Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta mitä isäntäpoppoo on tehnyt kyläreissullasi

Vierailija
01.04.2012 |

Tuo ketju oudoista vieraista oli aivan hulvaton! Mitä omituisuuksia löytyy kyläilyjen toiselta puolelta, eli isäntien toiminnasta?

Itseäni ärsyttää suunnattomasti, että mieheni veli ja hänen vaimonsa saattavat olla netissä pitkiäkin aikoja meidän kyläillessämme heillä. TV vähintäänkin on auki, eikä silloin kysellä mitä me haluaisimme katsoa.

Emme mielestäni käy niin usein, että tuollainen on sopivaa. Kun minä menen heille kylään, haluan viettää aikaa heidän seurassaan. Sama pätee meillä vieraillessa.

Kommentit (1052)

Vierailija
321/1052 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää...

Vierailija
322/1052 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tyhmä eikä pihi mutta toivottoman kontrollifriikki ruoan suhteen. On ollut aina, ja olen tuntenut hänet 7-vuotiaasta lähtien.

Ekassa kodissaan päsmäröi aina ruoan suhteen niin, että kun oltiin otettu eka satsi, pakkasi ruoat jo jääkaappiin, etteivät pilaannu. Röyhkeimmät hakivat lisää sitten jääkaapista mutta itse en kehdannut, kun kaveri otti sitäkin sitten pahalla ja vaati, että pitää säästää hänelle eväsrasiallinen seuraavaksi päiväksi. Myöhemmin sitten oppi (en muista, sanottiinko hänelle asiasta) ja otti eväsrasian esiin ennen kuin tarjoili vieraille ruoat ja lappasi sinne sitten sopivan määrän valmiiksi seuraavaa päivää varten. Sen jälkeen alkoikin tuputtaminen. Kun jää vain niin vähän, eikä ole järkeä laittaa sitä jääkaappiin niin jonkun pitäisi se syödä. Tämän jonkun kaveri sitten vain arpoi heittämällä tämän lautaselle loput ja naputtamalla niin kauan, että tuli syötyä kaikki.

Nyt kun on perheenemäntä, niin vahtii lastensa syömisiä. Aina kun tulee kylään, laittaa isot annokset lapsilleen ja naputtaa vieressä, että tuo on teidän ainoa ruoka tänään, nyt syötte kyllä vatsat täyteen. Ei sellaisia annoksia pienet lapset syö, joten ruokaa menee aina hukkaan vähintään tuplat siitä määrästä, mitä lapset syö. Kun kutsuvat vieraita syömään, alkavat laittaa ateriaa vasta, kun aikaa on kulunut vähintään pari tuntia. Kerran kutsuivat meidän mökilleen puolilta päivin. Ruokaa alettiin laittaa vasta klo 18, ja siinä vaiheessa meidän perhe oli kuolla nälkään. Oltiin erikseen sanottu, että meidän on lähdettävä klo 20, kun pitää piipahtaa vielä kotimatkalla isovanhemman luona viemässä tavaroita. Ruoka oli sitten valmis klo 20. Söimme hätäisesti jotain ja lähdimme klo 20.30. Kaveri jäi vielä valittelemaan, kun emme jälkiruokaa ehtineet syödä.

Oli ruokaa sitten paljon tai vähän, niin koko ajan kaverilla on puhe ruoasta ja siitä, miten iloinen hän on, kun sitä ei jäänyt yli tai vastaavasti miten iloinen hän on, kun sitä jäi yli ja voivat syödä nyt seuraavana päivänäkin sitä. Aina tuntuu kuin pitäisi olla syömättä sitä omaa annosta, kun jatkuvasti siitä ruoasta höpistään ja pohditaan, riittääkö se vai onko sitä liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1052 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsui kylään. Sanoi menevät talkoisiin, joten sovimme tulemme myöhään, lämmitetään sauna jne. Tulimme eikä kukaan ollut kotona. Soitin ja olivat vielä talkoissa, kertoi miten sinne löytää. Tulimme talkoopaikalle ja olisimme kelvanneet maalaamaan mutta eihän meillä tietenkään ollut siihen sopivia vaatteita mukana. Sitten ystäväni sanoi heillä menee tässä vielä pari h ja sen jälkeen on pakko mennä nukkumaan kun aamulla oli sovittua menoa. Ajoimme usean sata km ystäväni luo, jota näin vartin. Sanoin suoraan ymmärrätkö että me ollaan ajettu aika pitkän matkaa ja nyt heität pihalle mutta kun talkoot olivat kesken.

Ystävä on toimittaja ja osaa ns käyttäytymissäännöt, eli varmasti parin pv päästä viimeistään tajusi tehneensä väärin mitta ko päivän jälkeen hänestä ei ole kuulunut mitään.

Tiedän että hän on kysynyt yhteiseltä ystävältä olenko suuttunut etc ja hän on kertonut minkä vastaanoton hän meille antoi mutta edelleen tämä toimittaja pitää tekoaan oikeana.

Jännä juttu ettei toimittajalle tullut edes mieleen soittaa ja peruuttaa kun tajusi homma kusee.

Ja todellakin siinä vaiheessa kun tajusin ettei hän itse ikinä ota yhteyttä vaan aina minä, jopa tälläisen tapahtuneen jälkeen päätin ei munkaan tarvi ottaa yhteyttä.

Vierailija
324/1052 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut muutamia viestejä, missä mm. "isäntäväki tuijottei meitä avaimenreijästä..." jne. Taitaa olla paskapuhetta.

Valehteleminen on sekin taitolaji.

Mun lapsuudenkodissa ja kaikissa muissakin sen helsinkiläisen kerrostalon sisäovissa oli ja on edelleen ellei ovia ole joku vaihtanut, oikein kunnollisen kokoiset avaimenreiät. Itsekin olemme esim. siskoni puuhia vakoilleet avaimenreiästä kakarana.

Eiköhän melkein kaikissa 50-60 -luvun taloissa ole alkuperäisissä ovissa avaimenreät.

Vierailija
325/1052 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
326/1052 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän lähti aamulla juoksulenkille. Ei siinä mitään, tietty ihan kiva että arki rullaa, mutta tuntui jotenkin hölmöltä, kun olin kuitenkin pitkän matkan takaa tullut häntä vartavasten moikkaamaan. Lueskelin sitten lehtiä ja odottelin, että mitähän seuraavaksi tehdään...

Tuliko mieleen, että kenties vika oli vieraassa...Kenties sanoit tai teit jotain ikävää joka alkoi vituttamaan tätä kaveriasi niin paljon, ettei enää kestänyt seuraasi vaan lähti lenkille päästäkseen sinusta eroon vähäksi aikaa....

No eipä tullut :D Meillä oli kyllä tosi kivaa, mutta tosiaan itseäni hämmensi tuo lenkkeily. Ja ihan ok, saa mennä, ei siinä mitään, mutta itse en lähde lenkille tai ajamaan nurmikkoa tai jotain vastaavaa, jos mulla on yhden yön vieras. Eikä siis kaverini myöskään treenannut maratonia varten (mitä täällä myös ehdotettiin) tai noudattanut jotain treeniaikataulua tms.

Vierailija
327/1052 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän lähti aamulla juoksulenkille. Ei siinä mitään, tietty ihan kiva että arki rullaa, mutta tuntui jotenkin hölmöltä, kun olin kuitenkin pitkän matkan takaa tullut häntä vartavasten moikkaamaan. Lueskelin sitten lehtiä ja odottelin, että mitähän seuraavaksi tehdään...

Tuliko mieleen, että kenties vika oli vieraassa...Kenties sanoit tai teit jotain ikävää joka alkoi vituttamaan tätä kaveriasi niin paljon, ettei enää kestänyt seuraasi vaan lähti lenkille päästäkseen sinusta eroon vähäksi aikaa....

No eipä tullut :D Meillä oli kyllä tosi kivaa, mutta tosiaan itseäni hämmensi tuo lenkkeily. Ja ihan ok, saa mennä, ei siinä mitään, mutta itse en lähde lenkille tai ajamaan nurmikkoa tai jotain vastaavaa, jos mulla on yhden yön vieras. Eikä siis kaverini myöskään treenannut maratonia varten (mitä täällä myös ehdotettiin) tai noudattanut jotain treeniaikataulua tms.

No mitä mieltä olet siitä, jos menee koiraa lenkittämään aamulla? Itse joudun tekemään näin, jos on kaveri kylässä. Kysyn kyllä haluaako tulla mukaan, mutta ei aina halua. Toinen syy voi olla...no tämä on ehkä kaukaa haettua, mutta itse kun olen kylässä olen aina tosi helpottunut, jos talonväki lähtee hetkeksi edes viideksitoistaminuutiksi johonkin ja jättää minut yksin, sillä en voi vieraassa paikassa käydä isolla hädällä, jos on muita kotona. Jotenkin oletan, että muillakin saattaa olla samaa ongelmaa ja saatan tarkoituksella välillä järjestää hetkiä jolloin vieraani saa olla hetken yksin, jos hänellä on iso hätä ja haluaa käväistä vessassa, kun en ole paikalla...

Vierailija
328/1052 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta kutsui minut ja muutaman muun tuttavan illalliselle. Olivat etukäteen mainostaneet, kuinka haluavat panostaa näihin kutsuihin Vein mukanani ns. paremman pullon viiniä viemiseksi, niin kuin tapana on, että jotain viedään.

No, tarjolla oli perus arkista pastaruokaa, olikohan bolognesea (tiedän, että huolella valmistettuna ei ole halpa eikä varsinkaan nopea, mutta tämä oli ihan arkinen perheversio) sekä vihersalaatti päälle.

No, pari päivää illallisen jälkeen tuli tekstiviesti, jossa kerrottiin heidän unohtaneen pyytää minun osuuteni ruuasta, summa 20 e ja tilinumero perässä.

Jos olisin tämän tiennyt, en olisi vienyt sitä parinkympin punaviiniä. Eikä ruokaan ollut todellakaan mennyt yhteensä 100 euroa :D

Vierailija
329/1052 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lomamatkalla miehen ja pienen muksumme kanssa ja pysähdyimme opiskeluaikaisen ystäväni luona, jäimme yöksi heille ja jatkoimme aamulla matkaa. Ihan kutsuttuna ja sovittuna menimme, olimme välimatkasta huolimatta edelleen aika hyviä ystäviä opiskelukaverini kanssa.

Tunsin myös hänen miehensä opiskeluajoilta, pariskunta on ollut yhdessä ihan teinistä asti.

Isäntäperheen mies oli olettanut, että kun tulemme, nyt sitten ryypätään. Oli ostanut kunnon lastin juotavaa, haki lähikaupasta lisää. Meillä oli pieni lapsi ja aamulla aikainen ylösnousu, eipä tullut mieleen alkaa ryyppäämään. Talon isäntä sen sijaan veti perseet olalle, oikein kunnon örvelökännit.

Ja menipä talon isäntä siinä iltaa istuessamme myös vessaan paskalle. Jätti oven auki, istua ähelsi pytyllä, jatkoi jutteluaan, oli suora näköyhteys keittiöön missä istuimme. Omalle miehellä oli todella vaivaantunut olo.

Ystäväni suhtautui kaikkeen siihen malliin, että tämä on perheessä aivan normaalia.

Aamulla äijä lähti töihin autolla, aivan varmasti oli vielä promilleissa, koska oli niin tolkuttomassa humalassa pikkutunneille asti.

Muutakin kummallista oli, lähinnä nyansseja.

Minä näitä kovasti ihmettelin sitten yhdelle sähköpostikirjekaverilleni reissun jälkeen. Mutta luulen, että klikkasin viestin vahingossa ystävälleni, koska olivat alekkain sähköpostiluettelossani.

Ystäväni nimittäin tuon jälkeen vaikeni kokonaan. Ei vastannut viesteihin, ei mitään.

Että tämmönen juttu.

Vierailija
330/1052 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän tietyissä tilanteissa ton yhdessä kauppaan menon, esim. serkkuni ja hänen avomiehensä luo mennessämme me aina ehdotetaan kaupassa käyntiä. Tosin osittain siitä syystä, että avomies opiskelee eikä käy tällä hetkellä töissä, joten tulot ovat sen mukaiset. Mutta se kuulostaa tosi härskiltä, että jompikumpi maksaa kaiken! Voi vitsi! :D

Mun mielestä yksi oudoimmista kyläilyistä on ollut uuteen naapuriin tutustuminen. Naapurustoon muutti siis uusi perhe ja rouva kävi kutsumassa minut (ei siis miestäni, olisi pitänyt epäillä jotain...;)) ja muutamia muita naapuruston naisia kahville tiettynä päivänä ja tiettyyn kellonaikaan. No, menin, vein vielä kukkakimpun, kun oli mielestäni niin ihana ele. Perillä odotti erään tunnetun kotikutsutuotteen esittely... En ostanut mitään, kahvit kyllä join ja söin leipomuksia. Ois ollu tosi ok tuonkin varjolla tutustua naapureihin, mutta olisi voinut sanoa etukäteen...

Vierailija
331/1052 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta repesin totaalisesti tuolle seksitalkkipurkille!! :D Siis kun joku epäili, että moinen on levinnyt pitkin kammaria ja siksi emäntä imuroi aamutuimaan..

Seksitalkkipurkki!! Apua!

Sanoin! Nauran täällä nyt yksikseni tota SEKSITALKKIPURKKIA! XD XD XD

Vierailija
332/1052 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin parvekkeella tupakilla ja sieltä häipyivät makuuhuoneeseen sanomatta mitään ja laittoivat oven kiinni. Jäin sitten yksikseni miettimään, että mitäs sitten ja vartin päästä tulivat hikisinä ja emäntä kikatteli ja suoristeli vaatteitaan. Isäntä kouri emäntää jalkovälistä ja hullunmulko silmissään tuijotti samalla rintojani 8(

Vierailija
333/1052 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
334/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 19:06"]

Meidän isä joskus kutsuu mökille mukaan, ja sehän on ihan mukavaa varsinkin lapsille. Kun kysyn tuodaanko omia ruokia niin oikein loukkaannutaan että kyllä me hommataan ja onko joskus muka ollut nälkä. No on todellakin, koska heillä ei ole tapana syödä aamupalaa, lounasta eikä välipaloja, vaan illalla sitten päivällinen. Lapset kuitenkin tarvitsevat ruokaa ja on minullakin tapana syödä pitkin päivää. Sitten kun ollaan mökillä ja alan puhua että pitäisi varmaan lähteä kauppaan ostamaan aamupalaa ja lounasta jne., niin siitäkin suututaan että aijaha, eikö nyt olot kelpaakaan...

[/quote]

Mä entällaisessa paikassa kyselisi, vaan ottaisin lapsille ruuat mukaan. Jos loukkaantuvat niin sanoisin että lapset syö useammin kuin te, niillä on nälkä. En ainakaan kahta kertaa menisi samaan paikkaan pitäään lapsia nälässä!

Vierailija
335/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2012 klo 15:34"]

saaneella pariskunnalla, kun meillä ei vielä ollut lapsia (niiden lapsi oli kyllä jo vuoden). Klo 20 molemmat lähtivät nukuttamaan esikoistaan yhdessä makuuhuoneeseen (eivät sanoneet mitään.
Yhdeksän jälkeen perheen nainen tuli ulos huoneesta ja sanoi, että lähdette varmaan samalla, kun hän pissattaa koiran.
No ei oltais tultu alunperin tai oltais lähdetty jo klo kahdeksan, jos olisivat pyytäneet :P

Kuulostaa, että olitte aika pitkään kylässä. Itse olisin huikannut heipat nukutusvaiheessa isännille. En todellakaan odottele, että meidät heitetään ulos. :D

Odotin innolla, ajatteleeko joku samoin kuin minä :) Ajatteli, en ole siis yksin kummajainen!! Minustakin on ärsyttävää, jos ihmiset eivät tajua, että pikkulapsiperheissä yleensä tuossa kahdeksan paikkeilla aletaan rauhoittua yöunille, meillä syödään puurotkin jo ennen sitä. Meilläkään ei kumpikaan halua, että silloin luuhaa ketään jaloissa. Voihan sitä vierailla ihmisten aikaankin, eikä silloin kun perhe alkaa valmistautua yöunille.

Toinen juttu, mikä otti päähän äippälomalla ja hoitovapaallakin, oli se, että jotkut pamahtivat kylään ilmoittamatta ihan miten sattuu. Ei sitten tullut mieleen, että imettävänä äitinä tosiaan saatan olla yläkerrassa imettämässä, enkä välttis halua rynniä avaamaan ovea kesken kaiken tai alkaa pohtia, miten vieraasta klaaraan. Usein myös jompi kumpi lapsi oli nukkumassa päikkäreitä tai olin nukuttamassa, niin kiva kun joku rämpyttää ovikelloa ja saa koiran haukkumaan ja taas on kaikki hereillä... Onneksi suurin osa tajuaa, että voi joskus laittaa tekstarin vaikka ihan asiastakin ja kysäistä, että voisinko pistäytyä kahvilla ja monelta käy.

Vierailija
336/1052 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin serkkuni kanssa teini-ikäisenä Hesassa lapsettoman sukulaisnaisen luona yökylässä. Oltiin koko ajan kusi sukassa, kun ei tiennyt oikein mitä uskaltaa tehdä...  Sohvalle istuessa piti laittaa pyyhettä alle, koska kuulemma sohvaan "jää muuten pyllyn haju". Tukka piti harjata kylpyammeen päällä ja sitten kerätä pudonneet hiukset pois. Kädet piti pestä heti, kun oli lukenut lehteä. Lisäksi vielä moitittiin meikkaustyylejämme ja kaikkea muutakin. Ei sitten käyty useammin...

Vierailija
337/1052 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran nuorempana menin kaverini kanssa käymään hänen kaverinsa kotona. Kaveri varoitteli että ko. perhe on sitten pikkasen eriskummallinen. No tämä piti kyllä paikkansa. Perheen isä oli pelkät bokserit ylla, teini-ikäinen tytär rintsikoissa ja pikkuhousuissa. Tytär vielä keimaili meille kahdelle 12-vuotiaalle pojalle oikein huolella. Perheen äiti oli töissä tuolloin mutta kuulemma oli ihan samaa sorttia. Eikä ollut mikään superlämmin kesäpäivä. Perheen pojan naamasta paistoi kyllä häpeä.

Vierailija
338/1052 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:05"]

Tytär vielä keimaili meille kahdelle 12-vuotiaalle pojalle oikein huolella. Perheen äiti oli töissä tuolloin mutta kuulemma oli ihan samaa sorttia. 

[/quote]

Eikö teinipoikien tai sille tasolle jääneille miesten päiväunille ole omaa palstaa?

Vierailija
339/1052 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veli meni naimisiin salaa maistraatissa. Ollaan läheisiä tämän veljen kanssa ja ollaan siis voitu mennä tän veljen luo ja keittää vaikka itse kahvit ja sama jos veli tullut meille, on voinut mennä katsomaan mitä jääkaapista löytyy. No veljen vaimo on sitten ihan eri maata, mentiin käymään sen jälkeen kun kuultiin naimisiin menosta. Ilmoitettiin siis milloin tullaan ja vietiin mukanamme tarjottavat ja sanottiin vielä että tullaan hääkahveille. Ei sitten tarjottu meille kahveja ollenkaan.... Ei siis tarjottu mitään niistä tarjottavista mitä vietiin eikä keitetty meille edes kahveja. Ja vaimo siis on sen tyylinen etten vois k

uvitellakaan meneväni keittämään hänen keittiöönsä kahvia..

No anoppi oli sitte ensi vierailulla täällä veljen uudessa perheessä niin ei ollut koko päivänä saanut ruokaa. Rouva oli lämmittänyt itselleen, lapsilleen ja miehelleen edellis päivän keittoa ja sanonut että tästä ei nyt kyllä riitä sulle. Edelleenkin kun kylästellään on erittäin rajoittunut tarjoilujen suhteen ja monesti epäkohtelias vaikka olisi itse meidät pyytänyt käymään. On pihi mikä siis selittää tuon ettei tarjoiluja ole ikinä tarpeeksi väkimäärään nähden. Tästä tapauksesta voisin kyllä sanoa että hyvä mies meni pilalle kun meni naimisiin.

Vierailija
340/1052 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä