Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sarjassa "miehen ärsyttäviä tapoja" osa 1: jatkuva leivänsyöminen

Vierailija
11.03.2012 |

Ei voi mitään, mutta ärsyttää ja ottaa päähän miehen tyyli syödä leipää hillittömiä määriä joka välissä. Perheessä, jossa on kolme lasta ja ruokaan menee ihan reippaasti rahaa, ei huvittaisi kokata turhaan, kun yksi ottaa sen linjan, että maha täytetään sillä leivällä.

Esimerkki: olen tehnyt ruokaa. Mies ilmoittaa, että "ei ole oikein nälkä, syön vain leipää". "Vain leipää" tarkoittaa sitten 6-7 leipää kaikkine mahdollisine päällyksineen ja tykötarpeineen - ei ihan ilmaista ollenkaan. Miehen osuus ruoasta jää syömättä. Okei, sen voi toki pakastaa, mutta turhauttaa, kun ruoka ei kelpaa, ja sitten syödään puoli pakettia leipää.

Tai sitten otetaan ruokaa pieni kikkare, kun ei kuulemma ole oikein nälkä. Tunnin, puolentoista kuluttua ladotaan leipävärkit päällisineen esille ja syödään vähintään 5 voileipää.

Ennen kuin haukutte kokkitaitoni, niin tiedän osaavani laittaa ruokaa. Se kelpaa oikein hyvin muillekin ihmisille. Siksi en ihan tajua tuota jatkuvaa leivänpuputtamista normaalin ruoan korvikkeena. Sen lisäksi, että pidän huonona esimerkin antamisena lapsille sitä, että joka välissä korvataan ateriat leivällä, olen turhautunut siihen, miten valtava määrä meillä menee rahaa leipään, juustoon ja leikkeleisiin.

Joo on puhuttu, seurauksena mökötystä. Eihän tämä maatakaatava "ongelma" ole, mutta tosiaan itseäni ärsyttää, jo senkin vuoksi, että koululaisilla on aina aamu- ja välipalatarpeet lopussa, kun eräs syö kaapista kaiken leivän.

Ärh. Sainpas purkautua.

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempana. Tuo tapa ei muutu ja se lihoo.

Vierailija
2/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joltain päiväkotilapselta...."leipää saa vasta kun on syönyt ruokaa". Otan osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan jo kohta hengenahdistusta tosta jatkuvasta, korvia vihlovasta kitaran soitosta. Koko ajan, jatkuvasti, mies soittaa kaiken hereillä- ja kotonaoloaikansa. Osaa soittaa, onneksi, mutta miksi pitää koko ajan?!?! Tv:tä katsoessaan ja koneella ollessaan soittaa myös. ÄÄÄÄÄäääääärrrrrrrsyttääääääää!!!!!!

Vierailija
4/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies jättää mehupurkin pohjalle tasan niin pienen lirun mehua, ettei sitä purkkia tarvitse laittaa kierrätykseen. Sama juttu punajuuripurkkien kanssa; mies jättää sinne vaan sen liemen ja yhden siivun punajuurta, ja toivoo että mä sitten pistän sen purkin pois...

Vierailija
5/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo on epäkohteliasta, epterveellistä ja epätaloudellista. Se siis vaikuttaa muuhunkin perheeseen ja sen valintoihin.

Itse en ehkä viitsisi kuin silloin tällöin huokailla ja muistutella. Toimivampaa olisi erän ystäväni tapa: Kun perhe oli aikansa nirsoillut ruuan kanssa ja napsinut pelkkiä välipaloja, hän ainoana ruanlaittajana teki lakon. Ruoka-aikaan oli kattilallinen keksejä. Seuraavalla popcornia. Sitten karkkia, sipsejä jne. Oliko se nyt kolme päivää kun koululaiset ja isä (herää muuten kysymys, että miksiköhän ei tullut edes hänelle mieleen opetella kokkaamaan?) rukoilivat kunnon ruokaa ja laittoivat välipalat jäähylle ;-)

Tai sitten voit lopettaa niiden päällysten oston ja jos mies ostaa, laitat pakkaseen piiloon. Jos on pelkkää margariinia, kurkua tai keitettyä kanamunaa, niin ei ehkä niin kiihota mielitekoa voikkareihin.

Vierailija
6/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti nimittäin tympii, jos on tehnyt ruokaa ja sitten se ei kelpaakaan.

Tässä oman mieheni ärsyttävä tapa: Pyykit laitetaan aina koneeseen niin, ettei paitojen hihoja/housujen lahkeita oikasta oikein päin, vaan ne ovat ihan kierossa ja mytyssä. Sukat luonnollisesti ovat myös yksi mytty. Kun ne sitten ripustetaan kuivumaan, vaatteita ei räväytetä suoriksi vaan ripustetaan miten sattuu ja tuloksena on kasa ryppyisiä vaatteita. Olen pyytänyt pariinkin otteeseen tekemään ne hommat saman tien kunnolla, mutta eeeei...

Vierailija
7/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen hyvin mausteista ruokaa, mutta aina pitää sitä kastiketta lisätä,

Kastike peittää kaiken ruoan oman maun, ihan sama mitä raaka-aineita siinä on.

Siis haloo, kaikki maistuu loppujen lopuksi ihan samalta!

Kohta mä vaan keitän perunat, riisit tai makaronit ja soijarouheesta soseen, maustakoon sitä. Turha tuhlata tuoreita vihanneksia, kalaa tai lihaan.

Vierailija
8/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

makkaroiden ja juustojen päälle lappuja "äidin" "ainon" "mikon" "älä koske" =)

Vierailija
9/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä oikein tahdo ymmärtää, että lapsen suu on herkkä ja nyt vielä minunkin, kun olen raskaana. Ja koska meillä mies laittaa ruoat, pitää aina olla muistuttamassa, että mausta nyt vähän lievemmin, ja silti niissä on runsaasti mausteita. Mies ei myöskään mausta mitään ruokaa vain esim. suolalla ja pippurilla, vaan aina pitää laittaa jotain broilerimaustetta, paprikajauhetta, currya ja sitä helvetin grillimaustetta, joka peittää koko ruoan maun...

Vierailija
10/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

makkaroiden ja juustojen päälle lappuja "äidin" "ainon" "mikon" "älä koske" =)

Vierailija
11/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää kotiin leipää ja päällisiä. Lapsille voi tarvittaessa antaa näkkäriä ja päälle vaikka margariinia ja kurkkua. Jos näkkäri ei riitä välipalaksi, niin lisäksi jugurttia, viiliä, mysliä tai muroja. Leivän puputtaminen on tosi epäterveellistä, ja jos ei vielä näy, niin kohtaa näkyy pömppövatsana.

Vierailija
12/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin pelkällä leivällä elää. Varmaan pilalle passattu penikka ollut kotona, kun opetettu elämään pelkällä leivällä. Tuo olisi aivan ymmärrettävää, jos tuo kaikki leipä tulisi siihen normaalin ruoan päälle, mutta jos hän elää pelkällä leivällä... Kyllä oma mieskin syö jatkuvasti päivän mittaan aterioiden välissä leipää, mutta vain siksi, että ateriat eivät riitä kattamaan hänen valtavaa energiantarvettaan.

Onko miehesi plösö ap? Jos elää pelkällä leivällä, niin vaikuttaa vähän siltä, ettei kaikki ole aivan kunnossa muutenkaan.

Vierailija
13/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin pelkällä leivällä elää. Varmaan pilalle passattu penikka ollut kotona, kun opetettu elämään pelkällä leivällä. Tuo olisi aivan ymmärrettävää, jos tuo kaikki leipä tulisi siihen normaalin ruoan päälle, mutta jos hän elää pelkällä leivällä... Kyllä oma mieskin syö jatkuvasti päivän mittaan aterioiden välissä leipää, mutta vain siksi, että ateriat eivät riitä kattamaan hänen valtavaa energiantarvettaan.

Onko miehesi plösö ap? Jos elää pelkällä leivällä, niin vaikuttaa vähän siltä, ettei kaikki ole aivan kunnossa muutenkaan.

Vierailija
14/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies jättää mehupurkin pohjalle tasan niin pienen lirun mehua, ettei sitä purkkia tarvitse laittaa kierrätykseen. Sama juttu punajuuripurkkien kanssa; mies jättää sinne vaan sen liemen ja yhden siivun punajuurta, ja toivoo että mä sitten pistän sen purkin pois...

Paitsi että kyseessä on kurkkupurkki. Joskus siellä leijuu pelkät tillin hutaleet. Enää en kiusallanikaan vie purkkia pois, täytetää vaikka sitten koko jääkaappi niillä. Itse en edes niitä kurkkuja syö!

