Sarjassa "miehen ärsyttäviä tapoja" osa 1: jatkuva leivänsyöminen
Ei voi mitään, mutta ärsyttää ja ottaa päähän miehen tyyli syödä leipää hillittömiä määriä joka välissä. Perheessä, jossa on kolme lasta ja ruokaan menee ihan reippaasti rahaa, ei huvittaisi kokata turhaan, kun yksi ottaa sen linjan, että maha täytetään sillä leivällä.
Esimerkki: olen tehnyt ruokaa. Mies ilmoittaa, että "ei ole oikein nälkä, syön vain leipää". "Vain leipää" tarkoittaa sitten 6-7 leipää kaikkine mahdollisine päällyksineen ja tykötarpeineen - ei ihan ilmaista ollenkaan. Miehen osuus ruoasta jää syömättä. Okei, sen voi toki pakastaa, mutta turhauttaa, kun ruoka ei kelpaa, ja sitten syödään puoli pakettia leipää.
Tai sitten otetaan ruokaa pieni kikkare, kun ei kuulemma ole oikein nälkä. Tunnin, puolentoista kuluttua ladotaan leipävärkit päällisineen esille ja syödään vähintään 5 voileipää.
Ennen kuin haukutte kokkitaitoni, niin tiedän osaavani laittaa ruokaa. Se kelpaa oikein hyvin muillekin ihmisille. Siksi en ihan tajua tuota jatkuvaa leivänpuputtamista normaalin ruoan korvikkeena. Sen lisäksi, että pidän huonona esimerkin antamisena lapsille sitä, että joka välissä korvataan ateriat leivällä, olen turhautunut siihen, miten valtava määrä meillä menee rahaa leipään, juustoon ja leikkeleisiin.
Joo on puhuttu, seurauksena mökötystä. Eihän tämä maatakaatava "ongelma" ole, mutta tosiaan itseäni ärsyttää, jo senkin vuoksi, että koululaisilla on aina aamu- ja välipalatarpeet lopussa, kun eräs syö kaapista kaiken leivän.
Ärh. Sainpas purkautua.
Kommentit (126)
varmaan ainoa nainen,joka ei ymmärrä tota jäkätystä leivän syömisestä.
kai nyt aikuinen ihminen saa syödä mitä haluaa! tulee vähän lapsi äiti suhde mieleen,kun käsketään olla ostamatta leikkeleitä yms.
juu ja kyllä munkin mies puputtaa leipää. kyllähän hyvä hyvvää on!Perheessä jokaisen pitäisi ajatella yhteistä hyvää. Voileivät tulee helposti maksamaan moninkertaisesti lämpimän ruuan hinnan, kun siihen mätetään päälle lihaleikkeleitä ja juustoa. Vitamiineja ei saa nimeksikään.
en mä siltikään natsi meininkiä ymmärrä. mutta eipä ole tietty mua ärsyttävä asia,ja kyllä muakin aivan varmaseti ottaa päähän pienet asiat..
ärsyttävä tapa ruokaan liittyen on se, että jos on hänen vuoronsa siivota keittiö ruokailun jälkeen, laittaa taatusti kattilan/vuoan lopun jääkaappiin, vaikka ruokaa tehty tarkoituksellisesti vain yhden päivän määrä ja sitä jää vain nökkönen. Tämä vain siksi, ettei tarvitsisi itse tyhjentää ruoka-astiaa ja tiskata/laittaa koneeseen. Ja koska ruokaa ei jää riittävästi edes yhteen normiannokseen, kattila saisi seisoa jääkaapissa vaikka tuomiopäivään ellen minä sitä lopulta sieltä ottaisi, tyhjentäisi ja tiskaisi.
Ei mua niinkään se leivän syönti ärsytä, syököön mies niin paljon leipää kun sitä huvittaa, ei kuulu mulle, aikuinen ihminen voi itse punnita mitä on järkevää ja taloudellista syödä. En siihen puutu.
Mutta se mikä ärsyttää on jokaisen leivän syönnin jälkeen jää tilataideteos keittiön tasolle.
Eli mies ei syö leipiään edes pöydän ääressä, noh, sama sekin mulle.
Mutta syönnin jälkeen on työtaso koristeltu leivänmurusilla, tyhjällä maitotölkillä ja/tai leikkeilepakkauksella ja/tai leipäpussilla, likaisella (= voin päälystämä) veitsellä ja käytetty lasi! Se vasta ärsytää!!!
Kerran laskin että 4 kertaa saman päivän aikaan sain korjata tämän tilataideteoksen pois!! Olen myös koittanut sanoa, se tehoa noin 2-3 päivää, sitten se taas palaa, olen koittanut olla välittämättä, noh, siinä ne tavarat sitten olivat ja kohta jo keittiö muistutti jotain messie-keittiötä. Tosi ärsyttävä tapa!!
Mieheni on ensinnäkin ainoa ihminen maailmassa, joka osaa maiskuttaa ruokaa suu kiinni. Älkää kysykö, miten se mahdollista, mutta se on. Juomaa ryystetään - aina. Puhutaan ruoka suussa. Ruokapöydässä röyhtäillään ja piereskellään. Kestän tuon kaiken muun, mutta sen maiskuttamisen. Erityisen ärsyttävää on se, kun mies ottaa jääkaapista kylmää ruokaa ja syö sitä pikkulusikalla suoraan astiasta, maleksii olohuoneeseen ja jää seisomaan tv:n viereen ja maiskuttaa sitä kylmää ruokaa. Siis suu kiinni. Miehen vanhemmat ja veljet ovat ihan yhtä järkyttäviä ruokatavoissaan. Yleensä keksin tekosyyn, ettei tarvitse syödä samaa aikaa heidän kanssaan. Käyn sitten myöhemmin lämmittämässä itselleni jotain.
En ymmärrä, että leivän syöminen voi ärsyttää. Toki eri asia, jos läski. Onko miehesi läski? Ja Onko rahasta pulaa?
En ymmärrä, että leivän syöminen voi ärsyttää. ?
Eli sama tapa täälläkin. Ensinnäkin ärsyttää se, että kun yrittää saada lapsia syömään sitä "oikeaa ruokaa" ja vieläpä ruoka-aikaan, niin tätä hieman haittaa isä, joka pupeltaa samanaikaisesti/30 min ennen/30 min jälkeen ruoan leipää. Lapsetkin usein mielellään vaihtaisivat varsinaisen ruoan voikkariin ja söisivät sitä milloin tahansa.
Toinen ärsytyksen aihe on se, kun mies sitten syö ne kaikki päälliset. Syö juuri niin paljon kuin kaapissa on. Ei siis auta vaikka toisi 3 kinkkupakettia. Kaikki menee eikä muille jää. Mies ei myöskään käy kaupassa, joten minä saan hakea sitä täydennystä kaappiin.
Mieheni on ensinnäkin ainoa ihminen maailmassa, joka osaa maiskuttaa ruokaa suu kiinni. Älkää kysykö, miten se mahdollista, mutta se on. Juomaa ryystetään - aina. Puhutaan ruoka suussa. Ruokapöydässä röyhtäillään ja piereskellään. Kestän tuon kaiken muun, mutta sen maiskuttamisen. Erityisen ärsyttävää on se, kun mies ottaa jääkaapista kylmää ruokaa ja syö sitä pikkulusikalla suoraan astiasta, maleksii olohuoneeseen ja jää seisomaan tv:n viereen ja maiskuttaa sitä kylmää ruokaa. Siis suu kiinni. Miehen vanhemmat ja veljet ovat ihan yhtä järkyttäviä ruokatavoissaan. Yleensä keksin tekosyyn, ettei tarvitse syödä samaa aikaa heidän kanssaan. Käyn sitten myöhemmin lämmittämässä itselleni jotain.
