Onko joku tilannut auton varaosia Autodocilta?
Pitäisi vaihtaa etujarrupalat ja mahdollisesti myös jarrulevyt. Paikallisessa varaosaliikkeessä hinnat ovat melko korkeat, joten mietin tilaamista netistä. Onko Autodoc luotettava ja miten hyvin oikeat osat löytyvät? Toimitusajoista ja kokemuksista olisi myös kiva kuulla.
Kommentit (25)
Kerran tilasin, toista kertaa ei tule.
Kiista tuli siitä kun ostin osan, jossa piti olla sopivuustakuu. Ei sopinut. Tein reklamaation, johon he vastasivat että "sopivuustakuu ei koske tuotetta, koska siinä on naarmuja". Sanoin että jos siinä on naarmuja, ne on olleet tuotteessa teiltä lähtiessä. Vastaus ei kelvannut, ei hyvitystä.
Osa oli asentamaton, paketista otettu ulos jotta pystyisi tarkastamaan sopivuuden ja ottamaan valokuvan osasta (mitä itse pyysivät).
Vein asian kuluttaja-asiamiehelle, joka siirsi asian Euroopan kuluttaja-asiamiehelle, joka sanoi että heille on tuttua huttua ettei autodoc noudata heidän päätöksiään, mistä johtuen eivät ala asiaa enempää penkomaan. Jos haluan riidellä, oikeuteen pitäisi vetää omalla riskillä.
En viitsinyt 15€ osan takia tapella, siihen heidän toimintansa varmasti tähtääkin.
Nykyään ostan osia vain kaupasta josta saan asioida tiskillä ihmisen kanssa.
M43
Osta ennemmin trodosta, skruvatista, vortosta tai kotimaisesta Nimarkista. Toimii.
En tilaa koska palautus voi kestää 60 päivää ja jos lähettävät väärät osat, menee rahat ja saat käytännössä tiiliskiven jolla ei tee mitään.
Biltemasta tai Motonetistä jos ostaa 10% kalliimmalla mutta osa ei käykään autoon jostain syystä (tarkistavat kyllä koneella että käy), palautat saman päivän aikana ja haet oikean osan tilalle.
Lue trustpilotista miksi ei maailman paras idea. Voi mennä 2-3 KUUKAUTTA että osien palautus käsitellään.
Itse suosin motonettiä, löytyy tarvikeosaa ja alkuperäislaatuista
Mä en edes käy autodocin sivuilla kun vïtuttaa se kun sivut melkein pakottaa lataamaan sovelluksen. Ja kun googlesta haet, tulee mainos että heillä osa on, sitten kun menet sivuille, sanotaankin että "hupsista ei olekaan". Ihan kusetusta.
Jos tiedät mitä tilaat, niin ok. Itse tsekkaan yhteensopivuudet kunnolla ja aina autodicin osat olleet ok. Hieman halvempi (20-30%) kuin motonet ja laajempi valikoima.
Ei oo kukaan tilannut. Se pulju on muuten vain lämpimikseen ollut olemassa vuosikausia.
Väärennettyjä ja epäkuranttia tavaraa, mutta senhän jo tiesit. Sä et välitä kun hinnasta
Levyt joku satku ja palat 50 motonetistä niin ei noista paljoa kannata yrittää säästää.
Onhan tuolta kaveripiirissäni tilattu paljonkin. Mutta en suosittele, kun todella paljon on tullut semmoisia mitkä ei sovi vaikka tiedot on ollut oikein. Aina on kyllä perille tullut. Se motonet lienee fiksumpi.
Ei KUKAAN ole tilannut varaosia autodocilta, vaan heidän varaosamyyntinsä on tasan 0€.
Parempia liikkeitä löytyy varmasti. Autodoc ei ole edes kovin edullinen.
silloin tällöin tilannut, ja laadultaan ollut ihan samaa tasoa kuin muillakin liikkeillä. Mutta sellaisen jutun havaitsin, että ainakin ennen Autodocilla ja sen sisarkaupoilla on joitakin omia tuotemerkkejä joita ei muualla ole myynnissä ja ne olikin eriskummallisesti hinnoiteltu kalliimmiksi kuin tunnetun laatuvalmistajan osa.
Kerran tilasin muistaakseni jonkin alustan nivelen tunnetulla tuotemerkillä ja sainkin jonkin tuntemattoman harakiri merkin tilalle, joka oli verkkokaupan hinnaltaan sitä valitsemaani laatumerkkiä kalliimpi. Tuli mieleen, että lähettääkö muka vahingossa silloin tällöin näitä tuntemattomia, mutta reklamointiin moni ei lähde kun nimellishinta kuitenkin kalliimpi siinä tuntemattomassa minkä sai. Itsekään en jaksanut alkaa vaihtamaan kun piti saada auto ajoon ja ei siinä tuntemattomassa osassa sinään mitään vikaa ollut.
Monesti tulee varaosanumerolla testattua myös ebayn tarjonta ja kerran löysin sieltä Autodocin ebay-tilillä myynnissä aivan saman varaosan paljon halvemmalla mitä heidän omassa verkkokaupassa ja muistaakseni postikulutkin sisältyi hintaan. Tilasin sen sitten tietysti ebayn kautta.
Minä ostan aina sieltä mistä saa halvimmalla.
Olen ihan onnistuneesti tilannut, mutta en silti tykkää, sama koskee Trodoa.
Yleensä ostan Motonetista, ei se kovin paljoa kalliimmaksi tule. Joitakin osia ei löydy Motonetin listalta, niin sitten katsottava noista nettiliikkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan aina sieltä mistä saa halvimmalla.
Mitä saat? Halpaa!
Aggressiivista appin tyrkytystä ja palautus aivan hanurista. Alvadia olen käyttänyt aina kun mahdollista; nopea toimitus, kohtuulliset hinnat, paljon vaihtoehtoja eikä kertaakaan ole tullut väärää osaa.
Joskus vain mietin onko aikuisilla ihmisillä rahat niin tiukalla, että pitää jokin osa ostaa 20-30€ halvemmalla ja sitten takuta reklamaatioiden kanssa ja odottaa? Ettekö laske omalle ajalle ja hermoille mitään hintaa? En kyllä edes viitsisi reklamoida jostain 20€ osasta kuten tuo yksi aikaisempi kirjoittaja oli 15€ osan takia ottanut oikein eu-kuluttuja-asiamieheen yhteyttä.
Olisko paljon halvemmat kuin motonetissa? Varaosien tilaamisessa aina riski ettei olekaan oikea osa vaikka kuinka numerosarja muka täsmäsi. Tilatut osat pitää sitten palauttaa ja taas odottaa. Kyllä kai nykypäivänä uskaltaa lähes mistä vaan tilata mitä vaan. Googlaa vähän kokemuksia autodocista.