Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttävä pilkun *ussija päiväkodilla

Vierailija
20.02.2012 |

Päiväkoti aukeaa 6.30 ja meidän lapset menevät silloin sinne, kun minulla alkaa seiskalta työt.

Yleensä ollaan 6.25 päiväkodilla ja työntekijä availee ovia ja tekee omia hommiansa kun minä riisun lapsilta ulkovaatteet, pesetytän kädet yms. olen itse takaisin autossa 6.35, töihin ehdin juuri ja juuri, 6.59 leimaan itseni sisään.

Tänään olimme päiväkodilla viisi minuuttia normaalia aiemmin ja siellä oli jo valot. Olin tosi tyytyväinen, että tänään minulla olisi muutama minuutti enemmän aikaa työmatkaan, kun oli huono kelikin mutta...

Ovet oli vielä lukossa ja työntekijä touhuili sisällä. Koputin oveen, ei tapahtunut mitään, lapset mölysi ikkunan takana, työntekijä käveli ikkunan edestä muttei ollut huomaavinaankaan. Lapseni hakkasi ikkunaa, ei mitään reaktiota. Sitten yhtäkkiä käveli oven ohi ja vilkaisi ovelle muttei tehnyt mitään elettä meidän suuntaan, käveli toimistoon. Oletin että hakee avaimen, mutta se kesti ja kesti. Olihan hällä täytynyt se avain jo olla kun oli sisäänkin itse päässyt. Sitten tasan puolelta avasi oven, ja hymyili että olihan teillä se hoidon tarve 6.30?

Viddu mikä kommari, seisotutti meitä ihan huvin vuoksi 10 minuuttia pihalla.

Niin ja myöhästyin sitten töistä muutaman minuutin...

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla vaikeaa ilmoittaa päivähoidon järjestäjälle, että hoitotarve alkaakin viittä minuuttia ennemmin. Tai vaikka kymmentä niin ei tarvi kaahata sinne töihin. Miksi hitossa olet ilmoittanut hoitotarpeen alkavan 6:30 jos se oikeasti alkaakin aiemmin?! Kas kun kunnan pitää järjetää se hoito niin että ehdit töihin, eli ota vaan itseäsi niskasta kiinni ja järjestä asia!

Vierailija
142/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen ei olisi tarvinnut edes hoitaa lapsiani ennen tuota 6.30 koska minähän ne lapset riisuin ja laitoin vaatteet naulakkoon jne.

Usein siellä on jo ollut yhden perheen lapset hoidossa kun me olemme menneet. Tänään he eivät tulleet, joten sai kyykyttää minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajan pois ottaminenkin on aika vaikeaa.

Vierailija
144/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen ei olisi tarvinnut edes hoitaa lapsiani ennen tuota 6.30 koska minähän ne lapset riisuin ja laitoin vaatteet naulakkoon jne.

Usein siellä on jo ollut yhden perheen lapset hoidossa kun me olemme menneet. Tänään he eivät tulleet, joten sai kyykyttää minua.

tänään he ei olleet paikalla, joten työvuorot tehtiin alk. klo 6.30.

Vierailija
145/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa on vissiin tehty joku periaatepäätös, ettei saa päästää etuajassa sisään.

Tämä ratkeaa varmaan parhaiten sillä, että jätät lapset tasan puolelta työntekijälle ulkovaatteet päällä, toteat, että on kiire töihin ja ryntäät autolle.

Jos hoitaja valittaa, että äidin pitäisi auttaa lapsilta ulkovaatteet päältä ja käydä pesemässä heidän kanssaan kädet, niin ota yhteyttä kuntaan ja pyydä siirtoa vuoropäiväkotiin. Kunnan pitää järjestää päivähoito niin, ettet säännöllisesti myöhästy töistä. Jos se paikka vuoropäiväkodissa on näistä viidestä minuutista kiinni, niin sitten on. Veikkaisin kyllä, että päiväkodin aukeamista aikaistetaan, koska se on kunnalle halvempi vaihtoehto.

Vierailija
146/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitti antaa niiden odottaa turhan takia ulkona.

Sama mun mielestä pitäis olla kaikissa asiakaspalveluammateissa...

Hmm...ei mutta hetkinen,

mulla palkka onkin 4000€+autoetu...

Eli motivaatiota kyllä riittää.

Mulla on hyvä meininki ja se tarttuu usein muihinkin ihmisiin/asiakkaisiin.

Ehkäpä tarhantätiä vaan vitutti, ja ei edes halua yrittää!

Älä välitä AP, tollaiset on pieniä ihmisiä! :)

Kurvaat vaan bussikaistaa töihin, niin säästät sen 5min työmatkastas...;)

Vierailija
147/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana tulla aamuvuoroon vähän aikaisemmin ihan vain sen takai, jos matkalla tapahtuu jotain tms. että olen varmasti ajoissa avaamassa ovea. Senpä takia sitten teen omia aamuhommia ennen työvuoron alkamista enkä todellakaan toivo siihen yhtäkään perhettä seuraamaan niitä vierestä. Ei, vaikka kuinka äiti katsoisi lapsensa sen ajan.

Minä olen myös todennut, että kun muutaman kerran päästää sisälle aikaisemmin, niin kohta tulevat vain entistä aiemmin. Ei ole kiva tulla töihin, kun asiakkaat notkuvat jo oven takana ja tulevat samalla ovenavauksella sisään.

Vierailija
148/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka joutuu silloin vastuuseen, kiltti hoitaja vai sinä itse?

Voi tuntua pikku jutulta, mutta siitä tulee kuukaudessa ja vuodessa valtava määrä minuutteja ja tunteja ylimääräistä työaikaa, jos aina aukaisee ovet 5-10 minuuttia ennen virallista aukioloaikaa.

Vierailija
149/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuntua pikku jutulta, mutta siitä tulee kuukaudessa ja vuodessa valtava määrä minuutteja ja tunteja ylimääräistä työaikaa, jos aina aukaisee ovet 5-10 minuuttia ennen virallista aukioloaikaa.

jos 5min/pv ja hoitopäiviä 20/kk. 11kk hoitoa.

Vierailija
150/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas olen se kaupan täti, joka antaa asiakkaiden odottaa ulkona.

Hmmm... ei mutta hetkinen,

mulla palkka onkin TES:in korkein luokka eikä tule siitä mihinkään enää nousemaan, vaikka kuinka palvelisin asiakkaita ennen työaikani alkamista. Eli motivaatiota ei tosiaankaan riitä. Työaikana toki palvelen asiakkaitamme ystävällisesti ja hymyssä suin.

En viitti antaa niiden odottaa turhan takia ulkona.

Sama mun mielestä pitäis olla kaikissa asiakaspalveluammateissa...

Hmm...ei mutta hetkinen,

mulla palkka onkin 4000€+autoetu...

Eli motivaatiota kyllä riittää.

Vierailija
151/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 5min/pv ja hoitopäiviä 20/kk. 11kk hoitoa.

sinulle tietty hyvä, ettei tarvitse maksaa, mutta työntekijä menettää sen!! 13e/h.

Vierailija
152/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaalisti olen 6.25 päiväkodilla ja olen sieltä ulos 6.35, niin silloin jos pääsisimme sisään 6.20, niin 6.30 olisin sieltä poistunut.

Ja aikaistan sen hoidon tarpeen niin silloin vaihtuu päiväkoti.

Mutta ei se mitään huomenna lykkään sille mulkerolle lapseni oven raosta ja käsken hoitaa duuninsa eli hoitaa ne riisumisetkin.

Ja kun seuraavan kerran päiväkodilta pyytävät jotakin askartelumateriaalia tai minua olemaan vähän aikaa apuna niin no can do! Ei voi mitään.

Harmittaa etten nostanut mekkalaa kun unohtivat lapseni ulos tai kun pihan vaarallinen rakennelma aiheutti lapselleni sairaalakeikan. Seuraavasta mokastaan saavatkin lukea lehdestä, lähetän siitä jutusta oikein terveisiä sille ämmälle.

On se hitto vie kumma että sen toisen perheen lapset siellä melkein joka aamu jo ovat kun me mennään.

Vierailija
153/153 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo.6.15 jo,mutta ainakin meillä (Helsingin kaupunki) oli kiellettyä avata ovia etuajassa. Syynä ihan se,että jos käy jotain ei pk:n vakuutus voi sitä korvata koska se ei ole ollut aukikaan silloin.Ja myös tuo syy mitä joku sanoikin,että muuten niitä lapsia alkaa aina tulla etuajassa.

Tottakai on eri asia avata ovet muutama min ennen ja vanhempi siinä riisuu lasta kuin että vanhempi on jättänyt lapsen päiväkotiin jo 10min ennen aukioloaikaa.

Ja toki voi olla,että hoitaja oli vaikka just menossa vessaan ja ajatteli siellä käydä ennenkuin ottaa lapsen vastaan. Mistäs sitä tietää:D