Omituisinta mitä isäntäpoppoo on tehnyt kyläreissullasi
Tuo ketju oudoista vieraista oli aivan hulvaton! Mitä omituisuuksia löytyy kyläilyjen toiselta puolelta, eli isäntien toiminnasta?
Itseäni ärsyttää suunnattomasti, että mieheni veli ja hänen vaimonsa saattavat olla netissä pitkiäkin aikoja meidän kyläillessämme heillä. TV vähintäänkin on auki, eikä silloin kysellä mitä me haluaisimme katsoa.
Emme mielestäni käy niin usein, että tuollainen on sopivaa. Kun minä menen heille kylään, haluan viettää aikaa heidän seurassaan. Sama pätee meillä vieraillessa.
Kommentit (1052)
Kyse oli jostain puolesta tunnista, vai kuinka? Ettekö, aikuiset ihmiset, osaa olla yksin???
jos jonkun päivän tai kahden vierailun takia dumppais mut yksin ja elelis kuin ei mua oliskaan. Onneksi en tunne ketään noin moukkamaista.
mutta eihän tommonen ole oikeesti kohteliasta. Ei minulle tulisi mielenkään jos joku olis täällä yön tao pari kylässä niin lähteä lenkkeilemään aamulla. Paitsi jos kysyisin vierasta mukaani.
Vieraat oli kutsuttu kahville, ei viikonlopuksi.
Meidät sijoitettiin nukkumaan sohvalle samaan huoneeseen, jossa isäntäpari nukkui. Viereiseen tyhjään huoneeseen ei saanut mennä.
Emäntä aloitti aamulla samassa huoneessa imuroinnin noin seitsemältä. Oli sunnuntai.
En vieläkään tajua, mistä oli kyse.
Isäntäpari oli vielä erikseen sanonut, että heillä olisi sitten tyhjä huone meitä varten. Sen kapealla sohvalla nukutun yön ja aamuherätyksen jälkeen olin tosi pahalla päällä koko päivän ja vierailu meni käytännössä pilalle.
20.
Isäntä lähtee ulkohommiin tai rakentamaan. Eli meidät on kutsuttu koko perheellä kylään, kahvien jälkeen isäntä vaihtaa raksahaalarit päälle ja menee naputtamaan ulos jotain ikuisuusprojektia (joka ei siis ole päivän päälle valmistumassa). Voisi ajatella, että jos itse kutsuvat, niin myös jaksaisivat ihan koko perhe seurustella sen pari tuntia. Toinen ärsyttävä on telkkari. Eli tv päällä koko ajan ja vielä niin, että isäntäväki oikein seuraamalla seuraa ohjelmia. MIKSI KUTSUTTE?! Niin ja synttärit, joille kutsutaan esim. klo 15 ja sitten odotellaan klo 17 asti viimeisiä vieraita, ennen kuin päästään kahvipöytään. Kun pitää kaikkien olla paikalla, ennen kuin lapsukainen voi puhaltaa kynttilät.
Kovasti kutsuvat aina kylään, mutta sitten kun mennään järjestävät siellä joko jotkut talkoot, tai mitään sanomatta lähtevät esim. pihalle haravoimaan ö.ö
Ne reissut on meille raskaita ilman mitään työleirejäkin, sillä välimatkaa on 500 km ja käytännössä kyläilyy menee vähintään 2 päivää vaikka kävisi kuinka tiukalla aikataululla.
Meillä on kotonakin kovasti tekemistä, ja miljoona kertaa mieluummin tekisin omia pihahommia tai remppaisin omaa kotiani kuin lähtisin miehen sukulaisten luokse samoja töitä tekemään.
että yhdet sukulaiset eivät välttämättä ole kotona silloin, kun ovat kutsuneet kylään. Näin on käynyt kahdesti, eli olemme jo ajaneet heille hyvän matkaa, kun soittavat, että hei, tulkaakin tunnin tai kahden päästä vasta, me ollaan vielä mökillä... samaisessa paikassa ei aina ole välttämättä pikkulapsille mitään tarjottavaa kahvipöydässä, ei edes mehua tai maitoa, ilman että pyytää. Heillä on itselläänkin pieniä lapsia ja me ainakin ollaan totutettu lapset pienestä pitäen siihen, että vieraille tarjotaan kahvia ja mehua ja kylässä saa tarjoiluja. No, myös samassa paikassa kun olimme joskus yökylässä, ja kävimme illalla suihkussa, kysyttiin meiltä, että riittääkö yksi pyyhe...(hekään eivät raahanneet meille pyyhkeitä mukaan, niin emme mekään heille). Outoa on myös, että yhdessä kyläpaikassa mennään aina synttäreillä ulos heti kun mahdollista, sekä lapset, että aikuiset. Mitähän muuta. No, yhden ystäväni ex-mies oli sellainen, että joi kahvipöydässä kahvinsa aina suunnilleen kahdessa minuutissa ja nousi pöydästä meidän muiden jäädessä kahvittelemaan kaikessa rauhassa. Hän myös jaaritteli usein puhelimessa toisessa huoneessa, vaikka oli vieraita.
ruoka on valmista. Sen jälkeen tuota ei enää pahemmin näy. Kun lähdemme niin anoppi huutaa apen sanomaan heit. Anoppi sitten sössöttää kuinka appi on niin väsynyt yms. Joopa joo, eläkeläisen kuvittelis pysyvän pari tuntia hereillä tai kykenevän olemaan netistä poissa hetken ihan vaan vaikka jutellakseen omien lastenlastensa kanssa. Ei me siellä koskaan paria-kolmea tuntia kauempaa edes kyläillä, mutta sitäkän aikaa ei appi kykene olemaan nukkumatta tai netittä. Ja kyseessä kuitenkin hyvin koulutettu pariskunta jolle luulis käytöstapojen olevan jotakuinkin selviä.
aikuinen ja perheellinen mies, koko käyntimme ajan alasti. Oli kyllä kuuma kesäpäivä, mutta tosi outoa silti. Emmekä olleet edes ainoat vieraat.
esim. klo 18 aikaan, kun olen laittamassa ruokia jne. Tai häviää vaan muuten pitkäksi aikaa johonkin esim. roskienvientireissulla, jos olemme heillä.
Tekee kaikkensa, että on selvää, että emme ole HÄNEN ystäviään, vaan vaimonsa. Olisi kiva, jos voisi jutella mieheni kanssa ja vaikka ihan minullekin puhua, vaikka olenkin nainen...mutta ei toivoakaan. Hankalaa, kun en lasten kanssa oikein mielelläni pitkähköä reissua tee yksin, mutta pian ollaan siinä pisteessä ettei mies enää lähde mukaan.
melkein pelottavasti voitais olla sukua :D
Muttei palvelijana tai ohjelmatoimistona. Ymmärrätkö eron?
jos itse lähtisin vaikka keravalta ouluun kaverille yökylään kerran vuodessa niin tasan oletan, että en vietä aikaani yksin kun kaveri haluaa puuhailla omiaan vaan toimii kuten hyvä emäntä: on läsnä sen päivän tai kaksi vieraalleen koko ajan, ei tarvi koko ajan puhua syviä vaan käydään yhdessä vaikka lenkillä, uimassa ja lehvassa jne
Ärsyttää joidenkin kirjoittajien tapa vittuilla: "ymmärrätkö eron". Öh. Etenkin kun tämä vittuilija näkyy olevan se, joka ei ymmärrä eroja. Kukaanhan tässä ei ole puhunutkaan mistään ohjelmatoimistona toimimisesta. Se lenkille lähteminen (yksin) ei vaan ole ehkä ihan korrektia jos kyse on lyhyestä 1-2 yön vierailusta.
Siinä juoksemisessa ollut varmaan kyse sen ihmisen omasta pakkomielteestä, on ollut pakko lähteä joka aamu. Olisitko siis halunnut juosta mukana?
ruoka on valmista. Sen jälkeen tuota ei enää pahemmin näy. Kun lähdemme niin anoppi huutaa apen sanomaan heit. Anoppi sitten sössöttää kuinka appi on niin väsynyt yms. Joopa joo, eläkeläisen kuvittelis pysyvän pari tuntia hereillä tai kykenevän olemaan netistä poissa hetken ihan vaan vaikka jutellakseen omien lastenlastensa kanssa. Ei me siellä koskaan paria-kolmea tuntia kauempaa edes kyläillä, mutta sitäkän aikaa ei appi kykene olemaan nukkumatta tai netittä. Ja kyseessä kuitenkin hyvin koulutettu pariskunta jolle luulis käytöstapojen olevan jotakuinkin selviä.
tuo katsoi telkkarista urheilua, äänet täysillä ja mulkoili lapsia jotka leikki, niin ja digiboxi tallensi kyseistä ohjelmaa siinä samalla. Tokalla kerralla se urheilu oli joku digiboxille tallennettu vanha kisa. Pakkohan sitä tietty oli just sillon katella, äänet täysillä ja vieraita vihaisesti mulkoillen.
aikuinen ja perheellinen mies, koko käyntimme ajan alasti. Oli kyllä kuuma kesäpäivä, mutta tosi outoa silti. Emmekä olleet edes ainoat vieraat.
oli kanssa kahvipöydässä alasti saunan jälkeen!
ensin varotteli kauheasti ku ex-appi meni nakuna uimaan,ettei saa katsoa. (ihan kun mua ois todellakaan apen munat kiinnostanut!! yöööks!) ja sitte leväytti itsensä nakuna tuolille! voitte vaan kuvitella näyn; kuivahtanut orava riippu tisseillä! hullu suku muutenkin.
Muttei palvelijana tai ohjelmatoimistona. Ymmärrätkö eron?
jos itse lähtisin vaikka keravalta ouluun kaverille yökylään kerran vuodessa niin tasan oletan, että en vietä aikaani yksin kun kaveri haluaa puuhailla omiaan vaan toimii kuten hyvä emäntä: on läsnä sen päivän tai kaksi vieraalleen koko ajan, ei tarvi koko ajan puhua syviä vaan käydään yhdessä vaikka lenkillä, uimassa ja lehvassa jne
Ärsyttää joidenkin kirjoittajien tapa vittuilla: "ymmärrätkö eron". Öh. Etenkin kun tämä vittuilija näkyy olevan se, joka ei ymmärrä eroja. Kukaanhan tässä ei ole puhunutkaan mistään ohjelmatoimistona toimimisesta. Se lenkille lähteminen (yksin) ei vaan ole ehkä ihan korrektia jos kyse on lyhyestä 1-2 yön vierailusta.
Siinä juoksemisessa ollut varmaan kyse sen ihmisen omasta pakkomielteestä, on ollut pakko lähteä joka aamu. Olisitko siis halunnut juosta mukana?
Tässä keskustellaan nyt siitä, mikä on kohteliasta käytöstä. Psykoanalyysi ihmisten pakkomielteistä ei ole oleellista tässä kohtaa.
Voihan jollakin olla vaikka pakkomielle sulkeutua makuuhuoneeseen lukkojen taakse koko viikonlopuksi, mutta ei se siitä toiminnasta kohteliasta tee.
...ja säntäsi halaamaan mua.
Emäntä totesi, että siivouskaapissa on imuri, viitteisitkö imuroida, kun olet ensin kerännyt nuo kamat lattialta. Ja sit voisit auttaa mua tekemään pizzaa ja salaatin.
Perheen lapsi tuli ja läiskäisi mua pyllylle.
Ei yhdessä ja samassa perheessä. Ei haittaa mua. Outoa vaan. :D
oli kanssa kahvipöydässä alasti saunan jälkeen!
ensin varotteli kauheasti ku ex-appi meni nakuna uimaan,ettei saa katsoa. (ihan kun mua ois todellakaan apen munat kiinnostanut!! yöööks!) ja sitte leväytti itsensä nakuna tuolille! voitte vaan kuvitella näyn; kuivahtanut orava riippu tisseillä! hullu suku muutenkin.
Miten se kuivahtanut orava pysyi riippumassa niillä tisseillä? Oliko elävä?
Jos on tottunut käymään aina aamusta lenkillä, niin miksi ei saisi käydä kun on yövieraskin :O
Tuskin se siellä lenkillä oli tunteja.
vanhan kaverin luokse kylään lapseni kanssa. Illalla oli tarkoitus mössätä herkkuja ja juoruilla pitkään, kunhan eka saadaan lapset unille. Puoli ysin maissa aloitettiin. Pikaisesti pesaisin lapseni hampaat ja yösatu jätettiin väliin. Kyllä mun 5-vuotias ymmärtää, että voi olla "erikoistilanne". Peittelin lapsen ja toivottelin hyvät yöt. Sen sijaan kaverin 6-vuotiasta piti nukuttaa... ja nukuttaa... ja nukuttaa... Lapsi vaan kiukkuili, halusi leikkiä, valoja ei saanut laittaa pois jne. Kuuntelin tunnin... toisen... kolmannen tuota olkkarissa odotellen sitä "naisteniltaa". Puolenyön aikaan menin huikkaamaan kaverille hyvät yöt, kun olin siis kolme tuntia odottanut olkkarissa, että 6-vuotias nukkuisi, kun äitinsä ei voinut komentaa sen kiukkuilun lomassa tai jättää itsekseen nukkumaan. Kaveri vaan valitteli, että "tää meidän Matti on joskus tälläinen..." Kiitti vaan.:)
Jos on tottunut käymään aina aamusta lenkillä, niin miksi ei saisi käydä kun on yövieraskin :O
Tuskin se siellä lenkillä oli tunteja.
Aika pienestä sitä jotkut pillastuu.