Mies löi mua eilen kännykällä.
leukaan osui. kun hermostuu saattaa läimäistä. esim kämmenellä. heittelee tavaroita. tätä tapahtuu jos on ärsyyntynyt. hänellä ei ole keinoja tietynlaisten tunteiden käsittelyyn. mä olen tähän asti sietänyt. miettinyt että ei läimäise, jos ärsyyntymisen hetkellä osan pitää suuni kiinni. osaa myös olla toisenlainen. vaikka hellyyden näyttäminen on ollut hänelle vaikeeta..oppinut sitä vähitellen mun kansssani.
Kommentit (95)
Jonka kanssa hän vähitellen opettelee olemaan ihmisiksi? Sinä olet arvokas ja sinun ei tarvitse sietää väkivaltaa.
Hae apua miehelle.
Kyllä se on aina miehesi päätös, oli miten äkkinäinen tahansa. Hän on antanut itselleen luvan lyödä sinua. Sinä olet sietämällä sitä antanut luvan myös. Tuo ei lopu, sinun on lähdettävä.
tiedän että se ei ole mun ongelma, vaan hänen. en halua jättää miestä, koska hän on silti hyvä isä lapsille. ei tekis heille koskaan noin. usein jos hermo on menossa, hän lähtee esim. käymään ulkona,palaa rauhoittuneena kotiin. ei haluaisi siis lyödä mua, tiedän sen. en odota nyt noita jätä se kommentteja, vaan kokemuksia, onko joku "parantunut" tällaisesta, onko jotain terapiaa, mihin mies voisi mennä? KOKEMUKSIA?
Näytä missä kaappi seisoo.
JUST..TOIHAN auttaisi varmaan ap:ta. lisäisi vaan väkivaltaa perheessä. MIES TARVII APUA.
tekstistä jotenkin huokuu että et tiedä mitä pitäsi tehdä. olet väsynyt tilanteeseen? koittakaa terapiaa? suostuisko mies?
tiedän että se ei ole mun ongelma, vaan hänen. en halua jättää miestä, koska hän on silti hyvä isä lapsille. ei tekis heille koskaan noin. usein jos hermo on menossa, hän lähtee esim. käymään ulkona,palaa rauhoittuneena kotiin. ei haluaisi siis lyödä mua, tiedän sen. en odota nyt noita jätä se kommentteja, vaan kokemuksia, onko joku "parantunut" tällaisesta, onko jotain terapiaa, mihin mies voisi mennä? KOKEMUKSIA?
Tuohon ei ole parannusta. Oikeesti, sä et voi tehdä mitään muuta kuin jättää sen. Väkivalta pahenee aina. Kuvittelet että ei vahingoita lapsia, luultavasti joku päivä kuitenkin vahingoittaa, ja tekee sitä jo nyt sinua pahoinpitelemällä!
Kokemukseni on että jättäminen on helvetin vaikeaa, mutta se on AINOA vaihtoehto. Mies ei parane.
Jos miehen pinna ei kestä aikuista, niin ei taatusti kestä lastakaan, joka oikuttelee milloin ymmärtämöttämyyttään, milloin uhman tai murkkuilun vuoksi. Joudut koko ajan valvomaan miestäsi kun hän on lapsen seurassa. Kokemusta on! Hyvin meni niin kauan, kun lapsi oli vauva ja täysin minun hoidettavissa, mutta kun minun piti olla jossain muualla ja kiire ja stressi alkoi, niin johan sai lapsikin melkoista kohtelua.
yleensähän pahoipitelyt aloitetaan niin että lyödään vartaloon niin jäljet ei näy muille. Hae apua jos haluat, me ei voida sinua pakottaa.
ja mies hyvä lapsille, hyvä isä. ei lyö lasten nähden. onko kenelläkään kokemusta et mies ois muuttunut? käsittääkseni ei osaa hallita vihantunteitaan..joku terapia voisi olla hyvä, jos ees suotuu sellaiseen. kokee kai et on oikeus lyödä jos tietty kynnys ylitetty, eli on tarpeeksi vit...tunut. itse poistun huoneesta, jos näin käy. kysyn yleensä miksi tekee noin? sanoo et syy siinä että oli ärsyyntynyt esim. johonki sanomiseen, tmv..
ap
Mikä oli kännykän merkki ja malli? Ei kai hajonnut?
Tuohon ei ole parannusta. Oikeesti, sä et voi tehdä mitään muuta kuin jättää sen. Väkivalta pahenee aina. Kuvittelet että ei vahingoita lapsia, luultavasti joku päivä kuitenkin vahingoittaa, ja tekee sitä jo nyt sinua pahoinpitelemällä!
Kokemukseni on että jättäminen on helvetin vaikeaa, mutta se on AINOA vaihtoehto. Mies ei parane.
Meillä vaimo on ollut se väkivaltainen osapuoli. Nyrkistä on tullut varsinkin suhteen alkuaikoina aina silloin tällöin, kerran oli silmäkin mustana. Viiteen-kuuteen vuoteen ei ole ollut mitään! Rakastan vaimoani yli kaiken ja jos hän purkaa pahaa oloaan lyömällä, otan sen kyllä vastaan. Itse teko on tuomittava, ei ihminen!
Toki terapia voisi auttaa.
ja mies hyvä lapsille, hyvä isä. ei lyö lasten nähden. onko kenelläkään kokemusta et mies ois muuttunut? käsittääkseni ei osaa hallita vihantunteitaan..joku terapia voisi olla hyvä, jos ees suotuu sellaiseen. kokee kai et on oikeus lyödä jos tietty kynnys ylitetty, eli on tarpeeksi vit...tunut. itse poistun huoneesta, jos näin käy. kysyn yleensä miksi tekee noin? sanoo et syy siinä että oli ärsyyntynyt esim. johonki sanomiseen, tmv..
ap
Hyvä isä ei lyö äitiä, edes salaa. Usko pois, kenelläkään ei ole kokemusta siitä että mies olisi muuttunut. Sinun miehesihän vielä kieltää vastuun omista tekemisistään vetoamalla sinun käytökseesi. Hän syyllistää sinua ja saa sinut sillä jäämään, koska vika ei ole miehessä vaan sinussa. Mieshän lopulta on oikea enkeli, kun suostuu elämään noin hankalan naisen kanssa, eikö? Jos et tajua lähteä huoneesta ajoissa, on ihan oma vikasi että saat turpaasi, eikö?
NO EI! Mies lyö = vastuu on miehen!
Olin itse väkivaltaisessa suhteessa, jossa mies meni terapiaan. Mutta terapiasta ei voi olla mitään hyötyä kun mies ei suostu ottamaan vastuuta teoistaan. Säästä lapsiasi ja lähde jo tänään. Jos kasvoihisi jäi jälkiä mene heti lääkäriin ja ota vammoistasi valokuva todisteeksi.
Kyllä väkivaltaisen käytöksen voi saada loppumaan, mutta se vaatii, että miehesi itse sitoutuu hoitoon. Onko miehesi siihen valmis?
Sanoit, että hän ei lyö lapsia. Lapsille on myös traumaattista seurata tilannetta, jossa isä lyö äitiä. Vaikka eivät olisi näkemässäkään, saattavat silti aistia painostavan tunnelman. Tilanteen on siis muututtava jo lastenkin takia.
Tsemppiä, ap! Ansaitset olla turvassa omassa kodissasi.
Meillä vaimo on ollut se väkivaltainen osapuoli. Nyrkistä on tullut varsinkin suhteen alkuaikoina aina silloin tällöin, kerran oli silmäkin mustana. Viiteen-kuuteen vuoteen ei ole ollut mitään! Rakastan vaimoani yli kaiken ja jos hän purkaa pahaa oloaan lyömällä, otan sen kyllä vastaan. Itse teko on tuomittava, ei ihminen!Toki terapia voisi auttaa.
Väkivaltaa ei ole ollut, mutta jos purkaa pahaa oloaan lyömällä otat sen vastaan? Ja hän on muka jotenkin parantunut? Olet sinäkin sulkenut silmäsi aika tiiviisti. Ei kenenkään tarvitse sietää väkivaltaa, naisen tai miehen. Mies on kuitenkin niin paljon naista vahvempi yleensä, että nainen on hengenvaarassa paljon "pienemmästä" kuin mies.
Ihan kaikki väkivalta on tuomittavaa, eikä kenenkään tarvitse elää pelossa.
Jos et aio missään nimessä jättää miestä, pitää sinun mielestäni kertoa asiasta esimerkiksi lääkärille, joka sitten ilmoittaa asiasta poliisille, ja nykylainsäädännön mukaan saa syytteen, sillä parisuhdeväkivalta ei enää ole asianomistajarikos. Se varmasti auttaa miestäsi ymmärtämään, että se mitä hän sinulle tekee on väärin, rikos ja omiaan vahingoittamaan teidän molempien hyvinvointia. Lievempi keino on hakeutua parisuhdeterapiaan, tai laittaa mies vihanhallintakurssille, niistä on oikeasti apua. Samon kuin säännöllisestä elämänrytmistä ja päihteiden välttelemisestä. Jos miehesi ei suostu, tai sinä et pysty, ei parannuskeinoa ole. Iän myötä voi helpottua aggressiivinen reagointi, mutta sitä ennen saat turpaasi kunnolla, ja mies varmasti satuttaa lapsiakin, kunhan ovat isompia. Mieti tarkasti.
jäi laittamatta tuo lainaus.
ap
pientä punoitusta vaan. t. ap
Jos jälkiä ei jää niin eihän se varmaan sattunutkaan. Exäni vetosi tähän, kun oli ensin kuristanut mut tajuttomaksi. Mua pitää siis löydä tosi kovaa että tulee mustelmia ja tästä kuristamisesta ei jäänyt jälkeä. Joten oikeastaanhan sitä ei ollut koskaan tapahtunutkaan? Eikö? Sä varmaan vaan nukahdit kun mun kädet sattu olemaan hyväilemässä sun kaulaa? Tai ehkä muistat koko tilanteen väärin? Oletkohan sä ihan kunnossa? Taidat tarvita terapiaa? hitto mun on vaikee elää sun kanssa, sähän olet ihan hullu!
Tällästä oli meidän elämä. Kuulostaako tutulta tyyliltä? Jos kyllä, niin odotettavissa voi olla mitä tahansa. Että nostapa nainen kytkintä vaan.
jäi laittamatta tuo lainaus.ap
Näinhän asioiden merkitys muutetaan toiseksi, kiinnittämällä huomio täysin mitättömiin asioihin. Sut on taidettu aivopestä.
Näytä missä kaappi seisoo.