Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukuun 2012 joululahjat?

Kommentit (321)

Vierailija
181/321 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi eilen Taas kuumeilu, sellasta 38 astetta taas.

Kävin tänään lääkärissä, crp 44, kolme viikkoa sitten oli 42 ja tosissaan eilen vasta alkoi oireet.

Lääkäri ihmetteli, että kuinka mulla voi nousta tulehdusarvot noin nopeesti. :o

Diagnoosina tällä kertaa poskiontelontulehdus, vaikka lääkäri sanoikin, ettei suoranaisesti tulehdusta näkynyt, vaikka limakalvot on todella paksut. Korvassakin ilmeisesti alkava tulehdus.

Kylläpä nyt menee harrastamiseks tää sairastelu, vasta kaks viikkoa sitten loppui edellinen antibioottikuuri ja nyt taas piti aloittaa uusi!

Aika mielenkiintoset nämä olotilat, kun on flunssa, siitepölyallergia ja raskausoireet (lähinnä se väsymys ja huono/heikko olo) kaikki yhdessä. :/

Sain lääkäriltä allergianuhaan Lomudalia. :)

Kävi vasta jälkeenpäin mielessä, että olisin voinut pyytää lääkäriä ohimennen kuuntelemaan sydänääniä.. Kyseinen lääkäri on niin mukava, että olisi sen varmaan tehnytkin.

Muisti jopa heti, että olen raskaana ja laskeskeli sekin, että kymmenes viikko taitaa olla jo :D Totesi myös; "Sullahan on pian eka ultrakin, JEE". Ihan mahtava tyyppi! :)

-äitsykkä90 + pikkujaska rv 9+2 (ihan just +3 :D)

Vierailija
182/321 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut odotella ultrakutsua, vaan soitin ovelasti sairaalaan, että pitäis ajoissa tietää aikaa töiden takia. :D

Sain ultra-ajan 25.5., eli kahden viikon päästä!

Menispä tää aika nopeesti.

Mulla on aika klo 9, mietin jo, että voisin ottaa sen päivän vapaaksi töistä.. Voi nimittäin olla, ettei oikein malta keskittyä työntekoon sinä päivänä. :)

-äitsykkä90 + pikkujaska rv 9+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/321 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee tyhmiä kysymyksiä, jotka on mietityttäneet. Toivottavasti osaatte kertoa tyhmälle :D

- Tuleeko ultraan siis jotain kutsuja? Vai pitääkö itse soitella jonnekin ja varata aikaa? Kun olin siellä neuvolassa niin sieltä ainakin varattiin johonkin ultraan aika (joka on 6.6). Mites sitten jatkossa?

- Maksaako ultrat? Paljonko?

- Missä vaiheessa voi selvitä lapsen sukupuoli? Ja haluatteko te tietää sukupuolen etukäteen?

- Onko joku teistä menossa seulontaan?

184/321 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kunnasta riippuu tuleeko ultrakutsut. Ainakin täällä meidän kunnassa neuvolasta laitettiin lähete äitipolille, josta tupsahti kutsu ultraan postissa. 1.6 olisi meillä ultra. Samassa ultrassa tehdään mahdollinen niskapussin mittaus.

Meillä ultrat maksavat normaalin äitiyspolin käyntimaksun verran, eli poliklinikkamaksun. Eli onko se nyt saen vajaa 30e? Näin oletan, paitsi jos ultran katsoo vain kätilö niin maksua ei kuulemma välttämättä mene. Ja jos yksityiselle haluat ultraan niin se maksaa sitten 100-200e riippuen lääkäriasemasta. Toisessa raskaudessa meidän kunta ei tarjonnut rakenneultraa toisin kuin nyt, niin se maksettiin sillolin yksityisellä itse ja oli 150e luokkaa.

Sukupuolen voi katsoa esim rakenneultrassa, joka on meidän kunnassa toinen ultra joskus viikoilla 21-23. Osa katsoo sukupuolen, osa ei, pyydettäessä varmaan katsovat mutta eihän se 100% ole.

Me halutaan tietää sukupuoli etukäteen. Tai minä haluan, mies ei vielä tiedä, ja jos kokeekin että ei halua tietää niin pystyn olemaan kertomatta. Itse aion siis kysyä. Kyllähän mä kovasti tyttöä kahden pojan jälkeen toivon, toki poikakin tulisi olemaan yhtä rakastettu. Meidän puolella sukua mulla ja siskolla on vaan on jo yhteensä 5 poikaa joten tyttö toisi vähän erilaista säpinää sukuun :)

Olen menossa seulontaan. Ikää on kuitenkin jo 33v, kolmas lapsi ja mahdolliset yllärit haluaisin tietää etukäteen jos mahdollista. Ainahan sitä ylläri voi synnytyksen jälkeenkin tulla, mutta jos mahd.selvittää niin haluan selvitettävän että on aikaa sitten sopeutua. Verikoe minulla on viikon päästä ja sitten siitä 2 vkoa niin on ultra ja siellä näkee jo mahdolliset viitteet kun saa niskapussimitan ja veriseulan tuloksen.

Täällä pahoinvointi aaltoilee, välillä on niitä päiviä kun toivoo että työpäivä päättyisi nopeasti ja pääsisi vaan kotiin makaamaan sänkyyn ja uikuttamaan, ja välillä on näitä päiviä kun jaksaa paremmin. Siitepölyallergia on kyllä tosi pahasti iskenyt päälle, heinix ei enää auta. Täytyy käydä apteekissa hakemassa nenäsuihketta ja silmätippoja.

Vitamiinit aloitin, kun tuntuu että ei kaikki ruoka uppoa ja ei ole ravintoaineiden saanti tasaista.

Huomasin muuten että jollakin on käytössä nasonex. Mulle sanottiin että suositellaan vasta raskausvkon 12 jälkeen ja silti lääkäri sitä määräsi. Uskaltaakohan tuota nyt käyttää vai ei...

Ja joku hiivastakin kysyi. Mulla oli ekassa raskaudessa kokoajan hiivaa. Vanhan kansan kätilö neuvolassa neuvoi toisen raskauskolmanneksen lopussa lotraamaan maustamattoman jugurtin kanssa eli sinne vaan itse alueelle alapäähän vaikuttamaan :D Kauhealle tuntuu ja kuulostaa mutta se auttoi. Mulla oli ilmeisesti heittänyt ne tasapainot ja parin illan jugurttikäsittely auttoi. Ei tarvinnut enää lääkkeiden kanssa sitten puljata, kun ne autooi vai vaan hetkeksi kunnes hiiva uusi ja tuo jugurttikäsittely vei kokonaan pois.

Vierailija
185/321 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään viimein uskallan kirjoittaa tänne. Kävin varhaisultrassa ja siellä se pikkunen viuhtoi ja pyöri kuin häkkyrä! Nyt vasta uskon tähän raskauteen oikeasti. Ensimmäinen raskaus meni kesken 8+0 viikolla tammikuussa ja osittain siitä tämä epävarmuus. Tunne on nyt kyllä hieno! Nyt kun kaikki vain menisi hyvin :) Olen pian 35-vuotias ja aika vanha ensisynnyttäjäksi kaikenmaailman tilastojen mukaan. Onnea kaikille muillekin matkaan!

LA 3.12

Tiinuska ja muukalainen 10+4

Vierailija
186/321 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli tänään eka ja kovin odotettu neuvola.. jännitin jo etukäteen, että millainenkohan neuvolatäti siellä odottaa :) ja saatiin järjestettyä niin että mieskin pääse mukaan :)

meillä oli aika heti aamulla 8 ja mentiin ajoissa paikalle. Odoteltiin hetki ja vähän myöhässä päästiin sisään kunnes terkkarin ekat sanat oli, että sori ollaan myöhässä ku kaikki on kipeenä. Muutenkin vaikutti ihme sähläämiseltä se niiden touhu, itseäkin kuitenkin eka raskaus jännittää ja kaikki on uutta niin olis kiva et neuvola olis turvallinen paikka missä fiilis että ollaan hyvissä käsissä..

Kuulimme, että kyseinen terkkari ei ole edes meijän oma hoitaja, koska kuulemma vaan kiertelee paikasta toiseen ja tuuraa.. Mulla ei varsinaisesti ollut tietoa, mitä ekassa neuvolassa tapahtuu, mutta kavereilta ja sisaruksilta olin vähän saanut vihiä.

