TAAS palstalta poistettiin Strictly Style -blogia käsittelevä ketju alle kahdessa tunnissa :D
Tää on oikeasti jo ihan naurettavaa. Tuosta blogista ei saa siis sanoa yhtään mitään tällä palstalla. Miksi tätä tabuaihetta ei mainita palstan säännöissä?
Kommentit (30)
menin ja vilkaisin blogiasi, ei päädy mun lukulistalle. Uusi tuttavuus, en mitenkään vaikuttunut tekseistä enkä kuvista. Rakastan aitoja ihmisiä ja juttuja, tässä sitä ei ole.
Voi ei missään nimessä! Halusin vain oikaista vääriä väittämiä elämästäni kun niin usein olen saanut asiasta mailia lukijoiltani. Blogimaailma on täynnä kauniita elämästä ja arjesta kirjoittavia blogeja. Omani ei ole sellainen! Se keskittyy puhaasti pinnallisiin asioihin eikä yksityiselämääni mitenkään! Joten minun blogistani niitä asioita ei tosissaan ole! Ihania hetkiä tämän foorumin ja muiden elämästä kertovien blogien parissa! :)
menin ja vilkaisin blogiasi, ei päädy mun lukulistalle. Uusi tuttavuus, en mitenkään vaikuttunut tekseistä enkä kuvista. Rakastan aitoja ihmisiä ja juttuja, tässä sitä ei ole.
Voi ei missään nimessä! Halusin vain oikaista vääriä väittämiä elämästäni kun niin usein olen saanut asiasta mailia lukijoiltani. Blogimaailma on täynnä kauniita elämästä ja arjesta kirjoittavia blogeja. Omani ei ole sellainen! Se keskittyy puhaasti pinnallisiin asioihin eikä yksityiselämääni mitenkään! Joten minun blogistani niitä asioita ei tosissaan ole! Ihania hetkiä tämän foorumin ja muiden elämästä kertovien blogien parissa! :)
hih, kiitos, pikaisella silmäyksellä olin siis oikeassa =). Ja vuosi sitten kun olin mammalomalla kypsyin täysin tähän foorumiin, koska täällä kaikki on negatiivista ja niiiin feikkiä kuin olla voi. Sinä et ilmeisesti kuulu siihen sakkiin, enkä myöskään minä (saikulla, eikä mitään tekemistä, joten AVlla 2n vuoden tauon jälkeen....) näitä lukiessa tuli taaaaas niiin paljon muuta tekemistä =). Mukavata jatkoa bloggaajille, jokainen löytäköön omansa hyvän mielen blogin!
hih, kiitos, pikaisella silmäyksellä olin siis oikeassa =). Ja vuosi sitten kun olin mammalomalla kypsyin täysin tähän foorumiin, koska täällä kaikki on negatiivista ja niiiin feikkiä kuin olla voi. Sinä et ilmeisesti kuulu siihen sakkiin, enkä myöskään minä (saikulla, eikä mitään tekemistä, joten AVlla 2n vuoden tauon jälkeen....) näitä lukiessa tuli taaaaas niiin paljon muuta tekemistä =). Mukavata jatkoa bloggaajille, jokainen löytäköön omansa hyvän mielen blogin!
AV:n klassikkoilmiö: kukaan av:lla kirjoittava ei TIETENKÄÄN itse ole ns. av-palstailija, saatika av-mamma. Ne on ne kaikki muut.. ;)
Jos oli loukkaavaa kirjoittelua, oli tietysti oikein että se poistettiin. Muuten kertoo ammattitaidottomasta moderoinnista.
tulee ennemmin tai myöhemmin asiattomia. Etten ihmettele.
Tää on oikeasti jo ihan naurettavaa. Tuosta blogista ei saa siis sanoa yhtään mitään tällä palstalla. Miksi tätä tabuaihetta ei mainita palstan säännöissä?
Joillekin pitää vääntää rautalangasta...
Kuten kyseisen blogin sivupalistakin on löydettävissä seuraava Suomen lain pykälä:
rikoslain 24 luku
8 § (9.6.2000/531) Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen. Joka oikeudettomasti
1. joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai
2. muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville
esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Eli toisinsanoen, rautalangasta vääntäen, mitä bloggaaja ei itse elämästään anna blogin kautta / muussa kaikille julkisessa ympäristössä, on muiden laitonta sellasia asioita nettiin laittaa/spekuloida jne. Se on yksityisyydenloukkausta. Jokainen saa vetää yksityisyytensä rajat sinne minne haluaa. Se on yksi perustavia lakejamme Suomessa. Kuten joku mainitsikin, kyseiset ketjut lähtevät lähes aina asiattomiksi, eivätkä ainoastaan riko keskustelusääntöjä vaan myös Suomen lakia. Siitä syystä ne moderoidaan.
Typeriä ovat monet bloggaajat jos eivät ymmärrä miten salamyhkäisyytensä nostaa mammojen mielenkiintoa joka sitten purkautuu palstoilla spekulointina.
Tosin sitähän monet hakevatkin. Lopuista voi olla vaikkapa sitä mieltä, että eihän itsestään ole ylipäätään pakko kirjoittaa mitään nettiin. Mutta kun se esilläolon kaipuu on niin suurta kuitenkin...
Ette te tietenkään ole nähneetkään keskustelua Strictly Stylesta, sillä ne poistetaan aina.
Muiden blogien ollessa kyseessä täällä saa haukkua kirjoittajaa (sekä ulkonäköä että oletettua luonnetta), tämän kotia ja elämäntyyliä ja ihmetellä mistä kirjoittajalla on rahaa kaikkeen blogissa esiintyvään. Ja jos katsotaan, ettei tällä mitenkään sitä rahaa voikaan olla, kehitetään muun muassa teorioita siitä kuinka bloggaaja kerjää milloin mitäkin eri firmoilta. Uskomattomimpana esimerkkinä mielestäni se, kuinka erään bloggaajan lapsesta kysytään tasaisin väliajoin "onko ~ erityislapsi?" aivan pelkän ulkonäön perusteella. Tämäkö sitten ei ole halventavaa puhetta? Ja kuitenkin nämä ketjut saavat rönsyillä aivan vapaasti kenenkään niihin puuttumatta.
Voiko tästä vetää sen johtopäätöksen, että jotkut itsensä muun maailman nähtäville blogeineen tunkeneet ymmärtävät mitä menivät tekemään?