Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö Marrasmasuja 2012

Kommentit (310)

Vierailija
141/310 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinks: osanottoni. kyllä se on aina ikävää kun tullaista tapahtuu. ja alussa aika menee varmaan surren, mutta etköhän kohta jaksa taas iloita raskaudesta. vasrsinkin kun alkaa itse tuntemaan pikkuisen liikkeet masussa.

Sisarusrattaista joku kyseli meillä on käytössä emmaljungan jotkut twin jutut oon tykänny tosipaljon. edelliset oli emman ja ne oli kamalat. vaikka emman yhditelmät olivat hyvät mutta ne sisarus jutut ei.

Hankinnoista meillähän tyttöjen pikkusia ei enää ole ku ne ehdin jo myydä mutta poikien pikkkuisia on. vaatteita oon katellu mutta ne vielä uskalla ostaa. ehkä sitten ihan lopussa jotain ja vauva kaukalo täytyy ostaa myös.

On: meillä on ollu kiirusta kun esikko täytti seittemän ja ollaan niitä juhlittu ja siivottu. ja itellä on edelleen kamala olo. ku ruoka pysyiski sisällä. eilen oksensin verta ja nenästäki tuli verta. kamalaa. ootan niin kovasti että helpottais. mutta nyt täytyy lähteä touhuamaan, kun ei vielä niin kamala olo ole.

nuusku ja masukki 8+1

Vierailija
142/310 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outimj: Kiitos vastauksestasi ratasasiassa. Meillä on Brion Happy yhdistelmät kyllä, mutta tahtoisin todellakin sellaiset kevyemmät versiot. Ja kun tuo kakkonen tosiaan täyttää jo kohta 2v niin ei kauheasti enää rattaissa nuku, lepoasento siis riittäisi jos hetkellisesti väsähtää. Eikö tuo Spin-malli ole kuitenkin aika iso? Vaikkakin hienon näköinen, kyllä sitäkin on tullut silmäiltyä... ;)

Muita mielipiteitä Brio Pony tai Emmaljunga Spider rattaista?

Meidän tytöillä ikäeroa 1v8kk ja meillä on ollut aika monet sisarusrattaat. Ekana ostettiin Carena Double Swing, joka oli mielestäni mukava kun lapset sai olla eri suuntiin. Meillä siis oli erillinen vaunukoppa vauvalle. Ne kuitenkin tuntuivat isoilta ja hankalilta ja siksi ostettiin tilalle Britax B-Dualit. Ne oli muuten hyvät, mutta en tykännyt pienistä etupyörisatä ja lisäksi yläistuimen jalkatuki oli niin onneton että pitkä esikko joutui siinä roikkumaan haaroistaan vöissä. Sitten ostettiin vaan seisomalauta kun ei se isompi rattaista tykännyt, mutta aika pieni tollanen n. 2v on kulkemaan ilman ratasistuinta. Viimeisin hankinta oli sitten viime kesäksi tuplamatkikset Koelstra Simba Twin. Ihan kelpopelit, mutta ei niillä pääse paljon muualla kun kaupoilla kun renkaat on niin älyttömän pienet! Jos tarvetta olisi vielä ollut sisarusrattaille niin Phil&Ted´s Explorer olisi ollut se mitä oltaisiin harkittu. Hankala asia, toivottavasti sinä löydät kerrasta hyvät rattaat ettei tartte kaikkia mahdollisia käydä läpi vuorotellen... :P

Tänään mennään vähän haikeissa tunnelmissa... Tänään olisi ollut sen keskenmenneen raskuden laskettu aika. Lisäksi "tänään" (8+0) se edellinen raskaus meni kesken. Vähän huono fiilis siis. Pelottaa jonkin verran että kuinkahan tällä kertaa mahtaa käydä. Toivotaan parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/310 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hengessä mukana mutten ole kerennyt vastailemaan mitään. Nyt kuitenkin pikainen päivitys puhelimella.. Eli tänään oli eka ultra ja haikein mielin sieltä kotiin. Pikkuinen möykky siellä näkyi 5mm muttei sykettä saatu mitatuksi, koska joku iso oma suoneni heijasti virtaukset.. Niin.. Ja sit viikot ei täsmännyt yhtään, kuukautista itse laskien 8+3, mutta neuvolassa alkio vastas vasta viikko 6+2 ja oli noin 4.5-5.5mm kokoinen.. Eli kontrolliin heti ensi viikolla uudestaan. Nyt sitten huolestuttaa että onko kehitys pysähtynyt.. Kuitenki ovis tikutettiin 12.2 ja testi oli plussa 2.3.. Onkohan tämä normaalia ja voiko asia normalisoitua.. Nyt on niin haikea mieli kun ajatellut jo pahinta. Ja tosiaan ihan eka raskaus niin ei minkäänlaista aikaisempaa kokemusta. Anteeksi omanapaisuus mutta huoli on kova!

144/310 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla minkälainen kuukautiskierto ennen raskautta? Se meinaa kans siirtää heti viikkoja. Mä kun kävin siel ekas ultras niin menkkojen mukaan laskien olis ollu viikkoja 7+6 mut vaihtu rv 6+3, ja mun pitkä 34pv:n kuukautiskierto oli siihen syynä.

Et ei kannata nuiden viikkojen muutosten takia huolestua. Mullakin esikoisella viikot heitti tosi paljon. Mut ihan täysaikainen ja terve vauva syntyi :)

muumi, meil on semmoset nuit emmaljungan spidereita vastaavat mutta vanhemmat rattaat, mut siis emmaljungat kumminkin. ja ovat täyttäneet mun kriteerit täysin, ja ovat semmoset helmet olleet. Meil kuopus (3½.v) tykkää kovasti vielkin istuksia niissä, kun niistä näkee hyvin ja mahtuu istuu kunnolla. http://kuvat2.huuto.net/3/bf/b073836177e5c959318290eb0af84-orig.jpg eli siis nuo on meillä!

Mul on kyl sellai himo päästä hipeltelee kaikkia vauva juttui! Mut maltan nyt mieleni vielä!

ON: Mul on nyt ultran jälkeen, tullut ilmeisesti alitajuntaan varmempi olo raskaudesta, kun en sitä mieti ihan koko ajan. Ja viikotkin meinaan jo unohdella vaik näin alus ollaan. Mut meil on täs nyt ollu niin paljon muuta ohjelmaa, et en ole kauheesti raskautta kerennyt miettimään. Kovasti masu on vielkin varsinkin iltasin turvoksissa, ja jonkin sortin nipistelyä on koko ajan. Mut mul on myös edelleen tuota ilman kertymistä ja ummetusta. Ja nyt sit tää mun ilta huhkiminen on ärsyttävää. Päiväl kyl väsyttää ihan mahottomasti mut sit ilta kun tulee niin alan piristyä! Kuten nytkin kellon ajasta voi huomata :D

Mut nyt yritän pistää nukkumaan. Kuulumisiin!

Myrtti & Väiski rv7+5

Vierailija
145/310 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niin kuin se "Arpa on heitetty"... :/ Ajattelin jo, ettei tarttis oikeasti oksentaa tässä raskaudessa, mut niin vaan piti kuitenkin. Jännä juttu, kun siitä kuitenkin on jotenkin iloinen, että on paha olo.

Joka päivä on ollut enemmän tai vähemmän. Mites teillä muilla, noudattaako pahoinvointi jotain kaavaa? Mä en ole onnistunut ratkaisemaan väsymyksen, syötyjen ruokien, kahvin, ruokarytmin ym. yhteyttä siihen, milloin pahaolo tulee. Todella toivon, että töissä ei tule sellaista kuin tänään aamulla. Olis kiva sännätä luokasta kerrosta alemmas vessaan... Yks päivä olin tosi lähellä pyörtymistä, kun juoksin alakerrasta atk-luokasta puolikkaan ryhmän luo omaan luokkaan kaksi kerrosta ylemmäs. Otin lukua opepöydän takana.

Teidän juttuja on niin kiva lukea - paitsi tietysti noita huolen ja surun sävyttämiä kirjoituksia (Pinks ja JiiKoo :( Voimia ). En jaksa kovin usein kirjoitella, mutta melkein joka päivä lueskelen. Mä jaan niin Myrtti ton sun innostuksen, mitä tulee noihin vauvajuttuihin. Tai no, oikeastaan nyt mä oon enemmän kiinnostunut kaikista odotusjutuista, äitiysvaatteista ym. Mut maltan niidenkin suhteen mieleni - jos kuitenki.

Voikaahan hyvin :)

Muija 7+1

Vierailija
146/310 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on pään sisällä tapahtunut puolessatoista viikossa. Ristiriitaiset tunteet on vaimenneet, ja tämä raskaus muuttuu aina vaan konkreettisemmaksi ja mukavammaksi asiaksi. Mä joudun harmikseni kertomaan tästä aika monille. Viime viikkoon on mahtunut treffejä tyttöjen kesken (skumppaa), alumni-iltaa (skumppaa), gallerian avajaisia (skumppaa) ja päivällisiä vanhempien kanssa (viiniä), ja joka tilanteessa olen jäänyt kiinni alkoholittomasta linjasta. Kumma kun Suomessa ei saa olla selvin päin ilman jotain erityistä syytä? Olen ajatellut kertoa kaikille että maksa poksahti, mutta se ei ehkä menis läpi :). Vaikka miettiihän sitä tässä sitä, että kun näin lyhyessä ajassa joutuu noin monesta lasista kieltäytymään, että onko mun normielämä jotenkin alkoholinhuuruista? En kyllä muista, koska viimeksi olisin ollut humalassa...

Jouduin kertomaan kanssa töissä, sillä mä käytän radioaktiivisia merkkiaineita, orgaanisia liuottimia, DNA:han sitoutuvia väriaineita ja joka sortin karsinogeenia normihommissa. Pitää olla joku perustelu olla koskematta noihin aineisiin nyt hetkeen, eli kirjoitushommat kutsuu. Harmittaa että aloitin yhden kokeen siinä vaiheessa kun en vielä tiennyt olevani raskaana (ehkä vk 3 tai 4?) ja altistuin siinä sitten vähän isommalle määrälle säteilyä. Nyt pelottaa että oliko siitä jotain haittaa...

Mä en osaa ajatella vielä mitään kärryjä ja kaukaloita ja mitä näitä on. Eka neuvola on varattuna aika pitkälle, sillä mulla on kalenteri tosi täynnä. Oon siis ekalla käynnillä viikolla 9 jo, eikä mitään ultraa varattuna. Mitä siellä ekalla neuvolakäynnillä tapahtuu?

Vierailija
147/310 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiiä noista viikoista, mutta varmasti kierrostakin riippuu... En vielä huolestuisi. Itse kävin juuri ultrassa, jossa oli viikkoja 6+1 vastaava pikkuinen. Oli mulla kaksoset, mutt toinen oli menny kesken. Tuli kyllä surku! Mutta jospa tää tästä, toinen voi kummiskin hyvin ja on 3mm pitkä! Sydänkin jo sykki!

Tsemmpiä kaikille, oon sen verran nyt jotenki heikko happi, etten kykene enempää kirjoittamaan.

Hyviä jatkoja,

Vanilla84 rv 7+1

Vierailija
148/310 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina kävimme yksityisellä ultrassa ja lääkäri sanoi, että viikkoja oli (sikiön?) koon mukaan silloin 6+4. Menkoista laskettuna 5+5. En tiiä sitte....

Kohdussa näkyi selvästi ruskuaispussi ja sikiöpussi. Näkyi myös 6 mm sikiökaiku, mutta ei sykettä! Lääkäri kyllä sanoi, ettei syytä huoleen, mutta mä oon ollut koko viikon huolissani ja allapäin. Ensi maanantaina on uusi ultra, koska en saa muuten mielenrauhaa!

Oireina on ollut lähinnä menkkajomotukset, jotka ovat parin viimepäivän aikana muuttuneet hieman erilaisiksi. Ihan kuin alavatsalihakset olisivat kipeät ja tuntuu painetta. Aivastaessa vatsassa tuntuu selvästi jotain! lisäksi nännit ovat kovin terhakat ja kovat.

Uutta ultraa odotellessa.

-Tiitu

Vierailija
149/310 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JiiKoo: Voi siellä kuule kaikki olla ihan hyvin vaikka koko ei vastaakaan viikkoja. Meilläkin kaikissa raskauksissa, sikiö on ollut noin viikon verran pienempi kuin menkoista laskien. Tämä siis johtui kierron pituudesta.

Myrtti85: Kiitos vastauksestasi. Nyt täytyy todenteolla harkita ollaanko ostamassa jotkut kärryt vai ei. Meillä on kuitenkin jonkinlaiset matkikset, (joista en ihmeemmin tykkää) joista saa myös selkänojan alas ja sehän olisi vauvankin kannalta hyvä... Pitänee harkita asiaa...

Tiitu27: Älä nyt vielä huolestu. Kyllä se lääkäri olisi sanonut, jos syytä huoleen olisi. Eikös sydän alakin sykkiä vasta n. viikolla 7? Siinä tapauksessa sinulla ei sykkeen olisi vielä edes pitänyt näkyä. Koita vaan ottaa rauhallisesti vaikka se varmasti vaikeaa onkin. Maanantaina se tilanne sitten selviää!

Täällä ei uutta. Eilisestä huonosta fiiliksestä on ainakin jollain tasolla päästy yli. Nyt vaan kohti uusia seikkailuja ja jännityksellä odotellaan sitä ensi viikon torstain ultraa... :O :)

muumi 8+1

150/310 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti! Jännittävää! :)

Otavatar; ensimmäisellä käynnillä mulla otettiin virtsa- ja verinäytteet, mitattiin verenpaine, käytiin yleisesti läpi kaikki raskauteen ja odotukseen liittyvät asiat. Vinon pinon sain esitteitä mukaan ja tää ilta taitaakin mennä siis niitä tutkiessa.

Kaikkein hauskinta oli, että hoitaja kehotti puolison tyhjentämään kissan hiekkalaatikon tästä lähtien, jotta ois pienempi riski saada toksoplasma.. Tästä hieman huvittuneena kysyin, että olisiko mahdollista saada tämä sama kehotus paperisena niin menis tolle miehellekin kaaliin :D Vakavasta asiasta on kyse, mutta kun oon sen laatikon aina siivonnut.. Ehkä kaksi kertaa on tainnut toi mieheke siistiä :D

Hoitajan mukaan olisi 8+6 ja LA 1.11, mutta kierron epäsäännöllisyyden vuoksi en usko noin suuriin lukemiin vielä. Ehkä se sitten ultrassa selviää. Ensin mietein että olisin mennyt varhaisultraan yksityiselle, mutta kun se 12 viikon ultrakin häämöttää n.3 viikon päässä, niin aiemmasta huolimatta taidan jaksaa odottaa vielä sen aikaa :)

Huoli on kyllä kova, että onko hän siellä vai mitä tässä on menoillaan.. Mutta kun en ole saanut iskostettua sitä vielä päähäni, niin aika levollisesti mennään.. Välttelen kaikkea mitä raskausaikana pitääkin, mutta silti en kuitenkaan 100% usko että siellä masussa muru olisi. Jotenkaan en kestä sitä pettymystä jos kaikki onkin pielessä. Parasta siis toivoen :)

Mulla toi vauvavaate/-tavara vouhotus on ihan kauheeta! Kenellekään ei olla vielä kerrottu tästä raskaudesta, joten joudun turvautumaan nettikauppoihin/myöhäisiin kauppakäynteihin jos haluan jotain ostaa. Yksi pehmolelu oli aivan pakko saada kun ''se nyt vaan oli niin söpö'' :D

Otavatar; niin vielä tuosta säteilylle altistuksesta. Meilläkin on töissä säteilyvaaraa, joten tässä kauhulla yritän miettiä että oonko joutunut sellaisiin tilanteisiin nyt raskauden aikana. Ei siis jokapäiväistä hommaa, mutta silloin tällöin.. Pelko kaikenmaailman epämuodostumista on riipivää.. Pitänee ensi viikolla kertoa töissä, vaikka haluaisin odottaa siihen 12 viikkoon asti.

Vilmu ja muru 8+6????

Vierailija
151/310 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla oli maanantaina ultrassa meneillään rv 6+4, olinko silloin viikolla 6 vai 7? Yht´äkkiä olen asiasta epävarma... :/

Vierailija
152/310 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiitu27: olit sillon rv 7. 6+0-6+6 on rv 7 ja niin edelleen :) hiukan hämmentävää ja kaikilla on hiukan oma laskutapa.

pinks: osanottoni ystävän poismenosta. *halaa*

muiden kirjoituksia en muistakaan...(anteeksi)

ON: olen käynyt lukemassa mutta en ole jaksanut kirjoittaa. illalla niin väsynyt ja päivät touhua täynnä. uusia oireita itsellä on mahdoton pääkipu ja painonnousu. tai turvotusta se on. sormus ahdistaa (jo nyt) sormessa.

Ensi maanantaina neuvola ja tiistaina ultraus. jännityksellä odotan että onko siellä mitään...

pieni.rakkaus & TahmaTassu rv 7+5

Vierailija
153/310 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankinnoista. vaunut meille ostetaan uudet. esikoiselle ostettiin -07 hyväkuntoiset Bora vaunut. loistavasti palvelleet. mutta aika jo ostaa uudet :) turvakaukalo+telakka ostettiin kuopukselle ja se on vielä tallessa. tuplavaunut ostettiin ( Ora LAnd) kun kuopus syntyi ja oli kyllä erittäin hyvä hankinta. ne myytiin miehen veljen perheelle mutta voi olla että palaa vielä takaisin meille, ellen löydä edullisesti toisia. Täällä maalla pitää kuitenkin olla hyvät renkaat ja kestävät vaunut.

yhden ostoksen "ratkesin" jo ostamaan. babytown sivustolla on alennukset ja sieltä ostin sellaisen kaukalolämpöpussin. Linkki ohessa. ylisuloinen :)

http://www.babytown.fi/804-wallaboo-kaukalopussi.html

Vierailija
154/310 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinksille voimahali ystävän poismenon vuoksi.

Ja onnea uusille plussanneille.

Täällä on mennyt melkein pari viikkoa huonovointisena ja wc-pytyn kanssa ollaan tultu melko läheisiksi.

Tänään oli toinen neuvola ja ultra. Kaikki oli kunnossa ja sydän sykki jo hurjaa kyyytiä! :) (Tännän siis rv 8+5)

LA varmistui nyt ultran mukaan 3.11. eli hieman siirtyi omista laskelmista.

Oksentelun yms. johdosta paino nyt laskenut -3kg, ei onneksi suurempia kuivumisen merkkejä muuten ollut.

Selkeä yhteys on syödyllä ruualla ja pahoin voinnilla, tässä siis viikon verran syöty pelkkää ruisleipää ja mehusoppa on alkanut nyt myös kestämään sisällä. Joten ei ihmekkään että paino laskenut. Hyviä vinkkejä asian suhteen otetaan ilomielin vastaan.

Tänään vielä uskomattoman hyvä olo ollut, vaikka huonovointisuus yleensä painottunutkin iltaan. Ihana päästä edes tämän verran tuulettumaan, jaksoin avata jopa koneen ja tulla tänne teijän kuulumisia lukemaan! :)

Aikaisemmin oli ollut puhetta noista seulonnoitsa ja meillä oli aikomus käydä niissä. Ajatus ei siis ollut mitenkään aivan selkeä, mutta loppujen lopuksi tulimme siihen tulokseen että mennään.

Itse toivon ehkä enemmän tyttöä, mies toivoo poikaa. Mutta kuitenkin aivan sama kumpi tulee suurin haave on kuitenkin terveestä lapsesta.

Hurjan paljon täällä käyty keskustelua ja uusia osallistujiakin tullut mukavasti. En nyt ihan kaikkia keskustelun aiheita edes jaksa muistaa sen verran pitkän pätkän tekstiä luin.

Vierailija
155/310 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen neuvola-aika on vasta pääsiäisen jälkeisenä keskiviikkona. Tuntuu, että vielä saa kauan odottaa, joten arvakkaa jännittääkö?

Pahimpia raskausoireita ovat väsymys, vilutus ja ääremmäinen pahoinvointi, jota on jatkunut nyt maanantaista lähtien! Eilen hain zumban jälkeen kaupasta voileipäkeksiä ja tänä aamuna mutustelin sellaista sängyssä ennen kuin nousin ylös, ja niin se helpotti. Oksentanut en ole vielä kertaakaan, mutta välillä tuntuu, ettei sekään kaukana ole.

Esikoista odottaessani ei pahoinvointia juurikaan ollut, ehkä alkuraskauden aikana oli pari kertaa hetkellinen pahoinvointikohtaus, en kertaakaan oksentanut. Nyt tuntuu pahoinvointi pahemmalta kuin ekalla kerralla!

Muuten on tuttuja oireita tullut esille mm. inhoan ketsuppia ylikaiken... samoin esikoista odottaessa, en pystynyt syömään tomaattisose ruokia! Muuten rakastan pastaa ja bolognesea, mut nyt ei maistu! Ruisleipään on himo :D

Raskaudesta ollaan kerrottu mun siskoille (koska saatan tarvita heiltä hoitoapua neuvolakäynneille), sekä miehen vanhemmille (he kun ovat oikeasti asiasta iloisia, mun vanhemmat vetäisivät pultit kun ei saisi vielä kertoa eteenpäin, joten saavat odottaa tietoa kunnes ensimmäinen kolmannes on ohi), ja yhdelle mun kaverille kerroin, koska tarvitsin jonkun jolle purkaa ajatuksia (muu kuin mieheni) :)

Taidettiin muuten jossain kysellä synnytyssairaalaa... tuli lopulta selvityttä, että mikä tuon lyhenne on eli EPSHP ;)

Vierailija
156/310 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, musta tuntuu että olen niin noviisi näissä raskausasioissa! Mulla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä kaikkia romppeita tässä vielä tarvitaan, kärryä ja kaukaloa ja hoitopöytää. Ehkä en ota edes selvää ennen kuin ollaan ekassa ultrassa käyty. Suuret kiitokset Vilmulle vastauksesta, hyvä että esitettä tulee kun en kuitenkaan kaikkea osaa kerralla muistiini painaa. Ja mahtava juttu tuo vapautus kissanvessan siivouksesta :D. Hyvä että täällä on joku muukin radioaktiivisuuden kanssa pelaava, ymmärrät varmaan huoleni hyvin. Vielä kun joudun parin viikon kuluttua altistumaan vähän lisää. Ei muuta kun lyijyessua päälle vaikka riski onkin pikku-pikkuinen. Ärsyttävää vaan kun sitten kaikki tietää :(.

Mitä muuten maksaa ultra yksityisellä? Mitä siellä varhaisultrassa oikein voi nähdä, jos on vasta viikolla kuusi?

Vierailija
157/310 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sunnuntaina positiivisen testin ja eilen myös. Laskeskelin, että marraskuun loppupuolella olisi laskettu aika. Eilen illalla kuitenkin vessassa ollessani huomasin vuotavani verta. Tänään soitin neuvolaan ja ensi viikolla on ultra. Toivon niin kovasti, että pikkuruinen pysyisi loppuun saakka masussa ja syntyisi terveenä.

- Meri

Vierailija
158/310 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se taitaa olla että synnytysosasto missä olen molemmat pojat syliini saanut, hyvää hoitoa saanut niin lopetetaan 20.kesäkuuta. niin väärin.

pitää siis päättää meneekö Oulaskankaalle, Oysiin vai Kokkolaan...

159/310 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia täältäkin suunnalta pitkästä aikaa.. Eilen kävin ekassa neuvolassa, kaiken maailman lappuja täyteltiin ja sain luettavaksi myös jotain esitteitä. Verikokeita koittivat ottaa, muttei saaneet joten täytynee mennä labraan tässä joku päivä. Ihan hyvillä mielin neuvolareissusta selvisin, vaikka vähän jäi mieltä kaivertamaan "ikärasismi", jota tunsin kokevani neuvolatädin osalta.. Laittoivat lähetteen ekaan ultraan, joka on sitten huhtikuun lopussa. Seuraava neuvolakäynti onkin vasta toukokuun lopussa.

Tänään käytiin yksityisellä varhaisultrassa. Joku kyseli niitä hintoja, niin meillä meni melkein 200 euroa. Kuitenkin tästä reissusta jäi tosi hyvä mieli, kun tietää nyt kaiken olevan kunnossa JA mikä parasta näkyi siellä se pieni sydämen sykekin :) Laskettu aika muuttui ultrassa ja uusi laskettu olisi 17.11!

Mun on pakko tunnustaa että hipelöin vauvanvaatteita jokaisessa kaupassa, missä käyn :D Oon kuitenkin toistaiseksi pystynyt hillitsemään itseni, lukuunottamatta paria bodya, pareja mammahousuja ja yhtiä niin ihania vauvan haalareita! Ollaan myös katseltu jo vähän valmiiksi, millaista mallia halutaan esim. turvakaukalossa, vaunuissa, sängyssä ja hoitopöydässä. Kuitenkaan mitään isompia hankintoja ei vielä tähän asuntoon aiota hommata, kun ollaan loppukesästä kuitenkin muuttamassa.. Jospa jaksaisi siihen asti tyytyä pelkkään katseluun ;)

Vierailija
160/310 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Jadeee hintatiedoista - jaiks miten kallista! Mutta mitäpä sitä ei omasta mielenrauhastaan maksaisi? Mitä meinasit ikärasismilla, saanko kysyä minkä ikäinen olet?

Hei tää on kyllä ihan taukki kysymys, mutta kysyn silti: pitäiskö mun jotain ultra-aikoja ymmärtää varata jo tässä ennen ekaa neuvolaa? Oon just ysiviikolla ekan neuvolan kohdilla, ja mua arveluttaa että mitä jos kaupungilla onkin kauhean tiukassa ne ajat ja se venyy kamalan pitkäksi ja jos siellä onkin jotain pielessä...?