Jotenkin kuitenkin tuli heti epämukava olo, että naista ei edes oikein kiinnostanut koko työ.. Kummallekin meistä ensimmäinen lapsi tulossa ja kaikki on uutta ja ihmeellistä, mutta silti oli tunne, että asiat käydään mahd nopee alta pois. Se kysy mikä mulla oli paino ennen raskautta ja kun kerroin, oletin tottakai että nyt punnitaan uudestaan.. MUTTA EI! ei punnittu, vaikka neuvolakortissa selvästi oli sille paikka. Verenpaine mitattiin, mutta ei oikein muuta. Lappuja tuli vinopino, mutta niihinkin sai paremmiin tutustua kotona.. Ruokajuttuja käytiin nopeesti vähän läpi.

Sitten kun sovittiin synnytysairaala niin sain lähetteen, että "samalla kun menet ultraan niin otetaan siellä nää verikokeet" Ihmettelin vähän, että ahaa luulin että ne otetaan myös täällä.. Myös sain kuulla että virtsanäytettäkään ei oteta nyt vaan ota purkki mukaan ja tuo joku aamu se aamupissasta.. Mietin siinäkin vähän että jooo mun aika oli 8 aamulla, tästäkin olis voinu mainita, että älä käy pissalla aamulla niin pissaa täällä purkkiin.. Sitku vähän kyselin, että no mihin mä sitten tuon tän niin sain vastauksen että kyllä sä pärjäät...

Jotenkin jäi tosi huono mieli tosta ekasta neuvolasta mitä oli odottanu ja jännittäny ja sit siellä ei edes selvii mitään, eikä tehdä mitään.. Eka konkreettinen juttu olis ollu edes se paino.. jotain muutosta kropassa.. ei kyselty oireita ei mitään.. :(

Pitää toivoa että se oma neuvolatäti on sitten parempi ja vähän enemmän kiinnostunut ja kannustava :)

Anteeks nyt tää avautuminen mutta piti päästä johonkin purkamaan..

miil 7+0

Vierailija
187/321 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa, että eka neuvola menee noin penkin alle! Mä vähän luulen, että terkkakin oli ihan ulkona mitä sen pitäisi tehdä ja siksi peitteli osaamattomuuttaan sähläilyyn... Voihan se olla, että on esim. lastenneuvolan terkkoja eikä ole äitiysneuvolaa tehnyt aiemmin.

Sähän voit soitella omalle terkalle muutaman päivän päästä ja kysyä voitko tulla uudelleen ensikäynnille, kun jäi niin epävarma olo. Uskoisin, että järjestyy. Mietin tuotakin, että verikoe ja ultra otetaan samaan aikaan; meillä kyllä tuli ohjeeksi käydä verikokeessa tietyllä viikolla ja sitten ultra myöhemmin. Mutta voihan se olla kuntakohtainen erokin, täällä sillä haettiin ilmeisesti sitä, että verikokeen tulos olisi valmis ultran aikaan...

Mullakin oli tänään eka neuvola, siellä oli muuten hyvinkin hauskaa, paitsi että pikkumies 1,5v. sikaili sydämensä kyllyydestä (mm. söi roskiksesta jonkun muun piltin jämiä ja banaaninkuoria!) ja kerjäsi pastilleja laukusta erittäin äänekkäästi. ;) Mutta muuten siis meni tosi hyvin, terkkaa nauratti mun paluuni, kun edellisen kerran dramaattisesti ilmoitin, että näissä merkeissä ei sitten enää koskaan nähdä... :D Näin sitä saa sanansa siis syödä.

Huomenna menen ultraan. Toivottavasti siellä näkyy pikkukaveri! Jos ei näy, niin sitten me eletään kolmilapsisena perheenä varmasti ihan onnellisena, mutta kyllä tässä nyt on jo ajatukset niin vauvassa, että ilolla soisin siellä pienen sydämen läpättävän... :) Tulenpa sitten kertomaan uutiset. Vuoto on loppunut tosin melkeen kokonaan, mutta koska tänään ei ollut pahaa oloa juuri ollenkaan, niin toki mä olen taas jo varma, että tuulimunahan tämä on. Kamalan skeptinen siis olen kaiken suhteen, ikävä kyllä.

Mutta nyt nukkumaan, huomista odotellen...

:)Niila ja nelonen rv 8+1 (tai 7+1, omien laskujen mukaan)

Vierailija
188/321 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuski: Saanko tiedustella miksi kieltäydytte ylimääräisistä tutkimuksista? Lähinnä kiinnostuksen vuoksi kyselen. Tsemppiä olosi kanssa!

Mami: Hienoa että kaikki oli hyvin ja ensi viikolla jo seuraavaan ultraan :)

Niila: Tsemppiä oloosi! Ja tämän päivän ultraan!

Nasuemilia: Miten ikä vaikuttaa sokerirasitustestiin menoon? Olin käsittänyt että sokerirasitus tehdään lähinnä BMI:n perusteella. Ehkä olen ymmärtänyt väärin. Onpa outoa että noin tarkat esitiedot täytetään jo nyt. Itse en saanut vastaavaa lomaketta viime kerralla, ehkä nyt, saa nähdä :)

Tiinuska77: Onneksi olkoon!

Miil: Todella harmi että neuvolakokemuksesi oli noin huono! Toivottavasti ensi kerta on mukavampi!

Niila: Onnea ultraan!

ON: Viikko on mennyt kohtalaisen nopeasti ja tuntuu oudolta että kohta on jo rv10. Ihanaahan se totta kai on! Toivottavasti aika menee yhtä nopeasti vielä seuraavatkin pari viikkoa! Etovaa oloa on aalloittain, mutta ei mitenkään hirveän vahvana. Poden huonoa omaa tuntoa siitä että olen syönyt epäterveellisesti enkä ole urheillut lähes yhtään. Ennen raskautta tuli kuitenkin urheiltua keskimäärin 4krt/vk. Toivottavasti saisin kohta taas arjen pyörimään niin että ehtisi urheillakin.

Maanantaina on neuvola. Koska ensimmäinen neuvolakäynti on jo kerran koettu, en odottele siltä mitään ihmeempiä. Sen jälkeen pääsen kuitenkin varaamaan ultraa ja sitä odotan kuin kuuta nousevaa :)

Oikein hyvää viikonloppua kaikille! Toivottavasti vietämme kaikki äitienpäivää ensi vuonna lastemme kanssa!

Alexandra + kyytiläinen rv9+3

Vierailija
189/321 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Miil:Ompa kyllä ollut ikävä neuvola kokemus.Jotenkin toivoo että neuvola olisi paikka jossa tuntisi olonsa tervettulleeksi ja mukavaksi.Itse ainakin koin.Varmaan riippuu niin paljon millainen neuvolatäti osuu kohdalle.

Alexandra84:Minulla vähän sama homma ettei oikein jaksa urheilla.Heppaakin jaksan liikuttaa nykyään vain pari kolme kertaa viikossa.Toivotaan että piristytään:)

Onnea kaikille ultraan.Toivotaan että siellä ne sydämet sykkisi ja kaikki olisi muutenkin hyvin:)

Itsellä vähän pelottaa kun huono olo helpottanut tällä viikolla aika paljonkin.Eilen jo mietin varaanko ultraan ajan ettei vaan olisi kesken mennyt.Aamupäivästä kuitenkin halasin pyttyä ja soitto jäi tekemättä.Olo on todellakin paljon parempi kuin esimerkiksi viikko-kaksi takaperin.Onko muilla oireet vähentyneet?Pelottaa vaan niin kovasti keskenmeno että sitä rupeaa miettimään asiaa vähän liikaakin.Noh jospa tämä tästä.Np ultra kahden viikon päästä jos malttaisi sinne asti odotella:)Ihanaa viikonloppua kaikille :)

T:Hemulinen ja tyyppi 9+2

Vierailija
190/321 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa.

Ultrassa käyty, kaikki näytti olevan hyvin. :) Tyyppi oli hengissä, ainut vaan, että kohdussa näkyi jotain muutakin, eli nyt tarvii varata paremmille laitteille ja kokeneemmille käyttäjille aikaa... Toivoin saavani sen neuvolan kautta, ettei tule niin älyttömän kalliiksi. Mutta katotaas kuin käy.

Nyt pitää mennä taas lepäämään, olot on kauheat! :/

Niila ja nelkku rv 7-8 ja rapiat

Vierailija
191/321 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Kaikille äideille ja tuleville myös! :)

Täälä oli ihana aamu, herkkuaamiaisen ja ruusujen lisäksi sain lapsilta niin ihania lahjoja ja isi oli kirjoittanut korttiin lapsien lisäksi myös uuden tulokkaan "maha":n. :D

Nyt ulos syömään (saa nähdä miten käy, kun on nyt jo etova olo... Olen oksentanut aika rajusti viime päivinä...)

Ihanaa päivää kaikille! :)

Vierailija
192/321 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä podetaan myös hieman etovaa oloa, välillä olo on pahempi ja sitten taas ihan normaali. Flunssa on kiusannut yli 2 vkoa mutta alkaa olla lopultakin jo parempana.Yskä on kova :/ Väsymys jatkaa voittokulkuaan, nukunkin 10kk tyttären kanssa päiväunia joka päivä.

Viime viikolla oli tytöllä neuvola ja samalla yhdistettynä mun eka äitiysneuvola. Kamala kasa lippulappuja luettavaksi ja täytettäväksi (jaksamis/voimavara-kysely sekä alkoholi-kysely). Aika rutiini käynti, siinä mielessä petyin jo esikoista odottaessa oman terkan toimintaan että mitään infoa erityistä en saanut jollen osannut ite kysyä. Sama homma tytön neuvolakäyntien kanssa. No ultra-ajan terkka varasi ja verikokeelle ajan myös. Jotenkin huvittava että joka raskaudessa otetaan verikoe veriryhmän tutkimiseksi. Toki tutkivat myös sukupuolisairaudet samalla ja myös sen trisomia-kokeen.

Nyt syömään, mies on kokannut jotain kurmeeta :)

Vierailija
193/321 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jännätään ihan kympillä huomista, ekaa neuvola käyntiä.. Toivottavasti siel olis joku mukava täti.. :)

Tonno ja Ötö 7+6

Vierailija
194/321 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemulinen: Kyllä sitä pikku hiljaa alkaa löytyä energiaa sohvalta nousemiseenkin, nyt pitäisi vaan löytää sitä aikaa. No, tällä viikolla on kuitenkin ylimääräinen vapaapäivä, joten eiköhän se helpota :) Sen verran kyllä turvottaa että ihan oman henkisen hyvinvoinnin takia pitäisi urheilla. Kyllä minullakin on oireet helpottaneet. Edelleen on etovaa oloa, mutta sellaista jota pystyy hallitsemaan ja kestämään ihan erilailla kun joitain viikkoja sitten. Pelko on täälläkin suuri!

Niila: Kun kirjoitat jotain muutakin, et kuitenkaan tarkoita monikkoraskautta? Oletko saanut jo ajan uuteen ultraan?

Teija77: Ei omasta mielestänikään viime kerralla ensimmäinen neuvolakäynti ollut mitenkään erityinen. Toivon että tällä kertaa siitä jäisi jotenkin parempi fiilis. Täällä jotkut ovat kertoneet olleensa jopa 1,5h neuvolassa, luulen että me olimme alle 30min viime kerralla.

Tonnotin: Itselläni myös neuvolakäynti tänään. Ei siinä itsessään mikään oikeastaan jännitä, enemmänkin se koska saan sitten n/p-ultran!! :) Olisihan se ihanaa jos jo kuuluisivat sydänäänet neuvolassa, mutta, tuskinpa. Eipä muistaakseni sitä viimeksi edes testattu, vaikka lähes samoilla viikoilla olin silloinkin.

ON: Tosiaan, oireet tuntuvat jonkin verran helpottavan ja se sitten luonnollisesti pelottaa. Tänään menossa neuvolaan ja sitten saankin lopulta sen lähetteen ja pystyn varaamaan np-ultran.

Alexandra + kyytiläinen rv9+6

Vierailija
195/321 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra: mun olisi varmasti turha edes yrittää pyytää sydänäänten kuuntelua, viikkoja kuitenki huomenna vasta 8.. Eikös ne jossain kymppiviikon jälkeen yleensä ala kuulumaan?

Mä toivon saavana np-ulta ajan heti, meillä kun nuo ultrat käsittääkseni tehdään samassa osoitteessa missä nla käynnitkin on.. :)

mullakin on oireet vähentyneet selkeesti, tai no huono-olo enimmäkseen on vaivannutkin, mut nyt on kolme päivää ollut jo ihan siedettävä olo, kun pahimmillaan pahoinvointia oli 24/7 ja se häiritsi jopa töiden tekoa..

Vierailija
196/321 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.

Joo, siis Alexandra; ei oikein saatu selvää mikä se toinen möykky oli. Se oli vähän samanlainen kuin tyyppikin, mutta siinä ei ollut sykettä. Ehkä. ;)

Eli ei siis ollut ruskuaispussi, vaan jotain muuta. Ilmeisesti. Huoh, kun nyt vaan tulis nopsaan se aika...

Muuten ON: oon huomannut, että mulla olo on huonoimmillaan n. kolmen päivän välein. Siitä seuraava päivä on vähän parempi ja siitä seuraava jo suorastaan hyvä. Sitten taas mennään pohjalle! Mutta onneksi sentään ei joka päivä ole tätä hirveyttä, tänään taas aallonpohja ja oksennettu on about varpaankynsiä myöten kaikki mitä on annettavana. ;) Mutta huomenna toivottavasti jo taas parempi.

Eipä tässä muuta.

Hyvää ja parempaa vointia kaikille ja tsemppiä pian alkaviin np-ultriin!

:)Niila ja nelkku

Vierailija
197/321 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo jonkin aikaa seurannut teidän kuulumisia, mutten oo uskaltautunut mukaan aiemmin. Perjantaina oli eka ultra, jossa näkyi oikein touhukas pikkuinen kaveri:) Sen jälkeen uskon nyt itsekin, että kyllä siellä joku on. Kaikki vaikutti olevan kunnossa, mutta luulin raskauden olevan viikon pidemmällä. Nyt siis viikkoja vasta 10+5, ja LA 5.12. Niin ja ensimmäinen lapsi on siis kyseessä. Kaverin ois pitäny olla pari milliä pidempi, jotta tarvittavat mittaukset seulontaa varten olis voitu tehdä. Pienestä se on kiinni:) No, saatiin uus aika ja päästään näkemään pikkuinen vielä toisenkin kerran.

On ollu lohdullista lukea, että lähes jokainen täällä on saanut "nauttia" tästä kuvottavasta pahoinvoinnista. Auttaa kestämään, kun tietää, et muutkin kestää:) Toivottavasti tää hellittää mahdollisimman pian.

Ootteko jaksaneet urheilla väsymyksestä huolimatta? Oon tottunut aiemmin liikkumaan lähes päivittäin, mut nyt oon saanut pakottauduttua liikkeelle n. 3-4 kertaa viikossa. Liikunnan riemu on siitä kaukana, mut haluan pysyä edes jonkinlaisessa kunnossa. Joku puhui tuossa aiemmin, että syke pitäis pysyä alle 150. Tyhmä kysymys varmaan, mut mikä tuohon on syynä? Mitä haittaa vauvalle on, jos syke nousee liikaa?

Kristiina 10+5

Vierailija
198/321 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun nämä viikot etenisi nopeampaa :) tekis niin mieli mennä siihen varhaisultraan kun ei millään jaksais odottaa enempää :D ihanaa kun muille on alkanu tulla jo kutsuja, uskoo itekin että kohta kohta :)

liikunnasta ja sykkeistä, mulle koulussa opetettiin, että alkuraskaudessa se syke ei vaikuta vielä, että puolessa välissä pitää alkaa enemmän tarkkailemaan ja sit tietysti fiiliksen mukaan. sykkeetki kuitenki on niin yksilöllisiä, ettei se 150 raja niin ehdoton oo :) (oon siis ammatiltani liikunanohjaaja) :D

ja siis siks sitä sykettä pitää tarkkailla kun sikiöllä syke on ainakin loppuvaiheessa siinä 140 tietämillä ja jos äidin syke nousee kauheesti ni se nostaa myös sitä sikiön sykettä, ja koska sillä jo se perustaso on niin paljon korkeemmalla niin se nousee herkästi paljon äidin sykettä korkeammalle ilman et äiti edes huomaa :)

mä kyl toivon et pystyn liikkumaan loppuun saakka, mut nyt tän väsymyksen kanssa on menny kyl vähä motivaatio et joutuu pakottaa itteensä vapaa-aikana liikkeelle :) työn puolesta onneks joutuu pakosta liikkumaan jonkun verran :D

miil 7+4 (laskee päiviä...)

Vierailija
199/321 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnotin: En itse asiassa tiedä että missä vaiheessa niiden sydänäänten pitäisi alkaa kuulua. Ainakin eilen neuvolassa sanoi että todennäköisempää on ettei vielä kuulu, mutta yritettiin silti. Lohduttavaa kuulla että muillakin on oireet vähentyneet, ehkä sitä osaisi sitten jotenkin pysyä huolettomana sen suhteen. Neuvolatätikin sanoi eilen että kaikkien oireet katoavat jossain vaiheessa, mutta kaikkien sikiöt eivät kuole. :)

Niila: Onpas outo tuo sinun möykkysi. Mutta, tuskinpa syytä on huoleen. Ihmeellinen tuo sinun 3 päivän kiertosikin, mutta eipähän ainakaan ole koko ajan ihan hirveä olo.

Kristiina1979: Mikäs sen parempaa kun että pääsette vielä toisenkin kerran ultraan! Itse en rehellisesti sanottuna ole jaksanut urheilla kuin noin 1 kerran viikossa, jos sitäkään. Ennen raskautta olen kuitenkin urheillut aktiivisesti. Tällä viikolla olo on tosiaan ollut jo niin hyvä että suunnittelin urheilun ”uudelleen aloittamista”. Eilen kyselin neuvolastakin tuosta sykkeestä, minä siitä kyselin täällä aikaisemminkin. Olen kuullut että syy tuohon sykerajaan olisi se että kun on itse todella hengästynyt, voi olla ettei lapselle mene tarpeeksi happea. Neuvolatäti kuitenkin eilen sanoi että voinnin mukaan kannattaa mennä, sykerajoja ei tarvitse syynäillä. Se on minulle ainakin hyvä uutinen, koska olin pari viikkoa sitten lenkillä ja yritin koko ajan pitää sykkeen alle 150 ja välillä se tuntui varsinaiselta hidastetulta hölkältä :D Hattua nostan sille että olet saanut urheiltua!

ON: Eilen oltiin tosiaan neuvolassa. Yhdessä sovittiin sitten että hän yrittää kuunnella sykettä, vaikka tiedossa oli että todennäköisesti se ei onnistu. Neuvolatäti sanoi että hän kyllä kuuli sen hetken, mutta yritti etsiä sitä meille kuultavaksi siinä onnistumatta. Sovittiin sitten että mennään ensi viikon maanantaina uudelleen testaamaan. Hän haluaa antaa meidän kuunnella sykettä ennen ultraa, jotta olisi sitten henkisesti helpompaa mennä sinne. Kun tosiaan viimeksi siellä np-ultrassa saatiin tietää että sikiö on kuollut kohtuun. Olen todella iloinen tuon neuvolatädin asenteesta tilanteeseen. Ja yllättävän vähän huolestuin siitä ettei hän saanut sykettä meille kuulumaan. Toivottavasti hän maanantaina sitten onnistuu! Voi olla että silloin kyllä jo huolestun jos ei onnistu!

Koska valitsin naisten klinikan, sainkin eilen kuulla etten voikaan itse varata aikaa ultraan, vaan sieltä soitetaan minulle sitä varten. Nyt sitten vain odottelemaan ja toivomaan ettei soittoa tule kesken kokousta tmv.

Alexandra + kyytiläinen rv10+0

Vierailija
200/321 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonnotin;

Mun tietääkseni dopplerilla pystyy kuuntelemaan sydänäänet +10 viikon jälkeen.

Näin ainakin neuvolatäti sanoi :)

Alexandra;

Mä valitsin Kätilöopiston, sieltäkin piti tulla kutsu, mutten malttanut odottaa niin soitin sinne tosissaan ja sanoin, että pitäisi ajoissa saada tietää aika töiden takia.

Ne oli varaamassa aikoja vasta niille, joilla on 1.5. viimeksi ollut kuukautiset, mulla oli 5.3.

Mutta sain ajan ens viikon perjantaiksi :)

Tuli seuraavana päivänä kotiin lappu vielä, jossa luki tietoja ultrasta, ajat. Ja jopa toinen ultra-aika, joka on 24.7. :)

Inhottavaa, mulla on ollut nyt tosi paha olo aamulla bussissa tällä viikolla. Hyvin lähellä ollut oksuuminen. :(

-äitsykkä90 + pikkujaska rv 10+1