Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö Marrasmasuja 2012

Kommentit (310)

Vierailija
181/310 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiinpahan virpomiset hoidettua! :) Nyt on lapset niin kyllästetty suklaalla etten tiedä kuinka selvitään kun varsinainen pääsiäinen on vasta tulossa! :O Mutta suotakoon se nyt, saavat sitten pääsiäisen jälkeen olla pidemmän aikaa ilman herkkuja. :P

Tervetuloa uudet mukaan!

Nyt tulee valitettavan paljon omaa napaa, kun en millään jaksa muistaa mitä piti kommentoida ja kenelle... Muisti pätkii nyt jo. :P

Oon varmasti valittanut täällä aiemminkin ja valitan taas. Mulla on ylihuomenna se ensimmäinen ultra ja oon ihan järkyttävässä paniikissa! Edellisellä ultrakerralla sain kuulla että edellinen raskaus oli mennyt kesken niin nyt pelottaa. Oireettomuudenkin takia varmaankin. Tyttöjä odottaessa mulla oli joka aamu kauhean huono olo, nyt ei oikeastaan yhtään. Tällä hetkellä ainoa oire on tuo jätti-iso vatsa! Johtuiskohan ummetuksesta? Kaksosiin en kyllä mitenkään jaksa uskoa, koska niitä ei meillä suvussakaan ole. Millä mä selviän pari päivää tän raastavan olotilan kanssa?

Viikonloppuna tapasin yhden ja eilen toisen ystävän, jotka molemmat odottavat toista lastaan. Heillä LA:t kesä- ja heinäkuussa. Nyt ei enää tuntunut kauhean pahalta nähdä heidän masujaan kun on taas itsekin raskaana, mutta hiukan silti mieltä kaihertaa kun ei tiedä, onko omalla masuasukilla kaikki hyvin. Onko siellä edes ketään? Kunpa ajan sais kulumaan hiukan nopeammin...

muumi 9+0

Vierailija
182/310 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieleni sanoa että hengitä syvään, varmasyti kaikki menee hyvin. Vauvallekin tekee ennemmin hyvää kun olet rauhassa! Itsehän noihin keskenmenoihin ei voi vaikuttaa, niin minä ainakin tästä omasta ajattelin..

Mulla on nyt parempi olo ollut jo pari tuntia, juhlat pystyyn! Kuten huomata saattaa, olen siitä huolimatta erittäin aktiivinen luennolla olija. Odottelemme ultraa ensi viikolla, meilläkin toinen tarkistus kun lääkäri puhui identtisistä kaksosista.. Let's see.

Hauskaa päivää,

Vanilla84 ja mönkiäinen rv8+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/310 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh..kävin eilen jo kirjottelemassa tänne ihan hyvän mittaisen tekstin, sepä hävisi johonkin bittiavaruuteenja hermo meni ja kone meni kiinni heti perään..uusi yritys.

Tervetuloa joukkoon Jen.

Minea: miulla oli neuvola juuriki rv 6+3, sillon ei kyllä ultarttu, ihan perustietoja terveyden tilasta ja tulevasta synnäristä mihin haluan käytiin läpi..ultra oli sitten parin viikon päähän (rv 8+5). Mutta vissiin aika paljon kuitenkin ollut paikkakunta kohtaisia eroja.

pieni.rakkaus mukava kuulla, että kaikki hyvin!

Oma olotila ollut nyt muutaman päivän ajan kohtalainen, pystynyt vähän olemaan jopa liikkeessä. Tänä aamuna kuitenkin kuvotus taas alkoi. Mikä outoa, kun yleensä painottunut vasta iltapäivään/iltaan huonovointisuus. Vatsan kipuilu on palannut takaisin noille päiville kun on muuten vähän parempi olla.

Maistoin yhtenä päivänä varovaisesti pizzaa pienen palan, voi että olikin hyvää kun syönyt vaan sitä ruisleipää ja soppaa.

184/310 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tääl vaan taustaillut, joka päivä käyny lukees, mut en jotenkin ole saanu aikaseks kirjoteltua!

Ensinnäkin, onnea uusille plussaneille!

Tohon ikärasisimiin. Olin 18.v kun rupesin odottaa esikoista (kerkesin kuukautta ennen synnytystä täyttää 19.v). Neuvolassa ei ollut minkään moista rasismia. Mutta sairaalalla sit oli. Haluisivat mut sinne kerran kuukaudessa huumeseulaan, ja vielä vauvan pissastakin ottivat seulan. Ja meidän piti käydä sairaalan omalla sossu akalla, aina samalle keskustelemassa. Toki plussaa oli, et ultrasivat joka kerta kun käytiin :) Mut kyl vaan must on kiva, kun nyt mulla on 27.vuotiaana, 8.v tyttö, josta on jo kovasti apua kotiaskareissa, eläintenhoidossa ja varmasti tulee myös olemaan apua vauvan hoidossa :)

Hienoa pieni.rakkaus et kaikki oli sit kumminkin hyvin. Nuo veriset vuodot aina säikäyttää. Meil ollaan selibaatissa turvallisille viikoille asti, sen verran keskenmeno pelkonen olen.

muumi: meilkin kävi vanhin virpomassa, mut vaan mun mummolle ja pienimmän kanssa virpoivat mun äidille. jospa ens vuonna antaisin isoimman mennä jo muualle virpomaan. Ja kylhän aina edelliset jutut jättävät jälkensä. Mäkin olen tosiaan tosi keskenmeno pelkonen, vieläkin vähän. Vaikka ultrassa näin sykkeen. Mutta siitäkin on nyt jo kohta 3viikkoa.

Sit jos vähän omaa napaa: Pahoinvointi jo hävis hetkellisesti, ja olin tooosi tyytyväinen olooni. Mut nyt on viikon ollu oikeestan koko päivän, tosi huono ja etova olo. Ja syöminenkän ei auta, päin vastoin, tulee entistä huonompi olo. Kahvia juon vaik tiedän et sekin vaan etoo. Siis oksentamaan en ole joutunut, mut kyl vaan tääkin on inhottavaa, kun koko ajan on heikko olo :/ Mutta toisaalta se kertoo, et tuol masus kasvaa pieni ihminen edelleen, ja istukka toimii :)

Ens viikon torstaina mul olis eka neuvola, musta aika myöhäsessä vaiheessa, kun sit jo viikkoja tasan 10., mut toisaalta, sit ollaan semmosilla viikoil, et ei ole mul enää ollu keskenmenoja. Vaik edelleen vahvasti epäilen, et ne keskenmenot ovat olleet tuulimunia. Ja tämähän ei ole :) Ja tosiaan, ilta valvomiset jäi. Oon ihan väskä jo ysiltä, ja kymmeneltä tulee jo uni. Ja eilenkin nukuin ilta tirsat 18-19.00, ja silti ei oll uongelmia yö unien kanssa!

Mä olen tosiaan jo äitiysvaatteita hamstrannu, tai siis lähinnä housuja. Ja niitä jo pidän päällä, kun eivät kiristä ja purista mistään. Turvotusta kun on iltasin jonkin verran. Mut mitään juttui en oo viel vaavelille hommannu. Mut suunnitellut olen jo kovasti, et mitkä kärrit, kaukalon yms. sit hommaan :)

Onkos tääl kukaan miettiny et ostas oman kotidopplerin? Mä meinasin hankkia moisen, kun aattelin et saan sit kuunnella vaavin sydäntä, ja sillä tiedän et kaikki on yksiössä hyvin. Kun sitten myöhemmin potkuista tietää että, masussa voidaan hyvin.

Mutta kuulumisiin....

Myrtti & Väiski rv8+5

Vierailija
185/310 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on taas tissit niiiin kipeet...mahtavaa!! ei mul nyt taas muuta :)

t.oireellinen ja peukaloinen 8+5 (sorry laskenta, mut neuvola aikaisti La:ta 8.11, EI TARTTE MUUTTAA..se korjaantuu sitte tuonne lähemmäs arvioitua kunhan pääsen ultraan, pitkä kierto 35pvä..ja nyt en tiiä mitä lasken, ni lasken neuvolan kortin mukaan...

Vierailija
186/310 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaiskaahan naiset tyhmempää, siis miten monta kertaa Suomessa käydään ultrassa? Tehdäänkö ultra neuvolassa? Mä en ole oikeestaan hirveen hyvin selvillä miten homma siellä toimii, olen vaan kavereilta kuullut jonkun verran raskausjuttuja.

Täällä Saksassa homma toimii eri tavalla. Koko raskausajan sulla on oma gynekologi, jonka luona käydään kuukauden välein, lopussa useammin. Lääkäri ultraa joka kerta, näin siis ainakin esikoisen kanssa ja olen kuullut muiltakin, että tämä on käytäntö. Mä olen käynyt jo kahdesti lääkärillä ja kaksi ultraa on otettu. Ensimmäinen kun lääkäri totesi raskauden ja toinen siitä parin viikon päästä, jolloin näin sydämen sykkivän ja kokoa vauvan alulla oli 1,4cm jolloin myös määriteltiin laskettu aika. Sain vinon pinon papereita ja lappusia, kaikki saksaksi tietysti joka mulla vähän tökkii, mutta lääkäri puhuu oikeen sujuvaa englantia, että ei sen suhteen paniikkia.

Tsemppiä kaikille teille, jotka taistelette pahan olon kanssa. Mä itse oksensin kuukauden putkeen, yöt päivät ihan järkyttävä olo ilman tauon taukoa. Nyt toinen päivä kun alkaa helpottamaan.

Jen 9+4

Vierailija
187/310 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha olo rantautui tännekin. Pari päivää kuvottanu, ei oikein mitään tee mieli syödä. Vielä tää on toki ihan positiivista (tietää että jotain varmaan tapahtuu), mutta saas nähä kuinka pian alkaa riittämään... :6 Ja väsyttää. Ja vatsa yhtä jumissä kuin ennenkin alkuraskaudesta; pehmikkeet kovassa käytössä, mutta silti turvotus valtava. Onneks(?!) mulla on kunnon löllömaha ja jenkkakahvat entisistä raskauksista, joten kukaan ei oo vielä tuon turvotuksen takia uskaltanu epäillä (ainakaan ääneen) raskautta, vaikka maha onkin välillä samanlainen kuin 20. raskausviikolla olevalla työkamullani...

Minea: Voisko Lapinmatkaajille kertoa että sulla on vaikkapa sellanen antibioottikuuri jonka kans ei voi käyttää alkoa? Se saattaa mennä läpi...tai sitten ei. Ainaki mun tuttavapiiri on niin herkkävainusta näiden asioiden suhteen että heti haistavat raskauden. Ja mä en oikein osaa kieltää jos joku suoraan kysyy. Vähän ehkä liianki monelle on siis tullu jo kerrottua, vaikka sykettä ei olekaan päästy näkemään.

Mua hirvittää anopille kertominen. Meillä siis 1 ja 3 v muksut ennestään. Toivottiin miehen kanssa kolmea tenavaa ja mielellään suht pienillä ikäeroilla, eli itse ollaan hyvin innoissaan. Mut anopin asenne taitaa olla vähän toinen... Taivastelee välillä elon raskautta noiden kahdenkin kanssa. Meidän koti kun ei ole sellaisessa kunnossa kuin hänen mielestään pitäisi jne. Itsellään ollut isommat ikäerot ja on sellainen tiptop-ihminen, toisin kuin minä. Ja tänään (juhlittiin miehen synttäreitä sukulaisten kesken) heitti miehelleni, joka sylitteli pientä kummityttöä, että älähän sinä sitä liikaa pidä ettei tule vauvakuume. Hyvä oli myhäillä vieressä mielessään että "Voi kun tietäisit!". Pitää jo henkisesti valmistautua, että sieltähän sitä jotain kökkökommenttia tulee...sillä kun on tapana muutenkin päästellä kaikenmaaliman sammakoita.

Mutta nyt koittamaan nukkumista. Välillä on vaan sekin outoa, että vaikka kuinka väsyttäisi, ei se uni meinaakaan tulla kun menee sänkyyn. Tai sitten aamuyöstä herää klo 5 eikä saa unta.

Kiva lukea ja jakaa. Kiitti teille, kanssamammat!! :)

~Maaria (6+3?)

Vierailija
188/310 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa Suomessa vaihdella nuo ultrakäytännöt paikkakunnittain, pyrkivät kai pikkuhiljaa yhtenäistämään niitä. Ymmärtääkseni kaikille tehdään ainakin niskaturvotus-ultra 12 viikon paikkeilla ja rakenneultra 20 viikon aikoihin. Joissain paikoissa kaikki saa varhaisultran raskauden keston määrityksen vuoksi ennen tota 12 viikkoa ja ymmärtääkseni joka paikassa jos on epäsäännöllinen kierto tms poikkeavaa. Ja tarpeen mukaan voi saada ylimääräisiä, esim synnytystapa-arvion yhteydessä siellä jossain kuukautta ennen laskettua aikaa. Ja kaksosia tai muita riskitapauksia seurataan tiiviimmin toki äitipolilla. Joissain paikoissa ultrat tehdään äitiysneuvoloissa, mutta ainakin mulle ultrat on tehty eri paikassa (edellisellä paikakunnalla perhesuunnitteluneuvolassa ja rakenne äitipolilla ja täällä mennään keskustan terveyskeskukseen/neuvolaan).

Kuulostaa kyllä ihanalta noin tiheä seuranta siellä Saksassa!! Nautiskelehan kun pysyt paremmin kartalla vatsan sisäisestä maailmasta :)

~Maaria (6+4?)

Vierailija
189/310 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jen: aivan mahtava meininki saksassa...pitäs tulla sinne raskaus ajaksi..täällä meillä ainaki siis vain tuo np-ultra 10-12 vkot ja sit se rakenne n.20vkolla.. mä ehkä saan ylimääräsen johonki väliin ku ollu kaiken näköstä ongelmaa..lääkäriaikakin tulee heti tähän ekaan ultraan joka tehdään äitipolilla..

ja mahtavaa kuinka nopeesti sulla menee aika Maaria1984..ensin 6+3 ja sit heti 6+4 :)

(vitsi vitsi :)

t.mä ja peukaloinen 8+5???

Vierailija
190/310 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli paljon vastattavaa katotaan miten ehin täytyy lähteä kohta eskariin viemään lasta.

Jen: tosiaan mulla viides tulossa ja ultrat ovat niikun mainuttu np-ultra n. 12 viikolla ja 20 vkolla rakenn ultra. muuten saa lisä ultria jos on riski raskaus. mulla kakkosta ja kolmosta oottaessa raskaus diabetes joten sain joka kk ultran muilla oon käyny vaan noissa kahdessa.

niin ja tervetuloa uudet yritin muuutama päivä sitten kirjottaa mutta hävitti ko´ko tekstin.

Maaria: mulla samat jutut menee alas ku sulla mutta kyllä iltä päivä ilta on kamaalaa kovasti oksentelen. mulla kun ei mies ehin auttaan on niiiiin paljon töissä ni ite on pakko hoidella noita lapsia. ja koti hommat. tuntuu vaan ettei jaksa.

ja kaikki hajut aivann kamalaa.

no mutta nyt on pakko lähtiä en sitte ehi enempää kirjotella.

Vierailija
191/310 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinpa uskaltautua joukkoonne, jos vielä mahtuu yksi möhiksen kasvattaja. Olen jo paljon juttujanne lukenutkin.

Toista odottelen, ensimmäinen tytön tyllerö on nyt neljä. Kaikki tuntuu siis taasen uudelta ja jännältä ja ihmeelliseltä.

Neuvola olisi ensi viikolla keskiviikkona, nyt viikkoja kasassa tasan 7+0. LA taisi olla 21.11.

Täytyy tulla tänään paremmalla ajalla kertomaan kuulumisia, nyt täytyy rientää. Tämä oli vaan tällainen testi/ilmottautuminen :)

Onko muuten muilla hillitön maha? siis turvotusta toki, mutta näyttää ihan vauva mahalta. Siihen on ollut näillä viikoilla totutteleminen ja piilottelu. Ihan hassua...

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Vierailija
192/310 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuista ultrista, paikkakunnalla jossa minä asun ultrataan jo ekalla neuvolakäynnillä, ihan vain kurkatakseen että onko kohdussa ketään. Sitten tulee se niskapoimu-ultra, rakenne-ultra ja vielä rv 36 tienoilla synnytystapa-arvio, jossa myös ultrataan. Mutta ainakin esikoisen kohdalla neuvolassa ultrattiin melkein joka toinen kerta ja joka toinen kuunneltiin sydänäänet :) Että niissä tosiaan on eroja paikkakunnittain, mikä on mun mielestä vähä hölmöä? :/

sisukas: Tuttu tuo 'hillitön maha' :D Varsinki jos iltasella lähtee käymään kylässä niin pitää laittaa joko löysät vaatteet tai vetää vatsaa sisään koko kyläilyn ajan :D Ja vielä kun oon muuten aika tikku, niin turvonneen mahan kyllä erottaa selvästi :D

Olikos tässä ryhmässä mammoja joilla on/tulee olemaan lapset pienellä ikäerolla? Meijän tytölle ja tälle tulevalle tulee ikäeroa 1v3kk. Mitä hankintoja kannattaa tehä? Luin jostain että esim leikkikehä ois käytönnöllinen, että sinne saa vauvan 'turvaan' (sitteriin, vaunuhin) isommalta lapselta, vaikkapa wc reissun ajaks taikka unille jne. :)

ON: Ekaan neuvolakäyntiin on vielä reipas viikko... Miten täsä malttaa oottaa :D Ja mä oon tosiaan laskenu tuon mun la:n väärin, mutta sitä on vielä turha korjata ku se tarkentuu sitte sielä np-ultrasa, että vaihtaa sitte sen jälkeen :) Oloja ei oo oikein mitään sen kummempia, paitsi nälkä vaivaa on kokoajan. :)

Tinuppi & pikku-t 6+4

193/310 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanilla 84: Niin onkin. Mietin samaa, kun luin sun tekstin aiemmin. Meillä on kans suvussa kaksosia, mutta miehen puolella. En tienny, että se voi sieltäki periytyä, kuulemma voi. Mutta teillä siis vielä mahdollista, että ois identtiset kaksoset? Meille kyllä vaikuttais olevan yks tulossa. Mutta oon onnellinen yhestä lapsesta, kun nyt hänen kohdalla menis kaikki hyvin :) Muu haikeus alkaa hiljalleen vähetä... vaikka varmaan sitä aina tulee joskus ajateltua, että mitä jos oliski kaks.

Kuten moni muukin on täällä valitellu, mahaa turvottaa kyllä jo vaikka kuinka. Kaveri osti kirppikseltä mulle yhet mammahousut, niitä oon sitten välillä käyttäny hyvin pitkien paitojen kanssa. Muuten menty vielä tavallisilla vaatteilla, mut ei varmaan kovin kauaa enää pysty. Paha olo vaan jatkuu ja jatkuu. Oksentanu en oo vieläkään kuin kerran, mutta kuvotus on mieletöntä, eikä mitään tekis syödä. Mangoviiliä, vauvojen hedelmäsoseita ja puuroa pystyn onneks syömään sillonki, ku mikään muu ei mee alas. Ja erilaisista raskauksista kyllä kertoo se, että kun joku tuolla valitteli ettei voi syödä mitään tomaattisia ruokia, niin mulle taas kunnon ruuista just ne uppoo parhaiten :D

Maireni12, jokos olet päässyt ultraan?

Minea79, meinasin kans ehdottaa tota antibiottikuuria... kun onhan se ymmärrettävää, ettei heti halua kaikille kertoa. Jälkeenpäin voitte sitten yhessä naureskella sun "antibiottikuurille2 ;)

jen1980 mielenkiintoista lukea Saksan mallia kaikenlaisissa odotukseen ja vauvoihin liittyvissä asioissa... :)

Tarttis tästä hiljalleen alkaa valmistautua töihin lähtöön... onneks tnä aamuna sai nukkua pidempään. Väsymys on ihan hillitöntä. Eilen illalla valitin miehelle, etten enää jaksa tämmöstä. Mutta nyt ku lukee teidän juttuja, muistaa taas, että hyvän asian takia tässä väsyttää, eikä auta ku jaksaa vaan! Tsemppiä kaikille muillekin näihin viikkoihin...

TaskuTee ja möhkiäinen 9 + 3 (?)

Vierailija
194/310 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäisin tänne kuulumisia jos jaksaisin. Nyt jaksan vaan tämän: miten VOI ihmistä väsyttää näin paljon?? :(

Päikkäreille moi...

Vierailija
195/310 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIIN tuttua tuokin. Esikoista oottaesa, noin rv 7-8, nukuin 2 vuorokautta putkeen. Kävin vain syömäsä välisä, eli olin päivän aikana yhteensä hereillä n. tunnin :D Se oli kyllä ihan uskomatonta :D Sen jälkeen olinki taas ku uus ihminen ^^

Tinuppi & pikku-t 6+4

Vierailija
196/310 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla oli kanssa tuossa 7-8 viikon taitteessa, ääretön väsymys, pari päivää meni maatessa, yleensä kun en ees nuku päikkäreitä sillon tuntu tosi pahalta kun ei jaksanut mitään.

Pahimpaan oksentelu vaiheeseen parina iltana itkin miehelle kun ei vaan jaksa enää yhtään. Väsytti hurjasti, ruoka ei juuri maistunut ja se vähä minkä söi tuli ylös--> eipä siinä paljon ylimäärästä energiaa jäänytkään muuhun. Onneks nyt ainakin vaikuttaa siltä että alkaa vähän hellittämään tää pahoinvointi, oksennuksetkin alkaa olla vaan pikkusia pukluja. Eile ja tänään pystyin jo oksentamatta syömään pienen määrään oikeaa ruokaa!

Viime yönä alkoi rinnat vaivaamaan, ovat kovin arat. Asentoa piti vaihtaa kokoajan, ei näin päivällä vaivaa kuitenkaan.

Ajateltiin luovuttaa tää salailu ja suunniteltiin vähän jos kerrottas molempien vanhemmille pääsiäsenä, kun nähdään heitä kuitenkin. Sillon viikkoja 10+1, asiat helpottuu kuitenkin kun ei tartte salailla.

Tinta

Vierailija
197/310 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisukas: Tervetuloa mukaan! Täällä myöskin jäätävän kokoinen maha! Melkein samaa kokoluokkaa kuin ystävälläni, jolla tuli just 25 viikkoa raskautta täyteen! :O :P

Tinuppi: Mä en kyllä välttämättä menis ostaan mitään leikkikehää. Voihan sen vauvan laittaa pinnasänkyyn ihan yhtä hyvin turvaan isommalta sisarukselta. Ja kyllähän se isompi pitää kuitenkin opettaa niin ettei pientä mennä telomaan... Tärkeimpänä hankintana noin pienellä ikäerolla pitäisin tuplarattaita. Muuta ei mielestäni tarvitse, jos esikolle on kaikenlaista tullut hankittua. Toki kantoliina tai rintareppu voi olla sellainen mitä kannattaa ehkä myöskin harkita, jos sellaista ei entuudestaan ole. Tosin siitä ei voi etukäteen tietää että tykkääkö itse sellaista käyttää ja viihtyykö pieni siinä.

Tänään on taas joltain osin tullut voitua vähän huonommin. Lounasaikaan sain käydä oksentamassa, mutta se luultavasti johtui liian pitkästä ruokailuvälistä. Lisäksi päivälisaikaan alkoi etomaan samasta syystä, mutta sain syötyä ennen kun tartti vessaan rynnätä. :P

Huomenna ultra! Apua!

muumi 9+1

Vierailija
198/310 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttääääää niin älyttömän paljon ja huono olo, yök, koko ajan! Kyllä tässä on kestämistä. Mutta silti niin ihanaa, kun kaikki vaikuttaa olevan ok.

Viime viikolla tuntui, että raskausoireet hävisivät ja olinkin jo henkisesti aivan varma, että kesken on mennyt. Aiempi keskenmeno siis viime syksynä.

Sain tälle viikolle ajan yksityiselle varhaisultraan, ja uskomatonta, mutta totta, siellä oli pikkuinen, vajaan sentin mittainen, tykyttävällä sydämellä varustettu pieni alku.

Tällä hetkellä siis toivoa riittää ;)!

Ja raskausoireetkin palasivat.

Maksoi muuten 187 euroa tuo ultra yksityisellä, huh!

Päivä kerrallaan mennään ja toivotaan parasta! Tsemppiä muillekin ja leppoisaa pääsiäistä!

Vierailija
199/310 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onneksi on muillakin mahaa. Olen jo ehtinyt mietiskellä, että monta sieltä on tulossa vaikkei meidän tai miehen suvussa kaksosia olekaan. Minäkin olen normaalisti aika tikku, yhtä suoraa suoran perään, niin kyllä tuon kummun tuosta aika selvästi bongaa ;) Toisaalta kumpua on tullut myös rintavarustukseen, joten jeiii, mulla on varustus, pitkästä aikaa :D

Pahaa oloa on ollut täälläkin, muttei vielä pöntölle asti. Siltikin aika jäätävät fiilikset välillä. Eilen meinasin pyörtyä humahtaa lätkämatsissa, kun tuli maali ja aina pomppasin kiljumaan vähän turhankin rivakkaan. Kolmannella maalilla vasta opin ettei kannata riehua. Mies yrittää koulia musta ja masuasukista lätkäfania ja

konserttilippuja on varailtu siihen malliin pitkin vuotta, että musiikkimakukin on jo lapsella selvää :)

Ihania ultrakuulumisia monella, nimet eivät vielä ole mielessä. Huomaan, että muillakin on paniikkia ilmassa. Sama täällä, mutta yritän ajatella positiivisesti ja olenkin onnellinen kaikista oireistani, mitä on nyt mielestäni paljon.

Tämä raskaus on niin ihme, koska oltiin varauduttu yrittämään vuotta-kahta tai yli, minun terveyshistoriani takia ja minun ensimmäinen lapsi on "lasimaljassa" alkuun saatettu, niin nyt ei tarvinnutkaan kun antaa ajatukselle mahdollisuus ja tämä olikin todellista. Mies olikin niin ihanan positiivinen minun skeptisuuden rinnalla, että sillä varmasti liideltiin pitkälle. Siksi myös pelottaa että onko tämä edes totta, mutta niin onnellisia :) ja kiitollisia!!

Nyt olen lätissyt vain itsestäni täällä. Mitenkähän saisin kaikkien keskustelut näkyviin, kun kirjoitan, että muistaisin mihin halusin kommentoida... ja miten tuohon listaan lisätään??

Oikein hyviä vointeja kaikille ja alkavaa pääsiäistä, me ollaan lähdössä reissuun.

Vierailija
200/310 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän minä jo komeilenkin teidän kanssa listalla :D Kiitokset täydennyksestä!!!

Sisukas ja möhis 7+1