen on saatava unen päästä kiinni, koska heille on tulossa illalla vieraita ja on ihan katastrofi jos Kalle ei saa nyt nukuttua päiväunia. Perheen isä jäi myös nukkumaan Kallen kanssa. Katsoimme parhaaksi poistua paikalta, ettemme häiritse perhettä enempää...
Yksi kaveri, jonka olen tuntenut 10 vuotta, soitti aamuyöstä ja pyysi toisen kaverinsa luokse bileisiin. En ollut nähnyt tuota toista henkilöä koskaan aiemmin. Lähdin kuitenkin.
Katottiin musiikkivideoita, juteltiin ym.
Huomasin kirjahyllyssä Aikuiset ystäväni-kirjan ja sain luvan katsoa sitä. Sitten illan isäntä sanoi, että kirjoita vaan siihen.
No enpä kirjoittanut, eihän me ystäviä oltu!
Ensimmäistä kertaa tavattiin eikä myöhemminkään enää samoihin bileisiin osuttu.
Kai pistit välit poikki myös siihen kaveriisi? Miten se nyt sut tollasen STALKKAAJAN luokse kehtasi viedä?
meilläkin. Haluavat meitä aina kylään ja sitten telkku huutaa koko illan ja jos käyn keittiössä juomassa vaikka vettä, niin isäntä menee heti perässä hinkkaamaan tiskipöytää rätillä.
Sitten vie usein hyvää lihaa ja hyvää viiniä, että laitettaisi yhdessä ruokaa, niin viemiseni pannaan piiloon ja laittavat rasvaisia jauhelihapihvejä kotiviinin kera(josta saan päänsärkyä)
Sitten, kun olemme poislähdössä, niin sanovat:2voi voi vielä olisi nyt pitänyt sitä lihaa laittaa ja juoda sitä viiniä", kun ntietävät varmasti, että olemme menossa jo pihalla.
t. kyllästynyt kyläilijä
Meidät sijoitettiin nukkumaan sohvalle samaan huoneeseen, jossa isäntäpari nukkui. Viereiseen tyhjään huoneeseen ei saanut mennä.
Emäntä aloitti aamulla samassa huoneessa imuroinnin noin seitsemältä. Oli sunnuntai.
En vieläkään tajua, mistä oli kyse.
Isäntäpari oli vielä erikseen sanonut, että heillä olisi sitten tyhjä huone meitä varten. Sen kapealla sohvalla nukutun yön ja aamuherätyksen jälkeen olin tosi pahalla päällä koko päivän ja vierailu meni käytännössä pilalle.
20.
meillä on yksi tuttavapariskunta, jossa nainen ei osaa vaan olla ja seurustella. Varsinkin jos ollaan isommalla porukalla siellä, niin tuo nainen on koko ajan höösämässä että kaikilla on ruokaa ja hyvä olla ja mitä kaikkea. Ikinä se ei istu alas juttelemaan, vaan viettää suurimman osan ajasta keittiössä. Me ollan kuitenkin tultu tapaamaan ensisijaisesti meidän ystäviä,eikä niiden hienoja ruokia ja astioita!
lauantaiaamuisin juoksemassa vajaan tunnin lenkin. Ehkä vieras sen aikaa pärjäisi ihan itsekseenkin...
ja hän lähti aamulla juoksulenkille. Ei siinä mitään, tietty ihan kiva että arki rullaa, mutta tuntui jotenkin hölmöltä, kun olin kuitenkin pitkän matkan takaa tullut häntä vartavasten moikkaamaan. Lueskelin sitten lehtiä ja odottelin, että mitähän seuraavaksi tehdään...
huudatti joka sunnuntai jumalanpalveluksen täysillä radiosta, yritä siinä vauvaa nukuttaa... huusi että tekee hyvää sullekkin jumalansana.
Sitten ihmetteli kun vauva itki ja oli kiukkuinen koko päivän.
Ja vauvako ei voinut nukkua sitten jumalanpalveluksen jälkeen? Muuten moukkamaista anopiltasi, mutta sitä en ymmärrä, mikset nukuttanut vauvaa sitten, kun radion huudatus loppui.
huudatti joka sunnuntai jumalanpalveluksen täysillä radiosta, yritä siinä vauvaa nukuttaa... huusi että tekee hyvää sullekkin jumalansana.
Sitten ihmetteli kun vauva itki ja oli kiukkuinen koko päivän.Ja vauvako ei voinut nukkua sitten jumalanpalveluksen jälkeen? Muuten moukkamaista anopiltasi, mutta sitä en ymmärrä, mikset nukuttanut vauvaa sitten, kun radion huudatus loppui.
Se kuunteli 10-12 sitä jumalanpalvelusta aina. Ja siihen mennessä vauvaparka oli jo yliväsynyt joka nukahtaessaan säpsähti heti hereille, ja rytmit sekaisin viikon. . .
enemmänkin tavallista
riitelevät pariskunnat. Sota ei lopu edes vieraiden läsnäollessa.
Vuosipäivän sankari oli kaatokännissä jo valmiiksi kun me vieraat saavuimme.
Äiti facebookissa 10 minuutin välein, mies pelaa tietsikkapelejä tai katsoo telkkaria - on taas vierailla ihmettelemistä...
On myös tapahtunut niin, että perheen äiti alkaa imuroimaan vieraiden aikana ja mies on mennyt autotalliin nikkaroimaan. Me vieraat seurustelimme sitten keskenämme.
Vauvakutsuilla oli tarjolla sipsejä. Ei muuta.
Itse olen ryhtynyt olemaan tökerö isäntä niissä tilanteissa, kun saamme kylään itse itsensä kutsuneita vieraita, jotka haluavat säästää hotellimajoituksesta. Taas on yksi sellainen kylässä (miehen sukulainen). Ilmoitti tarvitsevansa yöpaikan kahdeksi yöksi, kun saapui pääkaupunkiseudulle ja hotelli osoittautui liian kalliiksi. En laita tikkua ristiin vieraan eteen ja on sentään tajunnut hakea kaupasta omat ruokansa. Onko tämä teidän mielestä tökeröä? (Meillä on talossa kaksi pientä lasta ja rahat tiukilla.) Miehen suvussa tuntuu olevan tapana hyödyntää sukulaisia tällaisissa tilanteissa. Kerran kylään ilmestyi 4-henkinen perhe, joka kävi Linnanmäellä yms huvituksissa. Mies ei kehtaa kieltäytyä ja itseäni suututtaa saada vieraaksi sukulaisia, joiden kanssa ei muuten olla edes tekemisissä. Pitäisikö vielä ostaa ruuat ja tarjota täysi ylläpito?!
mitä jurpoja tuon 115 viestissä. Sanat loppuu.