Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies löi mua eilen kännykällä.

Vierailija
14.03.2012 |

leukaan osui. kun hermostuu saattaa läimäistä. esim kämmenellä. heittelee tavaroita. tätä tapahtuu jos on ärsyyntynyt. hänellä ei ole keinoja tietynlaisten tunteiden käsittelyyn. mä olen tähän asti sietänyt. miettinyt että ei läimäise, jos ärsyyntymisen hetkellä osan pitää suuni kiinni. osaa myös olla toisenlainen. vaikka hellyyden näyttäminen on ollut hänelle vaikeeta..oppinut sitä vähitellen mun kansssani.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän että mies tekee väärin. en pysty jättämään häntä, en halua. mutta yritän saada häntä hakemaan apua. kenties ei suostu, sit joudun varmaan miettimään uudestaan. muitakin ongelmia jonkin verran on tämän kertomani lisäksi.

kiitän asiallisista vastauksista/ neuvoista. toki olen surullinen, että mies näin toimii. mutta toisaalta olen jotenkin "jäädyttänyt" tunteitani,kun näin tapahtuu, esim. en koskaan ( enää, ennen kyllä) itke, jos läimäyus tulee. sisimmässini ehkä itken.

ap

Vierailija
42/95 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai haluatko vain, että sulle kerrotaan, että kyllä se mies muuttuu? mies VOI muuttua, mutta sen eteen täytyy tehdä aivan helvetisti töitä, olla tosi motivoitunut muuttumaan! Mieti itse kuinka helposti pystyisit esimerkiksi hillitsemään itsesi jossain sellaisessa tilanteessa, joka on emotionaalisesti kovin liikuttava? Mä esimerkiksi en millään voi olla itkemättä häissä, ja vaatisi aivan järjetöntä työtä oppia olemaan itkemättä. Mun heikkoudestani ei ole haittaa, häissä voi itkeä, mutta sun miehesi heikkous ei ole ok. Sen on pakko loppua, mutta helposti tai itsestään se ei tule tapahtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo on ollut se väkivaltainen osapuoli. Nyrkistä on tullut varsinkin suhteen alkuaikoina aina silloin tällöin, kerran oli silmäkin mustana. Viiteen-kuuteen vuoteen ei ole ollut mitään! Rakastan vaimoani yli kaiken ja jos hän purkaa pahaa oloaan lyömällä, otan sen kyllä vastaan. Itse teko on tuomittava, ei ihminen!

Toki terapia voisi auttaa.

Väkivaltaa ei ole ollut, mutta jos purkaa pahaa oloaan lyömällä otat sen vastaan? Ja hän on muka jotenkin parantunut? Olet sinäkin sulkenut silmäsi aika tiiviisti. Ei kenenkään tarvitse sietää väkivaltaa, naisen tai miehen. Mies on kuitenkin niin paljon naista vahvempi yleensä, että nainen on hengenvaarassa paljon "pienemmästä" kuin mies.

Ihan kaikki väkivalta on tuomittavaa, eikä kenenkään tarvitse elää pelossa.

Edellisen kirjoittaja vastaa: Kun ei ole ollut mitään pelättävää! Väkivallan tuomitsen, en ihmistä. En ole asioilta silmiäni ummistanut, olen halunnut tavallaan suojella meidän avioliittoa. On olemassa perheen sisäisiä asioita, mitä ei kaikille huudella. Tilanne olisi ollut eri, jos olisin joutunut pelkäämään.

Ja vaimoni ON parantunut, se oli pääpointtini, eli väkivaltaisesta käytöksestä VOI parantua. Se tiedoksi kaikille. Eivät kaikki parane, mutta on mahdollista. Ja olen toiminut tämän asian kanssa "oikein".

Ei ole yhtä oikeaa tapaa toimia, ehkä tämä on miehelle helpompaa...

Vierailija
44/95 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tilanteen tajuavat, tietenkin. Iästä riippuen aina vaan tarkemmin. Tuo ilmapiiri pilaa heiltä lapsuuden. Puhumattakaan siitä millaisen mallin antaa parisuhteesta ja ihmissuhteista yleensä. Miten selität asian itsellesi, kun lapsesi alkaa hakata tarha/koulukavereitaan? Onko lapsi ADHD, vika on hänessä, ei miehessä? Lapsi nyt vaan on sellainen, vähän aggressiivinen.

Jos jäät olet raukka. Mulla ei riitä ymmärrystä naiselle joka tiedostaa väkivaltaongelman eikä tippaakaan välitä lapsistaan vaan jää siihen tilanteeseen. Lastesi puolesta sanon että haista paska. Aikuisina sanovat sen sulle varmasti itse.

Vierailija
45/95 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies hyvä lapsille, hyvä isä. ei lyö lasten nähden. onko kenelläkään kokemusta et mies ois muuttunut? käsittääkseni ei osaa hallita vihantunteitaan..joku terapia voisi olla hyvä, jos ees suotuu sellaiseen. kokee kai et on oikeus lyödä jos tietty kynnys ylitetty, eli on tarpeeksi vit...tunut. itse poistun huoneesta, jos näin käy. kysyn yleensä miksi tekee noin? sanoo et syy siinä että oli ärsyyntynyt esim. johonki sanomiseen, tmv..

ap

Että mies osaa hillitä väkivaltaista käytöstään, kun lapset on paikalla, mutta jos olette kahden, niin ei osaa. Eli on aika älykkäästi valikoivaa tuo hermostuminen. Uskon että mies oppii varmasti hillitsemään itseään myös silloin kun on sinun kanssa kahden, jos haluaa ja hakee ongelmaansa apua.

Hirveää varmasti kun ei voi tuntea olevansa turvassa oman miehen seurassa. Hänenhän kuuluisi suojella sinua eikä päinvastoin. Eikös miehille ole se yhdistyskin, oliko se Lyömätön linja, mistä voi saada jotain apua väkivaltaisuuteen? Katoppa nettisivut ja sano miehellesi että ottaa sinne yhteyden. Vaadi sitä.

Vierailija
46/95 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu ole ollut itsekin suhteessa missä mies löi. Kerran annoin anteeksi, toisesta lähti ukko tavaroineen pihalle.

Jos suostuu kynnysmatoksi, saa kynnysmaton kohtalon.

Hieman itsekunnioitusta. Hyvä isä? Hyvä isä ei lyö lastensa äiti. Että siltä pohjalta.

HERÄTYYYYYYYYYYYYYYYYS!

Vierailija
47/95 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei auta. haluatteko tuollaisten kirjoittajat osittaa olevanne jotenkin parempia kuin minä, vahvempia? no ehkä olettekin. mä vain toivoisin, että meillä perhe säilyisi, ei tarvis erota. mutta kertaakaan en ole täällä sanonut, että eroa ei missään nimessä tule. haen ehkä päätöksiini tukea täältä, haukkujanne en tässä tilanteessa tarvitse. tai, ehkä ne ei haukkuja ollutkaan, en vaan tajua ironiaa, olen aivopesty...vai miten joku täällä kirjoittikaan?

tuntuu vaikealta tuo empatia joillekin, muillekin kun vaan miehelleni aika-ajoin..

ap

Vierailija
48/95 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko ap, että yrityksesi olla ärsyttämättä miestä on se, mitä hän juuri väkivallalla hakee? Hän käyttää sinuun valtaa, olet tossun alla ja pahasti. Ala osoittamaan omaa tahtoa ja kun mies seuraavan kerran käyttäytyy uhkaavasti, kiellä häntä enää koskaan tekemästä niin. Älä horju äläkä anna pelotella itseäsi! Jos mies kykenee parantumaan, paraneminen alkaa tuosta tapahtumasta. Jos hän sen sijaan muuttuu pahemmaksi, kun alat osoittaa omaa tahtoa, vedä johtopäätökset.

Vierailija
49/95 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heittelyt ja lyömiset, kun mies tajusi, että tosissani lähden, jos agrassivinen käyttäytyminen mua ja lapsia kohtaan ei lopu.

Vuosikausia jatkunut riita-sopiminen kierre katkesi ja suhteen rakentaminen alkoi uudelta pohjalta, kun todella olin lähtemässä.

Nyt voin luottaa mieheeni ja olla kodissani omaitseni ilman varuillaan oloa. Kaikki pahuus ja alistaminen on poissa ja kunnioitus löytynyt vaikka se jossain vaiheessa tuntui mahdottomuudelta.

Vierailija
50/95 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ihan oikein, että kynnysmattona olevat naiset tulevat hakatuksi. Se, että joku on kynnysmatto on ainoa ja tosiaan AINOA syy sille, että toinen hakkaa.

Se mikä on ansaittua, on ansaittua. Harmi, että tässä oikeastaan ainoita uhreja joille tilanne on kohtuuton on AP:n lapset.

On varsin itsekästä AP, tiedostamatta/ tiedostaen vain sinun itsesäälisi takia laittaa omat rakkaat lapsesi kärsimään SINUN valinnoistasi. Herättää kysymyksen, ovatko lapsesi kärsimässä suhteessasi, jotta sinulla voisi syntyä emotionaalinen "kumppani" lapsista elämään kokemiasi vääryyksiä? Itseasiassa - rakastatko lapsiasi ollenkaan?

Vierailija
51/95 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teet heille nyt pahaa antamalla isälle mahdollisuuden vahingoittaa sinua ja heitä. Se on minun pointtini. Eropäätös on vaikea, jossain kohtaa päädyt siihen joka tapauksessa. Toivottavasti ennemmin eikä liian myöhään.

Vierailija
52/95 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itse opeteltava olemaan rauhallinen.

Ehkä apn mies ei riehu lasten läsnäollessa koska apkaan ei silloin käyttäydy miestä provosoivasti.

Tässähän ei nyt käy ilmi millainen tuo tilanne oli..

Älkää ymmärtäkö väärin, ei ole kenenkään vika että joku lyö, mutta toisen persoonan kanssa voi opetella elämään. Toista voi kunniooittaa niin ettei aiheuta tälle hankalaa tilannetta, vaan antaa tilaa esim. rauhoittua. Vaikea varmasti on opetella pois väkivaltaisuudesta, jos kokoajan joutuu sellaiseen tilanteeseen, jossa ei näe muuta ulospäsyä.

Mä siis sanon aplle, että kannatta yhdessä miettiä pelisännöt, ja elämä voi onnistua.

Vierailija
53/95 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota empatiaa ei kauheesti tältä palstalta kannata odottaa. huomattu on monta kertaa. asioilla retostellaan. myös niillä, jotka on toisille vaikeita ja kipeitä.

Vierailija
54/95 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei auta. haluatteko tuollaisten kirjoittajat osittaa olevanne jotenkin parempia kuin minä, vahvempia? no ehkä olettekin. mä vain toivoisin, että meillä perhe säilyisi, ei tarvis erota. mutta kertaakaan en ole täällä sanonut, että eroa ei missään nimessä tule. haen ehkä päätöksiini tukea täältä, haukkujanne en tässä tilanteessa tarvitse. tai, ehkä ne ei haukkuja ollutkaan, en vaan tajua ironiaa, olen aivopesty...vai miten joku täällä kirjoittikaan?

tuntuu vaikealta tuo empatia joillekin, muillekin kun vaan miehelleni aika-ajoin..

ap

Itsekin tarvinnet apua kun itsetunto noin huonoissa kantimissa.

Mä en vaan osaa tuntea empatiaa ihmistä kohtaan, joka toistuvasti ottaa pataansa ja sitten vaan ihmettelee silmät suurina miten tässä näin kävi.

Järki käteen ja toimi. Mies muuttukoon tai sitten eroatte.

Miksi sä puollustat miestäsi. Oikea mies ei lyö naista.

Tyhmyydestä sakotetaan, näin se on.

Vierailija
55/95 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.miessakit.fi/fi/lyomaton_linja

En tiedä onko toimintaa muualla.

Vierailija
56/95 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ihan oikein, että kynnysmattona olevat naiset tulevat hakatuksi. Se, että joku on kynnysmatto on ainoa ja tosiaan AINOA syy sille, että toinen hakkaa.

Se mikä on ansaittua, on ansaittua. Harmi, että tässä oikeastaan ainoita uhreja joille tilanne on kohtuuton on AP:n lapset.

On varsin itsekästä AP, tiedostamatta/ tiedostaen vain sinun itsesäälisi takia laittaa omat rakkaat lapsesi kärsimään SINUN valinnoistasi. Herättää kysymyksen, ovatko lapsesi kärsimässä suhteessasi, jotta sinulla voisi syntyä emotionaalinen "kumppani" lapsista elämään kokemiasi vääryyksiä? Itseasiassa - rakastatko lapsiasi ollenkaan?

Vierailija
57/95 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Mä en vaan osaa tuntea empatiaa ihmistä kohtaan, joka toistuvasti ottaa pataansa ja sitten vaan ihmettelee silmät suurina miten tässä näin kävi.

mistä arvasit että tavinnen apua? olen hakenut sitä itselleni, jos tieto sua kiinnostaa, juurikin siksi että mulla ON huono itsetunto. Mitä sitten? ihanaa että sulla on noin hyvä ja vahva itsetunto. tosiaan...

ja en ole täällä ihmetellyt miten tässä näin kävikään...en ihmettele sitä yhtään. mutta kiitos näkemyksistäsi jokatapauksessa!

ap

Vierailija
58/95 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä silloin voi katgsoa syyllläkin peiliin.

En tarkoita, että vika lyömiseen olisi ap.ssä, mutta jos " antaa luvan" lyödä eli ei tee mitään asialle niin silloin se on oma valinta.

Jos kerta ap tietää miehen olevan sairas päästään niin on kaksi keinoa

a) ensinnäin tehdä ongelmasta julkinen, kertoa siis kaikille miehen touhuista

b) pistää mies selkä seinää vasten, joko myöntää ongelmansa ja hakee apua tai sitten suhde loppuu tähän.

Jo ei itse tee mitään vaan anonyymisti palstoilla vinkuu elämästään niin silloin ei kyllä voi kun syyttää itseään.

Vierailija
59/95 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

mistä arvasit että tavinnen apua? olen hakenut sitä itselleni, jos tieto sua kiinnostaa, juurikin siksi että mulla ON huono itsetunto. Mitä sitten? ihanaa että sulla on noin hyvä ja vahva itsetunto. tosiaan...

ja en ole täällä ihmetellyt miten tässä näin kävikään...en ihmettele sitä yhtään. mutta kiitos näkemyksistäsi jokatapauksessa!

ap

Vierailija
60/95 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi? Sulla ei ole empatiaa ihmistä kohtaan, joka toistuvasti ottaa pataansa? Olet varmaan niitä ihmisiä, joiden mielestä on läskin oma syy, jos sitä haukutaan, kun ei kerran tajua laihduttaa? No, on se tietysti strategia sekin, varmasti on helpompaa elää, kun ei tarvitse empatiseerata muita, jos he eivät aina osaa toimia siten, kuin sinusta olisi paras. Just joo.

Vastauksessasi oli yksi erittäin hyvä pointti, jonka itsekin tuolla aiemmin esitin, eli mies muuttukoon tai sitten eroatte, ne ovat ainoat vaihtoehdot. Mutta ap on joka tapauksessa valtavien päätösten edessä, ja pelkästään siitä syystä tunnen suurta empatiaa häntä kohtaan.