Joulukuun 2012 joululahjat?
Kommentit (321)
Mulla lukee ultralapussa, että aikaa menee puolisen tuntia ja ultrataan joko sisäkautta tai mahan päältä.
Kai se siis riippuu ihmisestä, lääkäristä ja sairaalasta. Mun tietääkseni yleisempää, ett ultrataan sisäkautta tossa ekassa ultrassa, toka tehdään mahan päältä.
+ Mulla ainakin otetaan vast sitten se verikoe, mistä katotaan toksoplasmoosit, down- syndroomariskit yms.. :)
Tuskinpa siellä muuta tehdään.
-äitsykkä90 + pikkujaska rv 10+6
Tonnotin: Anteeksi, ei ollut tarkoitus saada sinuakin huolestumaan omasta tilanteestasi! Tämä on juuri tätä itsensä ylianalysointia jatkuvasti… Pitäisi vaan yrittää pysyä rentona ja luottaa siihen että kaikki on kunnossa. On käsittääkseni kuitenkin todella epätodennäköistä että saa vastaavan km:n kuin minä sain viimeksi, siis niin että sikiö jää kohtuun. Tsemppiä!
Niila: Niinhän se aina on, että se jolla on hirveät oireet toivoo että ne helpottaisivat, ja se jolla ei ole lähes mitään oireita, toivoo niitä. On varmasti kyllä todella raskasta sinun arkesi tällä hetkellä! Tsemppiä!
Äitsykkä90: Kiitos linkistä! Oikeassa olet, pitää vaan yrittää uskaltaa luottaa tähän ja nauttia tilanteesta! Minäkin innolla odottelen sitä että alkaisi tuntemaan liikkeitä, ehkä sitä tosiaan sitten uskaltaisi luottaa. Ihanaa, sinulla onkin jo ultra perjantaina!
Carol81: Huomenna sitten uudelleen! Eikö oloa yhtään helpota se että siellä oli elävä pikkuinen kuitenkin? Totta kai varmasti hermostuttaa uusi ultra, mutta toisaalta, pääset näkemään pikkuisesi kahdesti!
ON: Ihanaa kuulla että teillä muillakin on oireet kadonneet, ehkäpä sitä uskaltaisi sitten jotenkin uskoa että se on normaalia. Yksi asia mistä olen jotenkin vielä enemmän huolissani on se, että olin viikkokausia todella turvoksissa, niin että oli oikeasti vaikeata peitellä vatsaa töissä, mutta viime viikon loppupuolella se turvotus katosi. Nyt tunnen itseni lähes normaalikokoiseksi taas. Se nyt sitten hermostuttaa, mutta, kuten ehkä olette huomanneet, tällä hetkellä minua tuntuu hermostuttavan lähes kaikki :/ Pelottaa rehellisesti sanottuna. En tiedä mistä johtuu, mutta hyvin meni tosiaan perjantaihin asti. Sitten perjantai aamuna heräsin ja se pelko iski, josko kaikki ei olekaan kunnossa. Minulla on tuota samaa aaltoilevaa etovaa oloa, jos vatsalaukku on tyhjä, mutta eipä paljoa muuta. Yritän ajatella niin että viimeksi kun sain km:n niin se oire joka ensimmäisenä jäi pois oli huonovointisuus verensokerin laskiessa, se katosi saman tien. Joten, ehkäpä tuo edes ajoittainen etova olo on hyvä merkki.
Tänään onkin sitten edessä toinen neuvolakäynti. Ihana neuvolatätimme kun tosiaan ottaa meidät tänään uudelleen vastaanotolle kuuntelemaan sydänääniä, josko ne nyt saataisiin kuuluviin. Rehellisesti sanottuna on kyllä sanottava että jos hän ei tänään onnistu niitä saamaan kuuluviin, niin en kyllä tiedä mitä teen (paitsi kuolen pelosta). Naisten klinikalta ei vieläkään ole kuulunut mitään, vaikka huomenna jo rv11. No, kyselen neuvolassa, ehkäpä voisin soitella sinnepäin varmistaakseni että saan ajan pian.
Pahoittelut hyvinkin omanapaisesta tekstistä. Toivottavasti voin huomenna kertoa hyviä uutisia ja olen saanut tänään kuulla maailman ihanimman äänen.
Hyvää alkuviikkoa kaikille!
Alexandra + kyytiläinen rv10+6
Meillä päin ainakin eka ultra tehdään jo vatsan päältä, sitä ennen on gynekologinen tutkimus, ja virtsanäytteen jättö sit uä:n jälkeen. Niin ja tietty mulla on viikkoo ennen viel se seulonta verikoe, ku halusin osallistua siihen :)
Tonno ja Ötö 9+2
Hei, ei se mitään, panikoin muutenkin kokoajan melkeimpä siitä että onko tuolla masussa elämää, kun ei siinä varhaisultrassakaan tullut käytyä.. Mulla ei siis ole mitään muuta konkreettista todistetta tästä raskaudesta kuin raskaustestit ja suurimmaksi osaksi kadonneet oireet. Oon kuiteskin kovasti yrittänyt ajatella, et niin kauan kuin ei vuotoja näy tai tuu mitään hillittömiä kipuja niin kaikki on hyvin.. :)
Tonno ja Ötö 9+2
Rupesin tässä miettimään, että eihän raskausvatsan kauheesti kuuluis viel näkyä rv 10?
Satuin tossa ohimennen vilkaisemaan sivuprofiilista itseäni, ja kauhistuin näkemääni.. Oliskohan tuo sitten kuitenkin turvotusta vielä, eikä niinkään raskausmasua?
Niin ja viikkoja siis tosiaan VASTA se 9+2
eka päältä ja sit kun ei saatu kunnon mittoja, ultrattiin sisäkautta.
Helsingissä taas ultrattiin heti sisäkautta ja minusta niin oli parempi, koska vauvan näki niin paremmin ja sai parempia kuvia. :)
Rakenneultra sitten tehdään päältä.
Täälä oireet ei ole kadonneet mihinkään. Oltiin viikonlopun reissussa ja matkaa tuli reilut 1000km. edes takaisin. Ja mulla oli niiiin huono-olo, että piti meno ja tulomatkalla pysähtyä ojanreunalle oksentamaan. Ei yhtään kiva. :/ Mies ajoi auton niin että lapset eivät nähneet että äiti "vähän" oksensi. Sanoi vaan että käyn pissalla. :P Niin ja ei vielä olla kerrottu kellekkään, siksi lapsetkaan ei vielä tiedä. Halutaan kertoa vasta kun rakenneultrassa käyty ja luultavasti sukupuoli tiedossa. :)
Lisäksi muitakin oireita on; Ankara väsymys edelleen ja tissit alusta asti ollu tosi arat.
- Mami & Rakkaus Rv 11+3
Mullakin on ihan armoton tää väsymys ollut nyt viikon-pari..
Tää allergia itsessäänki väsyttää, nyt on sitte tää raskausväsymys lisäksi.
Sain viime yönä nukuttua vaan vajaa 6h, kun oli nenä niin tukossa ja keuhkot vinkui, ettei saanut happea.
Jäänyt treenaaminenki melkein kokonaan pois tän väsymyksen takia.
Viime viikolla jaksoin jopa kerran zumbata ja lenkkeillä koiran ja miehen kanssa lauantaina hurjan tunnin.
Normaalisti kuitenkin väh. sen 4-5krt 45-60min treenannut viikossa, niin tulee tosi huono omatunto, superlaiska olo, stressi ja ahdistus kun ei yksinkertaisesti vaan jaksa treenata. (Viimeset kolme viikkoa ollut nyt aika hiljaista treenien suhteen, jäänyt 1-3 kertaan ja yhtenä viikkona 0 kertaa, silloin tosin olin kipeänä..)
Lisäks mulla on nyt kauhea himo kaikkiin karkkeihin ja leivonnaisiin, ja niitä tulee ahmittua viikonloppuisin ja välillä jopa n. yhtenä arkipäivänä viikossa.
Muutenkin itseni mielestä vois olla vähemmän painoa, niin ahdistaa toi treenaamattomuus tosi paljon. :(
Pitäis vaan levätä ja koittaa olla stressaamatta ja ajatella, että pahimman väsymyksen pitäis siitepölyn ja pian raskauden toisen kolmanneksen alkaessa olla ohi- ainakin hetkeksi ja sitte jaksaa treenata...
Tissit ei oo onneks enää niin arat, mitä oli raskauden ihan alusta viime/toissaviikkoon asti.. On ne vielä arat, muttei Kipeät, kuten aiemmin. :)
-äitsykkä90 + pikkujaska rv 11+0
Että alkuraskaus pistää väsyttämään ja silloin pitäis levätä kunnolla, jos mahdollista. Joten en pode huonoa omatuntoa, vaikka en ole jaksanut yhtään liikkua. Kunhan pääsee tästä alkuraskauden väsymyksestä, niin eiköhän tule taas liikuttua ja vielä kun kesä tulee niin alkaa piristymään. :)
Np-ultra oli tänään ja kaikki oli hyvin. Pikkuinen köllötteli kaikessa rauhassa, varpaat ja kaikki näkyi oikein hyvin, viikkoja on nyt 11+2 eli pari päivää vähemmän kuin neuvolan mukaan. Seulonnat tehdään vielä eli verikokeen tulosta saa odottaa viikon, mutta ainakin ulran np-mittaustulos oli oikein hyvä. Laskettu aika siiryi 3 päivällä eteenpäin ja on nyt 8.12.
Viimeksi kävin esikoisen kanssa np-ultrassa 10+5 ja ultrasivat sisäkautta. Mitat saatiin hyvin ja kaikki muukin katsottua. Se on kyllä jännä että käytännöt voi vaihdella niin paljon paikkakunnasta riippuen ja ei muka voida ottaa mittoja tuona ajankohtana?!? Nyt kun tehtiin tämän kakkosen ultra 11+2 niin kuvat ja mitat saatiin näppärästi mahan päältä ulkokautta. Laitteistakin se varmasti on kiinni... Mutta ei kannata huolestua jos juoksuttavat sitten toiseen kertaan ultrassa. Käytännöt vain vaihtelee!
Milloinhan mulla edes on eka lääkäri...? Gynistarkastusta saa näköjään kakkosen kanssa odotella yli raskauden puolivälin pitkälti. Rinnat on olleet nyt pari viikkoa kipeät ja huono olo jatkuu edelleen jos nukun liian vähän tai rasitan liikaa fyysisesti, mutta ei ole edelleenkään tarvinnut oksentaa. Kuuma ei myöskään tee hyvää ja tänään vetäydyin mielelläni varjoon ja sisätiloihin kuumimpana hetkenä.
Toivottavasti teillä muilla alkaisi huonovointisuus helpottamaan kun viikot etenevät! Ja ehkä tämä alkuraskauden kooma=väsymys jossain vaiheessa myös helpottaa! Ehtii sitä sitten liikkua myöhemminkin :) Kun vähän katsoo mitä syö, niin ei paino pääse nousemaan liikaa. Ja turvotusta jos tulee, niin sehän lähtee aika pian synnytyksen jälkeen, joten vaaka näyttää sitten paljon mukavampia lukuja. Itselle ei painoa ole tullut vielä lisää, mutta maha näkyy jo selvästi, vatsalihakset kun ei ehtineet kovin timmiin kuntoon esikoisen jälkeen. Jouduin vaihtamaan jo äippähousuihin, kun tavalliset housut ei pysyneet kadonneella vyötäröllä ja valuivat vain koko ajan. Jokos muilla on äippävaatteet käytössä?
11+2
Tonnotin: Älä huoli tuosta vatsastasi, todennäköisesti on vain turvotusta. Olin tosiaan itse viikkotolkulla aivan turvoksissa ja hieman kauhuissanikin siitä että nytkö jo se vatsa tulee. Mutta, se turvotus on nyt poissa. Yritä ottaa rennosti, vaikka tiedän että se on lähes mahdotonta.
Mami: Te jaksatte kyllä odottaa kauan, ennen kun kerrotte muille! Tsemppiä huonovointisuuteesi!
Äitsykkä90: Niin tiedän tuon tunteen urheilun pois jäännistä! Itsellänikin lähes jatkuva huono omatunto asiasta. Nyt itsellä alkaa olemaan olo jo sen mukainen, että ajattelin alkaa urheilla enemmän taas. Kyllä se sinullekin vielä tulee se parempi olo, siihen asti ota vain rennosti.
Suna75: Vielä ei ole äippävaatteita tarvinnut, eikä niitä kyllä ole vielä hankittukaan :) Olin kyllä tosiaan pari viikkoa niin turvoksissa että ajattelin kohta niitä jo tarvitsevani. Mutta, ei nyt vielä kuitenkaan. Kylläkin tänään kun vedin kotelomekon päälleni huomasin että kyllä se vatsa kuitenkin jo ”pullottaa”. Vaihdoin mekon sitten toiseen, en kuitenkaan ole vielä mitään töissä kertonut, joten olisi suotavaa etteivät he näkisi sitä. :) Ihanaa että ultrassa meni kaikki hyvin teillä!
ON: Eilen käytiin tosiaan neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, joita ei vielä tässä raskaudessa oltu kuultukaan. Hetken etsimisen jälkeen ne löytyivät, juuri siitä kohtaa missä tunnenkin että pikkuinen on, tai tunsin kiinnittymiskivuista. On se kyllä jotain niin ihmeellistä kun saa kuulla sen äänen sisältään! Yritän nyt siis pitää itseni jotenkin rauhallisena ultraan asti. Vieläkään ei ole naisten klinikalta mitään kuulunut. Meidän ihana neuvolatäti lupasi tänään soitella sinne ja kysellä että mikä oikein kestää :)
Millä viikoilla teillä on np-ultraa ollut? Luin eilen netistä että sen ajankohta olisi todella tarkkaan määritelty ja pitäisi käydä ennen rv11+6. Neuvolassa kylläkin eilen sanoi että rv13+6 on viimeinen ajankohta.
Alexandra + kyytiläinen rv11+0
Kiitos lohduttavista sanoista, ehkä tämä tästä siis vielä tasoittuu.. :)
Mulla toi np-ultra on rv 11+5, neukku sanoi sillonku aikaa varailtiin että parhain aika tehdä olis 11+0 -13+6.. Ellen siis ihan päin honkia muista :D
Mites toi rintojen kasvu? Tietäälö joku missä kohtaa sen kuuluis ruvet tapahtumaan? :)
Tonno ja Ötö 9+3
Mulle sanottiin neuvolassa, että np-ultra pyritään aina tekemään viikolla 12=rv 11+1->, viimeistään rv 13+6.
Itselläni on nyt siis viikolla 12, rv 11+4. Eli ens perjantaina!!! :)
- äitsykkä90 + pikkujaska rv 11+1
Hih, arvaa vaan tekiskö mieli kertoa? ;) Aiemmissa raskauksissa kerrottiin heti np-ultran jälkeen, mutta nyt meinattiin malttaa odottaa rakenneultraan asti, että saa samalla kertoa kumpi sieltä tulee (jos se selviää, eihän se aina varma ole). Kiva sit "jymäyttää" uutinen kaikille samaan aikaan. :D Niin ja jos joku ei huomaa sitä ennen kasvavaa masua.
Ihanaa että sydänäänet kuuluivat, kyllä sielä kaikki varmasti on hyvin. :)
Kukas kysyi np-ultrasta? Mulla se oli rv 11+0, vähän jännättiin pitäkö tulla uudestaan kun ei oltu varmoja mun viikoista.
Tonnotin; Aiemmissa raskauksissa rinnat kasvoivat muistaakseni vasta loppuvaiheessa, mutta nyt mulla suureni samantien plussan jälkeen. Mistä lie johtuu?
