Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan järkyttynyt, että noin moni haluaisi pidentää kotihoidontukea!

Vierailija
11.03.2012 |

Siis huh, kouluikään asti!! Eikö teillä oikeasti ole mitään omia pyrkimyksiä elämässä? Haluaisitte vain olla yhteiskunnan ja miehen elättinä ns. parhaat vuotenne?

Ja mitä te tekisitte sitten, kun lapset olisivat koulussa? Olisitte olleet noin 10 vuotta kotona. 10 vuotta, jotka ei kartuta eläkettä eikä yhtään mitään.

Olen oikeasti järkyttynyt, että suomalaiset naiset haluaa tällaista. Käsittämätöntä!

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huh, kouluikään asti!! Eikö teillä oikeasti ole mitään omia pyrkimyksiä elämässä? Haluaisitte vain olla yhteiskunnan ja miehen elättinä ns. parhaat vuotenne?

Ja mitä te tekisitte sitten, kun lapset olisivat koulussa? Olisitte olleet noin 10 vuotta kotona. 10 vuotta, jotka ei kartuta eläkettä eikä yhtään mitään.

Olen oikeasti järkyttynyt, että suomalaiset naiset haluaa tällaista. Käsittämätöntä!

kyllä se aika kuluu lasten ja kodin hoidossa. Ansiotyötä ehtii kyllä tehdä.

Vierailija
2/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa noista pyrkimyksistä ja niiden puutteesta- kiva olla möllöttää kotona muka lapsen takia- oikeasti jäävät kotiin koska ei ole koulutusta tai ei ole kykyä sitä käyttää.

saas nähdä kuinka käy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikään työnantaja ainakaan voi jäädä odottelemaan, että tuleekohan se sieltä töihin joskus vai ei. Eiköhän tätä kannata jo ennestään työttömät tai vastaavat.

Vierailija
4/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti "äänestin" tuohon kouluikään asti.

Minusta perheille on annettava vapaus päättää itse. Yhteiskunta ei siinä häviä mitään. Pienituloinen ei maksa tuloistaan niin paljoa veroa, että päivähoitokulut katettaisiin.

Vierailija
5/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kotihoito on yhteiskunnalle kaikkein edullisin tapa hoitaa lapsia. Samalla päivähoitopaikkoja vapautuu niille joiden vanhemmat ovat töissä.

Mitä ihmettä se sun napaa kaivaa, jos joku haluaa ja pystyy hoitamaan lapsensa kotona? Aika ahdas ihmisnäkemys sulla, jos kuvittelet, että on vaan yksi ja ainoa tapa elää, ja se on tehdä ansiotyötä.

Vierailija
6/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jatkuvasti menossa sellainen organisaatiomuutoshärdelli, ettei kukaan tiedä yhtään mitään yhtään mistään, ei siitä onko työtä, jos on niin missä yksikössä ja millä nimikkeellä, kenen omistuksessa työpaikka silloin on jne. Siinä yhden ihmisen hoitovapaat ei tunnu mitenkään ylitsepääsemättömältä ongelmalta.

Vierailija
7/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikään työnantaja ainakaan voi jäädä odottelemaan, että tuleekohan se sieltä töihin joskus vai ei. Eiköhän tätä kannata jo ennestään työttömät tai vastaavat.

Sillonhan nimenomaan kannattaa hoitaa lapsia kotona, jos on saanut vakityöpaikan. Silloin on turvassa myös irtisanomiselta sillä vanhempainvapailla ja hoitovapailla olevaan EI VOI irtisanoa. Tai voi, mut siitä kumahtaa kivat korvaukset työntekijälle ja sakkoja työnantajalle.

Vierailija
8/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mieheni kanssa opiskelijoita. Meille kotihoidontuki oikeasti auttaa perhettämme selviytymään. Ei siis olla kotivanhempia, vaan vuorotellaan.

En silti ole kampanjoimassa pidempää kotihoidontukea, mutta halusin vaan huomauttaa, ettei kaikki kotona hoidettujen vanhemmat ole VAAN kotona, esim. meillä ei ole kumpikaan. Ja yksi tuttavani on taiteilija, tekee siis duuniaan kotona kotihoidontuen aikanakin.

Vierailija
9/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totta kai aika kuluu pyykätessä ja pyllyä pyyhkiessä, mutta ihanko oikeasti olisit valmis uhraamaan koko oman koulutuksesi ja työmahdollisuutesi lasten ja miehen edestä?

Sitä on vaikea ymmärtää.

"Ansiotyötä ehtii tehdä". Joo-o, mutta mikähän työnantaja ottaisi töihin ihmisen, jonka kaikki osaaminen on kymmenen vuoden takaa? Pitäisi kouluttautua uudestaan ja taas menisi vuosia hukkaan.

Vierailija
10/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa myös perhe, jonka molemmat vanhemmat ovat töissä, jos vain onnistuvat järjestelemään työntekonsa niin, että eivät käytä kunnallista päivähoitoa!

Kotihoidontuki sinänsä ei siis edellytä, että toinen vanhemmista on täysin pois työelmästä.

Vierailija
11/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillonhan nimenomaan kannattaa hoitaa lapsia kotona, jos on saanut vakityöpaikan. Silloin on turvassa myös irtisanomiselta sillä vanhempainvapailla ja hoitovapailla olevaan EI VOI irtisanoa. Tai voi, mut siitä kumahtaa kivat korvaukset työntekijälle ja sakkoja työnantajalle.

Joku raja tuolle irtisanomissuojallekin pitäisi saada, tyyliin koskee vain ensimmäisen lapsen kotihoitoaikaa. Vakipalkattu voi olla helposti viisikin vuotta pois töistä.

Vierailija
12/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totta kai aika kuluu pyykätessä ja pyllyä pyyhkiessä, mutta ihanko oikeasti olisit valmis uhraamaan koko oman koulutuksesi ja työmahdollisuutesi lasten ja miehen edestä?

Sitä on vaikea ymmärtää.

"Ansiotyötä ehtii tehdä". Joo-o, mutta mikähän työnantaja ottaisi töihin ihmisen, jonka kaikki osaaminen on kymmenen vuoden takaa? Pitäisi kouluttautua uudestaan ja taas menisi vuosia hukkaan.

kokee mitenkään uhrautuvansa. Jos on jonkun vuoden kotona pienten lasten kanssa, niin se on ihan normaali elämänvaihe, eikä mikään "uhrautumisvaihe". Ja tosiaan niitä töitä ehtii kyllä tehdä. Itse sain työpaikan vaikka olin ollut seitsemän vuotta kotiäitinä. Itse asiassa mulle tarjottiin kahtakin paikkaa alle kaksi viikkoa siitä, kun olin ilmoittautunut työnhakijaksi. :=))

Vierailija
13/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoita sitä että kaikki niitä käyttäisivät?

Eihän todellakaan kaikki äidit/isät nytkään ole kotona koko kotihoidon tuen aikaa.

Miten olisi asteittain lapsen kasvaessa pienenevä tuki?

Vierailija
14/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uhraudutaan yhteiskunnan edestä" uskottelemalla itselle, että kotihoito tulee yhteiskunnalle edullisimmaksi. Ei mua niinkään yhteiskunnan etu kiinnosta, vaan ihmetyttää, miten oma etu tuntuu merkitsevän joillekin niin vähän.

Tietysti riippuu siitä, missä tilanteessa olevat ihmiset haluaisivat hoitaa lapsia kotona kouluikään asti. Mutta jos ajatellaan keskivertosynnyttäjä, noin 28-vuotias, 2 lasta kolmen vuoden ikäerolla, niin tämä ihminen olisi jo lähes 40-vuotias, kun viimein pääsisi ansiotyöhön.

Ap, kotihoito on yhteiskunnalle kaikkein edullisin tapa hoitaa lapsia. Samalla päivähoitopaikkoja vapautuu niille joiden vanhemmat ovat töissä.

Mitä ihmettä se sun napaa kaivaa, jos joku haluaa ja pystyy hoitamaan lapsensa kotona? Aika ahdas ihmisnäkemys sulla, jos kuvittelet, että on vaan yksi ja ainoa tapa elää, ja se on tehdä ansiotyötä.

Vierailija
15/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uhraudutaan yhteiskunnan edestä" uskottelemalla itselle, että kotihoito tulee yhteiskunnalle edullisimmaksi. Ei mua niinkään yhteiskunnan etu kiinnosta, vaan ihmetyttää, miten oma etu tuntuu merkitsevän joillekin niin vähän.

Tietysti riippuu siitä, missä tilanteessa olevat ihmiset haluaisivat hoitaa lapsia kotona kouluikään asti. Mutta jos ajatellaan keskivertosynnyttäjä, noin 28-vuotias, 2 lasta kolmen vuoden ikäerolla, niin tämä ihminen olisi jo lähes 40-vuotias, kun viimein pääsisi ansiotyöhön.

täysin tuntematon ihminen menee työelämään?

Jokainen päättää itse omista ratkaisuistaan. Jos taas joku kuluttaa elämänsä järkyttymällä milloin mistäkin, mitä muut tekevät, niin sekin on hänen oma asiansa. Meitä on moneksi.

Vierailija
16/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäämällä kotiin nainen antaa miehelle mahdollisuuden panostaa uraansa täysillä. Miehen ei tarvitse osallistua kotitöihin tai huolehtia lasten hoitoonviemisistä/-hakemisista, vaan hän saa vapaamatkustajakortin painaa duunia ja tehdä töitä oman urakehityksensä eteen. Siinä ajassa kun nainen on 10 vuotta pitänyt kodin pullantuoksuisena, on mies ehtinyt saada monta palkankorotusta ja edennyt urallaan. Ja näin on tehneet myös naisen ikätoverit ja nuoremmat, jotka ovat töissä käyneet.

Sitä on vaikea ymmärtää.

kokee mitenkään uhrautuvansa. Jos on jonkun vuoden kotona pienten lasten kanssa, niin se on ihan normaali elämänvaihe, eikä mikään "uhrautumisvaihe". Ja tosiaan niitä töitä ehtii kyllä tehdä. Itse sain työpaikan vaikka olin ollut seitsemän vuotta kotiäitinä. Itse asiassa mulle tarjottiin kahtakin paikkaa alle kaksi viikkoa siitä, kun olin ilmoittautunut työnhakijaksi. :=))

Vierailija
17/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäämällä kotiin nainen antaa miehelle mahdollisuuden panostaa uraansa täysillä. Miehen ei tarvitse osallistua kotitöihin tai huolehtia lasten hoitoonviemisistä/-hakemisista, vaan hän saa vapaamatkustajakortin painaa duunia ja tehdä töitä oman urakehityksensä eteen. Siinä ajassa kun nainen on 10 vuotta pitänyt kodin pullantuoksuisena, on mies ehtinyt saada monta palkankorotusta ja edennyt urallaan. Ja näin on tehneet myös naisen ikätoverit ja nuoremmat, jotka ovat töissä käyneet.

Sitä on vaikea ymmärtää.

Mä luulin että kyse on vain yhdestä tavasta järjestää lasten hoito sekä perheen oma arki.

Vierailija
18/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerrotko millainen on se oikea elämä, jota kaikkien pitäisi elää?

Mua aina ihmetyttää ihmiset, jotka ei voi ymmärtää, että ihmiset haluavat elämältään eri asioita. Jotkut haluavat lyhyen koulutuksen, jotkut pitkän koulutuksen (vaikka se useinkaan ei ole taloudellisesti järkevää, jos alan palkka on pieni), jotkut haluavat useamman koulutuksen jne. Sama valinnan vapaus on ja pitääkin olla muussakin elämässä; täytyy olla mahdollisuus sen kokopäiväisen ansiotyön lisäksi mm. osa-aikatyöhön, opintovapaaseen, perhevapaisiin tai mahdollisuuteen hoitaa omaa sairastunutta puolisoa tai vanhempia.

Ap, ei naiset ole mitään yksinkertaisia pikku holhottavia, jotka eivät ymmärrä tekojensa seurauksia. Kotihoidontuki tai päiväkotiin laittaminen on aina koko perheen päätös, ja se on tehty harkiten. Se ei oikeastaan kuulu edes muille.

Vierailija
19/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on vain ihan hullua ehdoin tahdoin jättäytyä sivuun.

Sitä paitsi tasa-arvonäkökulmaa ei todellakaan pitäisi tässä asiassa unohtaa. Hoitovapaat ja niiden kustannukset jakautuvat jo nyt Suomessa tosi epätasa-arvoisesti. Kyllä jokaisen naisen kannattaisi myös itsestään huolehtia, jo pelkästään sen perusteella, mitä erotilastot kertovat.

ap

Vierailija
20/104 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on vain ihan hullua ehdoin tahdoin jättäytyä sivuun.

Sitä paitsi tasa-arvonäkökulmaa ei todellakaan pitäisi tässä asiassa unohtaa. Hoitovapaat ja niiden kustannukset jakautuvat jo nyt Suomessa tosi epätasa-arvoisesti. Kyllä jokaisen naisen kannattaisi myös itsestään huolehtia, jo pelkästään sen perusteella, mitä erotilastot kertovat.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi