Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu huijaa Kelaa

Vierailija
15.03.2012 |

ja sossua. Tekisi niiiiiin mieli käräyttää!! >//

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

porsaanreikiä. normaalia minusta kun olen aina tiennyt.

Vierailija
62/90 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein ymmärrä miten sillä saa muka rahaa, jos pariskunnalla on erilliset osoitteet. Nainen saa työkkärin tai sossun tukea ja ehkä siihen päälle asumistuen (riippuu tuloista) ja vielä ehkä kodinhoidontuen, jos on lapsia.

Sitten mies asuu muualla ja maksaa vuokraa tai sitten ei maksa vuokraa, jos asuu vanhemmillaan. Käy töissä tai nostaa tukia.

Öö eihän tuo huijaus edes kannata rahallisesti? En ymmärrä, korjatkaa ihmeessä.

Siis entä jos mies ei käy töissä ja saa sossun rahat ja asumistuen niin eihän siitä jää siltikään mitään käteen?

Miten tuolla huijauksella oikein rikastuu. Kirjoittakaa joku pätevä esimerkki minulle. Kiitos. Laittakaa kaikki summat ja tehkää siitä matemaattinen yhtälö että nähdään kannattaako tuo huijaus oikeasti vai onko nämäkin vain niitä kokoomuslaisten vainoharhaisia loisfantasioita.

En jaksa uskoa että tuo rahallisesti kannattaa.

esimerkkipariskuntamme asuu kolmiossa kahden lapsen kanssa,nainen on kotihoidontuella kotona.

Tulot:

miehen palkka 1500€

naisen palkka 300€

lapsilisät 200€

yht: 2000€

vuokra+vesi+sähkö 800€

jäljelle jää 1200€

Mies muuttaa pois vaikka vanhemmilleen ja saa

pitää palkkansa,ja tässä uudelleen laskenta:

miehen palkka 1500

naisen palkka,toimeentulotuen normi 500€

ja lapsille 500€

mies maksaa elatusta 300€,mutta sillä ei ole tässä merkitystä.

vuokra+vesi+sähkö-0€

jäljelle jää-2500€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu avovaimonsa ja sen 3 lapsen kanssa vuorkakämpässä. Veli on kuitenkin kirjoilla äitinsä luona. Eli heilläkin on kahden aikuisen tulot käytössä, mutta virallisesti vain yhdet. Asumistukea tulee kivasti. Näin on ollut jo monta vuotta.

Ärsyttää muakin tollanen, kun oon 16-vuotiaasta asti maksanu verot ja kaikki tellit yms. enkä oo koskaan lanttiakaan mitään tukea saanut. En edes opintotukea.

Vierailija
64/90 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huijareita

itseään vain pettävät

vuodesta toiseen.

Vierailija
65/90 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, kun en takavuosina oaljastanut työttömyystukihuijaria. Oli kundikaverinsa kanssa Israelissa, kun kundikaveri oli YK:n joukoissa. Nosti työttömyys päivärahaaa n. vuoden, kun appensa väärensi nimikirjoituksen korvauspapereihin. Terkut vaan sinne Jyväskylän suuntaan.

Vierailija
66/90 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin, äläkä kadehdi toisia. Niin minä olen tehnyt niin ei tarvitse kadehtia ja kiukutella muiden sosiaaliavustusten takia.

sen mies on papereilla vanhemmillaan ja kaveri asuu yhteisen lapsen kanssa muka keskenään. (vaikka mieskin asuu siellä) Kaverini saa kaikki yh tuet mitkä vaan voi saada, mies ei maksa edes elareita. Miehen vanha kämpää on vuokralla, eli saa vuokratulot joka kuukausi ja kohtalaisen hyvän palkan työstään.

Eli asuvat kaksin, yhden lapsen kanssa. Heillä on kahden aikuisen palkat+vuokratulot vuokralaiselta+yh tuet+asumistuet (kaverin palkka ei ole kovin suuri)+elarit kelasta.

Niin älytän kusetus, että vituttaa. Ite tässä kituutellaan miehen kanssa, syödään makaroonia lasten kanssa kun rahat ei riitä. Perkele!

En mä silti kaveria voi naria. Mutta vituttaa!

Vierailija
67/90 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietäisitte miten pieni kilaus se on teidän verokasseille kun joku pienituloinen saa sattuman kautta edes omansa pois KELA:sta.

On niin paljon suurempia menoeriä joilla tee kukaan muu mitään kuin pieni marginaali, ja lisää haalitaan näitä tällaisia koko ajan.

Veroja vai? Ootko sä muka maksanut joskus veroja? Nyt sen turvin huijaat ehkä moni tuhansia euroja vuodessa.

Sitten kun sunlaiset kaikki ottaa niitä omiaan, niin me rehelliset maksetaan vielä enemmän sitä veroa.

Olen joskus nuorena ihan helvetinmoisen paperisodan jälkeen saanut asumistuen KELA:lta. Sitäkin sahasivat ja valitin kolmesti ennen kuin myönsivät virheensä vuositarkistuksen yhteydessä. Olen edelleen nuori mutta en elele valtion rahoilla jos sitä meinasit? Omistan maata joten minulla ei ole sellaisiin edes oikeutta. Sinun paskavaippasi tulen MINÄ maksamaan kun olet vanha eikä sinunlaistasi katkeraa mulkkua omaiset jaksa hoitaa, ellen sitten älyä kärrätä omaisuuttani pois tästä maasta siihen mennessä.

Silti suon vähätuloisille heidän tukensa, tiedän mitä yksin ja itsekseen ponnistaminen on. Että ole sinä siellä tietävinäsi kun et selkeästi mistään mitään tiedä.

Ihan turha tulla selittämään mitään itkutarinaa. Rosvot ei sääliä saa, ei edes tollaset onnettomat pienet polkupyörävarkaat!

Vierailija
68/90 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein ymmärrä miten sillä saa muka rahaa, jos pariskunnalla on erilliset osoitteet. Nainen saa työkkärin tai sossun tukea ja ehkä siihen päälle asumistuen (riippuu tuloista) ja vielä ehkä kodinhoidontuen, jos on lapsia.

Sitten mies asuu muualla ja maksaa vuokraa tai sitten ei maksa vuokraa, jos asuu vanhemmillaan. Käy töissä tai nostaa tukia.

Öö eihän tuo huijaus edes kannata rahallisesti? En ymmärrä, korjatkaa ihmeessä.

Siis entä jos mies ei käy töissä ja saa sossun rahat ja asumistuen niin eihän siitä jää siltikään mitään käteen?

Miten tuolla huijauksella oikein rikastuu. Kirjoittakaa joku pätevä esimerkki minulle. Kiitos. Laittakaa kaikki summat ja tehkää siitä matemaattinen yhtälö että nähdään kannattaako tuo huijaus oikeasti vai onko nämäkin vain niitä kokoomuslaisten vainoharhaisia loisfantasioita.

En jaksa uskoa että tuo rahallisesti kannattaa.

esimerkkipariskuntamme asuu kolmiossa kahden lapsen kanssa,nainen on kotihoidontuella kotona.

Tulot:

miehen palkka 1500€

naisen palkka 300€

lapsilisät 200€

yht: 2000€

vuokra+vesi+sähkö 800€

jäljelle jää 1200€

Mies muuttaa pois vaikka vanhemmilleen ja saa

pitää palkkansa,ja tässä uudelleen laskenta:

miehen palkka 1500

naisen palkka,toimeentulotuen normi 500€

ja lapsille 500€

mies maksaa elatusta 300€,mutta sillä ei ole tässä merkitystä.

vuokra+vesi+sähkö-0€

jäljelle jää-2500€

500e takia. Ei taida olla hirveän yleistä tämäkään. Eli marginaali porukka taitaa tehdä tuota.

Tukia leikkaamalla ei säästöjä tehdä.

Oikeistolaiset näkevät harhaisia kauhukuvia ludejoukosta, joka ahmii rahamassoja paha ilme kasvoillaan.

Leikkaamalla tuet tulee kokoomus naulanneeksi itsensä seuraavaksi sadaksi vuodeksi arkkuun oppositioon, sinne minne se kuuluukin.

Perussuomalaiset vievät voiton, ikävä kyllä. :/

Vierailija
69/90 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän sen tekee?

Vierailija
70/90 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ystäni "huijaa" myös, mutta en ota stressiä siitä :) kyllä mäkin huijaisin jos osaisin, käyn kyllä töissä,mutta voisin olla kotonakin :))

Vierailija
71/90 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaan mennä! Miten se huijaa?

Vierailija
72/90 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että ainakin työkkäriin ihmiset käräyttelee. Tee niin, oikeinhan se olisi!

Vierailija
73/90 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en siedä miehen huijarisukulaisia, voinko käräyttää ne nimettömästi?

mä maksan melkein 30 % veroa, kyllä suututtaa kun toiset vaan loisii!

Vierailija
74/90 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä oli ilmoittanut kelaan että mun miesystävä asuu meillä:D

Multa kysyttiin vain että pitääkö tää paikkansa.Vein näytille miesystävän oman asunnon vuokrapaperit ja sanoin että kai kylässä saa ihminen käydä.

Toki mies on paljon meillä mutta ei todellakaan asu.

Hänellä on asuntonsa ja kamansa siellä niin miten tää ny olis huijausta.

Pidämme raha-asiammekin erillään.

Olemme rakkaudesta yhdessä ja mitenkään tässä ei kukaan huijaa ketään.

Minä vain satun saamaan hieman asumistukea.Miettikää ihmiset mikä asia teille kuuluu ja mikä ei.

Vierailija
75/90 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaverisi huijaa?

Vierailija
76/90 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huijaa sillä tavalla että avomies asuu muka vanhemmillaan eli tämä tuttu saa suunnilleen kaiken ilmaiseksi, lapsiakin heillä on kolme. Ovat tehneet tuota jo kauan. Avomies käy töissä JA saa verotuksessa ISOT matkakorvaukset vaik oik. työmatka on n. 10km ilmoitetun 100km sijaan. Prkl..

ap

Vierailija
77/90 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS JOKIN MUUTTUU SE TULEE TIETOON.VEROTTAJAKIN TIETÄÄ KELAN KAUTTA SAADUT TULOT JNE.JOS TARKOITAT NYT JOTAIN ETTÄ JOKU ASUU JONKUN KANSSA JA EIVÄT OIKEASTI OLE AVOLIITOSSA NIIN SE ON HEIDÄN OMA ASIA,SEHÄN VAIKUTTAA TUKIIN LASKEVASTI JOKA TAPAUKSESSA.

Vierailija
78/90 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tehtiin ilmoitus ja kela piti kiusantekona koko ilmoitusta, koska mies ei virallisesti luonani asu, osoite poste restante.

Myöskään sossu ei asiaan puuttunut, tosin mies ei ole lasteni isä, joten siksi sossu ei välittänyt asiasta.

En tiedä kuinka suhtautuvat siihen kun kyseessä on lasten oma isä.

Vierailija
79/90 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minuapa ei, kiinnostakkaan mitä he tekevät ei ole minun asiani.

joten anna sinäkin vaan olla?

Vierailija
80/90 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi ja ex-vaimo on yh joka käy töissä.

huijaa sillä tavalla että avomies asuu muka vanhemmillaan eli tämä tuttu saa suunnilleen kaiken ilmaiseksi, lapsiakin heillä on kolme. Ovat tehneet tuota jo kauan. Avomies käy töissä JA saa verotuksessa ISOT matkakorvaukset vaik oik. työmatka on n. 10km ilmoitetun 100km sijaan. Prkl..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi