Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttävä pilkun *ussija päiväkodilla

Vierailija
20.02.2012 |

Päiväkoti aukeaa 6.30 ja meidän lapset menevät silloin sinne, kun minulla alkaa seiskalta työt.

Yleensä ollaan 6.25 päiväkodilla ja työntekijä availee ovia ja tekee omia hommiansa kun minä riisun lapsilta ulkovaatteet, pesetytän kädet yms. olen itse takaisin autossa 6.35, töihin ehdin juuri ja juuri, 6.59 leimaan itseni sisään.

Tänään olimme päiväkodilla viisi minuuttia normaalia aiemmin ja siellä oli jo valot. Olin tosi tyytyväinen, että tänään minulla olisi muutama minuutti enemmän aikaa työmatkaan, kun oli huono kelikin mutta...

Ovet oli vielä lukossa ja työntekijä touhuili sisällä. Koputin oveen, ei tapahtunut mitään, lapset mölysi ikkunan takana, työntekijä käveli ikkunan edestä muttei ollut huomaavinaankaan. Lapseni hakkasi ikkunaa, ei mitään reaktiota. Sitten yhtäkkiä käveli oven ohi ja vilkaisi ovelle muttei tehnyt mitään elettä meidän suuntaan, käveli toimistoon. Oletin että hakee avaimen, mutta se kesti ja kesti. Olihan hällä täytynyt se avain jo olla kun oli sisäänkin itse päässyt. Sitten tasan puolelta avasi oven, ja hymyili että olihan teillä se hoidon tarve 6.30?

Viddu mikä kommari, seisotutti meitä ihan huvin vuoksi 10 minuuttia pihalla.

Niin ja myöhästyin sitten töistä muutaman minuutin...

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin pitäisi kaikkien tehdä? Kuten monet ovat kirjoittaneet, tuo aiemmin avaaminen on hyväntekeväisyyttä EIKÄ velvollisuus. Sinä valitat, kun joku toimii ohjeen mukaan. Juuri miten muut ovat kirjoittaneet: kun saa peruspalvelun päälle ekstraa, ihmiset alkavat pitää ekstraa itsestäänselvyytenä eivätkä tyydy enää siihen, mikä heille oikeasti kuuluu.

etenkin kun lapseni ovat yleensä aina hoidossa 6.30-15.45

Minulla ei ole ollut ongelmaa kuin tämän yhden hoitajan kanssa ja nyt vasta huomasin, että ihan oikeasti katsoo kellosta että on varmasti puoli ennen kuin avaa oven.

Kaikki muut hoitajat avaavat ovet kun tulevat töihin. Joskus ollaan tultu samalla oven avauksella työntekijän kanssa ja hänen vaihtaessaan vaatteita olen riisunut omat lapseni.

Vierailija
42/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ajatustyötä: Jos vaikka näki tullessaan viestin, jonka ratkaisun miettimiseen piti käyttää muutama minuutti? Tai jos juuri ennen tuloanne oli työkaveri tai pari soittanut sairastuneensa ja heille piti käydä soittamassa sijaisia, ja sitä ennen katsoa työvuoroja tms niistä papereista? Silloin en ainakaan itse pystyisi keskittymään vielä asiakkaisiinkin vaan tuo homma pitäisi hoitaa ensin rauhassa pois alta.

lapsenikin olivat ihan hämillään tapahtuneesta.

Jos olisi siellä pukuhuoneessa istunut niin asia olisi ollut ok, mutta pyöri meidän nähden siinä ikkunan edessä eikä ollut edes huomaavinaan.

Kun siihen lisää vielä sen ovien aukaisuepisodin aiemmalta kerralta niin minun mitta menee yli.

Olipa tosi kiva fiilis jättää lapset hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei kuulu kenellekkään. vaikka olisi persettään kaivellut sen 10 minuuttia, mitä ap joutui odottamaan omaa typeryyttään, kun tuli 10 minuuttia aiemmin kuin tarha aukeaa VIRALLISESTI.

