Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttävä pilkun *ussija päiväkodilla

Vierailija
20.02.2012 |

Päiväkoti aukeaa 6.30 ja meidän lapset menevät silloin sinne, kun minulla alkaa seiskalta työt.

Yleensä ollaan 6.25 päiväkodilla ja työntekijä availee ovia ja tekee omia hommiansa kun minä riisun lapsilta ulkovaatteet, pesetytän kädet yms. olen itse takaisin autossa 6.35, töihin ehdin juuri ja juuri, 6.59 leimaan itseni sisään.

Tänään olimme päiväkodilla viisi minuuttia normaalia aiemmin ja siellä oli jo valot. Olin tosi tyytyväinen, että tänään minulla olisi muutama minuutti enemmän aikaa työmatkaan, kun oli huono kelikin mutta...

Ovet oli vielä lukossa ja työntekijä touhuili sisällä. Koputin oveen, ei tapahtunut mitään, lapset mölysi ikkunan takana, työntekijä käveli ikkunan edestä muttei ollut huomaavinaankaan. Lapseni hakkasi ikkunaa, ei mitään reaktiota. Sitten yhtäkkiä käveli oven ohi ja vilkaisi ovelle muttei tehnyt mitään elettä meidän suuntaan, käveli toimistoon. Oletin että hakee avaimen, mutta se kesti ja kesti. Olihan hällä täytynyt se avain jo olla kun oli sisäänkin itse päässyt. Sitten tasan puolelta avasi oven, ja hymyili että olihan teillä se hoidon tarve 6.30?

Viddu mikä kommari, seisotutti meitä ihan huvin vuoksi 10 minuuttia pihalla.

Niin ja myöhästyin sitten töistä muutaman minuutin...

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod!

Vierailija
122/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ollut tarpeeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten täällä oletetaan että aamuisin tarha riisuu lasten ulkovaatteet?

Ei tod!

Ei normaalitilanteissa, mutta jos äidin on kerittävä töihin ja hän jättää lapset siihen naulakoille ulkovaatteissa, niin eipä jää työntekijälle paljon vaihtoehtoja. Uskoisin, että äiti saa myös tämän esimiehen tai viimeistään tämän esimiehen puolelleen, koska vaihtoehtona olisi siirtää lapset viiden minuutin vuoksi vuoropäiväkotiin ja se tulee kunnalle kalliiksi.

Vierailija
124/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti aukeaa klo 6,30 ja menitte itse etuajassa. Katsopa nyt kiltisti peiliin. Hanki hoitopaikka muualta, jos töihinmeno on noin täpärällä.

Vierailija
125/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen päiväkodin aukeamisaikaa. Yksi on ainakin se että hyvin nopeasti vanhemmat "oppii" pääsemään sisään aikaisemmin ja sitten kun joku avaakin ovet "vasta" puolelta niin hän on myöhässä...

Niinhän tässäkin on käynyt eli olet tottunut pääsemään sisään 5 minsaa aikaisemmin ja nyt vaahtoat siitä kun et päässyt 10 minsaa aiemmin...

Vierailija
126/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset riisuivat iste. SAmoin oli siellä missä lapseni olivat eskarissa. Kengät autoin joskus pois, mutta yleensä huikkasin ovelta heipat ja lähdin. Tietenkin oli jo kyse isosta lapsesta, mutta samat säännöt oli 3-v lapsille. Vanhempien toivottiin vaan jättävän lapsi vastaanottavalle aikuiselle ja lapsi itse touhusi vaatteet naulakkoon päiväkodin aikuisen kanssa.

Mutta ap:n kannattais kyllä kysellä johtajalta, kumpi vaihtoehto parempi. Että hän tuo lapset 6.20 vai että päiväkodin henkilökunta riisuu lapset. Koska nykyinen systeemi on tosi syvältä.

Ja kyllä minusta se tätyli olis voinu lapset päästää sisälle silloin aikaisemmin kun kerran siellä oli. En olisi edes kehdannut tehdä noin!!

Vierailija
127/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen tarhantäti, toivottavasti en törmää sinuun työurallani koska silloin sinä tulet tietämään että ryppyilet itse väärän tyypin kanssa eikä toisin päin. Olet ap naurettava.

Tuo ongelma on ratkaistu niin yksinkertaisesti, että ilmoittaa hoidon tarpeen alkavan jo 6.15 ja tekee uuden hoitoaikasopimuksen. Tosin silloin ne lapsetkin pitää ehtiä hakemaan jo 16.15 kotiin, ettei tule yli kymmenen tunnin päivää. Kaikkea ei voi saada.

Vierailija
128/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohje avata ovet vasta tasan silloin, kun päiväkoti aukeaa. Tämä juontaa juurensa siitä, että jotkut työntekijät, jotka tapaavat tulla hyvissä ajoin töihin (esim. bussivuorojen takia), ovat avanneet ovet heti, kun asiakkaat ovat tulleet sinne oven taakse. Tästä johtuen asiakkaat ovatkin alkaneet tulla aiemmin ja aiemmin ja alkaneet valittaa siitä, kun toiset työntekijät tulevatkin töihin vasta ihan siksi puoleksi ja avaavat ovet silloin. Ovat meuhkanneet, että nyt tulee kiire, kun ovet aukeavat vasta puolelta ja että kyllä muut työntekijät avaavat aiemmin että ihmiset ehtii töihin..

Kun päiväkoti aukeaa puoli seitsemältä, se aukeaa puoli seitsemältä. Tätä on monen vaikea ymmärtää. Vai aukeaako esimerkiksi pankki kymmentä vaille, koska henkilökunta jo on sisällä ja kiireiset asiakkaat odottavat ulkona?

Itselläni esimerkiksi bussit menevät niin, että olen työpaikalla jo 6.05. Koska lähden kotoa jo tosi aikaisin, meikkaan ja syön vasta työpaikalla ENNEN työaikani alkamista. Ennen esimiehen ohjeistusta olla avaamatta ovea ennen työajan alkua 6.30 avasin oven heti, kun joku tuli ovelle. Usein minulla sitten saattoi olla jo 6.10 aikaan 3-4 lasta!! Ne 20 minuuttia hoidin lapsia sitten omalla ajallani, sillä ENNEN työajan alkua tehtävää työtä ei korvata rahassa eikä ajassa.

Se 5 minuuttia lipsahtaa pian 10 minuutiksi, sitten 15 minuutiksi jne. Niin ihminen toimii, sille vaan ei voi mitään. Kun huomaa, että pääsee aiemmin sisään, huomenna tulee vielä vähän aiemmin. Ja puolelta lapsensa tuova huomaa, että ai täällä ollaankin jo leikeissä, ja tuo omansa myös aiemmin. Ja jos jonain aamuna pääseekin sisään vasta 6.30, ollaan vihaisia.

Tiesithän, että sinulla on mahdollisuus PYYTÄÄ ja SOPIA erikseen, jos hoidontarpeesi alkaa esim. klo 6.15? Silloin henkilökunta sopii tuöaikansa sillä tavalla ja jonkun työaika oikeasti alkaa jo silloin. Ja myös vakuutukset ym, jotka eivät ole voimassa ennen päiväkodin aukeamista.

Vierailija
129/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näin tulee kaikkien ko. paikan hoitajien toimia. Homma alkaa kusta reisille heti, kun joku yrittää olla se joustava hoitaja. Ei mua ainakaan huvita ottaa yhtään lasta sisälle ennen työvuoroni alkua. Jos joku tulee ennakkoon pihalle norkoilemaan, niin oma on harminsa. Ap, joku muu päiväkoti ratkaisee ongelmasi, eikä tarvitse paaruta täällä.

Vierailija
130/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 6.15 eli vuoropäiväkotia ei todellakaan tarvita sen viiden minuutin takia.

Vierailija
131/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avata ovia ennen sitä, vaikka se ap:sta kurjalta tuntuukin.

Vierailija
132/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi sulle vielä vittuiltiin etkä edes tajunnut...

Vierailija
133/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökunnalla on omat juttunsa mitä tehdä ennen kuin lapset tulevat.

Jos nyt lähtee sille linjalle että ovi auki vaan niin pian se aikaistuu ja aikaistuu, lisää lapsia tulee ennen päiväkodin aukeamista.

Aikamoinen moukka olet jos olet siellä lasten kanssa ikkunoita hakannut ja olettanut, että tottakai teillä on oikeus päästä sisään vaikka päiväkoti ei ole vielä edes auki.

Vierailija
134/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele joskus muitakin, etkä vain itseäsi.

haluatko sinä tehdä ylimääräistä työtä työnantajallesi ilmaiseksi? LISÄKSI---JOS LAPSESI PÄÄSTETÄÄN SISÄÄN, JA HEILLE SATTUU TAPATURMA KLO 6.28, SINÄ KORVAAT SEN, KOSKA PÄIVÄKODILLA EI OLE HOITOVASTUUTA LAPSESTASI KUIN VASTA 6.30. PISTE.

eli------vaikka jätät ne räkäiset kakarasi sinne sisään, niin kenenkään ei tarvitse niiden perään katsoa kuin vasta klo 6.30.

Vierailija
135/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun ensimmäiseen vuoroon tulijoita on ohjeistettu nimenomaan niin, että ovia ei avata etuajassa. Siinä käy niin että kun kerran päästää jonkun aikaisemmin niin pian on joku toinenkin perhe tulossa aikaisemmin "kun toisetkin pääsi". Ei kauppojakaan avata etuajassa.

Tietenkin on ärsyttävää odotella ulkona jos on kova kiire jo eteenpäin. Mutta ei varmaan se hoitaja halunnut vittuilla.

Vierailija
136/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin ärsyttäisi, jos asiakkaat notkuisivat ulko-ovella joka aamu viisi minuuttia ennen avaamisaikaa olettaen pääsevänsä sisään, kymmenestä minuutista puhumattakaan.

Vierailija
137/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ehkä vähän outoa, mä olisin kyllä avannut sen oven jo aiemminkin, mutta toisaalta kyllä melko turhaan valitat. Jos teidän hoidontarve on ilmoitettu 6.30, ja päiväkoti silloin aukeaan niin silloin sillä työntekijällä ei kyllä ole mitään velvollisuutta aukaista sitä ovea aikaisemmin.

Vierailija
138/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hoidon tarve on muuttunut.

eri asia, aukeaako päiväkoti aiemmin.......

Vierailija
139/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksii hoitaja olisi halunnut ottaa teidät sisälle ennen kuin hänen työaikansa oli alkanut? Ja hoitaa lapsiasi ilman palkkaa?

Vierailija
140/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tämä provo, onhan????

Jos hoitajan työaika on merkitty alkamaan klo 6:30, ei hänen tarvitse avata ovia sekuntiakaan ennen sitä vaikka olisi paikalla jo tuntia aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän