Miehesi ärsyttävimmät sanonnat?
Aloitan:
-laulajat Kari Lapio ja Antti Ruisku (aina!! Aarghh!! Olen kuolla, kun radiosta tai TV.stä kuuluu noita laulajia, kommentti tulee takuuvarmasti!)
-"hookoo blöö" eli HK:n sininen, en voi enää edes ostaa sitä, ettei mies sanoisi tuota sanaparia, niiin hirveää!
Ja mies ei ole juntti vaan korkeasti koulutettu ja loistava keskustelija. Ainoastaan nuo jutut saavat minut suunniltaan. Tietenkään en ole koskaan siitä hänelle maininnut, se on vaan niin noloa :)
Kommentit (193)
olen alasti esim suihkun jälkeen tai vaihtamssa vaatteita, mies sanoo:"nakupelle!" sillä tavalla ärsyttävän hilpeästi kuin lapselle sanottaisiin. Se on todella ärsyttävää. Olen nelikymppinen nainen ja haluan että jos on pakko sanoa tuossa tilanteessa jotain niin mielellään jotain imartelevaa, jota sanotaan AIKUISELLE naiselle.Viheltäisi vaikka.Tai sitten ei tarvitse sanoa mitään.Olen huomauttanut asiasta; nykyään pyytää anteeksi tuon "nakupellen" jälkeen.:)
Kun minä illalla riisun mennäkseni suihkuun, mies _joka kerta_ katsoo sohvalta ja viheltää fi-fiyy, kuten elokuvissa. Ja sekös ottaa päästä!
Etenkin, kun olen ylipainoinen enkä todellakaan viehättävä. Ehkä hänestä olen, mutta minusta se kuulostaa kettuilulta.
Esim jos kerron, että Hanna lähtee Espanjaan niin mies varmistaa että "ai lähtee vai?". Kaikkeen toi iänikuinen ai on vai tyyppinen varmistus, johon vielä odottaa aina vastausta.
Välillä menee hermot kun on koko päivän toistellut samoja juttuja että JOOO, MUN VANHEMMAT LÄHTIVÄT MÖKILLE!!
Toinen on sitten sana pytty, jota käytetään esim kattilasta tai kulhosta. Laita sinne pyttyyn ne makaronit. Mun mielestä kyllä vessassa on pytty ainoastaan mutta mies on toista mieltä.
juomalasi on AINA kolpakko! Vihaan sitä sanaa jo ennestään, ja nyt tämä mies sanoo kaikkia laseja kolpakoksi. Jopa Essence-punaviinilasini on sen mielestä kolpakko. Olemme olleet niin vähän aikaa yhdessä, etten kehtaa asiasta vielä mainita, mutta odottakoon vaan..
potta on potti. Myös appivanhemmat käyttävät tuota ilmausta. Minusta lotossa on potti. Ei vaan kestä.
Aina. Vähän alkaa rasittaa, etenkin, kun osaan jo rekisteröidä lihavat naiset kadulla ja TV:ssä ennen häntä ja tiedän, mitä odottaa.
Musta tuntuu, että itselläni on enemmän näitä av-mammojen kutsumia "ärsyttäviä" sanontoja kuin miehelläni :D Onneksi mieheni rakastaa minua, eikä se väärin ole. Mut rypäleitä persiiseen, näillä mennään eikä jättäisi minua ikuna, sitähän sää kysyit.
Voihan tuo olla tahi olla olemathi, että huomenna paistaa aurinko. Lääkäriäkö nyt tarvitaan, kun pumppu tilttaa jo kummasti niin. Aina kun jotain kysytäään, vastaus on silti en, vaikka kuinka tekisin. Enkös minä vasta olekin ärsyttävä? Sviidu sentäs
olen alasti esim suihkun jälkeen tai vaihtamssa vaatteita, mies sanoo:"nakupelle!" sillä tavalla ärsyttävän hilpeästi kuin lapselle sanottaisiin. Se on todella ärsyttävää. Olen nelikymppinen nainen ja haluan että jos on pakko sanoa tuossa tilanteessa jotain niin mielellään jotain imartelevaa, jota sanotaan AIKUISELLE naiselle.Viheltäisi vaikka.Tai sitten ei tarvitse sanoa mitään.Olen huomauttanut asiasta; nykyään pyytää anteeksi tuon "nakupellen" jälkeen.:)
Kun minä illalla riisun mennäkseni suihkuun, mies _joka kerta_ katsoo sohvalta ja viheltää fi-fiyy, kuten elokuvissa. Ja sekös ottaa päästä!
Etenkin, kun olen ylipainoinen enkä todellakaan viehättävä. Ehkä hänestä olen, mutta minusta se kuulostaa kettuilulta.Ihankuin meillä! Tulee vähän nolo olo..
Tosin meillä se olen minä joka vislailen miehelle. Puristelen myös pakarasta ja sanon samalla "honk honk", niin kuin jonkun mies tuolla taaempana teki vaimolleen.
Olen kuvitellut olevani vitsikäs, vaikka mies ei niin rajattoman huvittunut olekaan ollut. ;) Ehkä mä sitten tosiaan olen vain ärsyttävä.
-kotio (kotiin)
-viruttaa (huuhdella)
-vasiten (mitähän tuokin edes tarkoittaa???)
jne.
Vasiten = tahallaan
Meillä mies varmistelee kanssa! Jos sanon: "Lähden kauppaan" hän kysyy tai oikeastaan toteaa: "Kauppaan". En kanssa tiedä, että kysyykö sitä tyyliin että kuuliko oikein vai sitten itsekseen totaa että muija lähtee kauppaan.
Aikani toistelin sanomisiani: "Kyllä, kauppaan". Nykyään en enää jaksa kuin murahtaa: "Mmh". Kerran kilahdin ja ärjäisin: "NIIN KAUPPAAN PRKL!" "no ei tarvi huutaa...." tuli inisevä vastaus... Heh, tämä kauppaesimerkki on huono, tulee oikesasti sellainen olo, että siinä olisi jotain erikoista lähteä käymään siellä kaupassa :D
Toi alussa mainittu Pohjolan pidot -kappale osataan myös meillä, ja sen nimi pitää aina lausua silleen merkittävästi, aivan niinkuin odottaisi että kuulija haluaisi tietää laulusta lisää.
Muutamia rasittavia sanoja on myös
- pyyksit (pyykit)
- kaapsi (kaappi)
- makaojuoma (kaakao)
- pantsut (naisten alushousut)
Kaikista rasittavinta on, että nuo tarttuu, ja huomaan joskus itsekin ajattelevani noilla sanoilla! ärh...
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies varmistelee kanssa! Jos sanon: "Lähden kauppaan" hän kysyy tai oikeastaan toteaa: "Kauppaan". En kanssa tiedä, että kysyykö sitä tyyliin että kuuliko oikein vai sitten itsekseen totaa että muija lähtee kauppaan.
Aikani toistelin sanomisiani: "Kyllä, kauppaan". Nykyään en enää jaksa kuin murahtaa: "Mmh". Kerran kilahdin ja ärjäisin: "NIIN KAUPPAAN PRKL!" "no ei tarvi huutaa...." tuli inisevä vastaus... Heh, tämä kauppaesimerkki on huono, tulee oikesasti sellainen olo, että siinä olisi jotain erikoista lähteä käymään siellä kaupassa :D
Ei kannata jatkaa suhdetta.