Miehesi ärsyttävimmät sanonnat?
Aloitan:
-laulajat Kari Lapio ja Antti Ruisku (aina!! Aarghh!! Olen kuolla, kun radiosta tai TV.stä kuuluu noita laulajia, kommentti tulee takuuvarmasti!)
-"hookoo blöö" eli HK:n sininen, en voi enää edes ostaa sitä, ettei mies sanoisi tuota sanaparia, niiin hirveää!
Ja mies ei ole juntti vaan korkeasti koulutettu ja loistava keskustelija. Ainoastaan nuo jutut saavat minut suunniltaan. Tietenkään en ole koskaan siitä hänelle maininnut, se on vaan niin noloa :)
Kommentit (193)
mutta nyt ei tuu mieleen kun kaks tällä hetkellä ärsyttävämpiä: Jahas ja just joo.
Jahas, taidan mennä nukkumaan.
Jahas, taidan laittaa farkut jalkaan.
Jahas, taidan lähteä koiran kanssa ulos.
Jahas, mitähän sieltä tvstä tulee. jnejnejnejne. argh.
Tai sit toi just joo, sanoo sen joka paikkaan ja tosi ärsyttävällä äänellä.
Molemmat sanonnat oppinut kotoaan, vanhempansa hokevat noita samoja koko ajan myös.
lähtiessään kuselle että taidan lähteä kättelemään johtajaa. Joka kerta. Joku päivä hajotan vielä jotain sen idiootin päähän!
-kotio (kotiin)
-viruttaa (huuhdella)
-vasiten (mitähän tuokin edes tarkoittaa???)
jne.
vasiten = "tahallaan", "huvin vuoksi", "juuri jotakin tiettyä tarkoitusta varten tehty"
tai ainakin meidän murteessa näin.
Minun mielestä tuo on kätevä sana, kun on niin monikäyttönen ja helpompi sanoa kuin kiertäen.
Yleisadjektiivi, jota mies käyttää ihan kaikesta. Telkkariohjelmasta, ruuasta, musiikista, säästä, siis ihan kaikesta. Kaikki on tuuheeta. Siis miten ruoka voi olla tuuheeta??!!?? AAAARGGHHHH
-kotio (kotiin) -viruttaa (huuhdella) -vasiten (mitähän tuokin edes tarkoittaa???) jne.
onko mies jostai lounais-lapista?
ja olen Turusta kotoisin. Myös eräs vanha turkulainen jo edesmennyt tuttavani käytti sanoja viruttaa, vasiten jne. Kotio ei kyllä ole kukaan tosissaan ainakaan käyttänyt.
lähtiessään kuselle että taidan lähteä kättelemään johtajaa. Joka kerta. Joku päivä hajotan vielä jotain sen idiootin päähän!
Aggressiot nousi jo pelkästä lukemista! Inhoan yli kaiken tuollaisia typeriä äijäsanontoja.
mutta tahallaan joskus matkii isäänsä. Eli viheltelee, vähän niinkuin äänettömästi. Raivostuttavaa!
Ärsyttävin sanonta mitä mies käyttää on: "Maailma ei laiskoja elätä!", käyttää tuota aina kun esim. löhöää sohvalla ja nousee sitten vaikka puiden hakuun. Ylipäänsä melkein aina silloin kun nousee/alkaa tekemään jotakin.
n. klo 22.30 mies kysyy, että mennäänks maate.
Mä niin nään punasta ton sanonnan takia, eikö ees joskus vois kysyä että lähdetäänkö nukkumaan tms.
Tuota laulua. Siinä jo kalpenee mun miehen lempibiisi, mitä hoilaa aina välillä ja hekottaa päälle:
Pillu on auki kuin rahtilaivan ruuma
aukesi siinä reikä toinenkin kuuma
kyrpä sai kerrankin tarpeekseen...
Huhhuh. Ette ikinä uskois mitä se tekee elääkseen.
Ekana tulee mieleen "otettaskos pienet kikkelöinnit" YÄK! En ymmärrä, miksi se kysyy niin aika useinkin, kun olen monta kertaa sanonut, etten enää ikinä halua kuulla noita sanoja. Toinen ärsyttävä on, että se tapaa laulaa Juha Watt Vainion laulua "Pohjolan pidot". Laulun sanat puhukoot puolestaan: "Pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki Pimeässä askarrellen paljoa ei hanki Mutta läpi talven seisoo tanakasti kanki Ja jumalauta kaikki siellä silloin nai Olin kerran kutsuttuna juhlissa mä näissä Sellaista ei nähty edes Onassiksen häissä Kulli oli käsittelyn jälkeen viikon jäissä Ja lääkärikin tuumi että sitä puri hai Siellä juotiin Siellä nussittiin Keväällä tyhjät oli pussit niin Siellä juotiin Siellä nussittiin Keväällä tyhjät oli pussit niin Juhlat alkoi siten että isäntä löi pöytää Mulkullansa tietysti se helppo oli löytää Heti piikalikka siihen perseinensä töytää Pöydän antimia ryhtyi nuolemaan Emäntä taas vieraallensa pyllistää ja vinkkaa Kädelläänsä jalkoväliään kuin kone hinkkaa Reumastansa huolimatta renki lujaa kinkkaa Ei vieras ehdi ensimmäiseen varviin ollenkaan Siellä juotiin Siellä nussittiin Keväällä tyhjät oli pussit niin Siellä juotiin Siellä nussittiin Keväällä tyhjät oli pussit niin Minullekin munaa kylään tullut leski käski Joku siltä liivit avas pirtin täytti läski Pillu tuoksui tuoreelta kuin viikon käynyt mäski Siitä laatu enää tuskin paranee Kaikki meni yleiseksi viikseen vetelyksi Sähköä ei lainkaan kynttilöitäkin vain yksi Sekin tuli jonkun persereikään työnnetyksi Ja eiköhän se pimeässä mulkun virkaa tee Siellä juotiin Siellä nussittiin Keväällä tyhjät oli pussit niin Siellä juotiin Siellä nussittiin Keväällä tyhjät oli pussit niin"
Siis niin hirveitä! Mutta kyllä olen nauranutkin noille teidän jutuille.
Kaikkein hassuinta on se, että meistä suurin osa ei kehtaa sanoa miehelle, etä nyt turpa kiinni eikä enää ikinä tota "tuuheeta" tms.
ärsyttää vain yksi sana.. Lehtä.. Oota, mä luen nyt tätä lehtä (lehteä). Jostain syystä todella ärsyttävä sana..
siis auvan loistavia nää meidän miehet ;) .
mun mielestä toi puputin on niin hyvä. taidan alkaa sitä käyttään, kun mun mies kuitenki metsästää...
mut joo. meillä kans toi "ihan sama/emmä tiiä" on liian ahkerassa käytössä. sit mua ärsyttää yli kaiken sana tykö!!
- meetkö mummon tykö? no en mene!!!
ja turusta ollaan.
sit ärsyttää se, et autoista puhutaan niiden merkeillä
- onko sun opel vielä rikki?
apua..
siis yök ja tuo oli jo heti ekoilla treffeillä... eikö voi sanoa käyvänsä vessassa.
Minä: Voitko viiä roskat samalla kun meet lenkille?
Mies: Ei kai siihen kuole.
Minä: Mentäskös tuonne makkarin puolelle. ;)
Mies: Ei kai siihen kuole.
Miehen paras ystävä: Onnea teille kihlauksen johdosta!
Mies huokaa: Ei kai siihen kuole.
Argh
ja noita katkeruuden aiheita riittää joka päivälle erilaisia.
Ihania sanaseppoja teillä kotonanne.
Tämän kirjoittajan ärtymyksen ymmärrän, vaikka olihan tuo vähän liikuttavakin (kun ei tunne tapausta):
Jahas ja just joo.
Jahas, taidan mennä nukkumaan.
Jahas, taidan laittaa farkut jalkaan.
Jahas, taidan lähteä koiran kanssa ulos.
Jahas, mitähän sieltä tvstä tulee. jnejnejnejne. argh.Tai sit toi just joo, sanoo sen joka paikkaan ja tosi ärsyttävällä äänellä.
Molemmat sanonnat oppinut kotoaan, vanhempansa hokevat noita samoja koko ajan myös.
ja noita katkeruuden aiheita riittää joka päivälle erilaisia.
voin vain kuvitella :DD
hokee tota koko ajan, siis vaikka vaan lähtiessään vessaan.
"joojoo kohta" on oikeasti ärsyttävä, koska sehän tarkoittaa, ettei mies muista kohta koko asiaa eikä varmasti sitä tee.