Vierailija
44/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen tarhantäti, toivottavasti en törmää sinuun työurallani koska silloin sinä tulet tietämään että ryppyilet itse väärän tyypin kanssa eikä toisin päin. Olet ap naurettava. Tuo ongelma on ratkaistu niin yksinkertaisesti, että ilmoittaa hoidon tarpeen alkavan jo 6.15 ja tekee uuden hoitoaikasopimuksen. Tosin silloin ne lapsetkin pitää ehtiä hakemaan jo 16.15 kotiin, ettei tule yli kymmenen tunnin päivää. Kaikkea ei voi saada.

eli lapsen saa tuoda 6.15 ja noutaa 17.00, jos työaika + työmatka-aika niin edellyttävät. Suomessa on tärkeää, että ihmiset ovat töissä eikä päiväkoti pyri siinä estelemään.

Vierailija
45/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä yleensä vien lapsen hoitoon 7.15 ja mies ennättää hakemaan 15.00, mutta ei suinkaan aina. Miehen työvuorot kun saattavat päivän mittaan vaihtua, ja tuo 17.00 on se aika, jolloin minä juuri ja juuri ennättäisin töistä, jos mies joutuu yllättäen reissuun.

Koska tuo on sovittu hoitoaika, en ole katsonut velvollisuudekseni soittaa päiväkotiin niinä päivinä, joina mies ei ehdi lasta hakemaan. Niinpä ihan jokaisena "pitkänä päivänä" on hoitaja nenä nirppanassa sammuttelemassa päiväkodin valoja tms. siinä vaiheessa, kun menen lasta noutamaan. Heille kuulemma pitää tiedottaa, jos lasta ei noudeta ajoissa! Olen joka kerta ihmetellyt, että miten niin ajoissa, hoitosopimuksen mukaan hoitopäivä kestää 17.00 asti eikä siihen ole päiväkodilla mitään sanomista. Lapsella on oikeus olla siellä siihen asti, mutta ei velvollisuutta.

Vierailija
46/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran äiti riisuu jne. mikä siinä mättää, ettei ovia voi avata aiemmin? Eihän sen hoitsun työt varsinaisesti ala kuitenkaan aiemmin, kun ei nittä lapsia hoida kuitenkaan yhtään ennen 6.30. Ja johonkin tk:hon tai virastoon vertaaminen on hölmöä, nämähän on eri asemassa olevia tuttuja asiakkaita. Ääliömäistä toimintaa hoitajalta. Senkun avais ovet ja tulis vaikka kopistaan ulos 6.30, sillonhan ne lapset vasta olisivat riisuttuina ja peseytyneinä, jos kerran äidin on niistä huolehdittava.

Vierailija
47/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Stockankaan ovia avata ennen kuin tasan 9. Jos kauppiaat ryhtyvät avaamaan aikaisemmin niin sakkoja tulee.Miksi vanhempien niin vaikeata ymmärtää että päiväkoti on työpaikka muiden joukossa jossa ihan normaalit säännöt pelaa ei ole kyse jostain "ulkoistetusta äidistä" joka loputtomasti joustaa lastensa eteen. Aika on sinunkin ap aikuistua!

Vierailija
48/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti aukeaa 6.30 ja meidän lapset menevät silloin sinne, kun minulla alkaa seiskalta työt. Yleensä ollaan 6.25 päiväkodilla ja työntekijä availee ovia ja tekee omia hommiansa kun minä riisun lapsilta ulkovaatteet, pesetytän kädet yms. olen itse takaisin autossa 6.35, töihin ehdin juuri ja juuri, 6.59 leimaan itseni sisään. Tänään olimme päiväkodilla viisi minuuttia normaalia aiemmin ja siellä oli jo valot. Olin tosi tyytyväinen, että tänään minulla olisi muutama minuutti enemmän aikaa työmatkaan, kun oli huono kelikin mutta... Ovet oli vielä lukossa ja työntekijä touhuili sisällä. Koputin oveen, ei tapahtunut mitään, lapset mölysi ikkunan takana, työntekijä käveli ikkunan edestä muttei ollut huomaavinaankaan. Lapseni hakkasi ikkunaa, ei mitään reaktiota. Sitten yhtäkkiä käveli oven ohi ja vilkaisi ovelle muttei tehnyt mitään elettä meidän suuntaan, käveli toimistoon. Oletin että hakee avaimen, mutta se kesti ja kesti. Olihan hällä täytynyt se avain jo olla kun oli sisäänkin itse päässyt. Sitten tasan puolelta avasi oven, ja hymyili että olihan teillä se hoidon tarve 6.30? Viddu mikä kommari, seisotutti meitä ihan huvin vuoksi 10 minuuttia pihalla. Niin ja myöhästyin sitten töistä muutaman minuutin...

Kunnallisten päiväkotien on pakko avata 6.15 tarvittaessa.

Vierailija
49/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti aukeaa 6.30 ja meidän lapset menevät silloin sinne, kun minulla alkaa seiskalta työt. Yleensä ollaan 6.25 päiväkodilla ja työntekijä availee ovia ja tekee omia hommiansa kun minä riisun lapsilta ulkovaatteet, pesetytän kädet yms. olen itse takaisin autossa 6.35, töihin ehdin juuri ja juuri, 6.59 leimaan itseni sisään. Tänään olimme päiväkodilla viisi minuuttia normaalia aiemmin ja siellä oli jo valot. Olin tosi tyytyväinen, että tänään minulla olisi muutama minuutti enemmän aikaa työmatkaan, kun oli huono kelikin mutta... Ovet oli vielä lukossa ja työntekijä touhuili sisällä. Koputin oveen, ei tapahtunut mitään, lapset mölysi ikkunan takana, työntekijä käveli ikkunan edestä muttei ollut huomaavinaankaan. Lapseni hakkasi ikkunaa, ei mitään reaktiota. Sitten yhtäkkiä käveli oven ohi ja vilkaisi ovelle muttei tehnyt mitään elettä meidän suuntaan, käveli toimistoon. Oletin että hakee avaimen, mutta se kesti ja kesti. Olihan hällä täytynyt se avain jo olla kun oli sisäänkin itse päässyt. Sitten tasan puolelta avasi oven, ja hymyili että olihan teillä se hoidon tarve 6.30? Viddu mikä kommari, seisotutti meitä ihan huvin vuoksi 10 minuuttia pihalla. Niin ja myöhästyin sitten töistä muutaman minuutin...

Vierailija
50/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän (kunnallinen) päiväkoti aukeaa klo 7! Jos aukioloaika ei riitä perheille, pitää vaihtaa päiväkotia.

[/quote]

[/quote]

Vierailija
51/153 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luin läpi koko ketjun ja en voi kuin ihmetellä.

Kuinka ap voi olettaa, että hän voisi viedä lapsensa päiväkotiin JOKA AAMU ennen sen aukeamista? Ja kun yhtenä aamuna pääsee sisään vasta normaaliin aukeamisaikaan, suuttuu siitä hirveästi.

Vierailija
52/153 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monesti olen paikalla jo puolisen tuntia ennen tk.n avautumista,en kuitenkaan hyvää hyvyyttäni päästä potilaita sinne aiemmin sisälle kuin tasan klo 8 silloin kuin se virallisesti aukeaa,vaikka itse olisinkin siellä jo klo 6 töissä!!!!!!!sama juttu tuossa ap.n päiväkodissa

Vierailija
53/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ap on niin vaikea tajuta siinä, että se päiväkoti AUKEAA klo 06.30 JOS muuta ei ole sovittu. Ihan sama, oletko siellä niitä muksujasi riisumassa vai et.

Jos tuo toinen perhe on sopinut, että hoito alkaa aikaisemmin niin silloin myös pk aukeaa aikaisemmin. Jos itse tarvitset sitä, että pk aukeaa ennen 06.30, niin sovit siitä pk:n kanssa sen sijaan, että tungette sinne ennen avaamisaikaa. Ethän sä nyt voi olettaa, että teitä ollaan joka kerta avosylin vastaanottamassa kun tulette enemmän tai vähemmän ennen aikojanne.

Vierailija
54/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se vaikuttaa myös siihen, kuinka lapsiasi inhotaan ja hoidetaan. tai--ei hoideta. siksi, koska sinä olet tuollainen.

Vierailija
55/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaalisti olen 6.25 päiväkodilla ja olen sieltä ulos 6.35, niin silloin jos pääsisimme sisään 6.20, niin 6.30 olisin sieltä poistunut.

Ja aikaistan sen hoidon tarpeen niin silloin vaihtuu päiväkoti.

Mutta ei se mitään huomenna lykkään sille mulkerolle lapseni oven raosta ja käsken hoitaa duuninsa eli hoitaa ne riisumisetkin.

Ja kun seuraavan kerran päiväkodilta pyytävät jotakin askartelumateriaalia tai minua olemaan vähän aikaa apuna niin no can do! Ei voi mitään.

Harmittaa etten nostanut mekkalaa kun unohtivat lapseni ulos tai kun pihan vaarallinen rakennelma aiheutti lapselleni sairaalakeikan. Seuraavasta mokastaan saavatkin lukea lehdestä, lähetän siitä jutusta oikein terveisiä sille ämmälle.

On se hitto vie kumma että sen toisen perheen lapset siellä melkein joka aamu jo ovat kun me mennään.

Älä ota henkilökohtaisesti. Noinhan se menee, että jos toinen perhe on räyhääjäperhe, vaatijaperhe, niin heille ei uskalla noin tehdä. Sinä et ole metakoinut vaikka noita juttuja tapahtunut ja olet kilttinä autellut itse lapsesi kuntoon, niin uskaltaa tehdä sulle noin. Noin se vaan menee.

Vierailija
56/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äitihän oli päässyt sisälle klo.6.25 ja on varmasti jättänyt lapsensa vasta klo.6.30 hoitajan vastuulle koska oli autossa klo.6.35

Äiti oli ilmeisesti juuri riisuutumistilanteessa, käsipesussa ym. saanut kulutettua sen 5 min. jonka jälkeen sai laillisesti jättää lpset.

Kyllä oven voi jättää auki klo.6.25 jos ei vaivaa hoitajaa vaan aa itse omista lapsistaa esim. riisumistilanteessa ja vaatteet naulakkoon...

On se kauheata jos jonkun äidin elämä tehdään yhtään helpoksi -vai? ja hoitajan ei kuitenkaan tarvinnnut tehdä mitään näiden lasten kanssa.

Näin...olkaa ilkeitä toisillenne, mutta älkää odottako itsellenne mitään hyvää jotka olette heti suuna päänä kuin olisi pahimmastakin rikoksesta kyse.

Kaikkea hyvää ap teille.

Vierailija
57/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOSKA SE PÄIVÄKOTI AUKEAA 6.30!

Minulle on mm. johtajan taholta selvästi kerrottu että jos tarvitsen aiemmin hoitoa niin silloin pitää vaihtaa päiväkotia. Mutta eipä asia koske tuota toista perhettä.

Ja ei voi olla myöskään päiväkodin sääntö että ovet aukaistaan vasta 6.30 koska kaikki muut hoitajat ne ovet aukaisevat aiemmin. Ainoastaan tuo yksi ämmä haluaa kyykyttää, mutta nyt suututti väärän naisen.

Vierailija
58/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on mm. johtajan taholta selvästi kerrottu että jos tarvitsen aiemmin hoitoa niin silloin pitää vaihtaa päiväkotia. Mutta eipä asia koske tuota toista perhettä.

Ja ei voi olla myöskään päiväkodin sääntö että ovet aukaistaan vasta 6.30 koska kaikki muut hoitajat ne ovet aukaisevat aiemmin. Ainoastaan tuo yksi ämmä haluaa kyykyttää, mutta nyt suututti väärän naisen.

sinun kanssa täytyy pitää kiinni sopimuksista. taidan itseasiassa tuntea sinut, mutta en tarhan kautta.... en tosiaan halua olla sinun kanssasi missään tekemisissä.

Vierailija
59/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI teidän pitäisi päästä sisään, kun PÄIVÄKOTI ON KIINNI? kerro.

Vierailija
60/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se ketään kyykyttää haluaa. Onko pakko ottaa henk.kohtaisesti. Jotkut ovat vaan jo vanhoja ja väsyneitä ja tekevät just sen mikä on pakko. Minäkin. Ainakin kotona. (en ole lto)