Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisinta mitä isäntäpoppoo on tehnyt kyläreissullasi

Vierailija
01.04.2012 |

Tuo ketju oudoista vieraista oli aivan hulvaton! Mitä omituisuuksia löytyy kyläilyjen toiselta puolelta, eli isäntien toiminnasta?

Itseäni ärsyttää suunnattomasti, että mieheni veli ja hänen vaimonsa saattavat olla netissä pitkiäkin aikoja meidän kyläillessämme heillä. TV vähintäänkin on auki, eikä silloin kysellä mitä me haluaisimme katsoa.

Emme mielestäni käy niin usein, että tuollainen on sopivaa. Kun minä menen heille kylään, haluan viettää aikaa heidän seurassaan. Sama pätee meillä vieraillessa.

Kommentit (1052)

Vierailija
441/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä nyt outoa ole mutta varsin epäkohteliasta vierasta kohtaan.

Tapahtui iät ja ajat sitten, että kaveri oli kutsunut moneen kertaan kylään "millon tuutte, tulkaas nyt jne". Sovimme erään lauantain, lähdetään heti aamusta että ehditään jutella sit rauhassa, tullaan vaan päiväseltään vaikka matkaa oli 170 km sivunsa.

Saavuttiin paikalle kylään, paikalla ei ole ketään. Kaveri oli lähtenyt just kauppaan vaikka tiesi mihin aikaan ollaan perillä.

Odotettii n 1/2h. Sit istuttiin olkkarissa kahdedtaan ku kaveri pyykkää, imuroi, pesee ikkunoita ym ja ohikulkiessaan kyllä höpöttää kaikkea. Kysyn tarviiko apua, ei kuulema tarvii. Puolen pv aikaan alkaa olla kauhee nälkä, kun mitään ei kuulu, sanon kaverille joka silittää verhoja, että entä jos mä pistän kahvin tippumaan.

Saatiin kahvit ja keksiä.

Jeesasin verhot ikkunoihin jonka jälkeen siirryttiin ulos koska saunalla pitäs tehdä kaikkee. No yritettiin siinä touhussa ja tohinassa jutella niitä näitä ja auttaa mitä pystyttiin kunnes mieheni ilmoitti että meidän täytyy lähteä NYT, me mennään syömään matkalla jonnekin kun johan tuo on iltapäivä pitkällä ja samalla suurinpiirtein työnsi mut autoon, moro, ovet kiinni ja huristeltiin "ihanan" abc:n mättöruokabuffan kautta takas kotiin.

Semmonen kyläreissu.

Vierailija
442/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräällä tuntemallani pariskunnalla on jollain tapaa vammaien teini-ikäinen tyttö. Olin heillä kylässä ja tyttö teki suoraan sanottuna törkeitä kommentteja minusta kuten että olen ihan apinan näköinen ja kävelen kuin pelle. Minä olen muutama vuosi aikaisemmin loukannut selkäni, minkä takia siitä heijastuu jalkaan kipua ja selkä myös kipeytyy helposti kävellessä, minkä takia kävelen ehkä hiukan huonosti. Hän myös kyseli todella henkilökohtaisia asioita kuten vaikka, että koska olen viimeksi harrastanut seksiä, yritti tutkia käsilaukkuani ja kerjäsi minun kännykkääni itselleen että olisi saanut tutkia sitä. Kun en antanut sitä hänelle, niin hän loukkaantui, marssi omaan huoneeseensa ja löi oven kiinni. Silloin hänen äitinsä sanoi minulle, että ei tytön käytöksestä kannata loukkaantua, ei hän mitään pahaa tarkoita ja ei hän voi sille mitään. En viitsinyt sanoa mitään, mutta jälkeenpäin mietin että vaikka lapsi olisikin erityislapsi, niin ei hänen silti pitäisi antaa tehdä ihan mitä tahansa. Jo ihan hänen itsensä takia hänelle olisi tärkeää tietää, että miten käyttäydytään, että ei ihmisten ilmoilla pilkkaa ihmisten ulkonäköä ja naura vaikka sille, että joku kävelee huonosti.

Taas jälkiviisastelua, mutta olisitpa sanonut/puhahtanut takaisin jotain lyhyttä tyyliin "just...", kiittänyt kahveista ja sanonut lähteväsi nyt kotiinpäin. Tuollaiset uppo-oudot tilanteet jättävät kyllä mykiksi. Tuskinpa olisin itsekään tajunnut sanoa mitään nasevaa kuin vasta jälkeenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kyläpaikassa ollessani kahvilla perheen 4v tyttö ilmoitti, että hänellä on kakkahätä. Äiti sitten haki potan keittiöön, tyttö veti housut alas ja istui potalle alkaen kakkaamaan siihen. Sitten tyttö juoksi vessaan, jonne äiti meni potan kanssa tyhjentämään sen ja pyyhkimään tytön takapuolen. Minä siinä ihmettelin, että mitä juuri äsken tapahtui?

Olen tavannut kerran tällaisen pöydän ääressä kakkaajan. Toimii hyvänä ruokahalun, ehkä vieraidenkin karkottimena, on kyllä niin ällöttävää.

Meidän perheessä vessa-asiat on aina hoidettu vessassa. Siellä se pottakin on niin kauan kuin sillä on käyttäjiä. 3,5-vuotias pitää kunnia-asianaan käyttää pönttöä, kuten isommatkin. Vaikka hänet pitääkin nostaa istunnolle, kun vielä ei itse pääse.

Erään sukulaiseni lapsia myös pissatettiin ja kakatettiin keittiössä kun he olivat vanhempieni luona vierailulla. Isälläni on hyvin matala toleranssi minkäänlaiseen perseilyyn, joten hän tokaisi suorasukaisesti, että voisiko nuo ruumiintoiminnot hoitaa kylppärin puolella. Siirtyivät sinne, joskin tuhahdellen. 

Toinen mitä en ymmärrä ovat ihmiset jotka vaihtavat vauvalle vaipat olkkarin tai keittiön pöydällä tai toisen sängyllä. Kaikki eivät edes levitä mitään alustaa. Yöks. 

Vierailija
444/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyläpaikassa oli vauva. Yöllä ei olisi saanut vetää vessaa. Papereita varten oli pussi. Kauhea nalkutus, kun 5-vuotiaani oli vessan vetänyt vahingossa.

En ole koskaan oikein käsittänyt tuota, ettei yöllä saisi vetää vessaa. No, asuin elämäni ensimmäiset + 30 vuotta kerrostaloissa ja totuin kaikenlaisiin taustaääniin. Yksi vessankohahdus ei tuntunut missään, eikä kyllä tunnu vieläkään.

Minua inhottaisi enemmän se, ettei vessaa olisi vedetty yöllä ja aamulla pöntössä odottaisi haiseva ylläri, kun sitä tulisi pesemään hampaita. Yh. 💩

Vierailija
445/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan mut pyydettiin kylään siskoni ja miehensä luo. Oli kesäaika.

Nämä olivat päättäneet olla nudisteja. Kiusallista esim juoda kahveja sisaren miehen paljaan kikkelin vieressä. En osannut sanoa mitään.

Vierailija
446/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapsa77 kirjoitti:

Omassa lapsuudessani mentiin "kyläilemään" ja ne oli aina jotenkin niiin vaivaannuttavia tilanteita että ei itse aikuisena juuri harrasteta kyläilyä juurikaan. 

Ensinnä matkustettiin jonnekin perhetutulle ja sitten istua pönötettiin sohvalla ja höpistiin jonninjoutavia. No, telkkari tietty päälle niin hiljaiset hetket ei käy vaivannuttamaan. Sitten joko syötiin tai juotiin kahvia, jotka emäntä järjesti pöytään. Sen jälkeen taas pönötettiin - kunnes oli kotiinlähdön aika. Lapset joko pönötti mukana tai yritti leikkiä tuntemattomien lasten kanssa - mutta yleensä siitä ei juuri mitään tullut kun aina oli joko ikäero liian suuri tai mielenkiinnon kohteet erilaiset. Eräässä perheessä olis pitäny lähteä aina lämii lätkää - joka ei siihen aikaan kiinnostanut pätkääkään.

Nykyään yhtä vaivaannuttavia on erään sukulaisen synttärit ja muut merkkipäivät, jolloin nähdään hirmu vaiva leipoa kaikenlaista ja talossa ramppaa naapurit kuin sukulaiset vuorollaan. Kaikki istuu sohvalla tai jakkaroilla ja taas pönötetään. Harvoin jutut on mitään hyviä vaan sellaista small talkia kuten "on ilmo pidellyt". 

Eräät rippijuhlat jätin väliin ja keksin muka työesteen - koska en halunnut taas pönöttämään.

Joskus vierailu onnistuu ja on ollut ihan hauskaakin. Yleensä silloin kun vieraat suostuu saunaan eli saunotaan miehet ja naiset erikseen ja lopuksi syödään hyvin. Jotenkin se sauna poistaa jännitteet eikä tarvi loppuiltaa vain pönöttää. 

Kiitos tästä mielikuvasta. En muistanutkaan kuinka paljon oikeasti on elämään mahtunut pönötystä. 

Vierailija
447/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta yhdestä aiemmasta kommentista mieleen oma kokemukseni. Minulla on yksi sukulaisnainen, yli 60 v, joka on juuri tätä "miksi et enemmän käy kylässä, sinusta ei ikinä mitään kuulu" -porukkaa. Sitten kun sinne menee, on kauhea touhotus päällä, nyt pitää kitkeä kasvimaa mutta jutellaan samalla, nyt pitää laittaa pyykit mutta jutellaan samalla jne. Samoin tämän naisen mies syyllistää minua että käyn niin harvoin, mutta käytännössä makaa sohvalla lukien jotain lehteä kun sinne menen. Eipä ole hetkeen tullut käytyä ja yritän olla syyllistymättä.

Vierailija
448/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä olivat päättäneet olla nudisteja. Kiusallista esim juoda kahveja sisaren miehen paljaan kikkelin vieressä. En osannut sanoa mitään.

Minä olisin varmaan nauranut makeasti koko vierailun ajan ja kertoillut kahvipöydässä rennosti vitsejä karjalanpiirakoista, munavoista, prinssinakeista ja helikoptereista. Kerrankos sitä! 😂

Vierailija
449/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja olen tulossa kohta Suomeen. Olen kutsunut itseni kaverin luokse kylään. Voitteko nyt antaa ohjeet miten toimia ruuan, petivaatteiden yms. kanssa?

Olisiko sinun mitenkään mahdollista kysyä tarkentavia kysymyksiä noista asioista suoraan siltä kaveriltasi vaikkapa puhelimitse tai sähköpostitse?

Vierailija
450/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden tutun luona vierailua olen vähentänyt huomattavasti muutamasta syystä. Olen useaan otteeseen sanonut hänelle, etten juo limsaa (en ole tottunut, ihan liian makeaa), mutta kuitenkin joka ikinen kerta kahvipöydässä on valmiiksi kaadettuna puolen litran lasi fantaa tms. Huomautan joka kerta asiasta ja juon kohteliaasti lasin tyhjäksi jolloin tuttu kaataa sen heti kysymättä uudelleen täyteen, vaikka olen siis juuri sanonut etten edes pidä limsasta! Pieni juttu, mutta ärsyttää.

Ahdistavaa on myös tutun "pakkosyöttäminen" eli pöytään on sen limsan lisäksi katettu tarjoiltavat valmiiksi niin, että tietty määrä on pakko syödä tai ruokaa menee suoraan roskiin. Esimerkiksi valmiiksi tehnyt leivät lautasella yms. Ihan sama vaikka olisin puhelimessa aiemmin päivällä sanonut että olen jo syönyt, älä laita mulle mitään!

Mun anoppi on samanlainen syöttäjä ja juottaja. Mieheni opasti jo ensivierailulle mentäessä ettei tarvitse syödä kaikkea lautaselta ja juoda laseja tyhjäksi. Tuntui vähän hölmöltä kun en itse yhtään tykkää heittää ruokaa roskiin. Siellä illallisilla lautasilla on aina valmiiksi jättimäiset annokset ja ruokalajeja on useita. Ensimmäisen ruuan jälkeen tuodaan seuraava täysi lautasellinen jotain muuta ja sitten vielä jotain. Viiniä tai olutta kaadetaan lasi täyteen kun puoliväliin on juotu. Leipää tuputetaan koko ajan ja sekin pitää ottaa siihen lautasen viereen, mutta syödä sitä ei tarvitse. Onneksi jälkiruokana on aina hedelmiä eikä mitään raskasta. Mies yleensä vielä toistelee mulle muutamaan kertaan syödessä että ei tarvi syödä kaikkea ja jätä vaan täys viinilasi koskematta, jos ei tee enää mieli. Jätä vaan säkin se fanta juomatta. Älä ole  huomaavinasi koko lasia.

Vierailija
451/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläillessä illan emäntä ja isäntä oli laittanu hyvät ruuat ja juomista oli tarjolla, mutta polttivat ketjussa koko illan ja ruokailun ajan pöydässä. Ei ollut kauheen mukavaa kun ei itse polteta. Vaatteet haisi sen jälkeen kuin ois 90-luvulla viettänyt baarissa yön.

Vierailija
452/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräällä tuntemallani pariskunnalla on jollain tapaa vammaien teini-ikäinen tyttö. Olin heillä kylässä ja tyttö teki suoraan sanottuna törkeitä kommentteja minusta kuten että olen ihan apinan näköinen ja kävelen kuin pelle. Minä olen muutama vuosi aikaisemmin loukannut selkäni, minkä takia siitä heijastuu jalkaan kipua ja selkä myös kipeytyy helposti kävellessä, minkä takia kävelen ehkä hiukan huonosti. Hän myös kyseli todella henkilökohtaisia asioita kuten vaikka, että koska olen viimeksi harrastanut seksiä, yritti tutkia käsilaukkuani ja kerjäsi minun kännykkääni itselleen että olisi saanut tutkia sitä. Kun en antanut sitä hänelle, niin hän loukkaantui, marssi omaan huoneeseensa ja löi oven kiinni. Silloin hänen äitinsä sanoi minulle, että ei tytön käytöksestä kannata loukkaantua, ei hän mitään pahaa tarkoita ja ei hän voi sille mitään. En viitsinyt sanoa mitään, mutta jälkeenpäin mietin että vaikka lapsi olisikin erityislapsi, niin ei hänen silti pitäisi antaa tehdä ihan mitä tahansa. Jo ihan hänen itsensä takia hänelle olisi tärkeää tietää, että miten käyttäydytään, että ei ihmisten ilmoilla pilkkaa ihmisten ulkonäköä ja naura vaikka sille, että joku kävelee huonosti.

Tytöllä on mahdollisesti Touretten syndrooma ja silloin oudoille käytösimpulsioille ei oikeasti voi mitään.

Vierailija
453/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni pyysi minua kylään. Olin vähän kahden vaiheilla, koska käytössäni oli vain pyörä ja hänen luokseen oli n. 8 km matkaa, eikä olisi huvittanut lähteä sateisena joulukuun iltana sotkemaan kaupungin ruuhkaisilla kaduilla. Ystäväni maanitteli ja lupasi ostaa meille herkkuja ja valita leffan valmiiksi ja olihan se totta, että emme olleet juurikaan nähneet koko syksyn aikana, joten laitoin viestiä, että olen tulossa nyt.

Ystäväni asunto oli jo näköpiirissä, kun hän soitti ja laittoi vielä viestin perään. Viestissä luki "Älä tulekaan." eikä mitään selitystä. Soitin ystävälleni, että mitä hän oikein meinaa ja hän sanoi lähteneensä sittenkin kaveriporukkansa kanssa ajelulle ja saunomaan ja enkai ehtiny ajaa koko matkaa hehheh.

Olin sen verran lapanen, että annoin tämän tapahtua vielä kahdesti uudestaan ennen, kuin viilensin välit muutamaksi vuodeksi lähes olemattomiin. Olimme lapsuuden ystäviä ja oli "kiva" tajuta, millainen pokka tälle kaverille oli kehittynyt minua kohtaan vuosien varrella

Vierailija
454/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja synttärit, joille kutsutaan esim. klo 15 ja sitten odotellaan klo 17 asti viimeisiä vieraita, ennen kuin päästään kahvipöytään. Kun pitää kaikkien olla paikalla, ennen kuin lapsukainen voi puhaltaa kynttilät.

Tämä sama ystäväperheessä. Lisäksi tarjoilut on aina kutsujen alkaessa kesken. Kun saavun paikalle ollaan vasta täyttämässä kakkua tai leipomassa suolaisia.

Vierailija
455/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekyläily; tunnelma oli jotenkin vaivaantunut ruokapöydässä. 

Ei oikein juttu luistanut.

Ruokailun jälkeen isäntä meni katsomaan tv.stä formulan aika-ajoja.

Ja sen jälkeen muuta yhtä "kiinnostavaa". Ei ole sen jälkeen kyläilty.

Vierailija
456/1052 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöllä on mahdollisesti Touretten syndrooma ja silloin oudoille käytösimpulsioille ei oikeasti voi mitään.

Jos niin on, niin tuttavapariskunta olisi varmaan vuosien varrella valottanut asiaa lähipiirilleen kertomalla avoimesti asiasta. Touretten syndroomaa kun on aika hankala salata...

Nyt jäi kuva, ettei tuolla vieraalla ollut etukäteistietoa tytön tilasta.

Jos tyttärestä on kerrottu vain jotain hajanaista tyyliin "hänellä on jonkinlainen kehitysvamma", niin se jättää paljon kysymyksiä ilmaan ja silloin vieraan reaktio on juuri noin tyrmistynyt kuin yllä olevalla on ollut. Eikä vierasta enää kauheasti naurata, eikä hänellä riitä enää ymmärrystä tapahtuneelle siinä vaiheessa, kun äiti jälkikäteen sanoo, ettei tapahtuneesta kannata välittää ja että "hän on vain tuollainen."

Vierailija
457/1052 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakivaa ovat kerran ehottaneet... Joo oli kivaa mutta ei toisten kiitos.

Vierailija
458/1052 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin varmaan nauranut makeasti koko vierailun ajan ja kertoillut kahvipöydässä rennosti vitsejä karjalanpiirakoista, munavoista, prinssinakeista ja helikoptereista. Kerrankos sitä! 😂

Joo niinhän sinä varmaan olisit 🙄

Vierailija
459/1052 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäntäpariskunta nai äänekkäästi saunan terassilla.

Oli vähän kiusallista grillailla lapsiporukan kanssa ko. saunan toisella puolella olevalla grillillä, kun läiske ja ähinä vaan jatkui ja jatkui.

Vierailija
460/1052 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin istahtanut autoon ja ajellut muualle kahville. Selittämättä, moukat aina hyvä jättää omaan arvoonsa.