Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri palautti kaikki lainaamani vauvanvaatteet,

Vierailija
22.02.2012 |

vauvalelut ja jopa turvakaukalon likaisena. Osa vaatteista oli mennyt täysin pilalle. Oma kakkonen syntyy näinä päivinä ja olipas kiva saada takaisin lasti likaisia ja pilalle menneitä tavaroita. Pahoitin todellakin mieleni! Nyt alkaa sitten kova siivousurakka, kaikki vaatteet pitää pestä ja osaa koettaa pelastaa tahranpoistolla. Pestäväksi jäävät myös käsin kaikki tahmaiset lelut, oksennukselta haisevat pehmot ja turvakaukalo.

Olenko turhamainen vai valitanko aiheesta?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverisi tapaisten ääliöiden takia en ole ikinä lainannut, enkä antanut, kenellekään mitään.

Kaiken olen kalliilla rahalla kaupasta uutena ostanut, ja hymyilen vain vinosti kun minulle sanotaan että "sitten kun tuo/nuo toppapuku/untuvatakki/farkut/saappaat jne eivät enää nn:lle mahdu, minä VOIN OTTAA ne"!

Suckers.

Vierailija
22/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken olen kalliilla rahalla kaupasta uutena ostanut, ja hymyilen vain vinosti kun minulle sanotaan että "sitten kun tuo/nuo toppapuku/untuvatakki/farkut/saappaat jne eivät enää nn:lle mahdu, minä VOIN OTTAA ne"!

Suckers.

Joo, mäkin voin ottaa kaverin Volvon kun se ei enää sitä tartte, se on kyl niin magee auto että! ;-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi niin, että ostin kaverilta pari kassillista vauvatavaraa. Hän vielä sanoi, että ne on sellaisia ettei halua heittää pois eikä viedä kirpulle, koska ovat niin nättejä ja hyväkuntoisia ja haluaa ne jollekin tutulle. Ja huom. tämä tuttuni on erittäin siisti ihminen ja todella tarkka tavaroistaan! Olen ennenkin ostanut ja saanut häneltä (esim. vaatteita itselleni) ja aina ollut priimakuntoista!

Enpä onneksi niistä maksanut paljoa, koska suurin osa oli aivan käyttökelvottomia! Likaisia, koiran aivan pilalle pureksimia (!!!) leluja, vaatteita joissa oli pinttyneitä puklu- ja kakkatahroja, nokkamukeja joista se nokka oli pureskeltu aivan kelvottomaksi, täysin pilalle menneitä naarmuisia muoviastioita joiden saumoissa oli pinttynyttä likaa ymym! Siis multa meinasi silmät pudota päästä kun kassin avasin! En olis ikimaailmassa uskonut siitä mun kaverista että hän kehtaa tällaista antaa ja vielä ottaa siitä maksun!

Huomautin kyllä hienovaraisesti kaverille asiasta, mutta hän oli edelleen sitä mieltä että tavarathan ovat vain käytettyjä mutta muuten todella hyväkuntoisia ja aivan hyvin menevät ainakin yhdellä lapsella vielä.

Roskiin lensi suoraan suurin osa. :( Enkä kyllä takuulla lainaisi omiani, koska jos ihmisten mielestä tuollainen tavara on hyväkuntoista, niin mitenkäs sitten lainatavaroita kohdeltaisiin...

Vierailija
24/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt peset ja putsaat vähitelleen ne mitkä saa putsattua ja loput heität pois. Ihan varmasti saatte pian vauvalahjoina yms paljon uusia ihania vaatteita ja tavaroita tilalle.

Muutamalle kommentoijalle: totta, että vaattet ja tavarat kuluu ja tahraantuu käytössä, mutta kyllä niitä palauttaessa pitäisi edes putsata ja pestä niin hyvin kuin vaan saa putsattua. Se nyt on ihan alkeellista kohteliaisuutta.

Vierailija
25/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tavaroita enää joko saa samanlaisina takaisin tai ei saa takaisin ollenkaan.

Siksi en lainaa mitään mitä en ole valmis kokonaan menettämään.

Usein lainaaja ymmärtää tilanteen myös toisin. Hän ihan oikeasti kuvittelee SAANEENSA tavarat. Niin varmaan tämäkin ystäväsi ja toi sitten takaisin tavarat törkykunnossa, kun loukkaantui kun pitikin palauttaa. Hänen näkökulmastaan ne olivat jo vanhoja, käytettyjä tuotteita.

Lainaaminen ei ihan oikeasti kannata. Antakaa sitten omaksi. Varsinkin vaatteiden lainaaminen puolin ja toisin on ihan järjetöntä. Muutaman vaatteen vuoksi pilataan vain välejä.