Vierailija
15/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan jo kohta hengenahdistusta tosta jatkuvasta, korvia vihlovasta kitaran soitosta. Koko ajan, jatkuvasti, mies soittaa kaiken hereillä- ja kotonaoloaikansa. Osaa soittaa, onneksi, mutta miksi pitää koko ajan?!?! Tv:tä katsoessaan ja koneella ollessaan soittaa myös. ÄÄÄÄÄäääääärrrrrrrsyttääääääää!!!!!!

Alkuun huvitti; komediasarjasta Miehenpuolikkaat tuli jakso, jossa se pikkupoika soitti Smoke on the wateria bassolla niin että muut oli tulla hulluksi.

Seuraavana päivänä alkoi sama rämpytys yläkerrasta; Tyt-tyt-tyy-tytyttydyy-tyt-tyt-tyy-tyttyy... Uudelleen ja uudelleen, tunti tolkulla...

Eli otan osaa.

Vierailija
16/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lahes tuhonnut suhteemme, vaikka toivoa on viela. yokaudet moykkaa pihalla ja hakkaa johonkin peltiesineeseen, huudattaa pillia, mikittaa asunnon, asentaa tallennelaitteet, vahtii missa liikun jne.

jopa niin, etta olen alkanut epailla, ettei kysessa ole mikaan mustasukkaisuus, joka onkin vain peitetarina. ei nimittain missaan tekemisissa ole oltu 20vuoteen ja olen viettanyt jo kauan omaa, hanesta itsenaistynytta elamaani. sitten kuitenkin kun olen mennyt naimisiin tai saanut lapsia tai ollut jonkun muun kanssa (vielapa hanen omasta ideastaan, kiitos, oli hyva idea! kuten tietysti kaikki muutkin hanen ideat) niin silloin on aina ottanut avuksi myos muita ihmisia ja olen ollut piiritysketjussa ja mies ja lapset joutuneet karsimaan.

Tunne on siis ollut poikkeuksellisen voimakas, elamaa suurempi, EI TOTTA! Ja luulen jo selvittaneenikin asioiden oikean laidan.ja taaskaan ei hiiri tottele, siis taas nahdaan etta tietoliikennetta sensuroi ja kontrolloi myos.

Vierailija
17/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni harrastaa sitä myös ja hyvin usein lopputulos on se, ettei edes jaksa syödä kaikkia tekemiään leipiä! Tai sitten syö niin paljon leipää, ettei ruoka maistu. Elintasokumpu löytyy ja koska ei harrasta liikuntaakaan, tulee varmasti vielä sairastumaan...

Vierailija
18/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää ne leivänpäällykset ostamatta. Kun tarjolla on pelkkää levitettä ja oikeaa ruokaa niin luulis ruoan kelpaavan :)

Vierailija
19/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tapellut miesystävän kanssa minäkin.

Ennen ruoan valmistumista se alkaa väsätä niitä leipiään, parhaimmillaan sillä on sentin kerros juustoa ja muuta päällistä. Ja sitten se arvostelee mua, että ostan liian kallista tonnikalaa tms.

Sitten jos sitä erehtyy häiritsemään, vaikkapa mökillä pyytää, että hakisitko kellarista jotain tms. niin hirveä natina alkaa, kun ei saa edes rauhassa syödä.

Siinä saadaan lapset ja minä odotella ruoan valmistumista, mut tää jätkä se vetää odotellessaan leipää?

Ja sittenhän tietty sitä ruokaa jää, eikä sitä nyt mökkioloissa säilötä, tai muutenkin on niin pieni annos, että minähän sen sitte ahdan, kun ei anna sisu myöten heittää poiskaan.

Siis jotenkin en ymmärrä sitä, että joka helvetin ateria pitää niillä vähintään kahdella täyteen lastatulla leivällä aloittaa, siihen lisäksi tietty sitä leipää syödään aamu- ilta- ja välipalaksi.

Meillä on hyvin harvoin ollut leipää pöydässä ruoka-aikoina, eikä leikkeileitä koskaan, jos leipä syödään ruoan kanssa. Lisäksi lapset helposti täyttäisivät vatsansa leivällä, joten en ole sitä suotta tarjoillut.

Vierailija
20/126 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ainoa nainen,joka ei ymmärrä tota jäkätystä leivän syömisestä.

kai nyt aikuinen ihminen saa syödä mitä haluaa! tulee vähän lapsi äiti suhde mieleen,kun käsketään olla ostamatta leikkeleitä yms.

juu ja kyllä munkin mies puputtaa leipää. kyllähän hyvä hyvvää on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan