Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehesi ärsyttävimmät sanonnat?

Vierailija
27.03.2012 |

Aloitan:

-laulajat Kari Lapio ja Antti Ruisku (aina!! Aarghh!! Olen kuolla, kun radiosta tai TV.stä kuuluu noita laulajia, kommentti tulee takuuvarmasti!)

-"hookoo blöö" eli HK:n sininen, en voi enää edes ostaa sitä, ettei mies sanoisi tuota sanaparia, niiin hirveää!

Ja mies ei ole juntti vaan korkeasti koulutettu ja loistava keskustelija. Ainoastaan nuo jutut saavat minut suunniltaan. Tietenkään en ole koskaan siitä hänelle maininnut, se on vaan niin noloa :)

Kommentit (193)

Vierailija
121/193 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alkaa pelottamaan että mitään ei uskalla enää sanoa. :|

Ymmärrän toki että jotkut fraasit ovat raivostuttavia. Minäkään en monia mainosrallatuksia voi sietää, mutta olen hiljalleen yrittänyt opetella elämään niiden kanssa, varsinkin kun vaimo tässä yksi päivä kysyi että mikä siinä nyt niin paljon ärsyttää.

Itsekin syyllistyn "letkautuksiin", mutta yritän välttää toistoa, ja pidän itseäni verbaalisesti suhteellisen lahjakkaana. Toki tästäkin voidaan olla montaa mieltä. :)

Ehkä perisyntini on tuo "Sillä lailla", mutta lähinnä niissä tapauksissa jos joku on tehnyt jotain todella idioottimaista, eikä edes tajua sitä. Sarkastisena kannustimena siis.

Toinen virheeni on kommentoida television/radion "Ja seuraavaksi sää" -virkkeeseen että "Jaa mää vai?". Tosin sekin on napattu klassisesta Studio Julmahuvista. Loistava se on, mutta olen pyrkinyt välttämään sitä viime aikoina.

Pitäisiköhän sitä jättää ns. hauskat letkautukset pois. Toisaalta vaimoni minuun rakastuikin osittain verbaliikkani ansiosta, kun en ihan perusduunarin juttuja suoltanut.

Miettikää itsekin mikä niissä miehissänne on alunperin viehättänyt. Oliko sanaleikit ja poikamainen pilke silmäkulmassa, vai olisiko ollut parempi että täysin kirjakieltä olisi tuottanut?

Nojuu, yritetään olla ihmisiksi, ja yritän välttää letkautuksia. Näemmä nuo televisiosta opitut on saatanasta. >;-)

Vierailija
122/193 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...katos, tuntuu, että taas on kuule pakki menossa sekaisin...pakki vähän reistailee...pakki on ollu vähän kipee tänään...emmä viitti tota ottaa, siitä menee pakki niin sekaisin...jaaha, pakki ilmoittelee taas itsestään...pakki onkin ollut aika hyvässä hapessa tänään...

PAKKI PAKKI PAKKI PAKKI PAKKI PAKKI PAKKI PAKKI ei kuulkaa, mä tuun vielä hulluks joku päivä tosta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/193 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jauhoi loputtomiin juttuja pakistaan, niin tajuttoman ärsyttävää.

...katos, tuntuu, että taas on kuule pakki menossa sekaisin...pakki vähän reistailee...pakki on ollu vähän kipee tänään...emmä viitti tota ottaa, siitä menee pakki niin sekaisin...jaaha, pakki ilmoittelee taas itsestään...pakki onkin ollut aika hyvässä hapessa tänään... PAKKI PAKKI PAKKI PAKKI PAKKI PAKKI PAKKI PAKKI ei kuulkaa, mä tuun vielä hulluks joku päivä tosta...

Vierailija
124/193 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu ei ärsytä niin paljoa kun mielipiteettömyys.

Täällä kanssa ärsyttää suunnattomasti tuo "ihan miten vaan". Ja ihan samasta syystäkin, mies jättää pienet päätökset aina minulle, kuten syötäisiinkö tuota vai tuota. Ärrrsyttää.

Vierailija
125/193 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voehan se olla niinnii tai olla olemati."

Mä alan käyttää tota:D

Mutta asiaan: Ihana, kun tällanen ketju on tehty, koska oon kuollakseni halunnut kertoa jollekin, miten mua vituttaa mun miehen tapa päättää joka s..tanan lause tokasuun "TÄH?"!

Mulla on mennyt siihen niin hermo, etten oikeasti halua aloittaa mitään keskustelua sen kanssa ja vältän ylipäänsä juttelua sen kanssa. Kukaan ei voi tietää miten ärsyttävää se on, kun toinen päättää joka lauseen noin:"Tosi ankea ilma tänään, täh? Lähtikö lapset tänään nätisti kouluun, täh? Päästin kissan ulos, täh? Mä tuun kaupan kautta kotiin, täh?"

Ja kun mua ei todella kiinnosta jutella tollasen juntturan kanssa, niin jos en vastaa selkeästi JOO tai NIIN sen tähin jälkeen, niin toistaa sen kovempaa TÄH??

Mä taidan alkaa vastaamaan sille aina noin "Voihan se olla niinnii tai voi olla olemati"! :D

Vierailija
126/193 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ilma on ku morsian ja morsian on ku perse".

Joka vitun kerta. Ihan sama sataako vettä/lunta/rakeita, tai vaikkei sataiskaan, sattuu vaan tuulemaan tmv, ni AINA.

Luuleeko se olevansa hauska? Mitä vittua tuo edes tarkoittaa?

Ärsyttää.

Vierailija
127/193 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ennen sanoi aina "Uu beibi", kun röyhtäisi. Siis silleen röyhtäisemällä. Lopetti sen, kun tarpeeksi monta kertaa mainitsin, mutta nyt on alkanut sanoa röyhtäisemällä "auts".

Muutenkin siihen tarttuu aina kaikki hokemat, mutta ei ne yleensä mua hirveesti ärsytä, kunhan vaihtuvat tarpeeksi usein.

Mutta se ärsyttää, kun mies monesti puhuu savvoo, viäntää ja kiäntää. Meistä kumpikaan ei ole savolaisia, eikä kummankaan sukulaiset, me ei asuta savossa, ei myöskään meidän kavereita/työkavereita asu savossa tai ole sieltä kotoisin.

Vierailija
128/193 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sanoo sisaRRukset ja kääRRetorttu. Miljoona kertaa oon oikonut että ne on yhdellä r:llä mutta ei opi ei.

Vierailija
129/193 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ärsyttävä piirre löytyy omastanikin:

Puhelimessa puhuessa alkaa puhua väärää murretta. Tää tapahtuu tiettyjen kavereiden kanssa soitellessa. Yhtäkkiä täysin eteläsuomalainen mies puhuu sujuvaa pohjoispohjanmaan murretta. Tästä olen välillä huomautellutkin, mutta mies ei ilmeisesti itse huomaa sitä ollenkaan.

Kaikki nissanit on datsuneita. Siis MIKSI? Tämäkin olis mennyt ihan hauskana vitsinä pari kertaa, mutta sitä on nyt jatkettu 15 vuotta. eikä heidän perheessään miehen lapsuudessa edes ole ikinä ollut datsunia/nissania, mikä voisi selittää tätä asia jollain ihmeellisellä nostalgialla tmv.

Kun lähtee kakalle, sanoo että "käynpä tässä pudottamassa".

Vierailija
130/193 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loistavan sketsihahmon :D

Toivottavasti Aku Hirviniemi eksyy ketjuun....

Vierailija
131/193 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että meillä mies kysyy lauseen jälkeen aina "kuulikko?", jos en heti sano mitään, kun olen keskittynyt johonkin asiaan. Jos teen koneella töitä, luen, ompelen, aina tuo "kuulikko?". Tiedän, että vaatii huomiota, mutta joskus en voi olla vastaamatta: "kuulin, en ole kuuro".

Vierailija
132/193 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että muittenki miehet... Meillä tuo sama mielipiteettömyys, aaarrrgh. Ja mies sanoo törröttää, kun joku vaikka töröttää tien laidassa, mutta ei opi, ei

Vierailija
133/193 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mitä johtaja" aina kun joku kaveri soittaa. Se on järkyttävän noloa. Toivon aina, ettei kukaan muu kuule, paitsi tietysti se siellä puhelimen toisessa päässä, mutta ilmeisesti kavereita ei ärsytä kun kuitenkin vielä soittelevat.

Monenlainen muukin ärsyttää (mm. sana ässehtiä), mutta tuo ylittää kaiken. Varmaan suurin törmäys tulee siitä, että mies Keski-Suomesta ja minä asunut ikäni pääkaupunkiseudulla. Puhutaan eri kieltä :/

Tuo sama"mitä johtaja". Siis vaikka minä soitan!

Mutta asiaan: mieheni käyttää ikiloppuja 70-luvun sanontoja: hojo hojo, kuun tervehtii. Ei helvetti, suurin osa ihmisistä ei tajua mistä se tulee (Simpauttaja-elokuva). Se. Ei miestä haittaa. Sanoohan se minun mp3-soitintakin mankaksi. (tähän hymiö ,jolla seisoo silmät päässä).

Ja siihen, mitä joku kommentoi, ettemme uskalla sanoa miehille noista. Itse ajattelen kyllä niin, että mikäs minä olen kertomaan miehelle miten puhuu. Mieskään ei valita minun puhetyylistäni.

Vierailija
134/193 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä viestini tuli tuohon edellisen lainaukseen sisälle. Ei ollut tarkoitus.

Vierailija
135/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sanoo Prismaa Rihmaksi. Väittää sen olevan jotain murretta, muttei itsekään tiedä mitä. :) Rihmasta taas tulee minulle rähmä mieleen eikä Rähmästä ruuan ostaminen innosta.

Vierailija
136/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suattaapi olla tai suattaapi olla olemattannii"

Vastauksena ihan mihin tahansa kysymykseen! Esim. "onko ulkona kylmä?", kun haki aamulla postin laatikosta.

Vierailija
137/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää vain yksi sana.. Lehtä.. Oota, mä luen nyt tätä lehtä (lehteä). Jostain syystä todella ärsyttävä sana..

En kestä! :DDD

Vierailija
138/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOOLI. Tarkoittaa tuolia. Kuulostaa aika tollolta mutta kuuluu miehen murteeseen.

Ärsyttää myös sen ainaiset sanaväännökset, kuten esim. ryynivipaleet.

Vierailija
139/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOOLI. Tarkoittaa tuolia. Kuulostaa aika tollolta mutta kuuluu miehen murteeseen. Ärsyttää myös sen ainaiset sanaväännökset, kuten esim. ryynivipaleet.

En ole koskaan kuullut, ja olen kiinnostunut murteista opiskelujeni takia.

Meillä perussana on "jaahas". Joka lauseen alkuun ja loppuun. "Jaahas, lähden tästä töihin." "Jaahas, nyt tulin kotiin."

Vierailija
140/193 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta olin kerran treffeillä miehen kanssa, joka hoki jokaikiseen asiaan "Eihän se väärin oo! :D". Muitakin lemppareita hällä oli, mutta niitä en muista enää. Oli pakko keksiä joku tekosyy lähteä pois, ku ei pää kestäny enää niitä hokemia.