Minä dumppasin aikoinaan yhden tosi kivan ja hyvännäköisenkin miehen pelkästään siitä syystä, että maiskutteli syödessään. Oli vaan niin ärsyttävä tapa, etten olisi jaksanut katsoa sitä vuosikausia.
varmaan ainoa nainen,joka ei ymmärrä tota jäkätystä leivän syömisestä.
kai nyt aikuinen ihminen saa syödä mitä haluaa! tulee vähän lapsi äiti suhde mieleen,kun käsketään olla ostamatta leikkeleitä yms.
juu ja kyllä munkin mies puputtaa leipää. kyllähän hyvä hyvvää on!
että jos olen tehnyt ruokaa koko perheelle, niin jumalauta AIKUINEN mies sitten puputtaa mahan täyteen leipää tai selittää jotain "ei tee mieli". Olen varmaan sitten pirttihirmu, mutta haluan pitää päivällisen hetkenä, jolloin kaikki ovat pöydän ääressä. Ei tee lapsillekaan hyvää nähdä, että isi saa syödä mitä tykkää, miksi heidänkään siis tarvitsisi syödä sitä ruokaa?
on tapana maistella lasten annoksista, eli noukkii heidän lautasiltaan ne parhaat palat pois päältä. Maitopurkkiin jätetään millilitra maitoa, että sen voi laittaa takaisin jääkaappiin kierrätyksen sijaan. Sama noissa kurkku- ja punajuuripurkeissa kuin muutamalla muullakin, yksi viipale kelluu siellä. Hänen kotiaan on peräisin myös tapa syödä ruualla voileipiä päällysineen, mitä en ymmärrä. Miksi ruuan kanssa syödään leipä, jonka päällä on juustot ja leikkeleet? Tavallista on myös, että hankalimmat astiat jättää yksinkertaisesti tiskaamatta. Kiva jatkaa sitten tiskaamista kun toinen on mielestään valmis. Astianpesukoneen tyhjennys on aina katastrofi, 10 vuotta olemme asuneet tässä talossa eikä hän vieläkään tiedä, mihin kaappiin kuuluu kattilat ja mihin kulhot, tai mihin lokeroon haarukat tai pikkulusikat. Yleensä järjestelen vartin kaappeja hänen jäljiltään. Helpommalla pääsee kun itse tekee, mikä taitaa ollakin taka-ajatuksena...
aaaiiiiikuuuuiiiinnnnneeeennn naaaaaiiiineeeeeennn määääääää ooooooon... klo kuudelta aamulla suihkussa, kun muulla perheellä olisi vielä mahdollisuus - ja minulla vuorotyön vuoksi tarve - vielä nukkua tunti tai tunteja. voin kertoa, että tästä on keskusteltu. mies vaikuttaa katuvalta, mutta seuraavana aamuna ollaan taas niin "suuuuuuuuloiiiiistaaaa sabottaaaaaaaageaaaaaa..." että...
aaaiiiiikuuuuiiiinnnnneeeennn naaaaaiiiineeeeeennn määääääää ooooooon... klo kuudelta aamulla suihkussa, kun muulla perheellä olisi vielä mahdollisuus - ja minulla vuorotyön vuoksi tarve - vielä nukkua tunti tai tunteja. voin kertoa, että tästä on keskusteltu. mies vaikuttaa katuvalta, mutta seuraavana aamuna ollaan taas niin "suuuuuuuuloiiiiistaaaa sabottaaaaaaaageaaaaaa..." että...
Käyt kuvaamassa tuollaisen lauluesityksen joku aamu ja lupaat että seuraavan kerran kun herättää teidät laulullaan laitat tallenteen jakoon sopiville ihmisille (esim. miehen sisaruksille ?) tai youtubeen. Parantaisikohan muistia ?
Jos noin pelkällä leivällä elää. Varmaan pilalle passattu penikka ollut kotona, kun opetettu elämään pelkällä leivällä. Tuo olisi aivan ymmärrettävää, jos tuo kaikki leipä tulisi siihen normaalin ruoan päälle, mutta jos hän elää pelkällä leivällä... Kyllä oma mieskin syö jatkuvasti päivän mittaan aterioiden välissä leipää, mutta vain siksi, että ateriat eivät riitä kattamaan hänen valtavaa energiantarvettaan.
Onko miehesi plösö ap? Jos elää pelkällä leivällä, niin vaikuttaa vähän siltä, ettei kaikki ole aivan kunnossa muutenkaan.
Sanoitko että pelkällä leivällä se elää? Siis elääkö se pelkällä leivällä? Siis se mies elää pelkällä leivällä! Vielä kerran: PELKÄLLÄ LEIVÄLLÄ ELÄÄ!!!!!!
mun miehen leivän mussutus muuten niin paljon, mutta laittaa paketillisen leikkeleitä parin leivän päälle. SIis oikeasti, todella ärsyttävää. Se määrä joka muulle perheelle riittää 5 päiväksi saattaa mennä hänellä kerralla, aarrgh!
Laita mies sitten itse ostamaan leivät ja tykötarpeet kaupasta ja maksamaan ne omasta pussistaan.
Siis oikeasti on syönyt annoksestaan jo puolet siinä vaiheessa kun minä pääsen vasta aloittamaan. Ja loputkin siinä parin minuutin sisään. Syö vielä usein seisaaltaan, koska meillä ei ole tällä hetkellä kunnollista keittiön pöytää. Onneksi sentään tekee kaikki ruoat, sillä kilahtaisin kyllä täysin jos kyseessä olisi minun suurella vaivalla valmistamani pöperö.
...joten ei miehistä mitään mutta tuli tosta leivästä mieleen, että kun aloitin karppaa ja jätin leivän ja päällisest veke, niin on uskomatonta, miten paljon ruokalasku pieneni. Samoin loppui se, et joutuu heittää ruuan jämiä roskiin. Leivän puputukseen menee hirvee määrä rahaa, mutta en mä sitä ennen huomannut, vasta sit kun sen jätti pois. Useamman hengen perheessä se on varmasti tautinen menoerä, joten kyllä kannattaa pyrkiä rajoittamaan ukkos leivänpuputusta
Oli muuten kynnyskysymys uuden parisuhteen alkuaikoina ruokatavat. Onneksi nykyinen mies arvostaa ruokaa ja yhteistä päivällIstä. En olisi toista mölliä enää ottanut.
Jättää ruokalautasensa tiskialtaaseen AINA huuhtomatta ja yleensä siinä on vielä ruokaa jäljellä (ei siis saa heivattua ruokaa roskiin).
Jättää kaikki roskat tiskipöydälle, vaikka tiskipöydän alakaapissa on roskikset. Suklaapaperit, jugurttipurkit, talouspaperimytyt, maitotölkit jne jne. Ikinä mikään roska ei löydä tietään ruoskikseen.
Ei pese käsiään vessan jälkeen. Laskee hanasta vettä 1 sekunnin ajan ja luulee, että minä luulen hänen pesseen kätensä saippualla sekunnissa.. Tämä on oksettavin tapa ja tästä jaksan nalkuttaa aina, päivittäin, enkä lopeta ikinä, ellei mies ala pestä käsiään. Mies on muuten hygieeninen, pitää itsestään huolta jne. Mutta joku tuossa käsienpesussa on hänelle ylitsepääsemättömän vaikeaa ja minua se raivostuttaa todella.
Laittaa jääkaappiin takaksin mm. tyhjät maitotökit, mehupurkit ja voirasiat. Siis aivan tyhjät, ehkä 1 tippa on tölkin pojalla maitoa ja voirasian reunoilta saisi ehkä kovalla työllä raavittua 1/3 teelusikallista voita vielä..
Jättää astiat illalla olkkarinpöydälle, vaikka olen sanonut asiasta satoja kertoja. Useaan kertaan on taapero aamulla ennättänyt kaataa teen jämät olkkarin matolle ja heittää lautasen pirstaleiksi lattialle ennen kuin olen tajunnut, että ne astiat on TAAS siellä pöydällä. Juu, minun moka varmaan, kun en muista joka aamu rynnätä välittömästi olkkariin tarkistamaan miehen jälkiä..
Lotraa suihkussa vettä tajuttomasti. Ei sulje hanaa saippuoinnin ajaksi koskaan ja siksi vesilaskumme on mitä on.. Ja epäekologistakin on tuolainen järkyttävä veden tuhlaaminen. Olen tästäkin sanonut, mutta ei mene jakeluun, enkä jaksa enää valittaa.
Jotenkin tuntuu, että miehelle itsestään selvät asiat ei vaan uppoa?!? En siis ole mikään jäkättävä vaimo, vaan ihan ystävälliseen sävyyn pyydän miestä, josko ensi kerralla voisi heittää roskat roskikseen ym. Ja lupaahan tuo, mutta unohtaa asian heti 5 min kuluttua, jolloin uusi roska makaa tiskipöydällä. Voisin toki jättää roskat siihen lojumaankin ja katsoa minkälainen vuori niistä saadaan kasattua, mutta taapero äkkää roskat välittömästi ja työntää tuolin tiskipöydän kupeeseen ja alkaa "lajitella" roskia :D. En siis voi jättää nitä siihen opetusmielessäkään lojumaan. Harmi sinänsä.
Rakastan tuota ukkoa kaikesta tästä huolimatta, mutta jaksaa vaan ihmetyttää että mitenköhän pärjäisi omillaan?? Heh!
Ei voi mitään, mutta ärsyttää ja ottaa päähän miehen tyyli syödä leipää hillittömiä määriä joka välissä. Perheessä, jossa on kolme lasta ja ruokaan menee ihan reippaasti rahaa, ei huvittaisi kokata turhaan, kun yksi ottaa sen linjan, että maha täytetään sillä leivällä.
Esimerkki: olen tehnyt ruokaa. Mies ilmoittaa, että "ei ole oikein nälkä, syön vain leipää". "Vain leipää" tarkoittaa sitten 6-7 leipää kaikkine mahdollisine päällyksineen ja tykötarpeineen - ei ihan ilmaista ollenkaan. Miehen osuus ruoasta jää syömättä. Okei, sen voi toki pakastaa, mutta turhauttaa, kun ruoka ei kelpaa, ja sitten syödään puoli pakettia leipää.
Tai sitten otetaan ruokaa pieni kikkare, kun ei kuulemma ole oikein nälkä. Tunnin, puolentoista kuluttua ladotaan leipävärkit päällisineen esille ja syödään vähintään 5 voileipää.
Ennen kuin haukutte kokkitaitoni, niin tiedän osaavani laittaa ruokaa. Se kelpaa oikein hyvin muillekin ihmisille. Siksi en ihan tajua tuota jatkuvaa leivänpuputtamista normaalin ruoan korvikkeena. Sen lisäksi, että pidän huonona esimerkin antamisena lapsille sitä, että joka välissä korvataan ateriat leivällä, olen turhautunut siihen, miten valtava määrä meillä menee rahaa leipään, juustoon ja leikkeleisiin.
Joo on puhuttu, seurauksena mökötystä. Eihän tämä maatakaatava "ongelma" ole, mutta tosiaan itseäni ärsyttää, jo senkin vuoksi, että koululaisilla on aina aamu- ja välipalatarpeet lopussa, kun eräs syö kaapista kaiken leivän.
Ärh. Sainpas purkautua.
joka päivä sama juttu, tänäänkin. tosin kaupasta en ole muutamaan päivään leipää ottanut vaan tein tänäänkin kaksi rievää itse. illalla leivoin ja lapset söi iltapalaksi pari palaa, itse söin yhden. kas, kas, leipä on nyt loppu.
leivistä piti siis riittää lapsillekin aamupalaksi. 800g:n juustopaketti menee kahdessa päivässä hänellä. muut ehtivät ehkä parille leivällensä siitä saada. sama leikkeleiden kanssa. margariini on melkein joka päivä loppu.
ennen leivän leipomista tein perunaporkkanamuussia ja lihapullakastiketta. lisäksi parille seuravalle päivälle jo valmiiksi lihakeittoa. kumpikaan ruoka ei leipäsiepolle kelvannut, "ei ole nälkä". noin tunti myöhemmin nälkä olikin jo niin, että yksi leipä humpsista vaan, hävis.
sama juttu, jos tehdään itse pitsaa. yleensä tehdään kaksi pellillistä. kaksi lasta tasaa toisen ja kaksi aikuista toisen. alle kaksi tuntia, niin yksi on syönyt oman osuutensa paksupohjaisesta ja täyttävästä pitsasta. muilla jää osa pakkaseen ja osa seuraavalle päivälle lämmitettäväksi.
ap on oikeassa, kyllä helpotti :) ja kiva tietää, että tätä tapahtuu muuallakin.
Perheessä jokaisen pitäisi ajatella yhteistä hyvää. Voileivät tulee helposti maksamaan moninkertaisesti lämpimän ruuan hinnan, kun siihen mätetään päälle lihaleikkeleitä ja juustoa. Vitamiineja ei saa nimeksikään.