Mies löi mua eilen kännykällä.
leukaan osui. kun hermostuu saattaa läimäistä. esim kämmenellä. heittelee tavaroita. tätä tapahtuu jos on ärsyyntynyt. hänellä ei ole keinoja tietynlaisten tunteiden käsittelyyn. mä olen tähän asti sietänyt. miettinyt että ei läimäise, jos ärsyyntymisen hetkellä osan pitää suuni kiinni. osaa myös olla toisenlainen. vaikka hellyyden näyttäminen on ollut hänelle vaikeeta..oppinut sitä vähitellen mun kansssani.
Kommentit (95)
Oletko tosissasi? Sulla ei ole empatiaa ihmistä kohtaan, joka toistuvasti ottaa pataansa? Olet varmaan niitä ihmisiä, joiden mielestä on läskin oma syy, jos sitä haukutaan, kun ei kerran tajua laihduttaa? No, on se tietysti strategia sekin, varmasti on helpompaa elää, kun ei tarvitse empatiseerata muita, jos he eivät aina osaa toimia siten, kuin sinusta olisi paras. Just joo.
Vastauksessasi oli yksi erittäin hyvä pointti, jonka itsekin tuolla aiemmin esitin, eli mies muuttukoon tai sitten eroatte, ne ovat ainoat vaihtoehdot. Mutta ap on joka tapauksessa valtavien päätösten edessä, ja pelkästään siitä syystä tunnen suurta empatiaa häntä kohtaan.
kokee itsensä ilmeiseti muita paremmaksi ja nauttii saadessaan kertoa täällä kuinka tyhmä ja heikko ap onkaan. 35, osoitat mikä olet eli heikko ja empatiakyvytön ihminen!! ei lyödä lyötyä.
itse ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka hakevat täältä tukea ajatuksiinsa ja päätöksiin. kaikista asioista ei ole mah´dollista puhua jokapaikassa, esim. edes ystäville.
voimia ap:lle---i have been there...
Tampereella:
http://www.naapuri.fi/tyomuodot/perhevakivaltayksikko/perhevakivaltakli…
Helsinki, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Turku ja Vantaa:
http://www.jussityo.fi/
En kuitenkaan usko että noista tai mistään muistakaan keinoista on mitään apua jos mies ei oikeasti halua muuttua. Jos kokee että on oikeutettu mäiskimään sua ympäriinsä eikä edes kadu niin luultavasti on turha edes yrittää. Pakkaa kassisi ja lapsesi ja lähde.
Mistä se ukko niin hermostuu? Jos riitelette, niin mistä? Riitelettekö paljon? Ovatko riidat yksipuolisia, toinen valittaa ja haukkuu ja toinen koettaa puolustella? Kumpi on oikeassa oikeasti? Ovatko riidat vältettävissä? Onko pakko riidellä pikkuasioista? Osaatteko riidellä haukkumatta toista eli pysyen asiassa? Oletteko stressaantuneita työstä? Ja oletteko etääntyneet viime aikoina?
hae ammattiapua. ei kannata kysellä täältä, huomaat mitä täällä on...vrt oliko se nr.35, se empatiakyvytön.
on itse opeteltava olemaan rauhallinen.
Ehkä apn mies ei riehu lasten läsnäollessa koska apkaan ei silloin käyttäydy miestä provosoivasti.
Tässähän ei nyt käy ilmi millainen tuo tilanne oli..
Älkää ymmärtäkö väärin, ei ole kenenkään vika että joku lyö, mutta toisen persoonan kanssa voi opetella elämään. Toista voi kunniooittaa niin ettei aiheuta tälle hankalaa tilannetta, vaan antaa tilaa esim. rauhoittua. Vaikea varmasti on opetella pois väkivaltaisuudesta, jos kokoajan joutuu sellaiseen tilanteeseen, jossa ei näe muuta ulospäsyä.
Mä siis sanon aplle, että kannatta yhdessä miettiä pelisännöt, ja elämä voi onnistua.
Taidat itse elää sellaisen miehen kanssa ja joskus - hups vaan - et ehdikään karkuun ja oma syysihän se silloin on? Tämä on juuri se mitä mun väkivaltainen mies vaati. Mun piti olla provosoimatta ja lähteä tilanteesta pois. Jännästi alkoi sitten töniä ihan ilman syytä ja teki väkisin riitaa tyhjästä.
Anteeksi vaan, mutta olet todella pahasti hakoteillä.
Sun pitää saada vähän perspektiiviä tilanteeseesi. Kato vaikka Naistenlinjan sivuilta materiaalia ja mieti rauhassa.
Väkivalta hyvin harvoin loppuu siinä suhteessa, missä sitä on, vaikka tekijä hakisi apua. Valitettava fakta. Toivoa on siis hyvin vähän, että miehesi pystyisi muuttumaan. Jos muuttuisi, niin turpaan tulee edelleen vielä muutamia vuosia ja kontrollointi ja henkinen väkivalta saattaa silti jatkua.
Omalla käytäkselläsi et voi hallita toisen ongelmaa. Lopulta sun väärä ilme, pelko ja pelkkä olemassa olosi väkivallan uhrina voi provosoida toista.
Ja lapsi tietää. Teidän koti on huono paikka, satuttava paikka kasvaa aikuiseksi. Lapsen koti on nimittäin vanhempien parisuhde, mieti sitä.
Muista olla lähtiessäsi varovainen. Väkivallan määrä kasvaa erovaiheessa. Hanki neuvoja ja varasuunnitelmia. Pyyhi netin välimuisti.
En ole tuo 35 mutta kyllä hän ihan asiaa puhuu. Tämä on mielipidepalsta ja täällä sanotaan lyhyesti asiat. Itsekin huomaan joskus sanoneeni tylyn tuntuisesti jonkun asian vaikka se ei ollut tarkoitus. Lukijan täytyy ymmärtää tämä asia tällä palstalla.
Sukulaiseni oli aika paljon ap:n kaltainen äiti ja antoi ukkonsa mesoa vuosikaudet kykenemättä avioeroon miehen pettämisestä huolimatta. Hinnan maksoivat lapset! Siinä teille empatiaa loputtomasti!!!
-----Se, että joku on kynnysmatto on ainoa ja tosiaan AINOA syy sille, että toinen hakkaa----
Minäkin olen joskus miettinyt tätä asiaa! Kynnysmatot tarvitsevat myös annoksensa sillä se on kuin addikti! Toivottavasti olen väärässä mutta....
Vaikka mulla valuis hunajaa ja siirappia suupielistä niin se ei ap:n tilannetta mitenkään muuta.
Ap ei voi sille mitään, että mies on kusipää, mutta siihen voi, että ottaako iskuja enää vastaan.
Jokainen asettaa rajansa itse. Kukaan ei voi ap pelastaa ellei hän itse tee jotain. Vaikka tässä itkuvirttä laulettais ja viulut soisi niin ap:n tässä on otettava ensimmäinen askel ja tehtävä selväksi, että väkivalta ei käy ja, että jos mies vielä toimii noin niin yhteiselämä on mahdotonta.
Jos antaa toisen lyödä ts ei tee asialle mitään, niin miksi sellaista kohtaan pitäis tuntea empatiaa? Yhyy sua lyödään, mutta sä vaan otat iskuja vaan. Yhyy.
Ja juu, olen kokenut väkivaltaa parisuhteessa. Se suhde loppuikin siihen. Turha meuhkata rakkaudesta, sillä kukaan ihminen joka toista rakastaa ei lyö. Ja tämä nyt on taivahan tosi.
Oletko tosissasi? Sulla ei ole empatiaa ihmistä kohtaan, joka toistuvasti ottaa pataansa? Olet varmaan niitä ihmisiä, joiden mielestä on läskin oma syy, jos sitä haukutaan, kun ei kerran tajua laihduttaa? No, on se tietysti strategia sekin, varmasti on helpompaa elää, kun ei tarvitse empatiseerata muita, jos he eivät aina osaa toimia siten, kuin sinusta olisi paras. Just joo.
Vastauksessasi oli yksi erittäin hyvä pointti, jonka itsekin tuolla aiemmin esitin, eli mies muuttukoon tai sitten eroatte, ne ovat ainoat vaihtoehdot. Mutta ap on joka tapauksessa valtavien päätösten edessä, ja pelkästään siitä syystä tunnen suurta empatiaa häntä kohtaan.
Mutta pataani olen ottanut. Kaksi vuotta kuvittelin että muuttuisi, en halunnut jättää, ei se nyt niin paha ole, täytyy ymmärtää rankka lapsuus jnejne ja blaablaablaaa.
Suhde loppui siihen että minä jouduin sairaalaan. Yhtenä kertana ei sitten vaan lopettanut. Ja mainittakoon nyt vielä että meni KAUAN ennenkuin siirtyi nyrkkeihin. Löi juurikin puhelimella, avokämmenellä, vasaralla (ei paikkoihin mistä jäljet näkyy), kuristi, puristi leuoista, väänsi sormia jne. Varsinaista hakkaamista ei siis tapahtunut vasta kun lopussa. Se hakkaaminen muuten usein sattuu vähemmän.
Tästä on nyt 10v ja oikein hävettää miten raukkamainen, ällöttävä kynnysmatto olin tuolloin. Minusta on niin käsittämätöntä että nainen voi olla niin ällöttävän munaton että suostuu väkivaltaan ja VIELÄ KUN ON LAPSIA!!!!!!!
Kyse ei siis AP ole mistään muusta kun siitä että sinä olet raukka, munaton raukka joka tulee kuolemaan raukkana elämättä omaa elämäänsä. Trust me, sinäkin voit olla oikeesti onnellinen jos nyt vaan jumalauta alat pitämään puoliasi!
Miksi kyselet täällä neuvoa, jos et sitten pysty sitä vastaanottamaan? Sen sijaan alat raivokkaasti puolustamaan miestäsi. Valitettavasti sinun liitollasi ei ole tulevaisuutta - ei ainakaan kovin ruusuinen.
Valehtele vaan lisää........Kyllä me uskotaan.
ja mies hyvä lapsille, hyvä isä. ei lyö lasten nähden. onko kenelläkään kokemusta et mies ois muuttunut? käsittääkseni ei osaa hallita vihantunteitaan..joku terapia voisi olla hyvä, jos ees suotuu sellaiseen. kokee kai et on oikeus lyödä jos tietty kynnys ylitetty, eli on tarpeeksi vit...tunut. itse poistun huoneesta, jos näin käy. kysyn yleensä miksi tekee noin? sanoo et syy siinä että oli ärsyyntynyt esim. johonki sanomiseen, tmv..
ap
Kuitenkin sanot myös, ettei mies koskaan lyö lasten nähden. Minusta tämä kertoo hyvinkin suunnitelmallisesta väkivallasta: jos löisi tosiaan pikaistuksissaan, ei olisi väliä onko lapsia näkemässä vai ei. Miehesi sen sijaan HALUTESSAAN pystyy olemaan lyömättä, mutta ei siis halua olla lyömättä.
Miehesi sen sijaan HALUTESSAAN pystyy olemaan lyömättä, mutta ei siis halua olla lyömättä.
Mies lyö koska se haluaa sitä ihan itse.
Samoin ap ottaa pataansa jossain määrin vapaaehtoisesti. jos tilannetta ei halua itse muuttaa niin sama jatkuu.
Miten tää ketju herätti mielipiteitä mutta kun ap teki ratkaisun se lässähti siihen. Olisi ollut kiva lukea kommenttia niiltäkin jotka puhuivat kynnysmatosta.. Mitä mieltä naisen ratkaisusta?
Oikeen ratkaisun tietty!! T. Ketjua seurannut.
Hei! Mun mieheni on samanlainen humalassa. Selvinpäin ollessaan ja suuttuessaan hän käyttäytyy samantapaisesti muttei mene ihan noin pitkälle. Oikeastaan minun pitäisi jo käyttää mennyttä aikamuotoa. Minä nimittäin annoin anteeksi, ymmärsin, kyselin jne jne. Selvisi että hän on oppinut tuon käyttäytymismallin lapsuudestaan. Ensimmäinen asia mitä teimme, oli se, että hän jätti alkoholin kokonaan. Hän ei juo nykyään yhtään. Sen jälkeen hän hakeutui terapiaan. Siellä hän on saanut jutella asioista ja oppinut uudenlaisia tapoja toimia. Kaikki on hyvin nyt. Toivon että sinäkin löydät miehellesi apua. Jos et, toivon että ymmärrät jättää miehesi. Minäkin olisin jättänyt jos hän ei olisi tehnyt muutosta.
mua nyrkillä naamariin. Hyvin harvoin sellaista tehnyt, hieman häntä ärsytin. 20 v yhdessä.
Sanoin hänelle, että seuraavalla kerralla mottaan takaisin, ikinä en ole sitä tehnyt, mutta nyt sen päätin. Kokeilkoon onneaan. Sehän tässä on hyvä puoli, että olen mies, hän nainen, eipä hällä ole siinä tilanteessa mitään mahdollisuutta. Omat on valintansa.
Suhteemme alussa en olis koskaan uskonut että mun ihana ja hellä mies vois koskaan lyödä mua. Kuitenki ku muutettiin yhteen, riidat pahenivat, molempien käytös muuttui riidoissa. Pikkuhiljaa mies alkoi töniä, riepotella, haukkua, ja loukata minua tahallisesti asioilla joita olin luottamuksella kertonut. Luottamus meni täysin, ja meillä meni huonosti pitkään. Mies kohteli mua todella ala-arvoisesti, ja kun asiasta yritettiin puhua, niin katui aina kovasti. Kerran sitten riitä jälleen paisui, ja mies löi mua kahdesti nyrkillä päähän. Itse järkytyin kovasti ja lähdin. Mies rauhoittui heti, antoi mun mennä ja vaikutti itsekkin säikähtäneeltä. Tästä on nyt 3 vuotta, ja sen jälkeen mies ei ole minuun kohdistanut minkäänlaista väkivaltaa. Ei siis edes hauku enään, ei mitään. Riidat eivät yleensä ole enään niin pahoja, ja olemme molemmat oppineet kuuntelemaan toisiamme ja puhumaan asioista. Menimme puoli vuotta sitten naimisiin, ja nyt odotamme ensimmäistä lasta. Mulla on maailman ihanin ja hellin mies. Se sama mies, johon alussa rakastuin. Olen onnellinen etten lähtenyt pois suhteesta, ja uskon ettei mieheni tee enään koskaan niin. Olen oppinut taas luottamaan häneen ja meillä on kaikki hyvin. Monilta oli tullut tosi tuomitsevaa kommenttia, joten halusin oman tarinani kertoa. Ehkä saatte yhdessä ongelman ratkaistua.. Toivottavasti. Jos ette, niin ei lapsiakaan tuollaisessa kodissa kannata pitää?
No sitä sitten, että miksi alistut uhriksi? Jos ukkos hakkaa niin äänestä jaloillasi.
ap
[/quote]
Itsekin tarvinnet apua kun itsetunto noin huonoissa kantimissa.
Mä en vaan osaa tuntea empatiaa ihmistä kohtaan, joka toistuvasti ottaa pataansa ja sitten vaan ihmettelee silmät suurina miten tässä näin kävi.
mistä arvasit että tavinnen apua? olen hakenut sitä itselleni, jos tieto sua kiinnostaa, juurikin siksi että mulla ON huono itsetunto. Mitä sitten? ihanaa että sulla on noin hyvä ja vahva itsetunto. tosiaan...
ja en ole täällä ihmetellyt miten tässä näin kävikään...en ihmettele sitä yhtään. mutta kiitos näkemyksistäsi jokatapauksessa!
ap
[/quote]