Nyt suunnataan lasten kanssa puistoon, ihana auringonpaiste. Vois alkaa miettimään kesäkukkiakin tuonne pihalle. :)
Ihanaa päivää siskot ja tsemppiä kaikille. :)
Mami & Rakkaus Rv 11+4
Heippa hei kaikki! Olin toissa viikolla neuvolassa ja viime viikon perjantaina tuli kutsu Ultraan joka osuu vasta viikolle 13! Hui,kun sain sen myöhäiseksi, mutta toisaalta kaverit ovat sanoneet, että kuva voisi olla silloin sitten tarkempikin:)
Mulla alkoi viime viikolla aamupahoinvoinnit sitten ihan kunnolla ja kunnon turvotusta on kanssa jo huomattavissa, josta ihan itsekin yllätyin!
Kaikille ihanaa ja aurinkoista tiistaipäivää!
Simpukka 9+1
Kyllä jännitti tänään, miten pahoinvointi suhtautuu sokerirasitukseen paastoineen ja sokerilitkuineen. Hyvin meni onneksi. Litkun maku ei kyllä edelleenkään ollu mikään kehuttava ja vähän oli heikko olo, mutta selvisin. Jouduin sokerirasitukseen jo nyt, sillä äitilläni on diabetes. Keskiraskaudessa pääsen tuohon "ihanuuteen" taas uudestaan :)
Vielä oli tupsahtanut uusia odottajia mukaan: Lämpimästi tervetuloa!
Alexandra: Ihanaa, että sydänäänet saatiin kuuluviin. Varmasti huojentavaa mielelle ja ultraan menoa ajatellen. Mullahan ultrassa todettiin istukan olevan etuseinämässä, joka saattaa vaikeuttaa neuvolassa sydänäänien kuulumista. Voihan olla, että sullakin istukka olisi estänyt aiemmin kuunnellut äänet...?
Niilalle todella jaksuja tuon olotilan kanssa ja ultran odottelun kanssa myös!
Äitykkä: Mä käyn myös noilla vau-sivuilla lueskelemassa raskausviikoista. Aina, kun uusi viikko alkaa pitää päästä kurkkaamaan, mitä masussa tapahtuu. Toki silloin pitää edes vähän kurkata jo seuraavan viikon tapahtumiakin :)
Tonnotin: Oliko sun masukuva otettu aamulla vai illalla? Mulla on aamulla, kun vatsa on tyhjä ihan selvä vauvakumpu alamahassa. Illalla sitten masu pullottaa ylhäältä asti, kun on turvonnu kuin potkupallo.
Np-ultrista olikin jo useammalla uutisia. Hienoa, että kaikki on ollu hyvin! Täällä meilläpäin np-ultra tehdään aina masun päältä. Ja joku mietti ultrauksen ajankohtaa. Jostain luin, että viikoilla 10-13+6 tehtäisiin ultra. Jäin vaan miettimään sitä, että jos tehdään vasta 13+6, niin vauva on jo aika pitkä. Mullahan vastasi viikkoja 12+4 ja oli jo yli kuusi senttinen. Kätilö sanoi, että pitää tehdä töitä, että saa vauvan mahtumaan mittaukseen, kun on jo niin pitkä. Tiedä häntä...
Monella onkin jo oireet helpottanu. Mulla pahoinvointi pysyy, mutta en ole enää pelkkä raato :) Nyt alkaa tuntua siltä, että arjen pyörityksestä voisi taas selvitä. Vasymys on siis vähän helpottanu. Ja ruoka maistuu todella hyvin! Taitaa vauva ja elimistö ottaa menetetyn takaisin. Mulla on nimittäin koko ajan nälkä. Eilenkin söin iltapalan ennen kasia, että saan paastottua sen 12 tuntia. No ysiltä oli jo niin kova nälkä, että oisin voinu syödä uuden iltapalan :) Toki ennen iltapalaa olin oksentanut-again!
Mukavaa aurinkoisen viikon jatkoa!
kinuski ja neliapila 13+3
Jokohan tällä kertaa uskaltaisi alkaa iloita raskaudesta? Olen siis taas raskaana (rv 11+6), mutta takana (vajaan viiden vuoden ajalta) on lukuisia keskenmenoja. Niistä pisimmälle ehti raskaus nro N vuosi sitten syksyllä. Silloin tuli keskenmeno (ja sitä myöten kaavinta) joskus viikoilla 15-18 (sain hiukan ristiriitaisia tietoja vauvan iästä). Tuo haarukka siksi, etten tiennyt olevani raskaana, koska vuodot olivat tulleet ns. normaalisti kierron mukaan.
Tällä kertaa siis ollaan menossa viikolla 12. Oltiin tänään np-ultrassa ja ainakin sen perusteella kaikki pitäisi olla hyvin. Vitrsa- ja verikokeet kävin antamassa jo reilu viikko sitten, joten seulonnan tulokset tulevat sitten aikanaan. Huomenna kai pitäisi soittaa neuvolaan ja varata aika neuvolalääkärille (oli puhe soittaa, kun olen käynyt np-ultrassa). Pahoinvointi tuntuu vain lisäntyvän, tai sitten olen saanut jonkun vatsapöpön (sitä on täällä kuulemma liikkeellä). Olen nyt ollut pari viikkoa vapailla/sairaslomalla, kun tuli kuun alussa vuotoa, jonka johdosta mulla meni "kuppi nurin". Tarttin siis hermolepoa. Ylihuomenna pitäisi palata takaisin töihin (mulla melko fyysinen työ). Jänniittää jo valmiiksi. :( Mutta jospa se tästä vie iloksi muuttuisi.
Kivoja kuulumisia kaikilla!
Hetuliinille tsemppiä ja työvoimia :)
Huolta tuntuu myös olevan monella, mutta se taitaa kuulua asiaan.. se taitaa aaltoilla ilosta pelkoon edestakaisin...
Terveisiä uusinta np-ultrasta! Kaikki HYVIN :) Saatiin mainiot kuvatkin pienokaisen JALOISTA mitä ei viimeeksi saatu näkyviin.. eri kätilö ja sai kaikki mitat alakautta ultrattuna, ei tarvinnu tökkiä masun päältä. Jännä miten eri tavalla myös mitat tulee.. toinen kätilö sai kolme päivää pienemmäksi ja tämän päiväinen tasan 11+6, eli kuukautisten mukaisesti..
Jännä miten molemmilla kerroilla on kysytty siitä down-verikokeesta ennen ultrausta ja ihan kysytty "ai ette ota sitä?" vaikka ei ole mitään riskejä siihen.. emmekä edes haluaisi sitä tietää.
Ihanan kuvankin olemme ketjuun saaneet! Itsellä aamu alkaa suht litteällä vatsalla, pinkeä massu kuitenkin, mutta hetki menee ja pömpötys on paikallaan. Olen painoindeksillä 20, ja mulla on olleet kaksi aiempaa melko pieniä vatsoja (muiden mielestä!), kohtukin on taaksepäin, mutta nyt tuntuu jo kasvaneen (tosin istukka nyt edessä) ja housut on todella ongelmalliset ja kiristävät, käytän nyt todella matalavyötöröisiä farkkuja ja joustavampia housuja töissä..
tekisi mieli kertoa töissä, mutta haavat keskenmenosta ovat vielä muistissa.. silloin kerroin osalle viikolla 8+ jotain ja keskenhän se meni.. kaikki eivät tienneet mutta esimies ja viitisen muuta koska liittyivät loppukesän työjuttuihin.. pelkään että kertomalla saisin huonoa onnea! sunnuntaina olisi naisten kymppi ja työkaverit jo kyytejä järjestelevät.. ja neuvolasta sanoi ettei kannata mennä rasittamaan tässä vaiheessa. mitenhän väistäisin sen kertomatta vai kertoisiko..?
ensi viikolla ensimmäinen neuvolalääkäri ja fysioterapeutti selkäsärkyjen vuoksi. Olen päivittäin tehnyt alaselkäharjoituksia ja vielä vatsoja ja ne ovat vähän auttaneet, mutta juuri nyt hallelujaa huutaa.. pakko mennä lepoon.
T. Carol + kuperkeikkailija 11+6 eli huomenna täydet 12 :) :)
Alexandra, mahtavaa, onnea! :) Nyt voi sitten taas hyvillä mielin heittääntyä odottamaan...
Kinuski, osaanotot sokrurasituksesta! Mä en tässä vaiheessa vielä mitenkään voisi sinne mennä, sen verran tekee höpöä koko ajan. ;) Mutta jossain vaiheessahan se on edessä, kun mulla on tuo pco ja sen myötä insuliiniresistenssi. Mutta siis hienoa, että selvisit! :)
Tonnotin, mulla on myös kaikissa raskauksissa maha tullut jo ennen np-ultraa ihan todella selkeästi näkyviin. Mun kohtuni on niin eteenpäin kallistunut, että jo pelkkä turvotus alussa on ihan älytön ja siitä sitten jatkuukin mahan kasvu suoraan... :) Pitää varmaan ruveta äippähousuja jo kattelemaan.
Mami, tosi hienoa, jos pystytte pitämään salaisuuden! Meillä jo esikoisen opettajakin tietää, sen verran rajua on tämä oksentelu (joo, tänään taas keittiön lavuaariin, kun en pidemmälle ehtinyt...) ettei sitä kyllä lapsilta salata. ;)
Onnea vielä tasapuolisesti kaikille hyvistä ultra-uutisista ja tervetuloa uusille! :)
ON: ultrakutsu tuli perjantaille. Olisin tosiaan toivonut vähän aikaisemmin pääseväni, mutta hyvä näinkin. Soittivat sitten ihan kerran sitä aikaa, mutta olin juuri vaihtamassa vaippaa pienelle miehelle, niin en ehtinyt vastata. Sitten kun soitin soittoaikaan perään, niin ilmoittivat, että ei sitä enää voi vaihtaa, kun on jo merkitty koneelle... Mur. Olis nyt edes sitten soittaneet toiseen kertaan ennen sitä merkitsemistään! :D Mutta tärkeintä tietenkin, että pääsee nyt kunnon laitteilla katsomaan, että kaikki on hyvin! Toivon niin todella hartaasti, että on!!!
Hyvää vointia kaikille ja ihanaa auringonpaisteista viikkoa!
:)Niila ja nelkku rv 8/9+6
voi miten ihanaa oli lukea ultrauutisia ja vielä hyviä sellasia :)
täällä joutuu vielä muutaman viikon jännittämään sinne asti.. :/ mene aika nopeammin! mulla tunteet menee niin laidasta laitaan, joka toinen päivä tuntuu että kaikki on hyvin ja joka toinen päivä pelkään pahinta.. :) olis ihana nyt saada jotain konkreettista käsiin :D mut jotenki kyllä elää niin teijän uutisten mukana :)
mut nyt on nää tunteen purkaukset todistettu taas ihan kotona :D vaihettiin lakanoita yks ilta ja ei löytyny samaa sarjaa tyynyliinoja niin itkuraivarithan siitä piti päästää :D mies sitten rauhallisesti kaivoi muita tyynyliinoja ja kyseli et sopisko tää väri :D
loppuviikosta isosisko lupas koittaa kuunnella sydänääniä kun sillä on sellanen laite kotona :) painotti kyllä kovasti ettei saa huolestua jossei vielä kuulu :D
voimia kaikille
Eipä ole täälläkään juurikaan enää mitään oireita ollut hetkeen. Oksettavaa oloa ei ole ollut ainakaan viikkoon. Rinnat on kyllä arat ja välillä mahan vasenta puolta vihloo.
Jouduin kertomaan töissä raskaudesta, kun meillä on ensi viikolla turvallisuuskoulutus, johon en voi osallistua, kun siellä on kaikenlaisia itsepuolustusjuttuja. Tuli myös perjantaina kerrottua aika isolle kaveriporukalle tästä ja lopuille kerrotaan sitten ultran (6.6) jälkeen. Kertokaa tietämättömälle mitä ekassa ultrassa tapahtuu? Ultrataanko vain mahan päältä vai tehdäänkö muutakin? Kauanko menee suurinpiirtein aikaa ultrakäynnillä?
Pulla ja pikkuinen 9+5