Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä järkytyin!!!! Olin ostamassa lahjaa lapseni kaverille....

Vierailija
29.03.2012 |

Lapseni on kutsuttu jo monta kertaa synttäreille ja taas tuli kutsu. Meidän kylässä on yksi lelukauppa missä saa tehdä "synttärikorin" eli sieltä saa korin mihin lapsi voi valita lahjoja mitä toivoo kavereiltaan ja näiden on sitten helppo käydä sieltä valitsemassa, tietää mitä lapsi toivoo ja mitä hänellä ei ole.

Noh, nämä lahjat on olleet aina sellaista 2-6 euroa hinnaltaan, niissä juhlissa mihin lapseni on kutsuttu ja mitä hän on itse pitänyt. Aina on ollut tuo lahjakori-idea.

Tänään kävimme katsomassa tuon uuden kaverin lahjakoria. Siellä oli 8 lahjaa. Yksi oli jo ostettu, näkyi listasta missä on lahjojen hinnat. Tuo jo ostettu lahja oli maksanut 4,99e.

Loput lahjat maksoivat seuraavasti:

Yksi maksoi 7,99 euroa, loput 7 lahjaa maksoivat 24,99-35,99 euroa.

Siis mitä???????

Sanoin lapselleni että otetaan tämä 7,99 e maksava kun nämä muut on sellaisia, mitä toivotaan vanhemmiltaan, ei kavereilta. Tuo 7,99e lahjakin oli hieman kalliimpi mitä on tähän mennessä ollut mutta ajattelin että olkoot, mutta yli kahtakymppiä en varmasti maksa kaverin lahjasta kun ei ole edes paras kaveri!!!!

Mitähän ne on oikein ajatelleet? Luuleeko ne, että joku ostaa noita lahjoja?

Täytyy käydä vakoilemassa viikonloppuna onko niitä ostettu sieltä vai ei... Juhlat on maanantaina.

Mielipiteitä???

Kommentit (186)

Vierailija
101/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku lahja ostetaan sieltä, jätetään sinne joku hintalappu, että voisi tarkistaa, minkä hintaisia lahjoja muut ovat ostaneet?

Aa - nyt muistankin nähneeni tuollaisen systeemin! Se oli pienehkössä kaupungissa viitisenkymmentä kilometriä Helsingistä itään päin...

Vierailija
102/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sieltä ei oltu ostettu mitään minun jälkeeni. Minua ennen oli ostettu vain yksi, se 4,99 e maksava lelu ja minä ostin sen 7,99 maksavan lelun. Loput lelut, eli ne yli 20e maksavat nököttivät edelleen synttärisankarin toivekorissa!

Mitenkähän käy. Syntymäpäiväjuhlat ovat tänään kello 16:30. Voin kertoa jatkoa jos haluatte, lapseni varmaan kertoo montako vierasta siellä oli ja mitä synttärisankari sai lahjaksi. Onhan tässä vielä aikaa käydä ostamassa sieltä korista lahjat mutta oli ne aika kalliita!

ap

Jatkoa odotellessa.. (= Mutta aiheesta vielä, siis kun käsitykseni mukaan lapsi leikkii ne muutamat kerrat jollain lelullaan, riippuu tietenkin iästä, niin miksi pitäisi panostaa hirveällä summalla. Vihkoja, kyniä ym. kuluu aina ja lapsista moni varmasti ilahtuu saadessaan melkeinpä mitä tahansa. Oikeasti jos lapsi kiertää monetkin synttärit vuodessa, niin jos kaikki alkaisivat vaatia yli 15 euron lahjoja, niin jopas tulisi kalliiksi. Lastenhan toiveet on usein kalliita, mutta sellaiset ovatkin vanhemmille ja sukulaisille esitettyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Montako lasta on

-Monetko synttärit on vuodessa

Jos yksi lapsi joka käy 5kertaa/vuosi kaverisynttäreillä, niin helppo panostaa enemmän lahjoihin, vert. kolme lasta joilla jokaisella 15 synttärit/vuosi. Jos 10€ laittaa lahjaan, esimerkissä yhden lapsen perheellä menee rahaa lahjoihin 50€, kolmilapsisella perheellä taas 450€ vuodessa.

-Kuinka läheinen synttärisankari on

Parhalle kaverille moni ostaa kalliimman lahjan mitä ei niin hyvälle kaverille.

-Miten paljon rahaa käytettävissä

Jos pienet tulot niin kaikkeen käyttää vähemmän vert. sellainen jolla rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

Mutta edullisestikin saa hyvän lahjan, voi ostaa esim. 5€ lahjakortin hampurilaisravontolaan, Tiimariin tai vaikka R-kioskille tm.

Alennusmyyntejä kannattaa suosia, saa edullisesti tavaraa. Tai sitten ostaa jotain pientä mutta laadukasta, kuten pienen lego-pakkauksen tm. Myös kirjoja saa (erityisesti alennuksista) halvalla, Aku Ankan taskar maksaa n. 5€. Ja aina voi viedä karkkia, se usein mieluinen lahja, esim. Haribokarkkirasia (tarjouksesta).

Vierailija
104/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti,ei ne lahjat tule teille aikuiset vaan lapsille ja varsinki pikkutytöt tykkää just sellasesta mauttomasta,aikuisten mielestä turhasta halvasta krääsästä.Ostakaa vaan tiimarista niitä höpöhöpöblingblingjuttuja ja menestys on taattu eikä rahaa mene liikaa.

Olisitteko ostanut markka aikana satasen lahjan vieraille kun moni ei ostanut omallekaan?

Vierailija
105/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ne lapsen juhlat ole lapsen eikä äidin tai isän? Eikö se ole pääasia, että jokainen tuo jotain tullessaan ja että lahja on mieluinen lapselle? Usein juurikin ne tarrat, saippuakuplat yms on lapselle todella mieluisia. Toki on lapsia, jotka on opetettu jo pienenä siihen, että ollaan tyytyväisiä vasta kun saa ison ja kalliin lahjan, olipa sille tarvetta tai ei. Kyllä lapsi näkee ja vaistoaa aikuisen mielipiteen, jos ei ole äidille mieluinen.

Me ollaan ostettu aina lapsen kavereille max 10 e lahja, yleensä joku kiva nukkejuttu tytölle, kirja, poneja, lasten astia, palikkajuttu yms. Joka kerta lahjat ovat olleet LAPSELLE mieluisia ja jälkeenpäinkin olen kuullut, miten tykkää lahjasta. Samoin meidän tyttö on ollut ikionnellinen jostain pienistä poneista, eläimistä, tarrakirjoista, vaatteista (melkeinpä kaikista mieluisimmat lahjat on pehmeitä paketteja), hiusjutuista ja lasten koruista jne jne. Ja tiedän että lahjat eivät ole maksaneet paljoakaan yli tuon 10e.

Vierailija
106/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pidän kirjaa siitä, mitä lahjoja lapseni saa ja avaimenperiä sekä alennusmyyntikirjepaperia tuovat lapset saavat omilla synttäreillään samanlaista roskaa."

En haluaisi uskoa, että tällaisiakin vanhempia on. Moukkamaisen kuvan annat itsestäsi. Siirrät lapsillesi todella pinnallisia arvoja.

Höllää vähän ettei ohimolta suoni poksahda.

Vierailija
107/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan mielenkiinnolla..

Meilä ostellaan 10-20 euroa maksavia lahjoja, veikkaan että 12 euroa on keskiarvo :) Kummitytölle jotain arvokkaampaa, mutta harvoin ne silloinkaan mitään kauhean kalliita on. Mieluiten ostan lahjaksi legoja, koska niistä lapset yleensä tykkää ja samoin aikuiset.

Vierailija
108/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

outo, sai juuri lahjaksi sekä saippuakupla-ainetta että hyppynarun ja tykkäsi ihan valtavasti. Hyppis oli vielä niin pitkä, että voi kavereiden kanssa käyttää sitä välitunnilla.

Minä en ostaisin ap:n mainitsemia kalliita lahjoja kuin ihan korkeintaa lapsen sydänystävälle. Jos ei lahja kelpaa ohi tuollaisen lahjalistan niin voi voi, sitten saa mennä lapsi ja vanhemmat itseensä.

Vierailija
109/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka antaa synttärilahjaksi SAIPPUAKUPLAPURKKEJA?

En tosin ihan pelkästään, mutta esim. jonkin pienen hello kitty -pehmon kaverina tms. Mun mielestä kympin pitää pääsääntöisesti riittää kaverisynttärilahjaksi. Olin kauhistunut, kun kalleimmat oman muksuni saamat kaverilahjat olivat kolmenkympin arvoisia legopaketteja. Ja nämä pari superlahjaa tulivat siis ihan perus eskarikavereilta, ei miltään bestiksiltä. Se nyt vaan menee jo överiksi, kun ajattelee, että synttäreitä on meidänkin kahdella lapsella suunnilleen parin viikon välein.

Vierailija
110/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat oli sellaisia 10 euroa- 20 euroa.

Itse ostan myös 12-20 euron lahjoja.

Taas yli 20 euron lahjoja ei osta kukaan.

Lapseni synttärit maksoi 200 euroa.

Vierailija
111/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpahalleista saa kivoja mukeja parilla eurolla, ne kun sitoo rusettinauhalla yhteen tulee kiva lahja edullisesti. Usein ollaan 5-henkinen perhe ilahdutettu hääparia tuollaisella,hintaa ei tule kuin max 5e ja sitten lapset piirtävät kauniin kortin.

Ihan turha ostaa jotain 50 e maksavaa tavaraa häälahjaksi, kun halvemmallakin selviää.

Häälahjaksi halpahallimukeja? Ai kun kiva. EI luulisi olevan suuri investointi ostaa sitä 50e lahjaa jota hääpari on toivonut.

On todella mautonta viedä jotain krääsää häälahlaksi.

Vierailija
112/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joltain lapselta tulee halpa lahja, annetaan samanlainen halpa hänelle synttärinään ja ne lapset, joiden perheessä lapsia arvostetaan ja lahjatkin hankitaan hintalappua katsomatta, saavat sitten arvokkaammat lahjat. Sama tuntuu olevan muissakin eskarilaisten perheissä, koska kitupiikkiäidin tyttö sai 1-3 euron tiimarisälää ja kivoihin barbijuttuihin panostaneen äidin lapselle annettiin arvokkaammat lahjat.

Minusta on ihan hyvä, että jo lapsesta asti opetetaan, että metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos jonkun äiti ei arvosta minun lastani niin miksi minä arvostaisin hänen lastaan?

Vierailija
113/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostamme ja saamme noin 14-30 euroa maksavia lahjoja. Itse en osta noita 30 euroisia, mutta lapseni on saanut useinkin sellaisia.

Lapseni ei ole milloinkaan saanut jotain 6 euron lahjaa. Synttäreitä on jo ollut useita, kun lapseni on 10-v.

Olen samaa mieltä kanssasi, että nuo teidän lahjakorin 25-36 euron lahjat ovat liian kalliita. PItäisi olla mahdollista ostaa myös 15 euron lahjoja.

Vierailija
114/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta mäyräkoiraa ostatte kuukaudessa mutta lapsen lahjaan ei riitä rahaa?

Hävetkää!

enkä myös tupakkaa.. ei kaikki ole juoppoja sauhutelijoita...

Vierailija
115/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vihkoja ja kyniä on kaikilla lapsilla laatikot pullollaan. Ei meille ainakaan yhtään lisää, kiitos. Joudun jo heittämään niitä roskikseen.

Vierailija
116/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on ihan lapsen vanhempien syytä!!! Kersat opetetaan pienestä pitäen tähän mahdottomaan yltäkylläisyyteen ja minäminä mullekaikkihetinyt kulttuuriin mikä täällä Suomessa nykyään vallitsee. Tää on niin oksettavaa!!! Muistan 80-luvulla kun olin itse lapsi ja oli kaverisynttäreitä niin ei todellakaan ollut tämmöistä. Ei ollut hese/hoplop/kylpylä tms. teemasynttäreitä mihin ipanat sitten odottaa kavereilta vähintään 20e lahjaa. Haloo oikeesti!! Tää on niin sairas yhteiskunta ja vielä ihmetellään miksi lapset voi pahoin, no katotaanpa aikuiset peiliin, syy löytyy sieltä. Mutta eihän tätä suurin osa edes tajua mitä yritän sanoa, kun se on vaan se minäminäminä ja minä haluan!! Suurin osa tulee nyt haukkumaan minun kirjoitukseni, kun en tajua, että eihän meidän pikku nico-petterille tai pikku-janicalle voi ostaa mitään krääsää. Mä toivon niin paljon, että tämä niinsanottu hyvinvointiyhteiskunta kokisi täydellisen romahduksen ja toivon, että sen myötä ihmiset opettelisivat uudenlaisen elämäntavan/tyylin ja tämä nykymeno tulisi tiensä päähän. Näin, olen sanottavani sanonut.

Vierailija
117/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...ne lapset, joiden perheessä lapsia arvostetaan ja lahjatkin hankitaan hintalappua katsomatta..."

Näinkö tosiaan lapsien arvostus suoritetaan?

No mut sittenhän se kolmen euron lahjakin on upea arvostuksenosoitus kunhan ei ole lahjan antaja sitä hintaa katsonut. "Kortilla maksoin, silmät kiinni, ole hyvä vaan..."

Vierailija
118/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hankin lapsen kavereille lahjat ja huomioin aina synttäsankarin ja ostan sellaista mistä tykkää.

Olin se joka järjesti ulkoiset synttärit ja kyllä lapsille on kuitenkin tärkeintä yhdessäolo kavereiden kanssa, mutta ei sen lahjan pidä olla mitään krääsää.

Vierailija
119/186 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vielä ihmetellään miksi suomessa porukka eri arvoistuu ja kuilut eri ihmisryhmien välillä kasvavat. Ei hyvää päivää.

Vierailija
120/186 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hinta hirvittää, niin tehkää lahjat itse!! Niitä (yleensä) arvostetaan enemmän. Syntymäpävät ovat muutenkin sitä varten, että pidetään HAUSKAA ja ei välitetä HINNOISTA. Syntymäpäivissä juhlitaan uudesta ikävuodesta!! Olen itse vienyt kaikenlaista itsetehtyä, niihin kuluu helposti muutamia päiviä/jopa kuukausia riippuen mitä teen. Kaunis kortti voi viedä kaksi tuntia, lahjapussin tekeminen puolitoista tuntia, itse lahjan tekeminen (esim. Kaulahuivi+itsetehty saippua) tulee tehtyä viikon sisällä. Jos aikaa on, eikä halua tuhlailla rahoja, NIIN TEHKÄÄ ITSE! Se on takuulla ihana lahja, jonka tekemisvaiheessa on tullut ajateltua sen saajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme