Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehesi ärsyttävimmät sanonnat?

Vierailija
27.03.2012 |

Aloitan:

-laulajat Kari Lapio ja Antti Ruisku (aina!! Aarghh!! Olen kuolla, kun radiosta tai TV.stä kuuluu noita laulajia, kommentti tulee takuuvarmasti!)

-"hookoo blöö" eli HK:n sininen, en voi enää edes ostaa sitä, ettei mies sanoisi tuota sanaparia, niiin hirveää!

Ja mies ei ole juntti vaan korkeasti koulutettu ja loistava keskustelija. Ainoastaan nuo jutut saavat minut suunniltaan. Tietenkään en ole koskaan siitä hänelle maininnut, se on vaan niin noloa :)

Kommentit (193)

Vierailija
141/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yltiöpositiivinen mies muutenkin. Aina hymy naamalla, vaikka taivas tippuisi niskaan. Joskus tulee mieleen, onko se jälkeenjäänyt.

Vierailija
142/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOOLI. Tarkoittaa tuolia. Kuulostaa aika tollolta mutta kuuluu miehen murteeseen. Ärsyttää myös sen ainaiset sanaväännökset, kuten esim. ryynivipaleet.

En ole koskaan kuullut, ja olen kiinnostunut murteista opiskelujeni takia.

Meillä perussana on "jaahas". Joka lauseen alkuun ja loppuun. "Jaahas, lähden tästä töihin." "Jaahas, nyt tulin kotiin."

Koillismaan murretta Taivalkosken, Pudasjärven ja Kuusamon alueelta.

On niillä muitakin outoja sanoja, esim. "kahakätteen" (edestakaisin esim autolla ajelu), "mutkin kotia" (meno-paluu) jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on muuten tosi kiva tyyppi, sanoo joka toisessa lauseessa: "ja niin pois pois päin" tai "Ja näin pois päin":

Siis mä en tiedä mitään niin typerää täytesanontaa kuin niin pois päin, joka ei merkitse mitään ja kuulostaa aivan idiootilta.

Vierailija
144/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan seukkasin lähihoitajan kanssa. Se osasi puhua hyvin seikkaperäisesti ulosteestaan. Joo, voi olla että keskustelunaihe oli suosittu siellä hoitokodissa, mutta oikeasti ei kiinnostanut tuliko mustaa pyyttomia vai varpusparvi...

Nykyinen menee "tyhjän päälle". Ja se pitää aina ilmoittaa. Menen tyhjän päälle ja sitten lähdetään... jaa, taidan mennä vasta töissä tyhjän päälle, säästöä se on sekin... nyt ei ole oikein kunnossa kun koko ajan pitää käydä tyhjän päällä...

Vierailija
145/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Entinen tyttöystäväni oli sua kauniimpi ja parempi sängyssä"

Vierailija
146/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Entinen tyttöystäväni oli sua kauniimpi ja parempi sängyssä"

on jossain vikaa, kun tuollainen on vielä miehesi.

Vierailija
147/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mä sanoin tyyliin, et..."

"se meni tyyliin, et..."

"ollaan tyyliin aina oltu..."

voi jeesus, et mä välil alan laskee niit tyylejä ja sit pää sanoo poks!

Vierailija
148/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOOLI. Tarkoittaa tuolia. Kuulostaa aika tollolta mutta kuuluu miehen murteeseen. Ärsyttää myös sen ainaiset sanaväännökset, kuten esim. ryynivipaleet.

Meillä perussana on "jaahas". Joka lauseen alkuun ja loppuun. "Jaahas, lähden tästä töihin." "Jaahas, nyt tulin kotiin."

On niillä muitakin outoja sanoja, esim. "kahakätteen" (edestakaisin esim autolla ajelu), "mutkin kotia" (meno-paluu) jne.

puhuivat aina toolista.

Vierailija
149/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "Tarzanilla". Toinen ärsyttävyys on sana "kotio", joka ei perustu hänen murteeseensa millään tavalla. Kolmas, ehkä kaikkein ärsyttävin, on tapa sanoa "täh?" melkein aina, kun sanon jotain. Tuo on siis vain tapa sillä 99-prosenttisesti hän on oikeasti kuullut, mitä olen sanonut. Jos rupean toistamaan sanomaani, niin hän puhuu päälleni kommentoiden tai vastaten siihen, mitä olen juuri sanonut, vaikka ensireaktio "täh?" viittaisikin siihen, että ei ole kuullut tai ymmärtänyt.

Ihan äärettömän hauska ketju muuten, olen nauranut ihan kippurassa monille jutuille... :) Ja liikuttavaa ja ihanan inhimillistä, että hyvissäkin suhteissa on pieniä ärsyttävyyksiä.

Vierailija
150/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen vastaus mihin tahansa kysymykseen: "meibi jes, meibi nou, meibi rein, meibi snouw"

- jos ehdottaa jotain tekemistä, mihinkä hän on suostuvainen sanotaan: "ei kait se reikää kylkeen tee" ???

Tekoviisastelevalla äänellä selitetty asia, josta tietää että minä moitin häntä "pieru TYKKÄÄ siitä että pääsee ilmoille" ja "viina TYKKÄÄ siitä että sitä juodaan" Että IHANKO TOTTA?

Vierailija
151/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppinut tämän aikoinaan kaveriltaan, kun siis mies on pannut jonkun naisen kanssa, niin on uusi nahka orrella. Todella kuvottovaa. Voi aina vastata, että naisella on uusi sauva salongissa :)

Vierailija
152/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ruveta kuuntelemaan miestä tarkemmin ;)

Oma isäni laukoo vuodesta toiseen samoja vitsejä, jotka ärysttää. Esim: "Sateella ei voi mennä uimaan, koska kastuu." ARGH!

Vierailija
153/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pohjoissatakunnassa :)

puhuivat aina toolista.

Vierailija
154/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota laulua. Siinä jo kalpenee mun miehen lempibiisi, mitä hoilaa aina välillä ja hekottaa päälle:

Pillu on auki kuin rahtilaivan ruuma

aukesi siinä reikä toinenkin kuuma

kyrpä sai kerrankin tarpeekseen...

Huhhuh. Ette ikinä uskois mitä se tekee elääkseen.

Vierailija
155/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia juttuja täällä! :D

Meillä uusin on "bostailla" (hengailla, seisoskella like a boss). "Mä meen bostaileen tonne kaupan eteen." "Noi muut bostailee tuol sivussa." Siis voi jumaliste! Kysyin sitten viime viikonloppuna että tajuaako itse ollenkaan, miten juntilta kuulostaa..eipä oo isommin käyttänyt sitä sen jälkeen :D

Vanhoja tuttavuuksia on sitten "yarrrr"-äännähdys merirosvohengessä ihan milloin tahansa, vastauksena mihin tahansa.

Aiemmin pinnalla oli myös "oh noes" äännettynä nimenomaan siten kuin kirjoitetaan ja sitäkin pystyi käyttämään reaktiona oikeastaan mihin vaan.

Onneksi nää on suurimmaksi osaksi jääneet käytöstä vähitellen pois..

Vierailija
156/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vähääkään yritän nalkuttaa, hyvällä tai pahalla, niin se "shhhhh" saa mut hulluksi :)

Vierailija
157/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei oo totta! Ihan ku mun mies :D Apua! "Roskapussi haisee -" "OH NOES!" "Vie sitte ite!!!!!!!!!"

"Sun äitis soitti -" "YARRRRRRRRRRRRRR" *facepalm*

Eniten mua ärsyttää SÄNGYSSÄ LÄSSYTTÄMINEN! Siis kesken aktin! "Sä oot niin kaunis, voi kun oot ihana, mä oon niin onnellinen" ihan oikeesti... Oon kai outo nainen mutta kuulisin mieluummin todella reilusti ronskimpia juttuja sängyssä, en mitään hempeilyä! :D

Muutenkin miehellä on melko rassaava tapa hempeillä liikaa... mutta yritän antaa sen olla häiritsemättä ja näytän ite esimerkkiä, mistä tykkäisin :)

Mut maailman paras mies se on, en vaihtais ikinä :)))

Vierailija
158/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen vastatataan "No niin" ja sitten se keskustelu on pelkkaa murahtelua.

"uu jee" on myös hyvin raivostuttavaa.

Ja se kun alkaa käyttämään toisen murretta tai yleiskieltä tämän kanssa puhuessa, vaikka hänellä on murre hyvin vahvana, ärsyttää ku pitää olla jotain muutaku on.. ja asiasta oon maininnu..

Vierailija
159/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on aina "ikäänkuin" jotain. Rasittava ikäänkuin, eihän se mitään meinaa. Esimerkiksi "Tuo on ikäänkuin roskakatos" osoitettaessa roskakatosta. Mikä hiivatin ikäänkuinroskakatos, se on ihan selvä roskakatos eikä asiasta ole mitään kysettä!

Apella on sama ikäänkuin-puhetapa.

Vierailija
160/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti mies on valittanut että aina syödään samaa ruokaa, ikinä ei kokeilla mitään uutta jne.

Kun sitten kysyy että mitäs sieltä kaupasta tuodaan ruuaksi niin vastaus on poikkeuksetta se "emmä tiiä, ihan sama päätä sinä". Ja sitten ei kelpaa. Ja jos itse käy kaupassa niin tuo aina niitä tasan samoja elintarvikkeita kuin minäkin.

Auta armias jos molemmilla on vapaapäivä ja mietitään jotain yhteistä tekemistä. Mies ei aivan takuuvarmasti ehdota mitään, ja kaikki mun ehdotukset on "No ei.. vastahan me käytiin siellä.. ei.. se huvita.. ei.. ei tee mieli... ei.." No, sitten kun kysyn ehdotuksia: "Emmä tiiä, ihan sama oikeastaan"

*******!!

Vaikeinta oli lasten nimiä miettiessä. Itse mietin pääni puhki ja ehdottelin nimeä toisensa perään. Ei ei ei ei ei ei ei. Mikään nimi ei kelvannut, mutta vastaehdotuksiakaan ei tullut. Huoh.