Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö Marrasmasuja 2012

Kommentit (310)

161/310 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon siis 20 ja mies 21. Tokihan tässä nuoria ollaan, tiedän sen itsekkin.. Mutta jotenkin tuli sellainen huono fiilis neuvolassa ollessa, kun neukkutäti sanoi että no "onneksi tuo miehesi on edes vähän vanhempi kuin sinä". Ehkä se ei tosiaan tarkoittanut sitä pahalla, mutta minä kun otan aina kaiken niin itteeni.. :D

Vierailija
162/310 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni.rakkaus: Kokkola on ainaki hyvä paikka synnyttää! :) Mikä synnytysosasto/sairaala suljetaan? :O

Jadeee: Ite olin 19 ku aloin oottaa esikoista (n.rv 20 täytin 20v.) mutta ei kukaan oo ikään maininnu nuoresta iästä. Varsinkaan neuvolasa! Ihme juttu, että joillekki th:ille tuo nuori ikä on jonku asteen ongelma :D Täytin just 21 ja nyt ootan jo toista, enkä usko, että oma th siitäkään tuumaa mitään :)

ON: Sain eilen aikaseks soitettua neuvolaan. 12.4 asti pitäis malttaa oottaa :) Toivottavasti neuvolan sodanaikasella uä-laitteella näkyis pikkunen papu. :) Mun hajuaisti on aivan hirvittävän herkkä. KAIKKI haisee, ja suurimmaks osaks pahalle :D

T: Tinuppi & pikku-t rv5+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/310 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadee: Myös mä olin 20v kun aloin odottaa esikoista ja tyttönen syntyi 11 päivää ennen 21v päivää. Mulle ei neuvolassa töksäytelty mitään, mutta laitoksella meitä molempia pidettiin ihan idiootteina eikä meille meinattu kertoa meidän omasta lapsesta mitään (joutui lastenosastolle syntymänsä jälkeen). Ja vieläkin vaikka olen ja kahden lapsen äiti (24v) niin välillä jotkut muorit (tai itse asiassa n. 50v tädit on pahimpia) valittaa siitä että pitääkö muksuja noin nuorena hankkia. Tällästä täällä käpykylässä, mutta ei auta muuta kun olla sanavalmis ja puolustaa omaa perhettään. ;)

Mun piti jonkun muunkin kirjotuksia kommentoida, mutta ehdin jo unohtaa että kenen ja mitä. :P Muisti on siis todella kadonnut ja olen alkanut puhua ihan mitä sattuu... Tätähän se "äitiytyminen" on. :)

Tänään aamulla iski kauhean paha olo. Aamulla sain rynnätä vessaan ja kävin siellä kakomassa, mutta mitään ei tullut kun en vielä ollut ehtinyt syödä... onneksi. Ja sitten lounasaikaan sain ruokaa syötyä 2 haarukallista kun meinas nousta ylös. Siitäpä sitten oikasin sohvalle ja vaihdoin ruuan jugurttiin niin olo parani. Onneksi saan olla lasten kanssa kotona!

muumi 8+2

Vierailija
164/310 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieläpä niin ihania luettavia; paljon ultria ja sykkeitä jne :)

Mä pääsin eilen ultraan myös (5+4?). Raskauspussi oli kohdun sisällä (jee!), mutta sykettä ei näkynyt. Mutta ei pitäisi olla tosiaan vielä mitenkään huolestuttavaa. Ymmärtääkseni sydän alkaa sykkiä 6. viikolla, mutta ei välttämättä heti todellakaan näy ultrissa, kun on niin pientä läpätystä. Ja kun ne viikotkin voi muuttua. En usko että kannattaa yhtään huolestua. Kyllä se ultraaja sanoo jos siihen on aihetta. Itse ainakin yritän(!) ajatella, että murehtia ehtii sitten jos murehdittavaa todella tulee. Tsemppiä kaikille ultrakurkistuksiin!

Rattaista: Meillä oli Emman (nyk. Z-Line) Jule Twin sisarusrattaina. Muksuilla ikäero 1,5 v ja molemmat nukkuivat vaunuissa, joten tuollaiset vierekkäin istuttavat oli ehdottomat. Nuo oli halvat ja mielestäni erinomaiset. Renkaat oli isot ja edessä kaksi kääntyvää pyörää. Menin jo ne myymään, joten uusien osto edessä...nyt tosin ikäeroa tulee yli 2v, joten ehkäpä riittäisi että toinen voi pötkötellä. Onko kokemusta Z-Line Twin Ridereista? Ne on nyt harkinnassa. Jos ne on huonot, niin ostan varmaan nuo Jule Twinit taas. :)

Mulla ei oikeestaan muuta oiretta, kun armottomat mielialanvaihtelut (on pitäny pyydellä muksuiltakin pari kertaa anteeksi kohtuuttoman suuria raivareita) ja väsymys. Ekan odotusaikaan olin vaan töissä (kotona sai levätä) ja toista odottaessa vaan muksun kans kotona (ei ollu pakko tehdä ihmeitä jos oli huono päivä). Nyt käyn sekä töissä että olen kotona lasten kanssa, joten en tiedä milloin lepään...mut päivä kerrallaan. Ja vielä ei oo mitenkään mahdotonta onneks eikä pahoinvointiakaan pahasti.

Ja kärsimättömyys jatkuu!

Hetkessä elämistä opetellen,

~Maaria

Vierailija
165/310 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika suloiset oli kyllä kaukalopussit vois melkeen harkita! Kuitenki marraskuussa syntyy niin tarviihan siinä lämpöä.. Vähän on ollut haikea olo kun se toinen kaksonen meni kesken ( mistähän senkin tiesi että odotin kaksosia)...

taskutee: Meillähän oöi melkein sama homma nyt sityen, harmi vain! Ois ollu jännä kun edes toisella ois pysyny kumpiki matkassa!

Vanilla84 rv 7+

Vierailija
166/310 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Jadeee vastauksesta. Ja muutkin.

Ootte kyllä nuoria. Mä täällä odottelen sellaista toisenlaista ikärasismia, kun oon tämmönen 31-v ensisynnyttäjä. Eikös se mee pikemminkin niin päin että parikymppisenä sitä on hedelmällisimmillään, jaksaa paremmin ja palautuukin nopeasti. Itsellä ei vaan sillon tikittänyt joten minkäs teet. Eikä suoraan sanottuna tikitä vieläkään, mutta päätin että nyt ne penskat on tehtävä jos hommaan ryhtyy, en ala odottelemaan tikityksiä kun oon sitten varmaan kuuskymppinen :)

167/310 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne tullut kovasti juttuja, kivaa lukea näitä! On ollut ekoja neuvolakäyntejä ja ultria, voi vitsit sentään :)

Vanilla84: Hyvä kuulla, että muillakin meinaa vähän edes olla ostovinkeitä ;) Ite yritän nyt malttaa mieleni, etten kovasti ala vielä muita juttuja ostelemaan. Ehkä muutaman bodyn kuitenkin jossain välissä!

Onko sinulla esikoinen tyttö, jos saa kysyä? :) Itse toivon enemmän tyttöä perheeseemme, olisi ihanaa ostaa prinsessamekkoja ja kaikkee lässyn lässyjä neidille. Mutta kunhan tullee terve lapsi, niin ei oikeestaan väliä kumpi sieltä oikeesti tulee.

Harmi, kun toinen pikkuisista oli mennyt kesken :/ Mutta pääasia on, että yksi ihanuus siellä kuitenkin on kasvamassa. Tsemppiä!

pieni.rakkaus: Olitpa löytänyt aivan ihanan kaukolämpöpussin! Tuollainenhan on juuri mainio marrasvaaville pakkasella ;)

Täällä oli käyty keskustelua iästä. Minun mielestä jokainen on valmis äidiksi, silloin kuin itse tuntee sen sopivaksi. Oli sitten vähän nuorempi tai vanhempi, ei sillä niin väliä. Ja vaikka lasta ei olisikaan suunniteltu tarkkaan (tai vaikka sovittu, että tulee kun on tullakseen), niin kyllä jälkikasvu on sitten varmasti yksi maailman ihanimmista asioista ja silloin viimeistään ne äidin vaistot heräävät, kun saa pitää ja kasvattaa omaa kääröänsä. Ainakin itse näin ajattelen :)

ON: Koko tämän viikon on ollut huonovointinen olo, yrjö ei kuitenkaan ole lentänyt (toivottavasti ei lennäkään), mutta pönttöä on pitänyt välillä käydä jo halailemassa :/

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja voikaa hyvin :)

-huuliharppu-

Vierailija
168/310 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on taas viikonloppu edessä ja pääsee viettämään koko perheen kanssa laatuaikaa. Ei tartte miehenkään aina siellä töissä notkua! ;P

Ikäkeskustelusta: Otavatar, et varmastikkaan tule kokemaan ikärasismia kohdallasi. Eikö ensisynnyttäjien keski-ikä ole jotain 29 vuotta, joten et tuosta paljonkaan poikkea.

Itse en henkilökohtaisesti kannata teiniäitiyttä, mutta olen kuitenkin sitä mieltä että lapset tulisi hankkia suht nuorena. Vanhempana hankkimisen ymmärrän ainoastaan jos entuudestaan on jo lapsia. Voin saada tästä kommentista sontaa niskaan, mutta mä en vaan ymmärrä niitä jotka hankkii 50v:na esikoisensa. Sit kun muksu on täysi-ikäinen niin itse on jo toinen jalka haudassa! :O Muistaako sitä siinä iässä enää mitään lapsuusajoista, oikeasti?

Samalla kaavalla täällä jatketaan. Maha on edelleen turpea ja huono olo iskee jos ei muista syödä tarpeeksi usein. Myös jotkin ruoka-aineet ja hajut etovat. Ruispalat karpalo ja Maukas-näkkileipä ovat nyt suurimmassa suosiossa. :)

Kivaa kun sunnuntaina pääsee lasten kanssa mummolaan virpomaan! :D

muumi 8+3

169/310 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä, käykää lukemassa ihania juttuja lasten suusta. Tällaiset jutut ovat parhautta, saa nauraa :D

http://www.iltalehti.fi/perhe/2012032915327873_pr.shtml

Ja muumin kanssa olen samaa mieltä siitä, ettei lapsia enää äly-äly-vanhana kannata hankkia. Eihän siitä nauti lapsi eikä vanhempikaan.

Oi että, mahtaa lapset olla teillä mielissään ku pääsevät virpomaan! :)

Serkkuni tyttö (5v.) sanoi tällä viikolla hyvin: "Miten se virpomisloru menikään.. Sulle vitsa, mulle pitsa, vai?" :DD

-huuliharppu-

Vierailija
170/310 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaiaamuna raskaustesti näytti niin himmeää plussaa, etten vielä uskaltanut uskoa asiaa todeksi. Tänä aamuna plussa olikin jo niin selvä, että pakko se on uskoa! (Tai no, tein varmuudeksi vielä toisenkin testin) Ensimmäinen raskaus siis aluillaan, rv 5+5 ja LA noin 26.11. :)

Soitin onnen ja jännityksen sekaisessa mielentilassa neuvolaan, et apua mitä nyt? Oon ens viikon lopulla lähdössä parin viikon matkalle Lappiin, joten antoivat mulle neuvola-ajan jo ensi viikolle. Ootteko muut käyneet näin varhain? Onko sydänääniä jo mahdollista kuulla? Tuolloin siis menossa rv 6+3. Kaipaisin jotain "todistetta", että siellä tosiaan on joku :)

Oon tosiaan lähdössä kavereiden kanssa mökkireissulle, jossa aiempina vuosina on otettu viinaa melko reippaasti. Itse en siis tietenkään aio juoda, mutta en haluaisi vielä näin varhaisessa vaiheessa kertoakaan, jos jotain sattuu :( Muttei taida olla muuta vaihtoehtoa, vai löytyykö muilta vinkkejä? Miten te muuten ootte saaneet töissä pidettyä asian piilossa? Mulla oireet on onneksi vielä pysyneet lievässä pahoinvoinnissa, väsymyksessä ja heikotuksessa, jotka oon saanut selitettyä huonoilla yöunilla ja flunssalla. Mut miten te ootte onnistuneet, joilla pahoinvointi on voimakkaampaa?

-Minea-

Vierailija
171/310 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, Minea! Mulla on laskurin mukaan samana päivänä la, mutta tein plussan jo pari viikkoa sitten.. mistähän johtuu.. tietysti kaikilla eritavalla sitä hormonia erittyy..

Nyt aloin vaan jännäämään, että jos masussa onkin kaksi, kun niin vahvat viivat sain sillon :D Ultraan vielä tuskastuttavan pitkä aika..

Niin ja tervetuloa joukkoon :)

Ihan pikaisesti omaa napaa.. (viimeinen gradurutistus meneillään, niin ei voi ihan niin paljoa viettää aikaa täällä ;)

Mua hämmentää oireettomuus. Nyt siis rv 5+3 ja välillä huonompi välillä parempi olo. Tänään oon pystynyt syömäänkin..ja nälkä on ollut koko ajan. Välillä vähän nipistää jostain tai selkää särkeää..mulla on oikeestaan ihan samanlainen olo kun ennen ovista. Todennäköisesti siis sorrun tekemään vielä yhden raskaustestin :D Esikoisen kohdalla muistan olleeni paljon kipeämpi ja vuotelin vertakin..

Ja kiitos muuten sisarusratas kokemuksista! Mä kyllä edelleenkin haaveilen niistä bugaboo donkeysta :)

Ihanaa viikonloppua!

Outi

Vierailija
172/310 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lähden synnytysosastolle vaatimaan että ultraavat. eilen illalla yhdynnyn aikana/jälkeen tuli verta. ei vähän mutta ei holahtamallakaan. mahaa jomotti ja pelotti. laitoin yöksi siteen mutta ei ollut tullut siihen. onneksi.

käyn siis tarkistuttamassa että oliko se se mitä pelkään eniten, kystan puhkeaminen vai verisuoni meni katki jossain.

pieni.rakkaus rv 8+0

Vierailija
173/310 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tuestanne.. Suru alkaa pikku hiljaa helppottamaan. vaikkakin hieman epäodellinen olo on että ystäväni on todellakin poissa, eikä enää palaa takaisin. Onneksi jäi ne kaikki ihanat muistot.

Varasin tänään ekan neuvola ajan 11.4 kuulemma ultraavat silloin, kun kysyin. Ihana nähdä SE jokin tuolla vatsassa. Tulee vähän toddellisempi olo että tässä nyt jotain odotetaan. Toivottavasti siellä vaan on nyt vauva. Jännittää..

Oireitakin on alkanut tulemaan: Pahaa olo mihin vrk aikaan vaan. Onneks ei oo tarvinnut ainakaan vielä oksentaa vaikkain yökkäillyt olen paljon. Väsymystä.. yms.

Niin ja sain kerrottua omille vanhemmilleni tästä uutisesta: Äitini oli enempi järkyttynyt, mutta eiköhän sekin siitä ajan kanssa tokene. :)

pinks rv 8+0?

Vierailija
174/310 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lapsemme on tosiaan tyttö, 2v joka lauleskelee ja höpöttelee jo melkein koko ajan:) Ihana lapsi. Mulla eka neuvola tulossa vasta 25.4., kun olen 10.vkolla.

Ihanalta kuulostaa pinks, äitisi järkyttyminen :) Meillä oli vain onnitteluja ja kakkukahvit juotiin, kun toinen on niin ei enöää onnistu järkyttämään :)

Vierailija
175/310 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt muutaman sanasen ehtisi kirjoittaa pitkästä aikaa. Lukemassa on käynyt muutaman kerran, mutta en nyt sitten taas muista kuka on mitäkin kirjoitellut.

Lyhyesti sen verran mitä muistan:

- Kaikille uusille plussanneille tervetuloa! :)

- Pinks: suuret pahoittelut ystävän poismenosta, ikävä juttu :( Aika jännä että ultraavat neuvolassa ekalla käynnillä?! :o Ei meillä oo neuvolassa kyllä koskaan ultrattu, np- ja rakenneultra ainoastaan ja nekin ihan eri paikassa. Joten tässä saa ootella vielä kuukauden verran sitä ekaa ultraa...

- pieni.rakkaus: Toivottavasti sait ultran ja kaikki oli ok?

- Missä Vilmis??

Omaa napaa: Oon selvinny edelleen ilman sen kummempia oireita, ei väsytä eikä oo huonoa oloakaan. Muutamana aamuna ainoastaan hiukan heikottanut, mutta tuostakin on selvinnyt syömällä jotain pientä heti kun on noussut sängystä ylös. Epäilyttää taas että liekö tuolla ees on ketään mutta eipä se auta kun toivoa parasta ja ootella sitä ultraa sitten viikkojen päästä :) esikoisesta käytiin alkuraskauden ultrasta, tokasta ei, eikä nyt tästä kolmannestakaan tullut käytyä. Niin kauan kun mitään vuotoja tai muuta ei ole niin toivon kaiken olevan kunnossa. Ainoa selkeempi oire (tuttu myös edellisistä raskauksista) on se että saunomiset voi nyt unohtaa, päätä alkaa särkeä välittömästi saunaan astumisen jälkeen. Ihan samalla kaavalla on mennyt kyllä tää raskaus kun edellisetkin, oireineen ja oireettomuuksineen kaikkineen, joten jos kaikki menee hyvin niin taidetaan saada kolmas rinsessa :)

Neuvola on sentäs jo ensi viikolla, ei mee ihan niin pitkälle kuin mitä pelkäsin. Lippusia ja lappusia tuli postissa kotiin heti kun olin neuvolaan soitellut, mutta eipä nuo ohjeet olleet neljässä vuodessa kauheesti muuttuneet ;)

Nipsutin 8+0

Vierailija
176/310 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina tosiaan kävin käymään toiveissa että ultraisi. Mutta synnytysosasto on kiinni 10.päivä asti. Säästösyistä. Kävin sitten päivystävän lääkäri luona ja teki gynekologisen tutkimuksen. kohdunsuu oli siisti eikä ollut vuotoa.

Sain sitten eiliselle (sunnuntai) ajan ykstisyiselle neuvolalle Ouluun. Hän (todella mukava rouva) ultrasi ja siellä se sydän sykki. Vastasi mittojen mukaan viikon pienempää, eli 7+1 mutta lupasi uuden ajan viikon päästä maanantaille ja ultraa sillon uudestaa ja saa uudet mitat. samaan hintaan :)

Ja hiukan jäi jännittää kun siinä sikiöpussin vieressä näkyi hiukan pienempi pussi. kaksoset? :)

oli hiukan omaanapaa taa. väsyttää ja päätä särkee..

pieni.rakkaus & TahmaTassu rv.8+3

Vierailija
177/310 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako liittyä joukkoon? Täällä yksi ulkosuomalainen on jo jonkin aikaa lueskellut teidän kirjoituksia. Kirjoittelen siis Saksasta, jossa asun mieheni ja esikoistyttären kanssa. Nyt raskaana viikolla 9+3 ja olisi kiva vaihtaa ajatuksia ihan vaan suomeksi!

Jen 9+3

Vierailija
178/310 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pieni.rakkaus: epäilen että olemme käyneet samalla lääkärillä! Sen verran tutulta kuulostaa. Oli ilmeisesti erikoistunut ultraan?

Mukava kuulla, ettei sen pahempaa nyt ollut, jospa kaikki menisi hyvin. Itse olen ollut sänkypotilaana viimeset pari päivää tosi huonon olon takia. Mies rukka tehny _kaikki_ kotityöt ja hoitanu lasta ja siis kotitöistä kaikkea sellasta mitä mä en todellakaan ois edes ajatellu tehtävän nyt viikonloppuna ja tänään. Se on siisti ihminen kaikesta päätellen. En ymmärrä mistä energiaa, itellä niin heikko olo, ollu nyt semmonen leipä-viinirypäle-appelsiini-hedelmämehu-dieetti ja ihan mitään muuta en ole syönyt.

Ja tilastotiedettä tällä viikolla kolme kokonaista päivää siis 8-16 kuvitelkaa että kuivaa ja pahoinvointi eikus lisääntyy...

Niin ja pahoinvoinnin määrästä päättelisin, että meille tulee joko poika tai sitten tosiaan ne identtiset kaksoset.

Vanilla84 ja mönkiäinen (kuulemma) rv 8

Vierailija
179/310 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa uudet! Ihanaa kun meitä on jo näin monta!! luen ensin ja sitten koitan jotakin kommentoidakin..mutta ku ei enää muista mitään..ja mulla on puhekin ihan hukassa, tulee ihan vääriä sanoja..lasketaanko se "oireeksi"??

pieni.rakkaus: onneksi kaikki hyvin!! ja mukava kun sait noin positiivista kokemusta, kuullosti reilulle ultratädille!!

vanilla84: meilläkin 2v poika, melkoisen touhukas ikä tuo 2v :)

Pinks: osaanotto ystäväsi poismenosta..

Otavatar: mä olin 31 kun sain ensimmäiseni ja nyt siis 33..kääk, kalkkis siis!!

Omaa napaa: viikonloppuna oli HILLITTÖMIÄ vihlontoja oikealla puolelle jossain alavatsan ja nivusen välillä..pikkasen meinas tulla paniikki että nyt menee kesken...ravasin vessassa..ei mitään!!ONNEKSI! ne sitte rauhottu yön aikana, mutta olivat niin kivulaita että heräsin niihin..Ei edelleenkään mitään oireita..APUA!! ehkä vähän väsyttää?? oon nukkunu kyllä päikkärit joka päivä (kun lapsikin kerran nukkuu niin miks ei?). Tissitkään eivät ole enää kipeet..APUA!! miks musta tuntuu tältä..?? kuullostelen koko ajan oloani ni kaikki tuntuu miljoonakertaa voimakkaammalta tai sitten taas mikään ei tunnu miltään..mä oon tulossa varmaan hulluksi..mahaki o vähä outo...mut johtuukohan se tuosta kyttäämisestä ja jännittämisestä..voisko nukkua talviunta seuraavan kuukauden ja herätä ultran pöydältä..kävin ekassa neuvolassakin mut eihän siellä mitään selviä, täytetään kaavakkeita ja pistettiin kädet mustelmille, ei tullu verta ei..ens kerralla sitte ku tehään sokerirasitus (mulla jo vko 12 ku viime raskaudessa oli sokeritauti)!!jokohan tää panikointi alkais riittää..anteeks ja kiitos kun sain tulla teille purkaa

Vierailija
180/310 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hyvin hiljainen viime aikoina palstailun suhteen. Kuulumisianne olen lueskellut päivittäin, mutta jotenkin en ole uskaltanut omia kuulumisiani kirjoitella. Pelottaa ihan sikana. Vaikka oikeasti kaikki on ainakin tällä hetkellä hyvin. Tuleehan sitä aika paljon jo suunniteltua syksyä ja tulevaisuutta, mutta aina on lauseen perässä se kuuluisa "jos kaikki menee hyvin". No kyllä mä jokaikisestä päivästä nautin, eikai mua kovin pessimistiseksi voi sanoa.

Pienirakkaus: Olin kovin huolissani sinusta ja teidän pikkuisesta. Onneksi kaikki kuitenkin kunnossa. Limakalvot vaan on herkillä. Meillä elettiin selibaatissa kuukausi :) Vasta viime viikonloppuna oli olotila sen mukainen, että oli ns. pakko saada :) Hiukan kyllä hirvitti, mutta onneksi mitään vuotoa ei tullut. Mulla kun sitä ruskeaa valkovuotoa oli pienessä määrin muutoinkin ja gyne siksi laittoikin seksikiellon.

Mimosa: Mullakin oireet menee ja tulee. Rinnat on kipeät tyyliin joka toinen päivä ja välillä eivät kipuile ollenkaan. Nytkään eivät ole kipeät, mutta viime yönä en voinut vatsallani nukkua kun sattui nännit niin helkutisti. Vihlonnat lienevät asiaan kuuluvia, kohdun kasvukipuja ja niiden kannattimien löystymisiä.

ON: Mä olen siis käynyt ultrassa jo kahdesti, puolitoista viikkoa oli niiden välillä. Mieskin sitten sanoi hyväntahtoisesti, että jos ei kuitenkaan joka viikko ultrassa ravattaisi. Nt-ultraan pitäis nyt aikaa varata, hermostuttaa, että mitä jos ... Eilen oli eka neuvola tutulla terveydenhoitajalla, sama kuin esikoisesta. Hän sanoi, että älkää menkö nt-ultraan asenteella "mennään katsomaan meidän vauvaa", vaan ajatellen "mennään katsomaan, onko kaikki hyvin".

Viikot menee hitaasti, kuten meillä kaikilla.

t: Vilmis 8+5