Vierailija
26/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin aloitusta miettiessä en voinut olla miettimättä, mikä meitä naisia vaivaa. Joku kollektiivinen aggressiohäiriö? Miksi mitään poikkipuolista sanaa ei ikinä uskalleta mistään sanoa suoraan kenellekään?

Mulla nousee ihan ihokarvat pystyyn siitä, että aloittaja ei kykene edes tällaisesta selkeästi epiksestä asiasta sanomaan suoraan ystävälle mutta kun johonkin se paha olo pitää purkaa, niin haukutaan selän takana jollain vauvapalstalla. Toivottavasti tämä soi tarvittavan helpotuksen.

Ei ihme, että naisten välisyys on niin paljon täynnä piilovi * * uilua, vihjailua, käsittämätönsä kaksoisviestintää ym. Itse henk.koht. tunnen, että naisten kanssa kaveeratessa tulee ihan sairas olo kun ei ikinä tiedä, mitä oikeasti ajatellaan. Itsekin siis nainen

Vierailija
27/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olleet jo kertaalleen käytetyt. Et kai uutena kaverillesi lahjoittanut. Ehkä voisit jo ajatella hankkivasi uudelle vauvalle jotain uutta, muuta kuin myrkyillä puhdistettuja vanhoja virttyneitä potkareita - yöäks.

Vierailija
28/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olisi kaverisi pitänyt ne pestä ja putsata, mutta ymmärrät varmaan, että osa kuluu myös käyttökelvottomaksi?

Itse joskus lainaan jotain kaverilleni ja silloin muistutamme toisiamme siitä, että otan riskin, että esim. lasten vaate hajoaa ja tahroja aina tulee. Saaja myös varmistaa, että eikai haittaa, jos ja kun näin käy, muuten ei ole myöskään järjeä ottaa vastaan lainatavaraa. Ei kukaan voi luvata palauttavansa sitä samassa kunnossa takaisin.

Jos sitteri hajoaa lainassa, olisi kyllä hyvä etukäteen asia miettiä. Korvaus ei korvausta? Mutta ei jälkikäteen. Miten korvaat jo ennestään käytetyn. Itse en myöskään ota lainaksi kuin juhlallisten vakuuttelujen jälkeen, että kumpi kantaa riskin hajoamisesta jnejne.

Jos ukko lainaa poraa ja hajottaa sen, niin pitäähän se korvata. Tosin on typerää ostaa naapurille uusi pora ja olla taas itse ilman, joten kalliiden tavaroiden kohdalla ehkä kannattaa hankkia ne omaksi?

Näihin lainaamisiin on kyllä joidenkin ystävyys- ja tuttavuussuhteet päättyneetkin. Itse en ole rakentanut, mutta rakentaneet tutut kun ovat kalliita juttuja lainailleet ja mielestään huonossa kunnossa takaisin saaneet (satojen eurojen kamaa), niin heitä kyllä tuntuu jurppivan vuosikausia.

Jos haluan jotain hyvää säästää pienemmille lapsilleni, en tietenkään voi lainata niitä.

Vierailija
29/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään anna lasten lainata ja omat lapset ei saa ottaa keneltäkään mitään lainaksi.

Lainaamiset aiheuttaa niin paljon riitaa.

Vierailija
30/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden veroisena takaisin. Toki likaisena palauttaa vain todella idiootti.

Vierailija
31/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kun mä en tarvitse niitä enää eli kakkosen jälkeen. Ei palautusoikeutta! Viekööt vaikka UFF:n laatikkoon tai myykööt pois.

Ei tarvitse sitten itkeä tavaran perään.

Vierailija
32/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä tavaralla ole niin väliä, että sen takia kannata mielenrauhansa antaa järkkyä :) Koita ajatella että tulitpahan edes tehneeks jotain hyvää itse ja auttaneeks tarpeessa olevaa lapsiperhettä antamalla ne vaatteet ja tarvikkeet heille käyttöön, tulivat käytöstä päätellen ainakin kovaan tarpeeseen.

En kyllä lainaamista ajatuksena ymmärrä jos itse haluaa vielä saada ne vaatteet ja tavarat samassa kunnossa takaisin. Se vaan ei ole aina mahdollista, kun vauvakin voi sotata, vaatteet voi mennä pilalle tai kulua pesussa. Jos omaan perheeseen on tulossa vielä lisäystä niin parempi säästää ne kaapissa seuraavalle, sillä ei ne vaatteet käytössä "parane" vaan tottakai ne voi kulua. Jos vaatteilla ei omassa perheessä enää ole tarvetta niin parempi joko antaa ne pois tai myydä kirppishintaan.

Vierailija
33/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele asia niin, että onneksi kyse oli vain näistä kamppeista, joita osin olisi jokatapauksessa joutunut uusimaan. Onneksi tapa pitää lainatavaraa tuli jo nyt esiin, eikä esim. autoa tms. teknisempää lainatessa jossa huono käyttötapa voi aiheuttaa isompaa ja kalliimpaakin korjattavaa.

Vierailija
34/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainattu tavara pitää palauttaa vähintäänkin yhtä hyvässä kunnossa kuin se on ollut lainattaessa.

Ja vaikka ei laki sanoisikaan, kyllä kaverisi on todella törkeä jos on noin tehnyt kuin kerroit.

Vierailija
35/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita lainaillaan sisarusten kesken sillä periaatteella, että palautetaan ne mitkä säilyy ehjinä ja tahrattomina. Mistä voi tietää mille lempibodylle vauva oksentaa porkkanat, eikä lähde enää pois..

Vierailija
36/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sääntönä, että tavaroiden lainaaminen on yleensä huono idea. Lasten tavarat varsinkin kuluu, mua ahdistaisi tosi paljon vaalia jonkun tavaroita kotonani. kKrran lainasin sitterin, mutta palautin ja ostin itselle uuden ensimmäisten kestovaippapissojen jälkeen: meillä on tapana juuri esim. kestovaipat, omistajalla ei.

Tavarat kuluu käytössä ja niiden arvo laskee ihan varmasti. Älä lainaa, vaan anna tai myy.

Vierailija
37/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluvat kuitenkin. Jos et tarvitse niin anna omaksi.

Vierailija
38/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut tai myynyt eteenpäin kaikki lapseltamme jääneet vaatteet ja tavarat. Joitakin vaatteita olen myös säästänyt muistoksi lastamme varten.

Lasten tavaroissa ja vaatteissa on aina suuri rikki menemisen tai likaantumisen riski, joten lainaaminen ei juurikaan kannata. Jos tietää vielä jotakin tarvitsevansa tuleville lapsilleen, kannattaa se säästää, ja muu antaa/myydä eteenpäin.

Käytettyjen lasten tavaroiden hankkiminen on nykyään niin suosittua, että tuntuu unohtuneen, että jonkun tarvitsee hankkia uuttakin, että käytettyjä olisi markkinoilla.

Meillä on yksi lapsi, ja olemme koko ajan (vanhempainvapaata lukuun ottamatta) käyneet molemmat töissä. Ostamme kaiken lapsellemme uutena, ja kierrätämme sitten eteenpäin muutamaan täsmäpaikkaan, tai myymme edullisesti, hieman tavarasta/vaatteesta riippuen. Todella huonokuntoiset heitä roskiin, ja jotakin hyväkuntoista olen vienyt myös UFFIlle (lähinnä sellaisia uberpinkkejä, jotka eivät tutuille kelpaa edes ilmaiseksi, meillä niitä on, koska mummit ostavat niitä).

Kirpparilla olen pari kertaa ollut myymässä, mutta tuotto on niin huono, että mieluummin annan tutuille kuin myyn puoli-ilmaiseksi tuntemattomille. Esim. Helsingin Valtterilla kaikki olisi pitänyt myydä eurolla, muutoin hinta oli liian korkea. Siihen hintaan toki voi saada jotain peruskamaa, mutta ei esim. kahteen kertaan pestyä erittäin siistiä Marimekon mekkoa tai todella hyväkuntoista viime sesongin Legon juhlamekkoa.

Vierailija
39/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimi tökerösti, mutta tottahan tuokin, että tavaralle EI oikeasti ole väliä! Nythän saat ostaa uudet söpöset vaatteet ja uudenlaisia leluja uudelle vauvalle (ok, rahanmenoa ja luonnolle huono juttu, mutta jos nyt keskittyisi niihin hyviin puoliin :)

Mä en oo lainannut niitä kaikkein ihanimpia esikoisen vaatteita muuta kuin yhdelle ääritunnolliselle kaverilleni (en esim. vähän holtittomalle siskolleni - hän sai vain vaatteita, mitä en edes odota takaisin).

oo niin väliä! Tulee muuten ihan superahdistunut olo.. yritän ajatella, että ehkä mä nyt kuitenkin ylireagoin. Sitä mieltä mun mieheni ainakin on..

ap

Vierailija
40/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin hyvä ystävä, että lainaa vaatteet, kaukalon ja lelut niin luulisi lainaajan olevan sen verran kiitollinen, että palauttaisi kamat edes puhtaana.

Kyllä minäkin olisin suuttunut ja itkenyt suorastaan raivosta jos saisin yrjöisiä ja saastaisia vaatteita ja leluja kuurata pari päivää ennen oman vauvan syntymää :(

Nyt kyllä sanot sille "ystävälle" asiallisesti, että oli kyllä törkeää palauttaa tavarat likaisena! Ja helppoa sen miehen on sanoa, että ylireagoit jos sinä niitä kamoja putsaat...ehkä tulisi toisiin aatoksiin jos edes auttasi sinua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi