Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttävä pilkun *ussija päiväkodilla

Vierailija
20.02.2012 |

Päiväkoti aukeaa 6.30 ja meidän lapset menevät silloin sinne, kun minulla alkaa seiskalta työt.

Yleensä ollaan 6.25 päiväkodilla ja työntekijä availee ovia ja tekee omia hommiansa kun minä riisun lapsilta ulkovaatteet, pesetytän kädet yms. olen itse takaisin autossa 6.35, töihin ehdin juuri ja juuri, 6.59 leimaan itseni sisään.

Tänään olimme päiväkodilla viisi minuuttia normaalia aiemmin ja siellä oli jo valot. Olin tosi tyytyväinen, että tänään minulla olisi muutama minuutti enemmän aikaa työmatkaan, kun oli huono kelikin mutta...

Ovet oli vielä lukossa ja työntekijä touhuili sisällä. Koputin oveen, ei tapahtunut mitään, lapset mölysi ikkunan takana, työntekijä käveli ikkunan edestä muttei ollut huomaavinaankaan. Lapseni hakkasi ikkunaa, ei mitään reaktiota. Sitten yhtäkkiä käveli oven ohi ja vilkaisi ovelle muttei tehnyt mitään elettä meidän suuntaan, käveli toimistoon. Oletin että hakee avaimen, mutta se kesti ja kesti. Olihan hällä täytynyt se avain jo olla kun oli sisäänkin itse päässyt. Sitten tasan puolelta avasi oven, ja hymyili että olihan teillä se hoidon tarve 6.30?

Viddu mikä kommari, seisotutti meitä ihan huvin vuoksi 10 minuuttia pihalla.

Niin ja myöhästyin sitten töistä muutaman minuutin...

Kommentit (153)

Vierailija
81/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne on siellä päiväkodilla. Ehkäpä sinunkin lapsesi pukee minun maksaman turvaliivin päälleen kun poistuvat seuraavan kerran päiväkodin pihalta.

Ja mitä noihin ovien aukaisemiseen tulee, niin olin aiemmin töissä hotellissa jonka yhteydessä oli juoppojen suosima baari. Pidimme aamupalaverit tuossa baarissa kahvikupin äärellä ennen baarin aukeamista. Yleensä oven takana oli jo jono, mitä me tehtiin? Päästettiin heidät sisälle istumaan. Eivät he tarjoilua saaneet, mutta eipä tarvinnut ulkona palella.

Vierailija
82/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaalisti olen 6.25 päiväkodilla ja olen sieltä ulos 6.35, niin silloin jos pääsisimme sisään 6.20, niin 6.30 olisin sieltä poistunut.

Ja aikaistan sen hoidon tarpeen niin silloin vaihtuu päiväkoti.

Mutta ei se mitään huomenna lykkään sille mulkerolle lapseni oven raosta ja käsken hoitaa duuninsa eli hoitaa ne riisumisetkin.

Ja kun seuraavan kerran päiväkodilta pyytävät jotakin askartelumateriaalia tai minua olemaan vähän aikaa apuna niin no can do! Ei voi mitään.

Harmittaa etten nostanut mekkalaa kun unohtivat lapseni ulos tai kun pihan vaarallinen rakennelma aiheutti lapselleni sairaalakeikan. Seuraavasta mokastaan saavatkin lukea lehdestä, lähetän siitä jutusta oikein terveisiä sille ämmälle.

On se hitto vie kumma että sen toisen perheen lapset siellä melkein joka aamu jo ovat kun me mennään.

Että sillä ei ole mitään velvollisuutta avata sulle ovea ennen puolta jos hoitoaika alkaa puolelta. Ja toiseksi se lapsen riisuminen tuodessa ei kuulu hoitajan työhön. Eikä myöskään pukeminen jos haet lapsen. Sillä toisella perheellä saattaa hoitoaika olla merkittynä 6.20 mutta ei sinua kersoinesi tarvitse silti sisälle päästää. Sitten vielä ne askartelutarvikkeet jos et niitä vie et rankaise sillä ketään muita kuin lapsia. Katsoppa peiliin vielä kerran..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka Pk menee kiinni klo 17?

tottakai minä niin voin tehdä!

Vierailija
84/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi lapselle sattua sen viiden minuutin aikana, jona äiti riisuu ja pesettää kädet?

Ja jos jotain sattuisikin, niin raporttiin voi varmaan kirjata tapaturman tapahtuma-ajaksi 6.31? Vai onko niin, että kun pk:ssa sattuu tapaturma, niin hoitajan tärkein tehtävä on kirjata sekunnilleen oikea tapahtuma-aika?

Vierailija
85/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuovat lapset aamulla, kun heräävät niin aikasin ja itse saa kerättyä mukavasti kellokortiin tunteja vapaapäiviin kun lapsiakaan ei tarvitse hakea ennen klo. 17 jälkeen (muka työt alkaa klo 7..). Mitä siitä, että hoitajan pitää tulla aikasin töihin hoitamaan yhtä, joka taas tarkoittaa, että iltapäivällä isoa laumaa jää hoitamaan vain kaksi aikuista aamuvuorolaisen lähdettyä kotiin jo ennen välipalaa.

Yleensä juuri nämä vanhemmat ei edes ilmoita, jos eivät tarvitse hoitoa, vaan hoitaja istuu tyhjässä päiväkodissa ensimmäisen tunnin.

Vierailija
86/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka Pk menee kiinni klo 17? tottakai minä niin voin tehdä!

Niillä on varoaika 17.30 asti vaikka virallinen sulkeminen on 17. Kunhan ei tavaksi ota.

- Niin ja mun lapset on jo kaikki koulussa.

Vierailija
87/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puet heitä tuon 10 min. niinhän minä olisin tehnyt että olisin mennyt sisälle 10 min. aikaisemmin riisunut lapset ja suorittanut pesut, sitten luovuttanut lapset 6.30 hoitajalle.

Vierailija
88/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset pesevät kätensä ennen lähtöä samalla kun pestään hampaat ja kasvot. Eiväthän ne edes ehdi mihinkään koskemaan matkalla!

Vierailija
89/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouston pitäisi olla molemminpuolista, ja ap on kertonut tehneensä pk:n hyväksi enemmän kuin yleensä rivivanhemmat tekevät. On todella ikävää tahallaan seisottaa ulkona - ennemmin vaikka avata se ovi ja sanoa asiallisesti että mulla ei ole lupa ottaa etuaikaan enää perheitä sisään ja selittää tilanne asiallisesti. Ja painottaa että äiti ei saa lähteä pois ennen kuin klo on 06.30 ja jatkossa ovi ei aukea etuajassa. JOS siellä se toinen perhe edelleen on etuajassa, niin tekisin kirjallisen selvityspyynnön eriarvoisesta kohtelusta.

Vierailija
90/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kysynyt tästä asiallisesti sieltä päiväkodista? Tai siltä hoitajalta,että miksi ne toiset pääsee ja te ette? Silleenhän se selviäisi:)

Eikä tarvis täällä kirota

Vierailija
91/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kädet täytyy pestä??? Meillä lapset pesevät kätensä ennen lähtöä samalla kun pestään hampaat ja kasvot. Eiväthän ne edes ehdi mihinkään koskemaan matkalla!

mutta käsihygienialla ehkäistään tautien leviämistä. Kyllä ne sunkin nuput kaivaa nenää ja kaikkea muutakin sen aamupesun jälkeen. On ihan tutkittu ja todettu, että hyvä käsihygienia vähentää lasten sairastuisia huomattavasti. Varmaan tuntuu hyvältä sustakin, kun ei tule poissaoloja töistä sairaiden lasten takia...

Asian huomasi muuten käytännössä pari talvea sitten, kun oli se sikainfluenssa. Kaikki pesi käsiä huolella aina kotiin tullessa ja saapuessa päiväkotiin/kylään tms. Ei ollu flunssan flunssaa sinä talvena...

Vierailija
92/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä noihin ovien aukaisemiseen tulee, niin olin aiemmin töissä hotellissa jonka yhteydessä oli juoppojen suosima baari. Pidimme aamupalaverit tuossa baarissa kahvikupin äärellä ennen baarin aukeamista. Yleensä oven takana oli jo jono, mitä me tehtiin? Päästettiin heidät sisälle istumaan. Eivät he tarjoilua saaneet, mutta eipä tarvinnut ulkona palella.

Hölmömmät olisivat varmasti kyselleet teiltä jotain, pyytäneet serviettiä tai vessan oven avaamista tms. kesken palaverinne ja olisitte varmaan pian keksineet alkaa pitää palaverinne takahuoneessa...

Vierailija
93/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka Pk menee kiinni klo 17?

tottakai minä niin voin tehdä!

Viimeisenä pihalla... Mieti miltä se tuntuu lapsesta? Jos haluat, että hoitaja tekee jokapäivä ylitöitä kymmenen minuuttia? On se 50 minuuttia viikossa joka on sitten vaan pois lapselta joku toinen päivä kun tämä hoitaja ne ylityöt ottaa pois. Ja jos haluat, että hoitaja joutuu hakemaan mahdolliset omat lapsensa joka päivä myöhässä...

Vierailija
94/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kysynyt tästä asiallisesti sieltä päiväkodista? Tai siltä hoitajalta,että miksi ne toiset pääsee ja te ette? Silleenhän se selviäisi:)

Eikä tarvis täällä kirota

Yleensä kun on tapana kysyä ja keskustella asioista ENNEN kuin aletaan ihmisiä ämmittelemään tai kutsumaan pilkunn***ijoiksi...

Vierailija
95/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat avanneet ovet ja sillä selvä.

Ja eka kerran näin selkeästi tämä hoitaja on meitä seisotuttanut ulkona. Pari kertaa ollaan odotettu se 5 min. mutta hoitaja ei ole pyörinyt ikkunan edessä ja olen odottanut hänen vasta tulleen ja olleen vaatteiden vaihdossa. Kerran ihmettelin kun odotimme oven takana (josta on kehotettu aamuisin kulkemaan) niin tämä hoitaja käveli käytävää joka johti suoraan tähän ovelle, muttei avannut meille ovea vaan aukaisi ensiksi kahden muun ryhmän ovet (niistä ovista ei pitäisi johtajan ohjeistuksen mukaan aamulla edes kulkea) ja sitten vasta avasi meille oven.

Vierailija
96/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ollut. Ovi on aina auki, jos hoitaja on paikalla. On meillä hoitaja myöhästynyt pari kertaa 10 minuuttia oven aukaisusta, enkä ole siitä nostanut mekkalaa.

Ymmärän molempia osapuolia, mutta täydellinen joustamattomuus ei yleensä ole kuin haitaksi.

Ap:n kantsii kysyä heti huomenna saako vaihdettua hoitoaikaa alkamaan 10 minuuttia aikaisemmaksi. Sitten on ainakin virallisesti ovat avattava.

Vierailija
97/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:llä ei taida paljon järki päätä pakottaa.

hyvähän se on täällä uhota :D

mitä jos hakisit ne turvaliivit takaisin ja tekisit

vielä itkupotkuraivarit sen hoitajan edessä joka ei päästänyt teitä ajoissa sisään, yhyy!

Vierailija
98/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lievästi autistinen erityislapsi, jolle on mm. erittäin tärkeätä, että sääntöjä noudatetaan. Välillä tilanteet menevät ihan naurettaviksi, kun missään ei saisi soveltaa. Eikä sääntöjä ole vain oikeat säännöt, vaan ihan asiaan kuin asiaan on oltava sääntö, jonka mukaan mennään. Aina samalla tavalla.

Ehkä tämä työntekijä oli myös lapseni lailla lievästi autistinen. Silloin ei järjen käytölle ole tilaa eikä se, että äiti on toiminut joustavasti auta mitään. Säännöt ovat sääntöjä ja niitä pitää noudattaa.

Vierailija
99/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lievästi autistinen erityislapsi, jolle on mm. erittäin tärkeätä, että sääntöjä noudatetaan. Välillä tilanteet menevät ihan naurettaviksi, kun missään ei saisi soveltaa. Eikä sääntöjä ole vain oikeat säännöt, vaan ihan asiaan kuin asiaan on oltava sääntö, jonka mukaan mennään. Aina samalla tavalla.

Ehkä tämä työntekijä oli myös lapseni lailla lievästi autistinen. Silloin ei järjen käytölle ole tilaa eikä se, että äiti on toiminut joustavasti auta mitään. Säännöt ovat sääntöjä ja niitä pitää noudattaa.

että kandee käydä tutkituttamassa päänsä;))

Vierailija
100/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastaus on ollut että silloin pitää vaihtaa hoitopaikkaa. Toinen päiväkoti olisi 6km päässä ja vielä väärään suuntaan. Se aukeaisi kuudelta, mutta epäilen että siltikin ehtisin juuri ja juuri töihin, kun sijainti on niin hankala.

Meidän tapauksessa riittäisi että se ovi aukaistaan kun henkilökuntaa on paikalla, yhtään aiemmin ei itse hoitoa tarvitse. Eli jos pitävät pilkun tarkasti kiinni tuosta puolesta ennen kuin ovet aukaistaan niin silloin saavat riisua lapset (epäilen kyllä että on tuolle hoitajalle se huonompi vaihtoehto, kun lasteni naulakot on ihan toisessa päässä taloa ja hoitaja on yksin.)