Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä järkytyin!!!! Olin ostamassa lahjaa lapseni kaverille....

Vierailija
29.03.2012 |

Lapseni on kutsuttu jo monta kertaa synttäreille ja taas tuli kutsu. Meidän kylässä on yksi lelukauppa missä saa tehdä "synttärikorin" eli sieltä saa korin mihin lapsi voi valita lahjoja mitä toivoo kavereiltaan ja näiden on sitten helppo käydä sieltä valitsemassa, tietää mitä lapsi toivoo ja mitä hänellä ei ole.

Noh, nämä lahjat on olleet aina sellaista 2-6 euroa hinnaltaan, niissä juhlissa mihin lapseni on kutsuttu ja mitä hän on itse pitänyt. Aina on ollut tuo lahjakori-idea.

Tänään kävimme katsomassa tuon uuden kaverin lahjakoria. Siellä oli 8 lahjaa. Yksi oli jo ostettu, näkyi listasta missä on lahjojen hinnat. Tuo jo ostettu lahja oli maksanut 4,99e.

Loput lahjat maksoivat seuraavasti:

Yksi maksoi 7,99 euroa, loput 7 lahjaa maksoivat 24,99-35,99 euroa.

Siis mitä???????

Sanoin lapselleni että otetaan tämä 7,99 e maksava kun nämä muut on sellaisia, mitä toivotaan vanhemmiltaan, ei kavereilta. Tuo 7,99e lahjakin oli hieman kalliimpi mitä on tähän mennessä ollut mutta ajattelin että olkoot, mutta yli kahtakymppiä en varmasti maksa kaverin lahjasta kun ei ole edes paras kaveri!!!!

Mitähän ne on oikein ajatelleet? Luuleeko ne, että joku ostaa noita lahjoja?

Täytyy käydä vakoilemassa viikonloppuna onko niitä ostettu sieltä vai ei... Juhlat on maanantaina.

Mielipiteitä???

Kommentit (186)

Vierailija
121/186 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos siinä

Miettinyt että kaikilla ei välttämättä ole varaa edes siihen 50€ hienoon disaing mukiin?? Järki käteen ennen ku kirjotat varmaankin on perheitä joilla on rahaa tuhlattavaks mutta pitää muistaa ettei kaikilla asiat ole näin😑

Vierailija
122/186 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostunut kirjoitti:

Oletkos siinä

Miettinyt että kaikilla ei välttämättä ole varaa edes siihen 50€ hienoon disaing mukiin?? Järki käteen ennen ku kirjotat varmaankin on perheitä joilla on rahaa tuhlattavaks mutta pitää muistaa ettei kaikilla asiat ole näin😑

Raivostuneelle tiedoksi että asian kirjoittanut tuskin on täällä lukemassa. Aloitus on vuodelta 2012. Mutta senhän jo tiesitkin kun nostit itse tän ikivanhan ketjun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/186 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on ostettu kerhokavereille lahjat 10€:n budjetilla ja tutummille lapsille 15€:n budjetilla..

Vierailija
124/186 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut tytön kavereille (5-7v) esim noita palace petsejä, jotka maksavat 7-8€. Suht edullista ja tytöt on yleensä iloisia. Onko pojille jotain vastaavaa?

Vierailija
125/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapseni aloitti päiväkodissa, oli synttärilahjat kavereille keskimäärin 5-10 euroa (kaverisynttäreille). Nyt kun kuopus on 5v myöhemmin päiväkoti-iässä, on hänen ryhmäläisten lahjat olleet 15-30 euroa.

Vierailija
126/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan aina 20 euron lahja ja lapsi saa myös 20 euron lahjoja. Tosin lapsi jo 12v. Näin menty monta vuotta jo.

Vierailija
127/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostettu 10-20€ lahjoja riippuen kaverista. 

MUTTA, meillä harrastetaan myös kimppalahjoja; eli vaikka kolme kaverusta laittavat kaikki kympin ja ostavat sitten 30€ lahjan yhdessä. Näin saadaan yksi kunnollinen lahja eikä kasaa turhaa krääsää.

Vierailija
128/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun nyt täytyy lähteä kouluttautumaan parempaan ammattiin, että on varaa ostaa kaverille kunnon lahja!

Vierailija
129/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset eivät ole ikinä arvostelleet toisten lasten antamia lahjoja. Kaikesta ovat tykänneet aina! Lahjat ovat olleet mitä milloinkin, joskus karkkipussi. Ei niitä ole arvotettu paremmuusjärjestykseen.

Kurjinta on, jos joku kaveri ei pääsekään tulemaan synttäreille. Kerran joku oli sanonut, että ei voi tulla, kun ei ole lahjaa. Lapseni oli sanonut tälle, että mitään lahjaa ei tarvitse tuoda, pääasia, että kaveri tulee juhliin mukaan.

Luulen, että nuo lahjaongelmat ovat vain joidenkin vähän liikaa kotona pyörineiden äitien pääkopassa.

Vierailija
130/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika wt-meininkiä tehdä jotain lahjalistoja. 

Vierailija
131/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin lapsi, rakastin kaikkea krääsää, nehän oli aarteita! Onko lapset muuttuneet vai valitseeko vanhemmat nykyään myös sen, mitä lasten pitää haluta?

Nykyään sitä krääsää valmistetaan ja myydään niin paljon, että sitä on jo isovanhemmat ja muut ostaneet lapsen huoneen täyteen ihan stressiksi asti, kaatopaikkatunnelmaan. Koska isovanhemmat ja vastaavat eivät osaa niitä Pet Shoppeja ja pieniä Legopaketteja, top Model-vihkoja tms. ostaa, ne on oiva kaverilahja. Hintakin alle 10 e.

Vierailija
132/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuka antaa synttärilahjaksi SAIPPUAKUPLAPURKKEJA?

En tiedä, ei ole kukaan muistaakseni antanut, mutta veikkaan että meillä 5 v poika ainakin tykkäisi niistä.

Vierailija
133/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset eivät ole ikinä arvostelleet toisten lasten antamia lahjoja. Kaikesta ovat tykänneet aina! Lahjat ovat olleet mitä milloinkin, joskus karkkipussi. Ei niitä ole arvotettu paremmuusjärjestykseen.

Kurjinta on, jos joku kaveri ei pääsekään tulemaan synttäreille. Kerran joku oli sanonut, että ei voi tulla, kun ei ole lahjaa. Lapseni oli sanonut tälle, että mitään lahjaa ei tarvitse tuoda, pääasia, että kaveri tulee juhliin mukaan.

Luulen, että nuo lahjaongelmat ovat vain joidenkin vähän liikaa kotona pyörineiden äitien pääkopassa.

Juuri näin. Viette itse mitä viette ja muut vie mitä vie. Lapset eivät tee asiasta ongelmaa vaan liikaa kotona pyörineet äidit.

Vierailija
134/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ostanut tytön kavereille (5-7v) esim noita palace petsejä, jotka maksavat 7-8€. Suht edullista ja tytöt on yleensä iloisia. Onko pojille jotain vastaavaa?

Pienimmät legopaketit ja legopussit. Träsbäkit ja vastaavat. Onhan niitä nykyään.

Vierailija
135/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolisoni ei ole koskaan oikein tajunnut tätä juttua. Menee tytön kanssa lelukauppaan ja tyttö tietenkin valitsee jonkun Barbien tai puhuvan koiran. tyttömme ei vielä ymmärrä hintoja. Mies on vaan iloinen kun lapsella on näitä synttärijuttuja. Ärsyttää ja erityisesti se, että tiedän, että monelle on tosi vaikeaa 1-2 kertaa/kk näitä lahjoja ostella. Lapsellehan se päiväkirja 2,99 voi olla kivempi kuin se viides Barbie 29,90. Toivoisin itse, että vanhemmat sopisi näistä ja vaikka koulusta tulisi suositus, että lahjat max 5 euroa tai vaikka se, että lapset keräisi yhteiseen lahjaan rahaa. Toisaalta täällä Espoossa myös jotkut synttärijuhlat on olleet aivan pöyristyttävän kalliita ja kulut varmaan sen Barbien verran.

Vierailija
136/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krääsän saaminen on kamalaa, meillä tuodaan synttäreille 2e ja sankari saa sitten mennä lelukauppaan valkkaamaan niillä jotain itselleen. Asutaan isossa rivarikompleksissa ja lapsia synttäreillä usein 20-30kpl joten esim. hienon yhden lelun on aina sankari saanut ostettua. kaikki yhtään saman ikäiset kutsutaan plus tarha/luokkakavereita. Taloyhtiöllä juhlatila mitä saa käyttää tai pihalla ollaan.

Vierailija
137/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliimman lahjan voi ostaa 2-4 kaveria kimpassa.  Itse ostan kavereille 12-15 euron lahjoja. Synttäreitä on eneää niin harvoin, pari kertaa vuodessa niin voi ostaa arvokkaammankin. Kun lapset oli pieniä oli synttäreitä useammin muta pienille oli helppo ostaa jemman lahjoja alennusmyynneistä yms.

Vierailija
138/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu teidän ämmien elämä on kyllä dramaattista. 

Vierailija
139/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin edellinen (14:00). Vaikeaksi on mennyt elämä. 

Piti lukea tuo aloitus pariin kertaan, enkä sittenkään täysin käsittänyt mistä on kyse.

Vierailija
140/186 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä ole Tigeria?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä